כמה עולה סט הרכיבה הנוכחי שלכם? 200 ש”ח? 600? 1200? לרוב בארץ אני נתקל בדעה הרווחת כי מה שזול יותר – אינו דווקא פחות טוב, וכי לא מעט רוכבים מעדיפים להשקיע פחות כסף בציוד, כי “מה זה משנה? אלה רק כפפות / קסדה / נעליים? הם עושים את אותה העבודה” אז לקחתי למבחן את סט הרכיבה של Desert Snow, מותג הבית של רשת ריקושט.

מאת: יואב גריבי
תמונות: אילן גריבי

image9ריקושט? מה הקשר?

כן כן, ריקושט. הרשת שבה קניתם את סנדלי השורש, התיק הענק לאחיין שהתגייס, שק שינה לאש לילה של הילדה… הרשת נכנסת בצעדים מדודים אל עולם האופניים ומציעה כרגע למכירה סט רכיבה המיוצר על ידה, לצד עוד ביגוד וציוד אופניים. זוהי לא הפעם הראשונה שנבחן אצלנו מוצר של הרשת הזו, לדוגמה המשקפיים הבלתי שבירים של גלוריפיי או ערכת הקפה של ג’טבויל. הפעם זוהי חליפת הרכיבה של Desert sonw, מותג הבית של הרשת עצמה שנכנסת אלינו למבחן.

מה זה המותג הזה, Desert Snow? זהו מותג פרטי (Private Lable בלעז), שניתן למצוא אותו אך ורק ברשת ריקושט: הרשת הולכת למפעל זר שמציע לה רמות שונות ומגוונות של ציוד קיים לא ממותג, עליו היא תוכל להטביע את הלוגו שלה. כל הסיפור הזה בעצם חותך את הצורך ביבואן צד שלישי, ובכך מוזיל את מחיר הציוד. ריקושט מציעה מגוון רחב של מוצרי ביגוד תחת המותג הזה, במחירים השווים לכל נפש ביחס למתחרים.image5

חולצת רכיבה לאופניים

  • עיצוב – לשמחתי העיצוב מפרגן והחולצה מגיע בצבע כחול, עם פסים אפורים ולבנים ששוברים את המראה החלק ומכניסים קצת מודרניזציה בסטייל נקי ומאופק. רוב הרוכבים בישראל ישמחו לשמוע שהגזרה אינה slim ובטח שלא slim fit, אלא יחסית משוחררת עם ‘מקום לעוד’ בבטן ובשרוולים. זו בדיוק הגזרה הנדרשת לרוב לוחמי סוף השבוע והרוכבים המתחילים של מדינתנו. בחנתי את החולצה במידה S, כשבביגוד רכיבה וביגוד רגיל אני M, והיא הייתה מעט גדולה עליי.
    הצווארון הוא מהדור הקלאסי שעולה אל עבר הגרון, וקצוות השרוולים נגמרים בתפר פשוט וטוב.
  • קירור –  הבד עצמו הוא בד מנדף זיעה בטכנולוגיית Smart Dry שמצליח לעשות את העבודה מבלי להצטיין יתר על המידה. הבד הזה חולש על כל מישורי החולצה: לא תקבלו כאן רשתות mesh או לייקרה יוקרתית. לחולצה רוכסן 1/3 שאמור להקל מעט על האוורור בימי סוף הקיץ החמים, מבלי לחשוף לעולם את כל שיער החזה והבטן שלכם.
  • אכסון – מאחור לחולצה 3 כיסים ענקיים וגם כיס עם רוכסן לשמירת המפתח והכסף. בחיי שאלה כיסי ענק וכל דבר שניסיתי להכניס אליהם- נכנס בכיף, עם מקום לעוד: בקבוקים, טלפון, אולר כלים, משאבה, מפתחות, פנימית בגודל 29+ – הכל הוכנס לכיסים במקביל.
  • מלמטה – את כל העסק תופסת רצועת סיליקון עם כיתוב המותג בתחתית החולצה, ומונעת ממנה לברוח כלפי מעלה בזמן הרכיבה.

image4תכלס

בסך הכל החולצה הזו היא אחלה- העיצוב שלה שמרני אך נאה, הבד פשוט אך נעים. טכנולוגיית ה-smart dry שהודפסה על גבי גב החולצה לא הורגשה במיוחד, אבל לא סיימתי רכיבות ספוג בזיעה, ולכן אאשר כי החולצה מנדפת בצורה טובה, כמו שחולצת ספורט צריכה לנדף. לי אישית הפריע הרוכסן הקצר, בעיקר ברכיבות שנמשכו קצת מעבר לשעת הסיום המתוכננת, אל תוך השעות החמות – הייתי שמח לאקסטרה קירור של רוכסן מלא לאותן שעות קשות. מצד שני, לא הייתי מעוניין שבאמצע רכיבה רוכב אחר יציג בפניי את כל מרכולתו השופעת בשיער ובזיעה. קצת פחות התחברתי לגזרה שלה, שכן אני מעדיף את הביגוד שלי צמוד ומקצועי. אבל לא כולם הם רוכבי XC דקיקים עם מעט אחוזי שומן וגזרה של מקל, ולכן אני חושב שריקושט קלעו בול עם הבחירה בגזרה הזאת.  image8אישית מאד התלהבתי מהכיסים הענקיים שנתפרו בחולצה הזאת – אני לא אוהב לרכב עם תיק גב (אף פעם, גם לא ברכיבות אפיק), ותמיד מסתמך על כיסי הגב ופתרונות אכסון יצירתיים על האופניים. כיסי החולצה גדולים בצורה יוצאת דופן (נראה אתכם דוחפים פנימית 29+, סמארטפון ומשאבה לאותו הכיס בחולצת slim fit) ואני מת על זה!  בשורה התחתונה: האם החולצה הזאת שווה? במחיר שהיא נמכרת- כן! לחלוטין. זוהי מתנה מצוינת לרוכב בתחילת דרכו: זולה, שימושית ונאה (תפסיקו לרכב עם חולצות של קבוצות רכיבה מקצועיות לשעבר מתחילת שנות ה-2000! זה נורא).

image2מכנסי רכיבה לאופניים

בשנת 2008 הפסקתי לרכב עם טייטסים (מכנס כמו במבחן הזה – ללא כתפיות ועם גומי בחלקו העליון). לחלוטין. באותה שנה הציגו לי לראשונה את מכנס הביב (מכנס רכיבה צמוד עם כתפיות, שתפקידן להוריד את העומס של רצועת הגומי מהמותן), ולפי האמרה המפורסמת “once you go bib, you never go back”. אז אחרי 9 שנים נטולות טייטסים, שבתי לבחון את הבסיס שנשכח.image7

  • עיצוב – המכנס כולו שחור, למעט 2 רשתות קירור בצידי המכנס, עם כיתובים מחזירי אור בקצה חזית הירך. אין קשקושים, אין תקשורת עם החולצה כמו אולי איזה קו אפור או לבן שידברו עם החלק העליון. שחור פשוט וטוב.
  • פד –  למכנס פד רחב מאד, המכסה את כל האזורים הנחוצים, ומרגיש עבה ואיכותי.
  • מחיר – 99 ש”ח טבין ותקילין (בעת כתיבת הכתבה היתה הנחת 50%. לבירור מחיר עדכני באתר ריקושט).

image6נתחיל בדברים הטובים

אני אוהב את העיצוב השחור והפשוט של המכנס. מכנס שחור הולך עם כל צבע, לא רואים עליו לכלוך, וגם כשהוא דוהה הוא עדיין סביר, ולא נהיה שקוף בצורה מגוחכת. הפד עבה מאד ונח, ולא הרגשתי אי נוחות ברכיבות של עד 3 שעות, בשטח וגם בכביש. סיומת הלייקרה שבקצה המכנס אוחזת את כל העסק במקום, כדי שחס ושלום לא ייהרס לי קו השיזוף שאני מטפח כבר שנים.

image1נמשיך לפחות טובים

נתחיל בכיתוב מחזיר האור שהתחיל להתקלף עוד לפני הרכיבה הראשונה עם המכנס. 2 רשתות האוורור שבצידי המכנס לא באמת מורגשות, ולא הורגש אוורור מיוחד באזורים אלה.

הבעיה העיקרית של המכנס הזה היא הגזרה שלו. אני רכבתי על מכנס במידה S, שהתאים בדיוק למידתי באורך הרגליים, היקף הרגליים, הפד והכל. מה שהפריע לי במכנס היה הרצועה העליונה שלו – שהייתה גבוהה באופן בלתי רגיל. לרוב, במכנסי רכיבה, הרצועה העליונה מגיע עד לגובה המותן, לא מעבר. במכנס של Desert Snow הרצועה ישבה בקו הפופיק, ממש בקיפול של הבטן. כל זה עוד היה בסדר, אם היא לא הייתה צמודה כל כך – הרצועה פשוט לוחצת על הבטן במשך כל הרכיבה. כל הזמן ניסיתי לדחוף אותה כלפי מטה, אבל היא תמיד מצאה דרך לטפס למעלה וללחוץ וללחוץ, וכל זה עומד בסתירה לגזרת ה Loose שכבר אמרנו שדווקא היא מתאימה יותר לקהל המטרה.

בשורה התחתונה: האם המכנס הזה שווה? לצערנו עקב הגזרה הזו גם במחיר נמוך כל כך קשה לי להמליץ. כן, הפד באמת טוב (וזה אחד הדברים החושבים ביותר במכנס רכיבה), אבל הגזרה… אני ממליץ מאד למדוד את המכנס, לשבת על אופניים ואפילו לעשות סיבוב בחוץ ברכיבה (תשאירו את הטלפון כפיקדון בקופה) טרם קנייתו. אם זה מרגיש טוב – מעולה! לכו על זה בכל הכח, מצאתם מציאה במחיר נמוך במיוחד.

image3$ vs $$ | מי ינצח?

ונשוב לתחילת הכתבה – זול יותר זה טוב לא פחות? האם חליפה ב-200 ש”ח היא תחליף לחליפה ב-550? לדעתי… כן, אבל עם התניה: החליפה של דזרט סנאו מסמנת ‘וי’ בכל הקופסאות, ובהחלט תספק את הרוכב המתחיל. נכון, יש צורך לשפר את גזרת המכנס, זה נכון, אבל זהו צעד יחסית פשוט שיכול להיעשות מול היצרן הזר. לעומת זאת, לרוכב קצת יותר מתקדם, ובכלל העדפה אישית שלי, הייתי משקיע כמעט פי 2.5, והולך על החליפה היקרה יותר.

הרוכב המתקדם יותר שנמצא הרבה יותר שעות על האופניים יהיה רגיש יותר לאיכויות שחליפה יקרה נותנת- בגזרה, בחומרים, בעיצוב, רמת הנידוף ובאווירודינמיות. האלסטיות והנידוף הטובים יותר משפרים את הנוחות. כיף לצאת לרכיבה בביגוד שגורם לך להרגיש מקצועי ומהיר (עד שתפתח את הסטרבה ותתבאס שמושיק מהקבוצה עקף אותך 13 שניות בסינגל) ועבור אלה, אין ספק ששווה להשקיע 550 ש”ח ולפעמים גם יותר. אבל זה לא הראש של אלה שרוכבים רק מדי פעם, בהקפת הכינרת או סובב תל אביב ועוד איזה טיול עם הילדים כמה פעמים בשנה. עבורם – ההשוואה של האופציה של ריקושט היא לבגדים רגילים, מקסימום לאיזה חולצת ריצה מנדפת סינית זולה מאירוע החברה הקודם… למול האופציה הזו גם ה 200 ש”ח מספקים תמורה עדיפה, מקום מעולה לאחסון בכיסים האחוריים, פד לטוסיק שאינו מורגל בכיסא אופניים ונידוף עדיף בהרבה.

מאת: יואב גריבי
תמונות: אילן גריבי
תנו מבט:

וגם אלה יכולים לעניין: