אחרי כמה שנות רכיבה, אנחנו לפעמים חושבים שאנחנו יודעים כבר הכל. מסתבר שלא, וכשרוכבים עם בעלי ניסיון אפשר להמשיך וללמוד טיפים מעולים גם אחרי שנים רבות. זה בדיוק מה שקרה לי כשרכבתי עם קובי קורן, אחד מהותיקים בשבט הכבישונים ומנטור של לא מעט רוכבים. הוא נתן לי את הטיפ הזה, שהוא אחד החשובים שלמדתי. זו שיטה קטנה וחשובה לשיפור היציבות שלכם. לא רק בהוצאת בקבוק, אלא בכל מקרה שבו אנחנו צריכים להשתמש ביד אחת: הוצאת בקבוק, מבט אחורה, הוצאת משהו מהכיס האחורי, וכו’. אני מכיר רוכבים שלא מסוגלים להוציא מזון תוך כדי רכיבה. ההשפעה של זה היא דרמטית גם על הרציפות והכיף אולם גם על הבטיחות.

אם תקפידו על כך, יקל עליכם לשמור על רכיבה בקו ישר וללא זיגזוגים מסוכנים למרות הרכיבה עם יד אחת. התחושה תהייה יציבה בהרבה.

.

הערה חשובה:

  • יתכן ותגלו שהטיפ הזה לא מתאים לכם – לא כדאי להתעקש על זה. אם התרגלתם להוציא בקבוק ביד אחת ואתם עושים את זה טוב תמשיכו לעשות את זה כמו שאתם עושים תמיד. אנחנו לא רוצים לעודד נפילות חלילה – הפעילו שיקול דעת: בצעו את התרגול הזה במהירויות איטיות, במקום ללא מכוניות – עדיף במגרש חניה גדול וצדדי, ורק אם זה באמת מתלבש לכם טוב ואתם מרגישים שיפור ביציבות נסו לאמץ אותו ברכיבה עצמה.
  • הערה נוספת – הטיפ הזה מאוד מתאים לאופני הרים שם הכידון רחב יותר, אולם יש לו מגרעה אחת משמעותית – הוא גורם להורדת שתי ידיים מהמעצורים ולכן הוא אינו מתאים לדבוקות ומחייב מימוש בקטעי רכיבה שמאפשרים בטחון גבוה שלא יהיה צורך בעצירת פתאום.

 

.

נוח לכם יותר בתמונות? אז והנה שאר ההסברים בכתבה…

Mvi_4234-1
העברת היד אל אמצע הכידון:
Mvi_4234-2_2

שחרור היד השנייה

Mvi_4234-3

שליפת הבקבוק

Mvi_4234-4

ביצוע זממכם

Mvi_4234-6

החזרת הבקבוק

Mvi_4234-7

החזרת יד ראשונה

Mvi_4234-9

החזרת היד השנייה

Mvi_4234-10
.
ועוד נקודות שכדאי לשים לב אליהן. הטיפול בכידון הוא רק היבט אחד בכישורי הרוכב שמשפיע על היציבות:

1. מיקום האגן ומרכז הכובד על האופניים – מיקום קדמי מדי יקשה עליכם לשמור על קו רציף ואחיד. בכלל, תשומת לב רבה לאיזור האגן היא חשובה – זה מרכז הכובד והמקור לכל תנועת הגוף על האופניים. מיקומו והשליטה בו משפיעים על כל היבטי הרכיבה כמעט. קצת כמו ברכיבה ללא ידיים אולם במידה פחותה בהרבה, הסיטו קלות את המשקל אחורה כדי להוריד לחץ מהכידון.

2. הילוכים – ככל שתשתפרו תוכלו לרכוב רגיל ללא התייחסות להילוכים תוך כדי ביצוע הפעולות האלה, אולם בהתחלה עדיף להעלות הילוך אחד או שניים מאחר וההתנגדות הגדולה יותר שלהם מסייעת מעט להחזיק את האגן והגוף באיזון ושליטה.

צילום: נימרוד כהן

כתב: גיא חלמיש