מה זה ורוד, גאה, ולפניך? מוביל הג’ירו ד’איטליה כמובן

הג’ירו הוא הגראנד-טור הראשון בעונה מבין שלושה (גירו ד’איטליה, טור דה פראנס, וולטה אספנה). למרות שאינו מפורסם כמו מקבילו הצרפתי, יש בו קטעי הרים מטורפים, מזג אוויר לגמרי לא צפוי וגם ארגון בניחוח איטלקי – כל מה שצריך כדי ליצור דרמת רכיבה משובחת. על המסלול, הקטעים שכדאי לשים לב אליהם והמועמדים לנצחון בכתבה שלפניכם.

החל מיום שבת הקרוב יתחרו כ-200 רוכבים על החולצה הורודה שאותה לובש המוביל בדרוג הכללי. עבור רוכבים איטלקים רבים הזכות ללבוש את החולצה הורודה אפילו ליום אחד היא פיסגת השאיפות, אך ספק אם נראה מישהו מהם רוכב איתה אל תוך מילאנו בתום שלושת השבועות של המרוץ המפרך.

בככרות ובחנויות מתחרים ביניהם האיטלקים על המחווה המקורית והיצירתית ביותר למרוץ.

1-1

בככרות ובחנויות מתחרים ביניהם האיטלקים על המחווה המקורית והיצירתית ביותר למרוץ.


היסטוריה של 100 שנה

הג’ירו חוגג השנה 98 מירוצים על פני קצת יותר ממאה שנה עם הפסקות בתקופת מלחמות העולם. המירוץ הראשון נערך ב-1909 מתוך רצון לקדם את מכירות העיתון “לה גאזטה דלו ספורט” המעורב במרוץ עד היום. המהדורות הראשונות כללו פחות קטעים ורק באמצע המאה הקודמת התייצב המרוץ בתצורה הנוכחית של 21 שלבים על פני 23 ימים (2 ימי מנוחה), בדומה לגראנד-טורים האחרים.

הגי’רו מתקיים במהלך מאי והרבה פעמים מזג האוויר מאמלל את הרוכבים. בתמונה דנילו די-לוקה מנצח ג’ירו 2007 נאבק בקור של ג’ירו 2013

2-2

הגי’רו מתקיים במהלך מאי והרבה פעמים מזג האוויר מאמלל את הרוכבים. בתמונה דנילו די-לוקה מנצח ג’ירו 2007 נאבק בקור של ג’ירו 2013

 

הקטגוריות

החולצה הורודה – מוביל הדרוג הכללי:

זו הקטגוריה היוקרתית ביותר ומזכה את בעליה בחולצה הורודה. הקריטריון הוא הזמן המצטבר הקצר ביותר בסיכום כל הקטעים מתחלת המרוץ ועד לתחלת הקטע של אותו יום. בדרך כלל החולצה עוברת בין כמה רוכבים לאורך המרוץ ובאופן מסורתי עושות הקבוצות מאמץ עילאי לשמור עליה אפילו אם אין להן סיכוי להחזיק אותה עד לסיום. כל יום נוסף בחולצה הורודה הוא הישג אדיר לרוכב, לקבוצה וכמובן לספונסרים שזוכים לדקות של חשיפה על הפודיום.

3-3

וינצנזו ניבאלי מוביל את הג’ירו עם החולצה הורודה ב-2013

 

החולצה הכחולה – מלך ההרים:

מלך ההרים הוא הרוכב שצבר את כמות נקודות ההרים הגבוהה ביותר. נקודות הרים נצברות בפסגת כל טיפוס מדורג, גם אם אינו בסוף הקטע. הרוכב שעובר ראשון את הפיסגה צובר ניקוד, וכך גם הרוכבים שעוברים אחריו במקום שני עד שביעי, על פי רמת הקושי של העליה. העליות מדורגות במספרים כאשר 4 הינה עליה קלה יחסית ו-1 הינה עליה קשה מאוד. העליה שמטפסת לפסגה הגבוהה ביותר במירוץ מדורגת Cima Coppi על שמו של רוכב העבר האיטלקי פאוסטו קופי. עליה זו נותנת יותר נקודות והיא יעד בפני עצמו עבור חלק מהמטפסים המצטיינים. השנה כלולה העליה הזו בקטע מספר 20.

החולצה האדומה – הספרינטר:

הרוכב שצבר את כמות נקודות הספרינט הגבוהה ביותר מחזיק בחולצה זו. הנקודות נאספות בנקודות ספרינט המוגדרות מראש. את רוב הנקודות אוספים הרוכבים בסיום קטעים שנועדו למאוץ המוני, אך ניתן לאסוף נקודות גם במאוצי ביניים במהלך המסלול. בדרך כלל כדי להחזיק בחולצה האדומה עד לסיום חייב הספרינטר המוביל לנצח במספר קטעים שטוחים של מיאוץ המוני.

 

באנר תחרות עיצוב בתוך כתבות

חלון הגשות העיצובים – עד סוף החודש (מאי)! לחצו על התמונה לפרטים נוספים

 

החולצה הלבנה – הרוכב הצעיר:

עבור רוכבים מתחת לגיל 25 קיימת קטגורית דרוג כללי נפרדת. מוביל הדירוג הכללי מקרב הרוכבים הצעירים לובש חולצה לבנה. הזכיה בגראנד טור מצריכה יכולות טיפוס, נגד שעון והתאוששות (ראו בהמשך) ודורשת גם ניסיון ובשלות. ישנם רוכבים שניצחו מירוצי גראנד טור בגיל צעיר (דמיאנו קונגו בג’ירו, יאן אולריך בטור) אבל באופן כללי זה קשה מאוד ובדרך כלל דורש כמה שנים טובות בדבוקה המקצוענית. מסיבה זו הגו המארגנים את חולצת הרוכב הצעיר שמטרתה לעודד רוכבים צעירים להשתתף במרוץ ואף לחשוף אותם לתקשורת ולקהל כפוטנציאל לנצחון בקטגוריה הכללית בעתיד.

קטגוריה נוספת הזוכה לחשיפה מועטת יחסית היא הקטגוריה הקבוצתית, ובה משוכלל הזמן המצטבר של כלל הרוכבים בקבוצה.


4-4

 

המועמדים לנצחון

אלברטו קונטדור

קונטדור הוא לא רק המועמד המוביל לנצחון. אפשר לומר כי כל תוצאה אחרת תהיה בגדר הפתעה או חוסר מזל. מדובר ברוכב הגראנד-טור החזק ביותר בדור הרוכבים הנוכחי (ויסלחו לי אוהדי פרומי). באמתחתו נצחונות בכל שלושת מירוצי הגראנד-טור, והשנה הוא מתעתד להתחרות גם בג’ירו וגם בטור.

לפני כחצי שנה הראה קונטדור כי הוא בכושר שיא עת ניצח את הוולטה אספנה 2014 לאחר חודש ללא אימונים (תוצאה של פציעה שגרמה לו לפרוש מהטור במהלך יולי 2014). קונטדור משלב יכולות טיפוס ונגד שעון עם הרבה קור רוח וניסיון. יש לו קילר-אינסטינקט (“האקדוחן”) והוא לא מהסס לבחון את יריביו ולתקוף באמצעות שינויי קצב מהירים. בנוסף יש לו תמיכה קבוצתית מצוינת בטינקוף-סקסו, כשבראש הפועלים עומד איוון בסו, מנצח ג’ירו בעצמו.

קונטדור ינסה השנה להיכנס לספרי ההיסטוריה כאשר ישתתף גם בג’ירו וגם בטור וינסה לנצח את שניהם, הישג שרוכבים מעטים בהיסטוריה יכולים להתגאות בו. קונטדור מנסה גם למחוק מזיכרוננו פרשיית חומר אסור שנמצא בבדיקת שתן שלו במהלך הטור של 2010 והגיע לדבריו מאכילת “בשר מקולקל”. בעקבות פרשה זו הושעה קונטדור זמנית, תאריו מ-2010 ו-2011 נשללו, אך הוא ממשיך לטעון שהוא חף מפשע ונדמה שהמוטיווציה שלו רק עלתה.

 

פאביו ארו

הרוכב האיטלקי הצעיר והמוכשר הזה (בן 24) חוסה בצילו של ניבאלי בקבוצת אסטנה. השנה ניבאלי מתמקד בטור (למרות שמועות עצבניות במהלך השבוע האחרון כאילו גם הוא מתחרה בג’ירו) וזוהי ההזדמנות של ארו כרוכב מוביל. ארו כבר הגיע להישגים משמעותיים בשנים קודמות כולל ניצחון בקטע הרים בג’ירו (וגם מקום שלישי כללי ב-2014, ראשון בקרב הצעירים) ושני קטעים בוולטה (וגם מקום חמישי כללי ב-2014, כ-5 דקות מאחורי קונטדור, שני בקרב הצעירים). המרוץ השנה יהיה נקודת מבחן עבורו ויגלה האם הוא באמת יכול להוות תחרות נאותה לקונטדור ולאחרים.

מרוצים מוקדמים יותר השנה לא גילו הרבה לגבי יכולתו של ארו והוא סבל ממחלה מסתורית (היו שמועות מרושעות משהו על כך שהוא מנסה להימנע מבדיקת סמים) במהלך החודש האחרון שפגעה בתוכנית ההכנה המקורית שלו ואלצה אותו לדלג על שני מרוצי הכנה לפחות.

להערכתי פאביו ארו עדיין צעיר מדיי, והניסיון של קונטדור ביחד עם היכולת שלו יהיו יותר מדיי עבורו. בנוסף, ארו יקבל השנה יותר תשומת לב מהקבוצות האחרות ויתקשה לבצע את בריחות היחיד שזיכו אותו בנצחונות בעבר. מקום על הפודיום ונצחון באחד הטיפוסים הקלאסיים הוא עדיין יעד מכובד עבור מי שככל הנראה יהיה מועמד מוביל בעתיד.

6-6

פביו ארו מוביל את וינצנזו ניבאלי (בחולצה הורודה) בגליבייר בדרך לנצחון ב-2013

 

ריצ’י פורט

ריצ’י פורט מקבוצת סקיי זכור לנו בעיקר כסופר-פועל של ברדלי וויגינס (2012) וכריס פרום (2013) בטור. השנה הוא מקבל את ההזדמנות שלו בג’ירו כרוכב מוביל של סקיי. ריצ’י פורט עוד לא חיבר את היכולות שלו עם גראנד-טור לכל האורך. הוא זכה במירוצים קצרים יותר כמו פריז-ניס (כולל מוקדם יותר השנה) ונראה שהוא מגיע בכושר שיא. אם הכל יתחבר לו הוא מסוגל לאתגר אפילו את קונטדור, אבל עד עתה זה לא קרה, והוא סבל מעליות ומורדות.

ריצ’י פורט ידוע כרוכב שמדבר באופן פתוח וחד משמעי נגד סמים משפרי ביצועים. בעבר אף שלח רמזים עבים לכיוון רוכבים איטלקים וספרדים שלא מצליחים לשחזר את יכולתם מין העבר וקרא להגברת הפיקוח בארצות אלו.

לעזרתו של פורט עומדת קבוצה מצויינת בסקיי, כולל כמה מטפסים מחוננים – קיריינקה (מנצח הקטע של הססטרייר ב-2011!), הינו, ניאבה ולאפולד קוניג שכבר פעמיים סיים גראנד-טור בעשירייה הראשונה. אליה ויויאני הספרינטר האיטלקי גם הוא בתומכים ועשוי לעזור בקטעי המישור (ואולי גם לגנוב נצחון בקטע).

להערכתי נצחון של ריצ’י פורט יכול להיות הפתעה מרעננת שתשמח אוהדים רבים שמחבבים את הרוכב החייכן. לאחר שנים רבות של סיוע לאחרים יש תחושה ש”מגיע לו”. יחד עם זאת לא ראינו אותו בעבר עומד בהצלחה וביציבות בעומס של גראנד-טור.

ריגוברטו אורן אורן

הרוכב הקולומביאני הנהדר הזה רוכב השנה בקבוצת אטיקס-קוויקסטפ. בשנתיים האחרונות הגיע אורן שני בג’ירו. ב-2013, עת רכב בקבוצת סקיי, היה זה הישג משמעותי, מכיוון שהוא קיבל את הובלת הקבוצה רק באמצע המרוץ עם פרישתו של וויגינס. ב-2014 עבר לקוויקסטפ והגיע כמוביל אך לא הצליח לגבור על ניירו קואינטנה שהיה בכושר שיא.

לאורן יש את כל הדרוש כדי לנצח גראנד-טור אך הוא עדיין לא מימש יכולת זו. קונטדור יצטרך להיות במיטבו כדי לנער אותו בהרים ויכולות הנג”ש שלו נמצאות בשיפור מתמיד. במירוצים מוקדמים יותר השנה הראה אורן כי הוא יכול להיות מהיר מקונטדור, אך זה לא בהכרח מצביע על יתרון. לעיתים מי שמגיע לכושר מוקדם מידי במהלך העונה סובל בהמשך מירידה מסוימת.

בדומה לקונטדור, גם אורן זוכה לתמיכה קבוצתית משמעותית, לאחר שקבוצתו ויתרה על ההתמודדות בקטגוריית הספרינטר ושלחה את קוואנדיש להתחרות בארה”ב. טום בונן הותיק (אלוף עולם, מנצח קלאסיקות וספרינטר אדיר) חוזר מפציעה ואמור להוביל את התמיכה באורן כקפטן הקבוצה.

7-7

אפילו עוגת קראנק אפשר לקנות…

 

רוכבים אחרים שכדאי לשים לב אליהם

בנוסף למתחרים על חולצת המוביל, הג’ירו כולל רוכבים מעניינים רבים שיכולים להפוך כל קטע לדרמה בפני עצמה, במיוחד בקטעי הגבעות.

  • את טום בונן (ETIXX – QUICK STEP) כבר הזכרנו.
  • פיליפ ז’ילבר (BMC RACING) – אלוף עולם, מנצח קלאסיקות בעבר, אחרי עונת קלאסיקות דיי מאכזבת השנה אך בכושר טוב.
  • ריידר הדג’דייל (CANNONDALE – GARMIN) – מנצח הג’ירו של 2012. מאז אותו נצחון לא הראה הדג’דייל שיש לו את זה, וסובל מתדמית של הפתעה חד פעמית. הוא מאוד ירצה להצליח לאתגר את המתמודדים האחרים אך ספק אם יצליח.

רוכבים איטלקים מנוסים משוחררים מהצורך להגן על מועמד לניצחון וירצו מאוד לנצח קטע באיטליה. שליש מהרוכבים בג’ירו הם ממוצא איטלקי! מעבר של המסלול במקום הולדתו של אחד מהם עשויה להיות סיבה לגייס עוד קצת אנרגיה ולנסות לזכות בקטע מול הקהל המקומי. אלמנט הרוכבים האיטלקים תורם גם הוא לעניין המיוחד של המרוץ מכיוון שהוא מפר את הטקטיקה השגרתית של הקטעים ומוסיף קצת פלפל איטלקי.

  • דמיאנו קונגו (NIPPO – VINI FANTINI) – מנצח ג’ירו בעבר
  • ג’ובאני ויסקונטי (MOVISTAR) – כל תוצאה פחות מנצחון בקטע תהיה אכזבה
  • דומיניקו פוזביבו (AG2R LA MONDIALE) – בכושר מעולה ובהחלט יכול לסיים גם על הפודיום
  • מרקו פליזוטי, פאולו טירלונגו, מטאו טוסטו, איליה ויויאני, דמיאנו קרוזו, לוקה פאוליני הבילתי נלאה ואפילו אלסנדרו פטאקי הספרינטר הותיק.

המאבק על חולצת הספרינטר דיי פתוח לאחר שהספרינטרים המובילים בעולם לא משתתפים במרוץ: קוואנדיש, דגנקולב, קיטל, בוהני וקריסטוף משאירים את הבמה לאחרים. חולצת ההרים עשויה להפוך ליעד של אחד המועמדים לנצחון אם הדירוג הכללי יתרחק ממנו.

המסלול והקטעים שכדאי לשים לב אליהם

המסלול כולל 21 קטעים על פני כמעט 3500 ק”מ, כ-165 ק”מ בממוצע ליום:

  • 6 קטעי הרים עם סיום בעליה
  • 3 קטעי הרים מתונים יותר
  • 6 קטעים עבור הספרינטרים המיועדים למיאוץ המוני
  • קטע נגד השעון באורך של 52 ק”מ
  • נגד שעון קבוצתי בפתיחה אל תוך סאן-רמו
  • (בנוסף יש עוד ארבעה קטעי גבעות ללא אחד מהאפיונים האלו)
  • הרוכבים יזכו ליום מנוחה בימי שני של השבוע השני והשלישי.

נפילות, פציעות, תנאי מזג אויר ושינויים בטקטיקה עשויים להפוך כל שלב במרוץ למכריע. אך בכל זאת יש מספר קטעים שכדאי לשים לב אליהם וצפויים לשחק תפקיד חשוב בדרך לניצחון במילאנו.

 

קטע מספר 5 – La-Spezia to Abetone – יום רביעי 13 במאי

לאחר הפתיחה בנג”ש קבוצתי, קטע חימום שטוח ו-2 קטעי גבעות, נכנס הג’ירו לקטע החמישי עם 2 פסגות מדורגות וסיום בעליה דיי ארוכה. למרות זאת, לא צפויים המועמדים לנצחון להתקיף בשלב הזה. העליה מתונה מדיי, השרירים רעננים מדיי וההגנה על החולצה הורודה בשלב כל כך מוקדם במרוץ יכולה להפוך לנטל על הקבוצה של המוביל. מה שכן נוכל לראות בקטע הזה הוא את המועמדים בוחנים אחד את השני. נראה ניסיון של הקבוצות המובילות לשלוט בקצב ולדחוף לקצב מהיר שינטרל התקפות ושינויים בדרוג הכללי. אם אחד המועמדים לנצחון יזייף בקטע הזה, זה עשוי לשנות את הטקטיקה וגם להשפיע משמעותית על היכולת שלו להתחרות על הדרוג הכללי בהמשך.

1-8

קטע מספר 8 – Fiuggi to Campitello Matese – שבת 16 במאי

לאחר עוד שני קטעי מעבר, ויומיים לפני המנוחה הראשונה מגיע קטע ההרים ה”אמיתי” הראשון. שתי עליות מדורגות לגבהים של כ-1500 מטר מאפשרות למתמודדים על הנצחון להתחיל לאתגר את מתחריהם ולפתוח פערים משמעותיים יותר בראש הדרוג. אורכה של העליה האחרונה כ-13 ק”מ והיא כוללת טיפוס של 900 מטר, מה שנותן כ-7% שיפוע ממוצע ו-12% בנקודה התלולה ביותר כחמישה קילומטרים לסיום – נקודה אידיאלית להתקפה. לרוכבים שביננו, העליה האחרונה היא בערך כמו לטפס את נס-הרים פעמיים ברצף (אחרי 170 ק”מ בקצב תחרות…). קטע זה יהווה יעד גם למחזיק החולצה הכחולה שינסה לאסוף את הנקודות בטיפוס הראשון ולהחזיק מעמד עד הסיום.

2-9

קטע מספר 14 – נגד השעון ב-Treviso – שישי 23 במאי

צפיה בקטע נגד השעון עשויה להיות משעממת למדי לפחות עבור מי שלא ממש מתעניין בטכנולוגית הרכיבה ובדקויות של התנוחה הנכונה להפקת הספק מקסימאלי וכו’. בכל זאת כדאי לעקוב אחרי המזנקים האחרונים שהם המובילים בקטגוריה הכללית. התוצאות של קטע זה הן אחת החידות הגדולות של המירוץ השנה. קונטדור היה בעבר שען מעולה, אבל יכולתו נפגעה במהלך השנים. לעומתו אורן שיפר משמעותית את יכולותיו, וריצ’י פורט תמיד היה שען טוב. הקטע הזה יכול להיות בעיה עבור קונטדור, ולאלץ אותו לאתגר את מתחריו בקטעים האחרים. בעבר ראינו רוכבים שמוציאים מעצמם יותר ממה שיש על הנייר כאשר חולצת המוביל על גופם או כאשר ההובלה בהישג יד. האופי הלא לגמרי שטוח של המסלול לא מתאים לשענים טהורים ועשוי להניב הפתעות עם השפעה משמעותית על הדירוג הכללי. מי שיקח סיכונים גבוהים מדיי כדי לפצות על יכולת מוגבלת ימצא עצמו חשוף לנפילה, במיוחד אם יהיה יום גשום.

4-10

קטע מספר 15 – Marostica to Madonna Di Campiglio – שבת 24 במאי

5-11

 

שבוע לאחר קטע ההרים הקודם, כולל יום מנוחה באמצע, מגיע קטע הרים מספר 15. אם המתחרים על הדרוג הכללי יגיעו עד לקטע הזה עם הפרשים קטנים (תלוי לא מעט בקטע נגד השעון יום לפני קטע זה כפי שהסברנו), הקטע הזה יפריד את המתמודדים על הכתר מהטוענים לכתר. הקטע בנוי להיות קטע מכריע עם שלוש עליות מדורגות וגם ירידה בק”מ ה-134 שתפעיל לחץ על המתמודדים. מעבר לכך הוא מסתיים בעליה מפורסמת לעיירת הסקי מדונה די קמפיליו עם היסטוריה ארוכה של טיפוסים במהדורות קודמות. במיוחד זכורה לאיטלקים מהדורת 1999 בה ניצח מרקו פנטאני (“הפיראט”) באותה עליה, רגע לפני שהודח מהמרוץ בגלל רמה גבוהה של המוטוקריטים בדם.

גם קטע 16 הוא קטע הרים, אך הפרופיל שלו רגוע יותר ולדעתי הוא לא יהיה מכריע בדרוג הכללי. יחד עם זאת הוא עשוי להיות מאוד מעניין עבור מטפסים שעניינם נצחון בקטע בודד.

 

קטעים 19-20 – Cervinia and Sestriere – שישי ושבת 29-30 במאי

6-12

7-13

 

קטעי הרים אלו יום ויומיים לפני סיום המרוץ יקבעו את זהות המנצח. אם יווצרו הפרשים עד אז, יהיה המוביל תחת לחץ מצד המתמודדים האחרים שינסו להתקיף אותו בעליות האחרונות, ויפעילו לחץ גם בירידות. אם ההפרשים עדיין קטנים נקבל דרמה שבה המתחרים מגיעים למאבק ראש בראש על העליה, כשכל הפועלים כבר לא עומדים בקצב.

קטע 19 הוא לדעתי הקטע המעניין ביותר השנה, לפחות על הנייר. אם ההפרשים קטנים ישנן אפשרויות טקטיות רבות להפעיל לחץ על המוביל. למשל, ניתן להגביר את הקצב בעליה הלפני אחרונה, ולהשאיר את המוביל ללא פועלים לקראת העליה האחרונה.

קטע 20 שמסתיים בססטרייר כולל בתוכו את העליה הגבוהה ביותר השנה, ובכלל הסיום בססטרייר יהיה פסגת המרוץ תרתי משמע. לעליה זו על גבול איטליה צרפת חלק חשוב בהיסטוריה של הג’ירו וגם של הטור-דה-פראנס. לצערי היא מזוהה יותר מכל עם רכיבה “הרואית” של לאנס ארמסטרונג ב-1999, רכיבה שהתבררה כתרמית ביחד עם כל מה שקשור לאיש הזה.

ב-2011 היה לקטע 20 של הג’ירו מתווה דומה, אפשר להיזכר כאן:

העליה לססטרייר אמורה הייתה להיות גם חלק מהמסלול של 2013 אבל הגובה הרב לא תמיד מסתדר עם מזג האוויר בחודש מאי והטיפוס בוטל בעקבות שלג. הקטע האחרון, קטע 21 אל תוך מילאנו, חסר משמעות לדרוג הכללי. קיים הסכם לא כתוב לפיו הרוכבים לא מתחרים זה בזה אחרי קטע 20, והקטע מיועד לספרינטרים ולחגיגות הנצחון. רק החולצה האדומה עשויה להחליף ידיים, אם ההפרש בנקודות הספרינט קטן מספיק. אך גם ללא החולצה האדומה, ניצחון בתוך מילאנו הוא מתוק במיוחד והחשיפה לתקשורת כמובן גבוהה יותר.

ניחוח איטלקי

מעבר למסלול המפרך ולרוכבים, שואב הג’ירו את יחודו גם מהניחוח האיטלקי המיוחד למרוץ. העיירות שהמרוץ עובר דרכן מתקשטות על טהרת הורוד. היבט אחר של ה”איטלקיות” של הג’ירו הוא בעיות ארגון שונות והחלטות שיפוט שנויות במחלוקת שנצטברו עם השנים. בשנה שעברה היה זה קטע הירידה מהסטלביו ש”נוטרל” תוך כדי רכיבה בגלל מזג האוויר אך מספר רוכבים לא ידעו על כך והמשיכו להתחרות בעבר הרחוק יותר היו אירועים של העלמת עין מספרינט בקוו לא ישר כאשר רוכב איטלקי היה מעורב (לספרינטרים אסור לשנות את קוו הרכיבה בזמן הספרינט כדי לא לחסום אחרים). היו גם קטעים שקוצרו ו/או שונו כדי להקל על המתמודדים האיטלקים.

לחובבי ההיסטוריה ב-1984 היה אפילו מקרה שבו טען לורן פיניון הצרפתי כי המסוק של חברת החדשות האיטלקית הפריע לו במהלך רכיבה נגד השעון באמצעות ריחוף לפניו, אך דחף את מוזר שהיה הפייבוריט של האיטלקים. לא בכוונה כמובן…

סיכום – החיים בורוד

החל מהשבת הקרובה מחכים לנו שלושה שבועות של מירוץ גראנד-טור משובח. כמו בכל מרוץ שלבים, כל ההערכות מתקפלות עם הזינוק לקטע הראשון ומה שנשאר אלו 200 אתלטי-על שמתחרים ביניהם למי יש קצת יותר ברגלים ובראש. לנו נותר להתרווח על הכורסא ולהנות מעוד מהדורה של מירוץ השלבים האיטלקי, מהנופים של הדולימיטים והאלפים, מהדרמות הקטנות והגדולות ומרוכב אחד שייכנס לדפי ההיסטוריה או אחר שיחזק את מעמדו בספרי ההיסטוריה.