קבלו את הסיקור המתגלגל של דני אסקרוב לוואלטה – הטור הספרדי שמייצר ניצוצות השנה. בכל יום נוסיף לפה את הסיקור האחרון, ותוכלו גם לראות מה קרה בימים הקודמים מתחתיו. תהנו!

מאת: דני אסקרוב
צילום: וואלטה דה אספניה

שלב 19 בוואלטה אספניה

בלתי שבירים

אין ימים רגועים השנה בוואלטה. אחרי מלחמת העולם של אתמול, היום יום מעבר רגוע? לא כשהאקדוחן חוגג פרישה – ״יהיה קצת יותר קל לנשום אחרי שיפרוש אבל ספורט האופניים יתגעגע לאלברטו קונטדור״ – כך סיכם אתמול כריס פרום את הפרישה המיועדת של קונטדור. אם יש רוכב שאחראי לכך שאין ימים קלים בוואלטה זה  האקדוחן הספרדי הפורש, ומי כמו פרום יודע להעריך את יריבו הגדול ביותר בשנים האחרונות.
היום שוב היו אלו קונטדור וטרק-סגאפרדו, שכמו בשידור חוזר של שלב 12, הורידו את אד טונוס (שימו לב אליו באליפות העולם בנורבגיה כחלק מהנבחרת הבלגית) מהבריחה על מנת לעזור לקונטדור לקחת זמן ב 15 הק״מ שבין העליה מקטגוריה 3 וקו הסיום. קונטדור ניסה אבל סאן-ווב וסקאיי לא נתנו לו אף שניה היום וסגרו אותו במרדף קטלני. הפודיום באופק. אף אחד לא נותן מתנות עכשיו.
————————————————————-
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
————————————————————-
מנצח השלב מן הבריחה היה תומאס דה גנט הבלגי המעולה והנחוש של לוטו סודאל, שהיה הכי חכם ברגעים המכריעים של המרוץ.
דה גנט שהיה בבריחות כל הטור דה פראנס וכל הוואלטה הצליח סוף סוף לנצח שלב. ברכות.
זה היה סיום עצוב עבור גרסיה (מרידה) המקומי, שכל כך רצה את הקטע אך פיספס במטרים ספורים את תזמון ספרינט הסיום.
 במטרים האחרונים של השלב, כשסקאיי הובילו עם 5 רוכבים את פרום ודבוקת הדירוג הכללי אל הקו, אי אפשר היה שלא לתהות – מה יכול לשבור את המפלצת הכחולה שהשתלטה על הגרנד טורס?
הביטו על סקאיי – ג׳יאני מוסקון סוגר את קונטדור (!!) בעליות. וואוט פאולס מדורג 9 כללי, אחרי עונה בה עבר פציעה וכשהוא רוכב עבור פרום. נייבה לא נגמר. סטאנארד וקניס שולטים במישורים.
מעבר לכל הנ״ל המחויבות והניהול של הקבוצה פשוט מושלמים – תראו את פרום – אף אחד, אבל אף אחד לא רזה כמוהו, אף אחד לא נלחם כמוהו. מתי סקאיי עשו משהו שלא הבנתם למה הם עושים אותו? אני לא זוכר מקרה כזה, אסטנה לעומת זאת, גם היום, עשתה המון עבודה מלפנים עבור? ובכן – כלום.
ככה אי אפשר לנצח את השמיים. והם אכן בשליטה מלאה.
יש רק שני דברים שסקאיי לא יכולים לשלוט בהם – מרוצים חד יומיים ואיתני הטבע.
אז לקלאסיקות החד יומיות נחכה עד אפריל.
איתני הטבע (ברוטב ניבאלי וקונטדור) יגיעו מחר בדמות האנגלירו. אולי עם גשם.
סיכוי אחרון למהפך.
לא להחמיץ.

שלב 17 בוואלטה אספניה

הכל פתוח, אקווה בלו וקבלת שבת
הוואלטה טיפסה היום ללוס מצ׳וקוס בפעם הראשונה. 7 ק״מ אורכה של המצ׳וקוס. בשניי הק״מ הראשונים יש קטעים של 25 ו 26 אחוזים. קיר.
יש שני דברים יפים בקירות –זו האפשרות הכי טובה לחזות ברוכבי על כשהם נראים כמונו ב 8% של שבת. יש פחות משמעות לקבוצה. זה אתה והרגליים. אחרי הכל – כמה דראפט יש ב 25%?
————————————————————-
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
————————————————————-
מי שניצח את השלב היום הוא סטפן דניפל האוסטרי, רוכב של קבוצת אקווה-בלו האירית, מטפס מחונן שניצח את טור אוסטריה השנה.
אקווה-בלו היא הסייקלינג אקדמי של אירלנד. בדיוק כפי שהג׳ירו של שנה הבאה צפוי להיות טבילת הגראנד טור הראשונה של האקדמי, זה הגראנד טור הראשון של קבוצת הפרו קונטיננטל האירית.
הקבוצה הוקמה ע״י איש עסקים אירי בשם ריק דילייני (המקבילה של רון בראון וסילבאן אדאמס) ומעסיקה בעיקר רוכבים מהאי הבריטי. אין מה להשוות את העומק שיש באי הבריטי לזה שיש בישראל אך יש הרבה מן המשותף בין שני הסיפורים. בכל מקרה – נצחון בגראנד טור זה הישג נהדר, הלוואי והאקדמי יוכלו לשחזר את האגדה של אקווה-בלו בג׳ירו 2018. אם אפשר, אז בבקשה ישראלי באחד השלבים בישראל…
המירוץ?
אסטנה (עבור לופז) ומרידה (עבור ניבאלי) הכתיבו את הקצב עד לעליה האחרונה. סקאיי ישבו וחיכו.
זה למעשה מה שנשאר לסקאיי לעשות בוואלטה – לשבת, לחכות, לראות למי יש מה ברגליים ולתת מענה כשיידרש.
זה בדיוק מה שהם יעשו. לא יותר ולא פחות.אז מי שיצטרך ליזום ולהילחם זה מי שצריך. חמישה רוכבים.
ניבאלי (מרידה) – שעדיין רוצה לנצח את הוואלטה, קלדרמן (סאן-ווב), זאקארין (קטיושה), קונטדור (טרק-סגאפרדו) ומיגל לופז (אסטנה) שנאבקים על המקום האחרון בפודיום.
בעקבות השלב של היום ניתן לומר שפרום עדיין המועמד הכמעט וודאי לנצח את הוואלטה, אבל כולם יודעים שהוא פגיע.פרום שידר ביטחון בראיון בסיום המירוץ אבל הוא הקריב היום 42 שניות מהיתרון שהיה לו על ניבאלי וזה לפני השלב הנפיץ מחר, יום שישי… והאנגלירו בשבת. אני לא חושב שזה מה שהוא רצה.
ניכר היה גם שמיקל נייבה, הפועל האחרון והמדהים של סקאיי (פואלס לא היה פקטור בעליה האחרונה היום ועדיין מדורג 8 כללי), יכול היה לרכוב מהר יותר את הסיום אך חיכה לפרום בקצב שהיה נוח למוביל הקבוצה.
קונטדור ממשיך להרשים עם התקפה מוקדמת, השארת מיגל (כוכב הימים האחרונים) לופז מאחור, ומקום שני. כמה הוא רצה את הניצחון, וכמה חבל שפיספס.
ניבאלי היה חכם יותר היום. תקף מאוחר יותר, יחד עם זאקארין (קבוצה הרי אין לו…) והגביר בסיום כשפרום נחלש. הוא לא ויתר. ואם יש מישהו שיכול לנצח גראנד טור ביום האחרון זה הכריש.
בשבת, הוואלטה מקבלת את פניה של האנגלירו. אחת העליות הקשות באירופה. פרום פגיע ו 1:16 דק׳ באנגלירו זה 100 מטר…
תבלו

 

שלב 16 בוואלטה אספניה – 40.2 ק״מ נגד השעון

ממתי רכיבות נגד השעון נהיו מעניינות?
מודה. בעבר, לקחתי ימי מנוחה בשלבי נגד השעון בגרנד טורס, אחרי הכל, יש עוד דברים לעשות בחיים ו 3 שבועות סביב מירוץ אופניים זו פריבילגיה שמעטים יכולים להרשות לעצמם.
אבל היום? זה פשוט מעניין.
 ————————————————————-
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
————————————————————-
אני חושב שהעניין המרכזי הוא השיפור בצילום המירוצים, אפשר לראות את המהירות.
היום אפשר היה לראות את קלדרמן טס בחצי הראשון. פרום בחצי השני. בחצי הראשון פרום היה 23 שניות איטי מווילקו קלדרמן (סאן-ווב). בסיום – 29 שניות לפניו. ואי אפשר לקחת ממנו את זה – את הניסיון. את חלוקת הכוחות. את ההיכרות שלו עם המסלולים ועם המנוע שלו עצמו.
ניבאלי רכב את אחת מרכיבות הנג״ש הטובות שלו, 57 שניות מפרום, ומקום 3 בשלב. ניבאלי רחוק עכשיו 1:58 דק׳ מהמקום הראשון.
זאקארין (קאטיושה) וקונטדור (טרק-זגאפרדו) סיימו 4 ו 5 בהתאמה, שניהם 59 שניות מפרום. קונטדור מדורג עכשיו 5 כללי אחרי זאקארין ו 3:18 מהפודיום שהוא כל כך רוצה. לכולם יהיה קשה יותר כשהוא כל כך קרוב אבל ניבאלי, קלדרמן וזאקארין, כולם משתפרים בכל יום של תחרות.
למעשה – 5 הראשונים בשלב הם 5 הראשונים בדירוג הכללי ואפילו הגיעו בסדר הדירוג שלהם למעט ניבאלי וקלדרמן.
מחר? מטפסים על הקירות תרתי משמע עם סיום מטורף בעליה של 25% ומעלה…
מי שרוצה לראות גלדיאטורים כאנשים, אלו הימים לעשות זאת.
נפגש

שלב 15 (והשלמות מ 14) בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

קבלו את מיגל אנחל לופז.
מיגל אנחל לופז (אסטנה) הוא רוכב קולומביאני צעיר ומבטיח. מאד מבטיח.
לופז ניצח ב 2014 את הטור לאווניר (נחשב לטור דה פראנס לרוכבים עד 23), ב 2016 את הטור השוויצרי (מרוץ הכנה לטור דה פראנס) ומספר מרוצים יוקרתיים נוספים כמו וואלטה בורגוס. הוא הגיע לוואלטה כפועל של פאביו ארו, הרוכב הבכיר של אסטנה. בשבוע הראשון של הוואלטה הוא איבד לא מעט זמן (כ 4 דק׳ בסה״כ) בשלבים שונים שהסתיימו בירידה או במאבקי GC בהם לא נטל חלק.
————————————————————-
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
————————————————————-
בשלב 11 קרה השינוי.
ארו (המוביל של אסטנה על הנייר) סבל ולופז שוחרר לרכוב עצמאית ולנצח את השלב. את השלב היום הוא התחיל 3:48 דק׳ מפרום ובמקום 10 כללי (ארו, 3:09, 7), אך הוא נראה כרגע כמו המטפס הטוב ביותר, בוואלטה, שנראית כמו תחרות עליות.
היום אסטנה לקחו את המירוץ על עצמם. מכיוון שזה לא נראה כאילו ארו עומד להתפוצץ בשבוע האחרון, הגיוני להעריך שזה היה עבור לופז. זה דיון מעניין – למה אסטנה שורפים כוח מקדימה במקום להשאיר את העבודה לסקאיי?
יש טיעונים לכאן ולכאן, אך אני מאמין שזו גישה נכונה לספורט באופן כללי – אם אתה שם את עצמך מקדימה אתה אומר לעולם (וגם למוביל שלך) – יש לי מוביל, אני מאמין בו ואנחנו רוכבים על מנת לנצח. מקדימה. לא בישיבה בגלגלים ובהמתנה שסקאיי יחלשו.
בעליה האחרונה התפתחה ״סופר ברייק״ של רוכבי GC חזקים שלא הצליחו לרכוב היטב דירוג כללי בוואלטה – ברדט (AG2R), קרויזווייק (לוטו), אדם ייטס (אוריקה). ייטס ילך לבד אחרי שברדט וקרויזווייק יגמרו.
25 ק״מ לסיום קונטדור (ממשיך לקבוע מה יהיה במירוץ) יצא מוקדם ולופז הלך איתו. אסטנה משחקים שני קלפים עם ארו ולופז. לופז מקבל את המהלך הקשה וארוך הטווח… ארו יושב בגלגלים של סקאיי.
6 ק״מ לסיום, לופז מרגיש שברדט (שנשר מהסופר ברייק והצטרף לקונטדור ולופז) וקונטדור לא תורמים לו ופותח מבערים. הוא טס. הוא תופס את ייטס ומנצח את השלב בצורה משכנעת. עובר את ארו למקום 6 כללי, ״רק״
2:51 מפרום ו 48 שניות מהפודיום.
פרום לא מפסיד זמן ליריביו ולוקח כמה שניות מניבאלי (עכשיו 1:01 מפרום במקום השני). זאקארין (קאטיושה) הלוחם מטפס למקום השלישי (2:08) לפני קלדרמן (סאן-ווב, 2:11, צפוף…), וצ׳אבס (אוריקה-סקוט). זאקארין וקלדרמן השענים הטובים יותר בחמישיה להוציא את פרום.
פרום אתם שואלים?
טוב תודה. הכל בסדר. מאסטר בשליטה. תמיד עם 3-4 רוכבים מקבוצתו כשניבאלי כבר חצי שעה לבד.
היום הוא לא נדרש לרדוף אחרי לופז וישב על הגלגלים של נייבה ופאולס כל הדרך לסיירה נבאדה.
אם הוא יצטרך לרדוף אחרי לופז באנגלירו… אנחנו נקבל קרב אדיר והוא ירדוף. אבל פרום כנראה ירפד את יתרונו בנג״ש ביום שלישי, וימשיך לנהל בחכמה את מאמציו ואת הקבוצה כל הדרך למדריד.
יום שלישי – דוח קצר על מצב הדירוג הכללי אחרי הנג״ש.
ניפגש
21248433_1147941095305497_533598174112179735_o

שלב 13 בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

קוויק סטפ מאסטר פיס
היו בוואלטה כמה שלבים שנראו כשלבי מעבר על הנייר אבל בפועל התפתחו למשהו אחר, השלב היום היה שלב מעבר/ספרינט קלאסי, הוא גם הסתיים ככזה בפועל, אבל זה לא היה יום של ספרינטרים. מבט על 10 מסיימי השלב הראשונים מלמד שרובם הם רוכבי הדירוג הכללי.
סקאיי קיבלו יום מנוחה ולקחו אותו בשמחה. לא נראה שלנפילות של אתמול הייתה השפעה על פרום של היום.
מתחילים.
————————————————————-
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
————————————————————-
בריחה של 4 רוכבים הלכה היום. הבולטים ברביעיה היו אלסנדרו דה מארקי (BMC, בטח ניסה להציל להם את המירוץ) ותומאס דה גנט (לוטו-סודאל). האיטלקי היה חזק מכולם ואחרי ששני הצרפתים נשרו מהבריחה ודה גנט סבל התכווצויות, דה מארקי הלך סולו עד שנתפס כ 8 לסיום. איזה מנוע אדיר יש לרוכב הזה. פשוט אופנוע.
קוויק סטפ היו אלו שרדפו רוב היום על מנת שטרנטין ינצח וישמור את החולצה הירוקה אצלו, אך סיום השלב היה קשה הרבה יותר מהצפוי והתאים יותר לואן אוורמרטס ולסאגאןס ופחות לגרייפלס ולקאבנדישס…
הובלה אדירה של קוויק סטפ בק״מ האחרונים, כמה עומק יש לקבוצה הזאת, עם בוב יונגלס וג׳וליאן אלפיליפ סידרה לטרנטין פיניש מהסרטים. האיטלקי, חזק כל כך, האיץ עד לקו הסיום ולא השאיר לאף אחד סיכוי. נצחון שלישי של טרנטין וחמישי של הקבוצה בוואלטה. ניצחון 15!!! של קוויק סטפ בגראנד טורס השנה.
זה נראה יותר ויותר שנבחרת איטליה צריכה לרכוב עבור טרנטין באליפות העולם הקרובה ושהוא יתחרה בסאגאן (סלובקיה), מתיוס (אוסטרליה) וואן אוורמרט (בלגיה) ושות׳. צפוי קרב אדיר בנורבגיה בסוף החודש.
מחר ומחרתיים חוזר המאבק על הדירוג הכללי. לא להחמיץ. שני שלבים עם סיום בעליות מחוץ לקטגוריה ושלב נפיץ של 129 ק״מ בראשון. בספרד מאמינים בגרנד טור הארד קור.
מתקרבים לפינאלה. זמן הכריש.
תהנו
21246287_1146734055426201_2459984171845423580_o

שלב 12 בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

מתנות קטנות. למה הם נותנים לו מתנות קטנות?
על פניו זה אמור היה להיות שלב מעבר עם שתי עליות מדורגות בק״מ האחרונים וסיום בירידה של 18 ק״מ.
הכל קרה לפי הספר – שעה ראשונה מהירה, בריחה גדולה, סקאיי מאפשרים כ 8 דק ושולטים בקצב.
אבל בזמן שכתבו את הספרים של ספורט האופניים, קונטדור יצא לרכוב…
————————————————————-
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
————————————————————-
תומאש מרצ׳ינסקי (לוטו-סודאל, פולין) עם נצחון שני בוואלטה אחרי שהלך סולו מהבריחה בעליה האחרונה וטס בירידה לקו הסיום.
זה הופך לטרנד. טרנטין ומרצ׳ינסקי, נישאים על גלי הביטחון של הניצחון הראשון אל השני. בקיצור – אחרי שרוכב ישראלי ראשון ינצח מרוץ UCI תתכוננו למבול שיבוא אחר כך.
אבל עם כל הכבוד למנצח זה היה השלב של האקדוחן, ששוב החליט מה יקרה במירוץ, וגרם לזה לקרות.
בעליה האחרונה התקפה של קונטדור וניקולא רוש (שאיבד את המירוץ אתמול). רוש לא מחזיק עם קונטדור, והספרדי הנפלא ממשיך לבד ומייצר הרבה לחץ בדבוקה. הפער מגיע לכ 35 שניות.
לטרק היה את אדוארד טנוס (המכונה לוני טונס…) בבריחה. סוס בלגי משובח וחזק. הוא מקבל הוראה להמתין, וממתין לפיסטולרו בסוף העליה האחרונה. מכאן – דהרה לקו הסיום.
קונטדור ייקח בסיום 22 שניות מחבורת הדירוג הכללי. ועוד 20 מפרום. אבל הבריחה שלו מייצרת הרבה לחץ בדבוקה. בירידה!
פרום נופל פעמיים תוך דקה – ״איבדתי את הגלגל הקדמי שלי בפניה חלקה בשתי הפעמים״ יספר בראיון שאחרי המירוץ. בזמן הנפילה רק שני פועלים נותרו עם פרום – וואוט פואלס ומיקל נייבה. אבל בסקאיי – כל פועל מלמיליאן. השלשה של קבוצת השמיים רודפת אחרי חבורת רוכבי GC אנמית למדי שלא נראה כי היא מתאבדת על ההזדמנות ומצמצמת 45 שניות פיגור לכ 20 בקו הסיום.
ונשאלת השאלה, למה?
למה ניבאלי, ארו, קלדרמן, צ׳אבס, דה לה קרוז והפועלים שלהם, כ 20 רוכבים, לא מצליחים לקחת יותר זמן מ 3 רוכבים של סקאיי?
על פי השידור, לא נראה היה שחבורת העשיריה המובילה ״התאבדה״ על הירידה אחרי שפרום נפל. זה מאכזב, כי זו נפילה שהיא חלק מהספורט והמירוץ היה בעיצומו ברגעים האלו. זה קרה גם בטור דה פראנס – זוכרים את אסטנה רודפים בשביל פרום אחרי רומאיין ברדט…?
מי שרוצה לנצח את פרום צריך לרצות כל שניה בדיוק כמוהו. אם סקאיי נלחמים על שניות בונוס בספרינטים, הגיע הזמן שהדבוקה תהיה יותר אגרסיבית כלפי סקאיי, בכל הזדמנות על הכביש ולא רק לפני דיונים על תקרת השכר בספורט.
למרות הביקורת, פערים צומצמו והוואלטה פתוחה היום יותר מבימים האחרונים. זה טוב.
נסיים בשאלה (חבר שואל…) – מתחת לדקה הפרש, כריש מריח דם?
מחר ספרינט.
שבת ראשון – מלחמת עולם בפסגות גבוהות וארוכות.
תבלו.
21167250_1145712305528376_924862467352932220_o

שלב 11 בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

על כריש, קרנף וזה שלא…
מארק קאבנדיש הוא הספרינטר הגדול שהוא, בעיקר משום שהוא מתבייש להפסיד, אחרי שהקבוצה שלו עושה כל כך הרבה עבודה בשבילו. כריס פרום הוא כריס פרום כי אחרי שסקאיי מצילים אותו, הוא מציל אותם בחזרה.
אבל בסוף, אחרי כל העבודה של הפועלים, קאבנדיש ופרום מספקים את הסחורה ומנצחים. כמו שאמר נייבה אחרי השלב (באנגלית) – ״כריס דליברד״.
————————————————————-
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
————————————————————-
אחחח איזה שלב. איזה מירוץ מעולה – נתחיל מהאמצע…
כשקבוצה כמו אוריקה-סקוט עובדת מלפנים 55 ק״מ לסיום, בכדי שצ׳אבס יוכל להיאבק על הניצחון בשלב ועל הדירוג הכללי, אז צ׳אבס צריך לספק את הסחורה במאני טיים. זה לא קרה בעבר ולא קרה גם היום.
אוריקה-סקוט עשו את המהלך של השלב. הם היו מחויבים ו״שרפו״ את כל הרוכבים שלהם עבור צ׳אבס לפני העליה הגדולה הראשונה. סימון ייטס יצא לבריחה בתקווה לעזור לצ׳אבס שיגשר אליו (אני לא רוצה לחשוב שאוריקה-סקוט הלכו על ניצחון בשלב… למרות שאני חושב…כי זה לא חכם כשיש לך רוכב במקום השני). אבל… צ׳אבס נשר, איבד 1:51 דק׳ לפרום וירד למקום השלישי הכללי.
אט אט, צ׳אבס מאבד את הקרדיט שלו. אחרי עוד גרנד טור בו הוא סובל יום רע. הוא עדיין בן 25, עדיין על הפודיום של וואלטה תחרותית מאד, אבל זה לא מתפתח בכיוון של מנצח גרנד טורים.
את השלב מנצח מיגל לופז (אסטנה). סיפור דומה. מוביל הקבוצה, פאביו ארו, סובל בעליה ואסטנה משחררת את הקולומביאני הצעיר לנצח את השלב ולהיכנס לעשיריה בדירוג הכללי. גם ארו לומד – מנהיגות צריך לקחת. כשאין לך רגליים לא תוכל להנהיג קבוצה. לא יעבדו בשבילך בכל מחיר.
בפסקה האחרונה אתמול כתבתי שסקאיי ואוריקה-סקוט לא ספרו את רוש (BMC). שאלתי, האם BMC ילחמו על הפודיום או שנראה עוד קריסה של הקבוצה העשירה הזאת בגראנד טור (רק לסקאיי יש יותר משאבים). התשובה לא איחרה להגיע – רוש ו TJVG איבדו למעלה מ 4 ו 3 דק׳ בהתאמה. עוד גרנד טור מאכזב של BMC.
מי שכן הגיע היום לוואלטה הוא הכריש ממסינה – ניבאלי. הגרנד טוריסט הטוב ביותר בפלוטון הנוכחי להוציא הקרנף הבריטי פרום.
איזה רוכב ענק. כמה לב, נחישות ויכולת. היום ניבאלי התחיל את הוואלטה. הוא תקף בעליה וגרם לפרום אי נוחות לפרקים ולסקאיי לעבוד קשה פרקי זמן ארוכים.
בסוף, מול רוח פנים חזקה, הפסיד הכריש לקרנף עוד 2 שניות בונוס (פרום לא משאיר אבן הפוכה בוואלטה הזאת, זוכרים את 2 שניות הבונוס בספרינט?) על הקו אבל התסריט בו פרום מתעייף וניבאלי מתחזק בשבוע השלישי נראה היום ריאלי יותר.
אם מזג האוויר יהיה קשה וקר, ניבאלי יהיה עוד יותר חזק.
הפערים בעשיריה הראשונה גדלו (קונטדור נכנס לעשירייה) והמאבק על הניצחון הוא עכשיו בין שני רוכבי הגרנד טור הטובים מכולם.
מחר יום הררי מתון עם פוטנציאל לברדק ובריחה.
עוד 10 שלבים למנייאק. עד מתי 20%…
ניפגש
21246613_1144905325609074_736112380220992389_o

שלב 10 בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

מתח גדול, דרמה קטנה, בריחה אמיתית
נתחיל ממתיאו טרנטין. נצחון שני בוואלטה ורביעי של קוויק סטפ.
טרנטין נמצא בכושר של חייו. הוא מטפס כפי שלא טיפס מעולם ומדייק בספרינטים כמו שרק ספרינטר עם בטחון מוחלט יכול לדייק. השלב הזה לא היה קלאסי עבורו, בגלל העליה מקטגוריה 1 עד 20 לסיום, אבל הוא טיפס חזק מכולם וירד טוב מכולם בכדי לנצח את רוחאס (מוביסטאר) שהיה כל כך קרוב לניצחון ראשון בגראנד טור אבל ימשיך לחכות.
יותר מכך – טרנטין (איטליה) מצטרף לסאגאן ומייקל מתיוס (אוסטרליה) והופך אחד המועמדים הבולטים לאליפות העולם בנורבגיה בעוד פחות מחודש.
—————————————————————
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
—————————————————————
זה היה אמור להיות יומו של ניבאלי. השלב התחיל מהר מאד (52 קמ״ש ממוצע בשעתיים הראשונות) ו 20 ק״מ של ירידה טכנית על כבישים יבשים/רטובים בסיום. זו המומחיות שלו. ואכן – מרידה עלו למעלה 25 ק״מ לסיום (כולל דחיפות כתפיים בין פרנקו פליזוטי וכריסטיאן ניס מסקאיי לשמחת הצופים) וניבאלי תקף לפני הירידה ובמהלכה. פרום ניהל סיכונים והיה מוקף בחברי קבוצתו על מנת לסגור במישור הסיום את מה שלא היה מוכן לסכן בירידה.
הצפייה ברוכבים טסים בירידה היפהפייה הייתה מסמרת שיער אך נגמרה ללא אבדות בנפש וללא שינויים דרמטיים בדירוג הכללי… אהה, בעצם לא. מישהו ברח לי, למעשה לכולם…
ניקולא רוש (BMC), שהיה 3 בדירוג הכללי בתחילת השלב 1:05 מפרום, הצליח לברוח לדבוקה תרתי משמע. נראה היה כאילו לא ראו את הבריחה.
בראיונות אחרי המירוץ גם פרום וגם אדם ייטס לא ספרו את רוש וכך הצדיקו את העובדה שנתנו לו 29 שניות ולא היו מוכנים לקחת את הסיכון הכרוך במרדף בירידה. נדמה היה שרק בק״מ האחרון, אוריקה עלו למעלה בנסיון לצמצם נזק. סקאיי לא טרחו.
רוש עדיין מדורג שלישי, אך כעת עם אותו זמן כמו צ׳אבס במקום השני (36 שניות מפרום).
האם רוש התגנב היום לפודיום או שנראה אותו מתפרק או סובל תקלה מפוארת אחרת כמו שתמיד קורה ל BMC בטורים גדולים באחד הימים? ימים יגידו.
מחר סיום בפסגה גבוהה (2120 מעל פני הים) ןעוד יום GC חשוב.
ניפגש.

21125491_1144295929003347_4433364729537653433_o

שלב 9 בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

פרום קם מהאוכף!
נאמר כבר הכל, אין לי מה להוסיף לזה (ארקדי דוכין חוזה ב 1996 את הימים הראשונים של הוואלטה 2017…)
אבל בכל זאת – הנה שתי מחשבות על הקטע ה 9 בוואלטה 2017.
—————————————————————
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
—————————————————————
זהו ניצחונו הראשון של כריס פרום בשנת 2017. איך אפשר להיות כה דומיננטי ולא לנצח אתם שואלים? אז מסתבר שאפשר וכשאתה תמיד באזור אז בסוף היום הזה מגיע.
היום פרום קם מהאוכף (!!) כ 700 מטרים לסיום ולא עצר עד קו הסיום. עם שניות הבונוס היתרון מצ׳אבס שהגיע שני (4 שניות מפרום) גדל ב 8 שניות ועומד עכשיו על 36 שניות. רוש, ניבאלי ו TJVG ממשיכים לתפוס את החמישיה הראשונה. כל יום קצת יותר רחוק מפרום…
היום היה זה מיקל נייבה שעשה את העבודה בעליה האחרונה עבור סקאיי וסגר את סולר (מוביסטאר) מהבריחה ואחר כך את רומיין ברדט (AG2R) שפירפר פירפור אחרון של תחרותיות. הכל הוכן עבור פרום.
פעם חשבנו שפרום לא טוב בירידות. אחר כך מישהו המציא שהוא לא טוב בעליות קצרות ולוקח לו זמן להתחמם… אבל האמת היא כנראה שפרום עושה מה שצריך בכדי לנצח מרוצי אופניים. כשצריך – יתאבד בירידה. כשצריך יתקוף בעליה קצרה. וינצח.
קצת על הקשר בין ספורט האופניים בכללי למה שראיתם היום בוואלטה –
אתמול, באוטובוס אחרי השלב, הודיעו מנהלי קבוצת קנונדייל-דראפאק לרוכבים שספונסר משמעותי נסוג מחוזה צפוי ואין תקציב ל 2018. לפיכך הקבוצה משחררת אותם לחפש חוזים כי לא תוכל לקיים את תוכניותיה ל 2018 ללא 7 מליון הדולרים החסרים.
היום מנהלי הקבוצה פתחו קמפיין מימון המונים, ורוכבי הקבוצה רכבו בעבור הסמל ובשביל מייקל וודס הקנדי המצוין שלהם שסיים שלישי את השלב (ומדורג 7 כללי). היה הרבה כבוד לסמל ולעצמם.
ג׳ונתן וואוטרס (מנהל הקבוצה) הודה לריגוברטו אוראן על שנתן לקבוצה שבועיים לנסות להציל את עצמה ואת החוזה עימו בטרם ימצא קבוצה אחרת.
המודל העסקי של ספורט האופניים לא הגיוני באופן קיצוני. אף אחד לא מנסה לתקן אותו. עד שלא יחול שינוי משמעותי, קבוצות יקומו ויפלו ככה סתם תוך יום על בסיס מחויבות או עזיבה של גורמים מסחריים. הספורטאים ירכבו בשביל הסמל. עד שלא יהיה יותר סמל. עצוב.
מחר יום מנוחה.
נפגש בשלישי.

21083559_1142930842473189_2477333024343389603_o

שלב 8 בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

עשירים, קמצנים ומנצחים –
תיכף נדבר על ג׳וליאן אלפיליפ (קוויק סטפ, מנצח השלב, ניצחון 3 בוואלטה לקבוצה) הנפלא. אבל לפני זה בואו נסתכל רגע על מה שסקאיי עושים.
—————————————————————
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
—————————————————————
סקאיי, וזה ידוע, היא הקבוצה הכי עשירה בסבב הבכיר.
אם מישהו הטיל ספק במשאבים של סקאיי , אז לוואלטה סקאיי הביאו את ה HUB. קראוון אירוח נייד ברמה של קבוצות הפורמולה 1, שמאפשר נוחות לרוכבים, לצוות ולמי שסקאיי חפצים ביקרו. בקיצור – עשירים מאד.
אבל כשהדגל יורד והדוושות מסתובבות, סקאיי עוסקים בחשבונאות ברמת השניות והדקות. חשבונאות ספורטיבית אבל חשבונאות. משחררים בריחה נוחה, שולטים במרחק שהבריחה מקבלת, מקצים למשימה מספר רוכבים שנקבע מראש.
אתמול היו אלו איאן סטאנארד וכריסטיאן ניס שרכבו מלפנים את 207 הק״מ, הבריחה קיבלה 6-7 דק׳ במהלך השלב. היום הצטרף אליהם דוויד לופז – הבריחה קיבלה כ 4 דק׳. סקאיי סופרים כל גרם אנרגיה שהם מוציאים ומוציאים אותו בקמצנות דקדקנית. אף אחד מהמטפסים שלהם לא עבד אתמול והיום. אני מניח מכך שנפגוש בהם בשבוע השלישי כשהקבוצה תדלדל למאגרי האנרגיה האחרונים.
עשירים, קמצנים ומנצחים, כי בסוף, פרום מגיע לעליה האחרונה והולך לבד. ומי שנשאר איתו הוא קונטאדור. היחיד שרוצה כמו פרום אבל יכול קצת פחות. ופרום לקח זמן מכולם היום – על צ׳אבס (עכשיו 28 שניות) ועל ניקולא רוש (BMC) – עכשיו 41 שניות. ניבאלי עובר את TJVG למקום רביעי. החמישיה עדיין בטווח של דקה אבל לא נראית כמי שיכולה לקחת דקה או 20 שניות מפרום…
כמו שזה נראה עד עכשיו, פרום רוכב לנצחון במדריד. האם הסופרמן הבריטי, בניגוד לקבוצתו, מבזבז את האנרגיה שהוא יצטרך בשבוע השלישי? האם הוא יחלש מתישהו, כמו שקורה לבני האנוש? עוד שבועיים נדע.
בשלב היום ניצח אחד הרוכבים המעניינים בדבוקה – ג׳וליאן אלפיליפ.
אחרי עונה בה היה פצוע ולא התחרה בין אפריל ואוגוסט, הפנומן הצרפתי מתחזק מיום ליום. רפא מייקה (בורה) שותפו לבריחה ניסה הכל על מנת לנער את הצרפתי בעליה האחרונה אבל זה הביט אל עיניו ושאל ״זהו? זה כל מה שיש לך לתת?״. במטרים האחרונים לחיצה אחרונה ואלפיליפ מראה שהוא שייך לגדולים באמת. יאללה שיגיעו כבר הקלאסיקות של 2018…
מחר עוד יום GC. הפעם אין ירידה אחרי הפיסגה אז ניבאלי יצטרך להיות בעניינים אם הוא רוצה לשמור על סיכויו ליום בו העשירים והקמצנים יתעייפו.

21055196_1142115099221430_6222114405240348192_o

שלב 7 בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

בואו נדבר על מאטי מהוריץ׳ (סלובניה, UAE). ספורט קשה הוא ספורט האופניים. 5 שנים לקח למהוריץ לנצח שלב בגראנד טור.
—————————————————————
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
—————————————————————
מהוריץ׳ הגיע לדבוקה ככוכב, אחרי שהיה אלוף עולם לנוער (2012) ועד גיל 23, 2013, על אחד ממסלולי אליפות העולם הסלקטיביים ביותר.
ב 5 השנים שעברו מהוריץ׳ נפצע פעמיים, עבר 3 קבוצות, עבר משברים ואז הגיע יומו. בגיל 22 זה הגיע.
שלשום הוא היה בבריחה וניסה אבל זה לא הלך. הוא סיים רביעי וביקש סליחה מהקבוצה שלו שלא היו לו את הרגליים לסיים את זה בנצחון. אבל היום היו לו הרגליים.
הרוכב שהמציא את הגלישה על הטופ טיוב בירידה תוך כדי פידול בפירנצה 2013 בדרך לתואר אלוף העולם עד גיל 23 עשה זאת היום שוב. 17 לסיום, ברח על הטופ טיוב בדרך לניצחונו הראשון בגרנד טור.
אז כש Roy Goldstein בורח יומיים רצוף בפורטוגל ו Aviv Yechezkel בורח היום בטור הבלטי ונותן לבן פרי מ Israel Cycling Academy נסיעה נוחה עד לשלבים המכריעים של המירוץ ולנצחון (ברכות!!!). זו הדרך.
גם אם נחכה עוד 5 שנים עד שרוכב ישראלי ינצח מרוץ UCI ואולי שלב בגרנד טור צריך לזכור שככה זה אופניים. גם למוכשרים ביותר. זה לוקח שנים.
בסוף רוכב ישראלי יעשה את זה. בדיוק כמו מאטי מהוריץ׳. צריך הרבה סבלנות ואת הנחישות הזו להחזיק את 5 השנים למרות התסכול והכישלונות.
נקווה שלרוכבים הישראלים ולאלו שמנהלים אותם יהיה את אורך הרוח והעמידות של מהוריץ׳.
חוץ מזה המאבק על הדירוג הכללי יחזור מחר.
21083054_1141397235959883_1334076465076218747_o

שלב 6 בוואלטה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

בלדה לאקדוחן פורש
הפתעות טובות תמיד מתקבלות בברכה. שלב 6 הגיע אחרי שלב קשה עם סיום בעליה. הפרופיל שלו לימד על 40 ק״מ ירידה מהפסגה האחרונה. על פניו יום מעבר קלאסי ובריחה. ואכן, הבריחה שרדה וניצחה.
—————————————————————
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
—————————————————————
טומש מרצ׳ינסקי הפולני של לוטו סודאל היה הספרינטר החזק ביותר בשלישיה ששרדה את הבריחה. הוא גבר בספרינט על חבריו לבריחה – אנריק מאס (קוויק סטפ) ופאוול פולאנסקי (בורה-הנסגרו) והעניק ללוטו נצחון ראשון בוואלטה ו 1-2 יפה מאד למעצמת האופניים פולין ביום חם בספרד.
אבל הקרב האמיתי היה מאחור.
בעליה האחרונה (קטגוריה 2, 4 ק״מ לערך) תקף קונטאדור. היה לו את גרילסון פאנטאנו מהקבוצה בבריחה מקדימה וכלום להפסיד.
הוואלטה, יותר מהכל הוא מירוץ מנטאלי, מי עדיין רוצה 3 שבועות של כאבים בחום הספרדי של אוגוסט אחרי הטור והעונה הארוכה.
אז 2 רוצים יותר מכולם – פרום וקונטדור.
בעיני קונטדור של השנתיים האחרונות הוא בשיאו.
כבר בלי הבשר המיוחד אבל עם רצון אדיר ויכולת לקרוא את המירוץ ולהשפיע עליו כל כך. כשהרוכב הנפלא הזה יפרוש הפלוטון כבר לא יהיה אותו דבר.
היום רק פרום יכול היה להשאר עם האקדוחן.
הנקודה המעניינת היא שאף אחד אחר מסקאיי לא היה שם. נכון, הם עבדו קשה להחזיק את הבריחה קרוב, אבל זו בדיוק הנקודה בה הוואלטה שונה כל כך מהטור. המחויבות הטוטאלית של סקאיי לפרום לא חוזרת על עצמה והבריטי המצוין נאלץ לעשות הרבה יותר עבודה לבד. זה הרבה יותר מעניין והוא ממש טוב בזה.
פרום ראה שקונטאדור בעניינים וזרם איתו. צ׳אבס וואן גרדרן נותרו מאחור והם היו הכי קרובים לפרום בדירוג הכללי אז למה לא בעצם. ופתאום פרום וקונטאדור שותפים. נפלא.
שוב ניבאלי חוזר בירידה ויחד איתו צ׳אבס ושאר רוכבי הדירוג הכללי ששרפו פחות גפרורים מפרום היום.
בסיום, אין שינויים דרמטיים בדירוג הכללי.
חוץ מ TJVG (ירד מ 2 ל 4 והפסיד 23 שניות).
שנים מדובר בו כהבטחה עצומה. ולפרקים הוא פשוט מעולה (דופינה 2015 אחרי פרום למשל) אבל אז, עד היום כמעט תמיד, הוא יכול לזרוק מירוץ ב 10 דק׳ שלומיאליות או בהתפרקות ספקטקולארית. היום שתי תאונות, אחת עצמית, והשניה ספק עצמית אך מוזרה משהו. בסיום איבד רק (!!) 17 שניות אבל הרבה עור ובטחון. הרגליים נראות טוב. אבל משהו תמיד ישבר ברגעי ההכרעה. יחזור בנג״ש?
מחר עוד שלב מעבר ארוך (השלב הכי ארוך בוואלטה השנה).
זה כמובן אם קונטדור לא יחליט אחרת.
ניפגש.
21016158_1140775486022058_1561285120271963823_o

שלב 5 בוואלטה דה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

פחות אבל כואב
כמחזיקי החולצה האדומה, סקאיי מנהלים מעולה את המשאבים שלהם לאורך המירוץ כולו. היום זה בא לידי ביטוי בכך שנתנו לבריחה, שלא הכילה אף אחד שמסכן את חולצת המוביל את כל הזמן שיכלו לתת, כ 6 דק רוב השלב וקצת פחות על קו הסיום. לא מבזבזים גרם אנרגיה שלא צריך.
—————————————————————
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
—————————————————————
הבריחה של היום כללה מספר רוכבים מעולים, אלופי עולם עד גיל 23 כמו המנצח סרגיי לוטשנקו (אסטנה) ומטי מהוריץ׳ (UAE). לוטשנקו היה חזק יותר בעליה האחרונה ולקח את השלב.
סקאיי שלטו בקצב לאורך השלב כולו אך באופן מפתיע הגיעו לתחילת העליה האחרונה ממוקמים רע מאד.
הצופים לא יכולים היו לדעת מה קרה, משום ששידור הטלוויזיה היה מהנוראים שנראו בגראנד טור מזה זמן רב. כולל אופנוע שמצלם כלום במהלך המטרים המכריעים, מסוקים רחוקים בלי זום, קפיצות לא הגיוניות במהלך הקרב על הדירוג הכללי במטרים האחרונים ועוד החלטות תמוהות אחרות…
בעזרתו האדיבה של תגלית הוואלטה עד עתה – ג׳יאני מוסקון (סקאיי, איך אפשר להיות תגלית אחרי מקום 5 בפאריס-רובא? אפשר… ברובא אין עליות), פרום חוזר לפנים ובקושי מחזיק את הגלגל של האיטלקי הצעיר…
למרות הקושי פרום תוקף שוב (בקושי צולם אבל הייתה התקפה) על האדים של הכושר מהטור דה פראנס – להערכתי פרום חושש שבשבוע השלישי של הוואלטה העייפות תבוא לידי ביטוי ומנסה לרפד יתרון כבר בשלבים המוקדמים של הוואלטה ולכן הוא אגרסיווי יותר ממה שראינו ממנו ביולי. מהיריבים – טי.ג׳יי (BMC) נראה לא רע (ועולה על הדרך למקום השני בדירוג הכללי, למרות שאיבד כמה שניות בסיום), צ׳אבס ממשיך לחייך בעליות ולהראות כמו האיום הכי גדול לפרום (טוב, נו, עד הנג״ש לפחות) כרגע, ומייקל וודס (קנונדייל) נראה כמו ההפתעה המקבילה לזו של ריגוברטו אוראן מיולי. מעולה.
המפסידים היום – ניבאלי – קצת, עדיין מתחמם… וברדט – המון, 1:30, ויוצא מהמשחק. אחרי הנפילה של פוזוביבו זה לא נראה כמו הגראנד טור של AG2R.
קונטדור ממשיך להראות שבעליות קצרות הלב קובע יותר מהרגליים ולב גדול תמיד היה לו.
בסיום – פרום לוקח עוד כמה שניות והפער מהמקום השני גדל מ 2 ל 10.
מחר כנראה עוד שלב מעבר עם בריחה שתוכל ללכת עד הסוף.
הפרקים הבאים במאבק על החולצה האדומה – שבת וראשון.
21056284_1139898112776462_8655129992303997800_o

שלב 4 בוואלטה דה אספניה \ BIKEPANEL, Danny Askarov

קוויק-סטפ מאסטר קלאס אבל לא כל יום יש דרמה
בכל גראנד טור יש כמה שלבי מעבר. היום היה אחד כזה בוואלטה. שלב מעבר קלאסי כולל בדרך כלל – בריחה, מרדף עצל, מרדף פחות עצל, 20 ק״מ לסיום קצב גבוה ולבסוף ספרינט. קלאסי. זהו גם הסיפור של שלב 4 בוואלטה 2017.
—————————————————————
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
—————————————————————
אבל גם שלב קלאסי צריך לדעת לנהל ולנצל –
דוגמה שלילית – בורה האנסגרו – 5 ק״מ לסיום עולים למעלה עם 4 רוכבים ומכתיבים קצב גבוה עבור הספרינטר שלהם. השדרים האוסטרלים מתלהבים – ״מיקום מצוין של בורה, עבודה יפה מאד״, אבל בקצב הזה אי אפשר להחזיק 5 ק״מ… ובסיום אין רוכבים של בורה בעשירייה הראשונה (הספרינטר שלהם מייקל שוורצמן סיים 12).
דוגמה חיובית – קוויק סטפ. הקבוצה הכי טובה בסבב. תמיד מנסה לנצח. הרבה פעמים שמו את קוויק סטפ ללעג מבחינה טקטית (זוכרים את סטאנארד גובר על 3!! רוכבי קוויק סטפ באומלופ 2015? ) אך היום הקבוצה הנהדרת הזו עשתה את זה מושלם בפעם השניה (אחרי שלב 2) – המתנה סובלנית של 3 רוכבים על הגלגלים עד הק״מ האחרון. ליד אאוט של שניים וספרינט סובלני ואיכותי של מתאו טרנטין הנפלא. בום.
בכלל, כשאין ספרינטרים מובילים ורכבות TGV מהירות במיוחד, יכולת האילתור גוברת על התכנון והנסיון מדבר. זה המקום בו הוואלטה שונה כל כך מהטור. כמו בעליות, גם הספרינטים כאן שונים, וזה כיף, מכיוון שלטעמי, כאוס טוב יותר מסדר – כי מי רוצה לראות רכבת של סקאיי שוחטת קבוצות עניות בעליה? עדיף תמיד שנים או שלושה אקדוחנים במאבק 1 על 1 קלאסי…
מה עוד אתם צריכים לדעת?
הפוזיציה של פרום ממשיכה להיות מעולה בסיומות הטכניות.
פוזוביבו (AG2R, תשיעי כללי עד אתמול) איבד זמן יקר בדירוג הכללי וקבוצתו איבדה קלף אחד במאבק הדירוג הכללי.
מחר קיר קצר בסיום.
21056079_1139217399511200_8243494744582095316_o

שלב 3 בוואלטה דה אספניה \ דני אסקרוב, BIKEPANEL

אם אתם לא רואים את הוואלטה כי עדיין אוגוסט אז אתם עושים טעות גדולה.
כי בניגוד לטור, הוואלטה באמת פתוחה, וכולם מגיעים לתחרות בצורה שונה מהטור הצרפתי. התוצאה היא מירוץ אופניים מרתק ביותר. הרבה יותר מאנו-א-מאנו ופחות שליטה קבוצתית. היום, בשלב 3, המרוץ נפתח. ועוד איך נפתח.
——————————————————————————-
מנוי (חינם) למגזין ה? הטוב בישראל- פה: https://goo.gl/4tGh4F
——————————————————————————-
הכל (כמו תמיד?) התחיל עם סקאיי –
בתרגיל שלא רואים הרבה, סקאיי סגרו את הבריחה לפני נקודת הספרינט שלפני הטיפוס האחרון. וואוט פואלס תקף משמאל, רק בכדי להאט לפני הקו ולתת לכריס פרום, שתקף שניה לפני קו הספרינט, 3 שניות בונוס! זה היה מסמך הכוונות של פרום לוואלטה. כבר אמר המרן ארמסטרונג – כל שניה קובעת ולא ברור איך הקבוצות האחרות מפסידות לסקאיי בכל כך הרבה דברים קטנים כל כך הרבה פעמים…
אז הגיעה העליה האחרונה ולתוכה נכנס ג׳יאני מוסקון (סקאיי) – מוסקון, 5 בפאריס רובא השנה, הכתיב קצב כה גבוה שפירק את קונטאדור וגרם לפרום לבקש שיאט… כמה עמוק הסגל של סקאיי? אינסופי… כל רוכב פאבה הופך מטפס על.
עוד מסקאיי – וואוט פאולס עדיין לא בכושר שיא. הוא חוזר מפציעה בגללה לא היה בטור השנה. חכו לעליות בשבוע השלישי.
נכנסים לעליה אחרונה, ק״מ לפני הירידה לקו הסיום, פרום הופך את מסמך הכוונות לחוזה ותוקף כמו שלא ראינו כל הטור דה פראנס. רק רוכב אחד נשאר עם פרום – אסטבן צ׳אבס (אוריקה סקוט). זה צ׳אבס אחר מזה של הטור ודי בקלות הוא נשאר עם פרום. הירידה מתחילה.
רומאין ברדט ופאביו ארו לא רחוקים מאחור. ניבאלי מוביל קבוצה נוספת של רוכבים. ניבאלי עדיין גולש מהר מפרום ויש לו את שיני הכריש של פעם. במטרים האחרונים הוא תוקף ומנצח את השלב.
ניבאלי לוחם אדיר. לא היה בטור ויהיה טרי יותר בשבוע השלישי. חכו. הסיפור של הוואלטה רק מתחיל להיכתב.
****
אלברטו קונטדור אתם שואלים? יצטרך לרכוב בשביל לנצח קטע במסיבת הפרישה שלו. נשר בלחיצה הראשונה מחבורת החוד.
מעל לכל – זו הוואלטה. כל רוכבי הדירוג הכללי מבודדים הרבה יותר רחוק מהסיום. יש הרבה יותר קרבות ראש בראש. העליות ספרדיות (30% בימים הקרובים), הקהל מטורף וידען, והכל פתוח.
אופניים משחקים 3 שבועות ובסוף האנגלים מנצחים? לא ברור.
אבל ברור שפרום רוצה לכתוב את שמו בספרי ההיסטוריה של הספורט ואנחנו נהנה מהתהליך.

20934177_1138503999582540_4289512107265980968_o