ה Kickr Climb – גימיק או אביזר טכנולוגי בעל תרומה ממשית לאימוני רכיבות indoor? יצאנו לבדוק…

אחד היתרונות הבולטים של ה Kickr 2018 היא ביכולת שלו לעבוד במשולב עם ה Kickr Climb, או “המעלית” כפי שנהוג לכנותו בארץ. ה Climb הינו מוצר אופציונלי נפרד, אשר מתחבר במקום הגלגל הקדמי ומסמלץ שיפועים, ע”י העלאה והורדה פיזית של החלק הקדמי של האופניים – עד 20% שיפוע עליה ועד מינוס 10% שיפוע ירידה – תלוי בגודל האופניים והגלגלים.

מפרט, תכולה והתקנה

  • מקסימום דימוי שיפוע עליה עד 20%.
  • מקסימום שיפוע ירידה עד מינוס 10%.
  • תאימות לטריינרים מסוג: Kickr 2018, Kickr 2017, SNAP 2017.
  • גובה כ 65 ס”מ, אורך כ 18 ס”מ, רוחב כ 13 ס”מ.
  • תמיכה בצירים – Quick Release ו Thru Axle באורכים 12x100mm, 15x100mm, 15x110mm.
  • עדכוני firmware באמצעות חיבור Bluetooth דרך האפליקציה של Wahoo (חינמית).
  • תאימות לאפליקציות צד-שלישי (כאשר מחובר לטריינרים נתמכים של Wahoo).

מעבר ל Climb עצמו, מגיעים בקופסה מספר מתאמים המאפשרים לחבר אופניים עם Quick Release קדמי סטנדרטי או עם Thru Axles בגדלים של 12×100מ”מ , 15×100מ”מ וגם 15×110מ”מ וכמובן השנאי עם כבלי החשמל הנדרשים.

ההתקנה עצמה קלה ופשוטה. למי שזקוק בכל זאת להדרכה, מוזמן לצפות בוידאו:

10 עובדות חשובות על ה Climb

  1. ה Climb מתקשר ומקבל פקודות ישירות מול הטריינר ולא מול אפליקציה כלשהי, מה שאומר שהעבודה איתו אפשרית עם כל אפליקציה המדמה ומשדרת את אחוזי השיפועים לטריינר עצמו. למעשה לא נדרש, מצד יצרני האפליקציות לכתוב ולפתח עבורו שום ממשק ייחודי.
  2. יש תזוזה- ע”מ לשמור על שילדת האופניים ולמנוע פוטנציאל לסדקים, מבנה ה Climb תוכנן בצורה כזו שתאפשר לו תזוזה מירבית. התחתית הינה בעלת שיפוע וגימור מעוקל המאפשר לתמוך בזוויות משתנות, כולל תזוזות הכידון לצדדים וספיגת כוח המופעל על הכידון.
  3. מצבי העבודה של ה Climb, נקבעים ע”י שלט המחובר אליו בכבל משורשר היוצא מתוך היחידה עצמה ומאפשר תליה שלו בצורה נוחה על הכידון. המצבים הנתמכים הינם:
    1. מצב ‘נעול’ – שבו ה Climb יישאר סטטי ולא ישנה שיפוע המוכתב לו ע”י הטריינר. במצב זה, רק אתם יכולים לשנות את זווית ה Climb בהתאם לרצונכם,  ע”י לחיצה על הכפתורים המתאימים בשלט.
    2. מצב ‘פתוח’ – שבו ה Climb מקבל פקודות מהטריינר ומשנה את השיפוע בהתאם לאחוזי השיפוע המועברים לטריינר ע”י האפליקציה שהוא עובד מולה.
  4. חזרה לאופקי – בכל שלב ניתן להחזיר את ה Climb למצב אופקי (שיפוע 0%), ע”י לחיצה פעמיים על הכפתור האמצעי בשלט. ניתן גם להחליף ולשנות בין שני מודי העבודה תוך כדי רכיבה.

  5. רק לוואהו – בשלב זה, ה Climb תומך רק בטריינרים של Wahoo ורק בדגמים: SNAP 2017, Kickr 2017 ו Kickr 2018 וזאת בשל העובדה שיש להם ציר אחורי המותאם לתזוזות הנדרשות של האופניים. אל תנסו להפעיל את ה Climb על טריינרים אחרים!
  6. עדכונים מורידים מהאפליקציה- הגדרות ה Climb, הקישור לטריינר, עדכוני Firmware וכו’ נעשים דרך אפליקציית Wahoo Fitness אותה יש להוריד למכשיר הטלפון הנייד.

 

  1. בסיס הגלגלים- הנתון החשוב ביותר להזנה בהגדרות הוא אורך ה Wheelbase של האופניים שלכם, כלומר המרחק בין צירי הגלגלים. נתון זה משמש את ה Climb ע”מ לחשב את הגובה שהוא נדרש לסמלץ בהתאמה לאחוז השיפוע.
    במידה ואתם משתמשים באפליקציה המאפשרת לכם לשנות את הגדרת ה Trainer Difficulty (דוגמת ZWIFT), קחו בחשבון שהדבר ישפיע גם על סימולציית ה Climb וזאת מפני שהגדרה של 50 אחוז Trainer Difficulty פירושה ש ZWIFT שולחת לטריינר שלכם פקודה לדמות עליה של 11% אחוז (לשם הדוגמא), רק כ 5.5%.
    אם אתם בכל זאת רוצים לכפות על ה Climb לסמלץ במצבים כאלה את השיפוע האמיתי – תשתמשו בהנחיות להלן.
  2. אפשר להשתמש במסלולים- השימוש ב Climb ניתן עם כל האפליקציות המאפשרות לרכוב מסלולים, אמיתיים (וידאו) או וירטואליים (דוגמת ZWIFT). באימוני Structured Workout (המבוצעים לרוב במוד ERG) אתם יכולים לקבוע אם להשאירו ב 0% שיפוע או לכוונו לשיפוע מסויים, ע”מ לתרגל ולגוון את תנוחת הרכיבה שלכם.

    הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

    מאשר משלוח פרסום ועדכונים

    ראוי לציין כי TrainerRoad (תוכנה המתמחה באימונים מובנים) מאפשרת אף היא לעבוד עם ה Climb בצורה אוטומטית ע”י כך שהיא מוסיפה לנתונים שהיא משדרת לטריינר גם נתון של % שיפוע המותאם ל FTP.  כל 5% בוואטים מעל 75% מ ה FTP מתורגמים ל 1% בשיפוע. לדוגמא: 75% FTP שווה ל 0% שיפוע ו 90% FTP שווה ל 3%. כך עד ל 175% FTP המתורגמים ל 20% שיפוע מקסימלי הנתמך ע”י ה Climb.
  3. עוד לא בארץ, בינתיים- נכון להיום, עדיין לא תוכלו לקנות אותו בארץ וזאת משום שהיבואן טרם השיג אישור ממכון התקנים לשנאי המגיע עם המוצר.
  4. המחיר של ה Climb אינו זול. המחיר הרשמי שלו בחו”ל הינו $599 ובארץ אם וכאשר תיפתר בעיית היבוא, המחיר הרשמי הצפוי שלו הינו 2,990 ש”ח (או כ 2,500 אם תרכשו אותו כ bundle עם טריינר).

בשורה התחתונה גימיק או לא?

ברשת תוכלו למצוא מגוון דעות וויכוחים לגבי נחיצותו של ה Climb, החל בכאלו שרואים בו גימיק יקר ומיותר ועד לאלו שמוצאים בו כלי אימון חשוב הן לתרגול עליות ועבודה על סיבי שרירים שונים והן לגיוון השעמום המאפיין רכיבות Indoor. אחרי כשלושה שבועות רכיבה עליו, אני מוכרח להודות שהתאהבתי בו לגמרי ומבחינתי הוא בהחלט אמצעי “משנה משחק” בכל מה שקשור להנאה ברכיבה בין כותלי הבית ולו בשל העובדה שהוא הופך את רכיבת המסלול ליותר מציאותית.

אחת הבעיות הגדולות ברכיבת מסומלצת של מסלול דרך אפליקציה ומסך מחשב, הוא הקושי לזהות ולהתכונן לשיפועים המשתנים. גם באם גרפיקת האפליקציה היא מדהימה, התצוגה הדו ממדית ובמיוחד כאשר שיפועי המסלול משתנים בתדירות גבוהה, פוגעת ביכולת שלך להיערך ולצפות נכון את השינויים וכפועל יוצא לבצע את שינויי ההילוכים הנדרשים בתזמון מתאים.

ברכיבה עם ה Climb אתה מרגיש את המסלול דרך הכידון – מנטלית אתה “נכנס” למוד עליה/ירידה בצורה טובה יותר, מה שתורם לבצע שינויי ההילוכים טוב ויעיל יותר. עד שלא תנסו בעצמכם, יהיה קשה להסביר זאת.

החיסרון המרכזי בשימוש ב Climb הוא הזמן המתווסף בכל פעם שנדרש לפרק ולהרכיב את האופניים ע”מ  להתאמן על הטריינר (בהנחה שאתם משתמשים באופניים גם לרכיבות בחוץ) וכן העובדה שהמנוע שלו מעט רועש כשהמנגנון עובד (זניח ביחס לכל שאר הרעשים בסביבת העבודה עם הטרייינר).

בפורומים השונים יש גם מספר משתמשים אשר התלוננו על כך שהרצועה במנגנון נקרעה להם כאשר רכבו בוואטים גבוהים והפעילו כוח רב על הכידון, אז שימו לב לא להשתולל יותר מדי…

קיקר קליימב- לסיכום

גימיק או לא, למי שאוהב להתאמן עם הטריינר ברכיבה על מסלולים זו תוספת כיפית שמשנה לגמרי את חווית הרכיבה על הטריינר. טוב יעשה היבואן אם יפתור ויסדיר את הבירוקרטיה עם מכון התקנים כמה שיותר מהר, כך שיתאפשר לרכוש את המוצר גם בישראל. 

מאת: שי ונסובר, בן 49, טריאתלט חובב בקבוצת MyWay, עובד בתחום ההיי-טק ואוהב את כל מה שקשור בשילוב בין ספורט וטכנולוגיה.

מומלץ: לחצו פה לקבל את ערוץ BIKEPANEL בטלגרם!