לקראת אליפות ישראל – מתח בריא באוויר!

יש סיפור אחד מרכזי לקראת אליפות ישראל והוא – רותם ישי נגד שלומי חיימי. עזבו את ריו ואת הנקודות, השניים באים כשהם רואים רק אחד את השני. “בעשור האחרון חילקו ביניהם ישי וחיימי את כל תארי האליפות לבוגרים, כאשר ישי זכה שש פעמים (2005-2008, 2010, 2011), וחיימי ארבע פעמים (2009, 2012-2014). מאז שעלה חיימי לבוגרים ב-2008, המאזן הוא 4 – 3 לטובתו של שלומי” מזכיר לנו ירדן גזית את הרקע. 

בנוסף ליוקרה וליריבות האישית קיימת העובדה שהמקום לריו (אם וכאשר הנבחרת תקבל כזה) עדיין לא סגור. מסביר ירדן גזית: ״יש קריטריון שמשלב ניקוד UCI עם הישגים באליפות עולם, אליפות אירופה וגביעי עולם השנה ובתחילת 2016, חיימי וישי מכירים את הכללים״.

בתום המרוץ היום היו השניים שקולים ומדודים בכל מילה. על הפודיום ראינו לחיצת יד קרירה ולא היה זכר לחיבוקים ולחיוכים של שנה שעברה. שניהם גם לא דיברו מילה לאורך כל המרוץ גם כשרכבו בדד לפנים רק אחד עם השני. ביום שישי הקרוב כל אחד מהם צפוי לתת קרב על הקריירה, על החולצה, ועל הסיכוי לריו – זה אדיר לענף, ומעולה לקהל ולתחרות. הפעם זה נגמר בנצחון של רותם ישי:

ענף הקרוס קאנטרי המקומי נמצא בתקופה מעניינת. הרבה אחריות ותקוות מוטלות על מעט מדי הכתפיים המנסות להביא את ספורט האופניים התחרותי אל מה שקברניטי הענף (איגוד האופניים) מסמנים כאמצעי המרכזי לקידום רכיבת האופניים התחרותית בישראל – הפיכת ספורט האופניים לספורט אולימפי.

מעבר לעובדה שבמהלך השנה מאורגנות בישראל 14 תחרויות קרוס קאנטרי בינלאומיות נושאות ניקוד UCI, וזה הרבה, כל הענף מדבר בנקודות, סופר נקודות ומקווה ששלושת הרוכבים הבולטים בישראל בשנה האחרונה (הניקוד של ישראל מורכב מהניקוד של שלושת הרוכבים הישראלים בעלי הכי הרבה נקודות UCI – כרגע אלו הם שלומי חיימי, רותם ישי וגיא ניב) ימשיכו להיות טובים ולספק את הסחורה עד שיובטח המקום בריו.

600-400 2

בואו לצפות באליפות! כבישונים ורוכבי שטח- מגיעים בבוקר השקם לעוספיה, יוצאים לרכיבה בכרמל, ובסיומה, באים עם המשרוקיות, הבירה, והבלגן לעודד ולראות את מופע הספורט המגניב הזה – חינם לקהל!

התחרות בעין השופט

כן, גם בה, עסקו כולם בסוגיית הניקוד, והיא היתה מעניינת בהתקיימה שבוע לפני אליפות ישראל. הקירבה לאליפות ישראל השפיעה בשני אופנים: כולם הגיעו – רותם ישי המתגורר בארה״ב הגיע על מנת ליטול חלק באליפות הלאומית ומיד לאחריה באליפות אירופה. שלומי חיימי חזר לאחרונה מהמשחקים האירופאים ותחרות בהונגריה. גיא ניב, גיא זסלר, עומר שובי ואליעד דניאל כולם התייצבו על קו הזינוק לחידוד אחרון לפני האליפות הלאומית. אצל הנשים – רותם גפינוביץ, מורן תל פז (אחרי תקופה ארוכה באירופה), מגאן בלצר ונוגה כורם עמדו גם הן על קו הזינוק. מעבר ליוקרה הספורטיבית, אליפות לאומית מעניקה כמות נקודות עצומה – 110 ו 90 למקום ראשון ושני לעומת 30 ו 20 בתחרות C2. אז כולם באו לבחון את עצמם בראיה שהקופה האמיתית מחולקת בעוד שבוע.

אז אחרי כל ההקדמה ועם כל המטען הנ״ל זינקו הגברים והנשים ל 7 ו 6 הקפות של המסלול המהיר והלא מאד טכני בעין השופט. שלומי חיימי פתח חזק מאד כהרגלו. לשלומי אין בדרך כלל יריבים ברמתו בישראל. במרוץ רגיל הוא היה רוכב כנראה לבד אל קו הסיום, אך היום, כמו גם באליפות ישראל 2014, רותם ישי היה בסביבה. כשרותם בשטח, יש מתח… רותם מחלק את כוחותיו שונה משלומי – הוא יוצא לזינוק שקול יותר, ותוך שהוא שומר על הקצב שלו, כירסם ישי ביתרון של חיימי עד שתפס אותו בהקפה השלישית.

2

קיבלנו טיזר ענק – הולך להיות חם באליפות ישראל ביום שישי!

רותם ישי: ״אני עדיין סובל ג׳ט לאג והייתי מאד עייף. בנוסף התעקם לי המעביר האחורי של ההילוכים. ישבתי על שלומי ולא עבדתי איתו מלפנים כי הייתי עייף ולא היה מי שיסכן אותנו מאחור. לא רכבנו מהר והייתי בטוח ששלומי יפרוץ אבל הוא לא ניסה לברוח. בסיום הגברתי ובספרינט נתתי מה שהיה וקיוויתי שהמעביר יחזיק מעמד״. מה המטרה בשבוע הבא, אתה בא לנצח? ״שבוע הבא, באתי לקחת מקום שני :-)…״.

חיימי: ״פתחתי חזק כרגיל. שלא כמו באליפות ישראל 2014 שם ישי חזר אחרי שהיתה חסימה במסלול היום הוא חזר כי הוא חזק! רואים שהוא בכושר. אני שמח על התחרות כי הייתי חולה אחרי הונגריה ואני שמח שהיתה התחרות הזו לחידוד. לא דיברתי עם רותם תוך כדי התחרות, הייתי עסוק בעצמי והבטתי רק קדימה. לא היה לי אכפת שרותם לא עולה לעבוד לפנים. שבוע הבא המסלול אחר – יותר טכני ואיטי יותר דורש יכולות קצת שונות ויהיה יותר קשה. יהיה מעניין ואני מקווה שיהיה הרבה קהל ועניין!״.

אליעד דניאל: ״התחלתי מאד עייף אבל נכנסתי לתחרות תוך כדי. ״מצטער״ שלקחתי מגיא ניב את הנקודות של הנבחרת :-). שבוע הבא מסלול מאד דומה למסלול כאן ויהיה מעניין מאד״. (מעניין לראות את ההבדלים באופן בו רואים אליעד וחיימי את מסלול אליפות ישראל. חיימי חושב שהמסלול שונה מזה של עין השופט, דניאל חושב שהמסלול מאד דומה).

 

1

מאחורי שני המובילים התנהל קרב בין מספר רוכבים.

גיא ניב, עוד רוכב שמצטיין בזינוקים חזקים, תפס את המקום השלישי ובילה במקום השלישי עד להקפה החמישית. אז נתפס ניב, שהלך ונחלש, על ידי אליעד דניאל שנישא על גל הכושר של אליפות העולם במרתון בה נטל חלק לאחרונה. דניאל, רכב מצוין ושמר על מקומו השלישי עד לסיום. ניב, ספק נקודות מוביל בקמפיין האולימפי, לא סיים הפעם בין שלושת הרוכבים הראשונים ונקווה שהנקודות לא יחסרו לקמפיין בהמשך.

אחרי שישי נצמד לחיימי, נותר ישי מאחורי חיימי לאורך כל המרוץ, ממש עד לקילומטרים האחרונים שם עבר לפנים. אל קו הסיום הגיעו השניים יחדיו ובתום ספרינט מרתק היה זה ישי שהקדים את חיימי והדגיש את מה שהיה ברור כבר קודם – ישי בכושר טוב והוא בא לקחת בחזרה את אליפות ישראל!

4

עילית נשים

לא היתה דרמה במרוץ הנשים. כבר בהקפה הראשונה רותם גפינוביץ פשוט רכבה במרוץ משל עצמה כשכל יריבותיה נמצאות דקות מאחוריה. מורן תל פז (CCC), מגאן בלצר (TNT) ונוגה כורם (טימישגב) לא נראו במרוץ היום כמי שיוכלו להתמודד מול רותם שנמצאת בכושר מצוין ונישאת על גלי הנצחון באליפות ישראל באופני כביש. למרות כל הנ״ל מרוץ חדש ביום חדש והכל יכול להתהפך. אצל הנשים בלטו היום בהעדרן – פז בש ועומר שפירא. השלישיה מאליפות ישראל כביש תבוא חשבון פעם נוספת בשבוע הבא. רוכבות ההרים יצטרכו לרכוב הרבה יותר טוב מהיום בכדי ליצור תחרות ולמנוע מרותם את הדאבל.

רותם גפינוביץ: ״הייתי בסדר. לא יודעת אם הרמה של היריבות היום היתה מה שנראה בשבוע הבא. כל מרוץ והסיפור שלו. מסלול חדש, מרוץ חדש. גם כשיש פער גדול, התחרות קיימת״.

5נוער בנים ובנות

גל שרף (טימישגב) ניצח את מרוץ הנוער בנים לאחר פתיחה חזקה וקרב צמוד עם גיא לשם (IGP). אורי לאונזיני סיים שלישי. נעמה נוימן התחרתה לבד, וניצחה תוך שהיא קובעת זמני הקפה יפים ותחרותיים. קרב מעניין יהיה אצל רוכבי הנוער – גיא לשם, אורי לאונזיני וגל שרף. היום היה זה שרף שידו היתה על העליונה אבל את הכסף סופרים במדרגות של עוספיא…  לשם ולאונזיני יבואו לנצח והפערים בין הרוכבים לא היו גדולים כבר היום. צפוי מאבק מרתק.3

6

בקיצור – יום שישי הקרוב, 17 ביולי. בית היערן. המסטרס מ 10 בבוקר והעילית ב – 11:45. המסלול מוצל ונהדר והאקספו של רוקאנרואד יהיה מדוגם מתמיד. מה שהיה היום מסמן על פוטנציאל לדו קרב מעולה בין שלומי לרותם. הרוכבים ו BIKEPANEL נהיה שם עם הסיפורים והדרמה. קהל יהפוך את הארוע לענק. לא תבואו?

כתב וצילם: דני אסקרוב