גיל צביק, הוא אלוף המכביה האחרונה בתחרות אופני נג”ש ומנהל קשרי משקיעים בקרן הגשמה להשקעות בנדל”ן. לרגל כנס הספורטאים שאִרגן בהשתתפות יאיר להב, המשלב בין ספורט, תזונה והשקעות בנדל”ן, שאלנו אותו כמה שאלות על שני העולמות שבהם הוא חי (ורוכב).

הודעה לעתונות מאת: קרן הגשמה להשקעות בנדל”ן, מארגנת כנס ספורטאים בהשתתפות התזונאי יאיר להב על תזונה ונדל”ן. להרשמה לחצו פה (ללא עלות).

איך התגלגלת לרכיבה על אופניים?

“גרתי בתל אביב והיו לי אופני שטח. הייתי רוכב עליהם בפארק הירקון. יום אחד, באחד משבילי האופניים, עקף אותי מישהו מבוגר שרכב על אופניים עם צמיגים דקים. זאת הייתה מכה קטנה לאגו שלי, ובאותו יום ניגשתי לחנות אופניים כדי לברר על האופניים עם הצמיגים הדקים שהיו כל כך מהירים. התברר לי שהם אופני כביש, וקניתי כאלה בדיוק.

“בשנים הראשונות רכבתי עם חברים, וב-5 השנים האחרונות זה הפך אצלי ל’תחביב מקצועי’. הצטרפתי לקבוצת רכיבה מסודרת ISRAEL GO PRO – IGP והשתתפתי בלא מעט תחרויות. במכבייה בשנה שעברה, שהשתתפו בה ספורטאים מכל העולם, הגעתי למקום ראשון הכללי בקטגוריות הגיל השונות ב’אופני נג”ש’ – נגד שעון, הייתי אלוף ישראל פעמיים באופני נג”ש, ופעמיים סגן אלוף ישראל באופני כביש”.

אתה עובד בהגשמה כבר 3 שנים כמנהל קשרי משקיעים, יש קשר בין העבודה שלך לרכיבה?

“בטח. עולם הספורט מבוסס על נתונים ומדדים; על היכולת לקחת נתונים מסוימים ולהביא אותם לידי ביטוי בשטח. אני אתן דוגמה – יש משהו שנקרא מד וואטים. זה מכשיר שמודד כוח ומתחבר לאופניים. המד נותן לך מידע על הביצועים שלך – גם בזמן אמת וגם אחרי הרכיבה אפשר לנתח את הנתונים שהתקבלו. המד הזה מאפשר לך לבנות תוכנית אימונים מסודרת, על בסיס התוצאות והיכולות שלך.

“אני ממש רואה את זה קורה גם בהגשמה – אנחנו מנתחים נתונים כל הזמן, כמובן, אבל גם מעבדים אותם בשביל ליצור תוכניות עסקיות טובות ומדויקות יותר. למשל קומפים (נכסי השוואה באזור שנבדק)- אנחנו בודקים את מחירי הנכסים באזור הנכס שאנחנו בוחנים, וגם בהתאם לנתונים האלה אנחנו מחליטים האם כדאי להיכנס להשקעה הזאת ובונים את התוכנית העסקית. גם בספורט וגם בהשקעות יכולות להיות סטיות למעלה או למטה בין הנתונים שהתקבלו לבין מה שקורה בפועל”.

גיל צביק – ספורטאי ומנהל קשרי משקיעים בקרן הגשמה להשקעות בנדל”ן

מצאת עוד דברים שמשותפים לשני העולמות?

“אני חושב שהיכולת לרדת לפרטים חשובה גם בספורט וגם בהשקעות בנדל”ן. בספורט זה בא לידי ביטוי בהכנה מדוקדקת לקראת תחרות, למשל. אני בודק באיזה משקל אני צריך להגיע, כמה שעות אימון שבועיות נדרשות. אני צריך להיות מאוד מדויק ומכוון מטרה. אני רואה את זה גם בהגשמה – מרבית העסקאות נופלות כבר בשלב הפיתוח העסקי. נערכות בדיקות מאוד יסודיות לגבי היזם, האזור, התוכנית העסקית ועוד המון פרמטרים. העסקאות שצלחו את השלב הראשוני מועברות למחלקת אנליזה, שם בודקים אותן אפילו יותר לעומק”.

אתה יכול להצביע על כלים שקיבלת בספורט, ושימשו אותך גם בעולם ההשקעות בנדל”ן?

“ההבנה שאין קיצורי דרך. אם אתה רוצה להיות הטוב ביותר אתה צריך להשקיע. גם בספורט וגם בהשקעות בנדל”ן צריך להשקיע זמן, משאבים, כסף, ללמוד טוב-טוב מה המתחרים שלך עושים כדי לעקוף אותם. וכשאתה מגיע ליעד שהצבת לעצמך – בין שזה ניצחון בתחרות ובין שזה אקזיט – אין סיפוק גדול מזה”.

בוא נשים רגע את הקלפים על השולחן – גם בספורט וגם בהשקעות מכל סוג, הדברים לא תמיד הולכים לפי התוכנית.

“נכון, לפעמים התוצאה לא תואמת את הציפיות. לטוב או לרע, אגב, זה הולך בשני הכיוונים. זה משהו שצריך לקחת בחשבון, כמו בכל דבר בחיים. הגדוּלה היא לדעת להסתכל לאורך זמן, על הטווח הרחוק יותר. אפשר ורצוי להסתכל על המספרים שלנו בהגשמה ולבחון את ההצלחות לאורך זמן. השקעה היא כמו מרתון, וגם חברת השקעות וגם ספורטאים נמדדים לאורך זמן”.

וגם הריגוש הוא דומה.

“לגמרי. אם אני עומד על הפודיום או שיש אקזיט מוצלח – הריגוש הוא עצום. השבוע התקשרתי למשקיע ותיק שלי לספר לו על אקזיט בתשואה יפה והוא צחק. שאלתי אותו למה הוא צוחק והוא אמר לי, ‘כשאני רואה את המספר שלך, אני יודע שיהיה לי יום טוב’. זה לא תמיד ככה אבל זה כיף גדול.

מימין: יאיר להב, ירצה בכנס המשקיעים

על כנס הספורטאים 

“כן, אז כמו שאמרנו, ראיתי את קווי הדמיון בין התחומים ועלה לי רעיון לערוך כנס מיוחד לספורטאים, מקצוענים וחובבנים. הערב יעסוק בהשקעות נדל”ן כמובן, אבל נתמקד בהשקעה חדשה שלנו – השקעה בתשקיף, בקנה מידה גדול, במרכז מנהטן. בהשקעה שותפה קבוצת מנרב כחברה היזמית, שיש לה ניסיון של כמה עשורים בבנייה. בכנס תהיה גם הרצאת אורח של יאיר להב – שלא צריך להציג אותו בפני מי שמגיע מהתחום – תזונאי מומחה בתזונת ספורטאים, המוביל בארץ”.

ואיך אתה מסתדר עם משטר התזונה?

“זה לא קל, גם בתזונה לקראת תחרות, לדוגמה, צריך להגדיר מה המטרה, להיערך בהתאם ולהגיע מוכן, במשקל שיביא לך את התוצאה הטובה ביותר”.

 

כנס הספורטאים וההרצאה של יאיר להב, ייערכו ביום שלישי, 21.8, במשרדי הגשמה. הכנס יעסוק בתשקיף 7 – השקעה בפרויקט בן 35 קומות ו-100 יחידות דיור במרכז מנהטן. החברה היזמית בפרויקט היא קבוצת מנרב, בעלת ניסיון של מעל 50 שנה בייזום פרויקטים. 

להרשמה ללא עלות ופרטים נוספים לחצו פה.