לא כל יום יש לנו, הרוכבים, זכות להנות מרכיבת כביש ושטח אתגרית ומיוחדת ברחובות ומסביב לעיר הבירה- ירושלים! סובב Yes Planet ירושלים גרסת מאי 2015, בהפקת “כפיים”, הציע מגוון מסלולים לכל רמות הרוכבים, ממסלולים המתאימים לילדים ומשפחות וכלה ברוכבי שטח מקצועיים שבאו להנות מאירוע והפנינג אופניים באיזור מיוחד עם הרבה עליות ונופים מדהימים בהרי ירושלים.

בתפריט: מסלולים עממיים של 10 ו20 ק”מ ברחבי העיר, מסלולים של 40 ו50 ק”מ הכוללים קטעי שטח עם עליות מאתגרות המתאימים לאופני הרים.

צילום: רונן טופלברג, אור אייכנבלט
מאת: אור דיין
סובב יס פלאנט ירושלים

רכיבה לאורך החומות – חוויה ייחודית!

 

מתחם הזינוק (והסיום) בתחנה הראשונה, היה עמוס ברוכבים שאספו את ערכות המשתתף באחת מעשרות העמדות שנפתחו ונתנו שירות מהיר וזריז בשעות הבוקר המוקדמות. ב6:30 מזג האוויר בזינוק ה1 של מקצה 50 ק”מ היה קריר וערפל סמיך שרר בואדיות מסביב. הוזנקנו לקול ברכותיו של ראש העיר ניר ברקת אשר נושא הספורט והאופניים חשוב וקרוב לליבו.

לאחר רכיבה קצרה בעיר וכמובן עלייה מכובדת על ההתחלה, שהזכירה לכולם שבניגוד לאירוע השטוח של האחות התל אביבית, בירושלים זה או שיורדים או שעולים. ירדנו במהירות בשביל האופניים המיוחד שנסלל והוביל אותנו בערפל כבד וראות נמוכה למוצא ובית זית עד שהתחלנו לטפס לכיוון בית החולים הדסה עין כרם.

מי שמכיר את האיזור יודע שהערפל כיסה את אחת הסביבות היפות ביותר לרכיבה, וכתוצאה מכך את אחד משבילי האופניים הסלולים היפים והמיוחדים בישראל.

1-Downloads2

הפעלות ומתקנים לכל המשפחה במתחם – חגיגה ספורטיבית!

לאחר שעה של רכיבה הערפל נמוג ומזג האוויר התבהר ויכולנו להנות מהנוף המדהים שנשקף מנקודות רבות במסלול. בלטו בצורה מרשימה זוג רוכבים על אופני טנדם שעשו את מסלול ה50 ק”מ על כל העליות בו, שאפו!

אחרי עין כרם המשכנו ברכיבת שטח בשבילים לבנים מהירים ומהנים כאשר השילוט של מספר הקילומטרים שעברנו ומספר הקילומטרים שנותרו עד תחנת הרענון הבאה מלווים אותנו לכל הדרך בצורה מושקעת מאוד. אני בטוח שזה נתן מוטיבציה לרוכבים רבים אשר אתגרו את עצמם באירוע ורכבו מחוץ למעטפת המרחק וכמות שעות הרכיבה שלהם.

1-Downloads1

אירוע לא תחרותי, כייפי, של חברים, אופניים והרבה חיוכים.

ההשקעה ניכרה גם בשפע נקודות הרענון (אני ספרתי 4) במסלול שאיפשרו רכיבה עם בקבוק מים קטן בלבד. חבר’ה צעירים ונלהבים עודדו את הרוכבים וחילקו מים ומגוון סוגי חטיפים בכל תחנה. בהמשך המסלול עקפנו את יד קנדי, וביקרנו בנחל שורק ונחל רפאים. משם טיפסנו את העליות האחרונות הזכורות ממסלול ים אל י-ם, דרך עין לבן ועין יעל עד ההגעה לגן החיות התנכ”י.

9-sjr-150501-1205

תחרנות ההזנה והמים מושקעות במיוחד ובכמות מספקת לצאת עם בקבוק אחד בלבד גם למסלולים הארוכים

שם לאחר חציית גשר מעל תחנת הרכבת התחברנו חזרה לשביל האופניים הסלול שמלווה את מסילת הרכבת עד מתחם התחנה הראשונה ופגשנו את כל שאר המסלולים המשפחתיים והעממיים, היה קצת צפוף אבל כבר עברנו למוד של שחרור והיה יפה לראות משפחות שלמות רוכבות יחדיו להפנינג שחיכה בסיום.

1-2סובב ירושלים

מקפצים עם אנרגיות טובות. המוני רוכבים לבשו את חולצת המשתתפים הכתומה.

במתחם הסיום, איגוד האופניים פתח דוכן לקירוב רוכבים חובבים לענף התחרותי. פגשנו חברים מוכרים מענף האופניים שהצביעו בפדלים והגיעו כגון דורון אמיץ מבייק ישראל ורן מרגליות המנג’ר של סייקלינג אקדמי שהיה בביקור מולדת קצר במיוחד והוזמן ע”י ניר ברקת והעירייה לרכוב באירוע, סיפר לנו כי נהנה מאוד מהרכיבה. זיהיתי גם חבורות של רוכבים מנוסים ומוכרים, בוגרי אפיק ישראל וטראנס אלפ שפשוט הגיעו להנות מהאירוע ומרכיבה טובה ולשתות בירה עם חברים בסיום.

סובב יס פלאנט ירושלים

ראש העיר ברקת מזניק, ורוכב גם הוא!

יוסי ליפשיץ’, רוכב חובב כבן 50 שפגשנו באירוע סיפר לנו: “רכבתי 50 ק”מ, ונהניתי מאוד. זו פעם שניה שלי פה וזאת חוויה מכוננת, מסלול שנותן חוויה אדירה, ארגון למופת, היה מצוין! אני תמיד מגיע ברוח טובה, תמיד אפשר להשתפר… היו כוונות טובות, המון אנשים וזה ירושלים אז כל הכבוד להם. נפגש בשנה הבאה!”

7-sjr-150501-0940

בבירה צריך יכולת רכיבה טובה יותר מבת”א. פה יש עליות!

דיברנו גם עם דויד מימון, רוכב ממושב גמזו, דקה מהסינגלים של בן שמן: “היה אירוע מצוין, המסלול היה בינוני עד קשה. רכבתי את מקצה ה 50 ק”מ, ונהניתי מאוד, גם מהרכיבה, גם מהאירוע וגם המשטרה עשתה עבודה יפה, מגיע להם מילה טובה. היה ארגון מצוין, היה נקודות מים החבר’ה שם דרבנו אותנו ובסוף סיימנו את המסלול כמו שצריך. היו הרבה עליות וידענו את זה ובגלל זה התחלנו את המסלול בצורה איטית לשמור את הכוחות ל18 ק”מ האחרונים. מהק”מ ה32 בערך הרוב היה במגמת עלייה. מאתגר חבל על הזמן. נפגש בשנה הבאה!”

אילן גרין, מנהל האירוע מטעם אגף הספורט של עיריית ירושלים, מסכם אחרי האירוע: “האירוע היה הצלחה מדהימה! זה האירוע המרכזי של אופניים בבירה, הוא כבר צבר שם ומוניטין, והוא פותח את שבוע הספורט בעיר. זו השנה שלישית שהוא מתקיים, והפידבק מהרוכבים מדהים.

8-sjr-150501-1079

שביל האופניים המדהים בצפון העיר – חלק ראשון מתוכנית שאפתנית להשלימו לסובב סלול שלם ללא מכוניות

יש לנו את הלקחים שלנו ואנחנו משפרים כל הזמן. בשנה הבאה יסלל המקטע ליד בית זית ותוכל להיות רכיבה רציפה בשביל האופניים, מתוך מטרה שנראה כמה שפחות כביש. יש כמה אנשים היו? בשנה שעברה היו 2,800 והשנה כ-5,000 אנשים – גדילה משמעותית. יש כמה נקודות של צוואר בקבוק ואנחנו מודעים אליהם, ופותרים זאת למשל על ידי יציאה קודם לכביש רחב על מנת לייצר שרוך ארוך של רוכבים לפני שבילי הפארק בשביל לרווח את השורות. במסלולי ה10 ו20 קילומטרים, השנה התעקשתי שיעשו גם את הלופ הקצר הזה בעיר כדי לא ליצור פקקים במסלול והמתנה לא נעימה. יש גם אילוצים בתכנון שלא מאפשרים להפריד את המסלולים לחלוטין ולכן בנקודת המפגש חזרה עם המסלולים הקצרים יש עומס גדול יותר, חשובה לנו חווית הרוכב באירוע.”

4-sjr-150501-1361

אילן גרין מוסיף: “להפיק אירוע בירושלים זה לא פשוט: עשרות רבות של שוטרים בחסימות של כבישים, יש גם עניין בטחוני של פיגועי דריסה. אנחנו מנסים לייצר תוואי מסלול מעניין וחוויתי והכל במינימום פגיעה בהתנהלות השוטפת בעיר.”

סובב יס פלאנט ירושלים

רוכבים דרך גן החיות התנכ”י במסלול המשפחות

מתי תשולם סלילת שביל האופניים המדהים שרכבנו בו? “יש תכנון להשלים את המסלול אופניים, שיקיף את ירושליים וייתן אפשרות לרכוב בשביל מסודר ללא צורך בחציית כבישים. זה ייקח שנתיים לפחות אבל זה משהו שאנחנו משקיעים בו. ניר ברקת ראש העיר מקדם מאוד את נושא הספורט והוא רכב את המסלול של ה40 ק”מ ביחד עם רן מרגליות. המסר שלנו לרוכבים שזו לא תחרות אלא אירוע חווייתי, בלי מדידת זמנים וכדאי להגיע ולהנות. יש אירוע אופניים לנשים של מלכת ההר בנובמבר, הרוכבים מאוד מוזמנים להרשם ולהגיע בשנה הבאה.”

6-sjr-150501-1419

ברמת החוויה האישית שלי, סובב ירושליים היה תענוג לפגוש חברים ומשפחה במסגרת לא תחרותית ולרכוב יחדיו במתאר מגוון. חלקו היסטורי ואורבני כלל שבילים סלולים ומהירים ומנהרה אחת מיוחדת, שטח עם שבילים לבנים עם טיפוסים לא קלים וירידות מדורדרות ומהירות וכל זה באוויר הצלול של ירושלים. ההפנינג בסוף היה מושקע עם הפעלה וריקודים, דוכנים של חברות משקפיים וביגוד, תערוכת אופניים של מוזיאון האופניים מעמק חפר ומגוון של מזון ובירה להחזרת הפחמימות ושימור החיוך לאורך זמן.

צילום: רונן טופלברג, אור אייכנבלט
מאת: אור דיין
אור דיין, מולטי טאלנט. תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום. מנגן על בס בהרכב רוק, מדריך אופניים ומתחרה בכל מרוץ על 2 גלגלים

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים