הדר

ירון דור, מנכ”ל האיגוד מעדכן על אסטרטגיית האיגוד 2020:

לאחר שהתחלפה ההנהלה, היו”ר, והצוות לפני כשנתיים, ונכנסתי לתפקידי, בנינו צוות של אנשים מקצועיים ומסורים אשר אחראים מלמעלה למטה על תחום באיגוד. הגדרנו מטרות והיעדים לאיגוד לטווח קצר (ריו 2016) וטווח ארוך (2020), ולקחנו על עצמנו משימות מעבר לפאן התחרותי: לטפל ולייצג את ענף האופניים בכללותו גם בתחומי הענף העממי ובהיבטים חברתיים. החל תהליך אסטרטגי עם חברת רותם אסטרטגיה, שביצעה מחקר מעמיק על פעילות האיגודים בארץ ובעולם, כימתה את המצב הקיים, זיהתה כשלים ובעיות, ושמה את היעדים והמטרות במספרים מדידים. התוצאה, היא שהשנה האיגוד נמצא במקום אחר:

  • הוא הצליח להכניס את האופניים כענף מועדף במשרד הספורט (אחד מ12 ענפים בלבד שמקבלים יותר משאבים מהמדינה).
  • הוקמה פעילות אתנה לנשים והתקבלו משאבים מהמדינה גם לכך.
  • פרויקט אופניים לכולם שמייצר מועדוני רכיבה בכל הארץ צומח מאוד, ולמעשה הועתק ושוכפל ע”י 12 הענפים המועדפים לפרוייקט “פרחי ספורט”.
  • כמות ההשקעה בניהול המקצועי הכסף והנסיעות לתחרויות ומחנות אימונים הוכפל בשנתיים שאני כאן עם דגש ומוכוונות של קמפיין אולימפי לאולימפיאדת ריו.

האיגוד מנוהל ופועל בצורה יעילה עם מנהלי תחומים, בקרה, מסמוך ושקיפות, עם ועד מנהל פעיל בראשותו של דר יוני ירום היו”ר שמתכנס כל חודש אשר מדווח מקבל החלטות ומסייע לצוות האיגוד בשוטף. התוצאה- האיגוד נמצא  בצמיחה יפה:

מספר חברים

מקור: רותם אסטרטגיה ואיגוד האופניים.

על קצה המזלג כמה מהבעיות ייחודיות של ישראל:

בעית השירות הצבאי אשר קוטע את פעילות וכמות הספורטאים הפעילים ומשבש את “נתיב הרוכב” לרמות הגבוהות מוכרת לכולם, אבל מסתבר שזה מתחיל עוד קודם: אין מספיק מתחרים חזקים עם עומק וניסיון שצומחים ברמת הנוער ויצלחו את חסם הצבא.  בנוסף, אנחנו פעילים רק ב 2 ענפים אולימפים: כביש והרים, ולא פעילים ב 2 ענפים אולימפים נוספים בגלל העדר מתקנים מתאימים (BMX וולדרום) שהיו מכניסים עוד רוכבים לענף ומשפרים את מיומנויות רוכבי הכביש והשטח.

בעייה נוספת היא כמות המועדונים התחרותיים שיגדלו את דור הספורטאים הבא. כמות קטנה מאוד ולא מאוזנת גיאוגרפית, מפעילה את כל הסצינה התחרותית בארץ. צריך לשאוף להגיע לקיום של עוד 10-12 מועדוני רכיבה רציניים עם מאמנים ומדריכים. התוכנית האסטרטגית של האיגוד איתרה את הדברים האלה, ואנו נשתף אותה לחברי האיגוד ולקוראי BIKEPANEL בכתבה מפורטת יותר בהמשך.

 

נפילה עוד לפני הצבא

מקור: רותם אסטרטגיה ואיגוד האופניים.

אייל הרשטיק, מספר על פרויקט אופניים לכולם ופרחי ספורט:

איגוד האופניים משקיע ומגייס משאבים רבים לטובת קידום הילדים והנוער ורואה בילדים ונוער את אחת מאוכלוסיות המטרה החשובות של האיגוד להכנסת וגידול ספורטאים לענף בעתיד. אחת המטרות החשובות שלנו היא לבנות ענף בריא עם אלפי ילדים ונוער שיהיו בסיס הפירמידה של “נתיב הרוכב”: מהחוג דרך הרכיבה העממית ועד לרכיבה תחרותית הישגית. עונת הילדים והנוער באיגוד האופניים מתחילה, וקורה אצלנו המון:

  1. פרויקט אופניים לכולם – הפרויקט עוסק בפתיחת וליווי של קבוצות אופניים לילדים בכל הארץ (הושק ב2008) והגיע לפעילות של 120 קבוצות ילדים ונוער. השנה כל קבוצה תשתתף ב 4 אירועי אופניים ארציים שאיגוד האופניים יפיק במיוחד עבורם. האירועים יהוו יעד להדרכות ויתרמו לקידום המקצועי של הילדים במועדונים השונים. הם יתרמו לכיף וההנאה שלהם מחוויות ההצלחה והגיבוש סביב האופניים.
  2. פרוייקט “פרחי ספורט” – פרחי ספורט הוא למעשה שכפול של “אופניים לכולם” על ידי מנהל הספורט, ל 10 ענפים נוספים. במסגרתו יפתחו השנה 64 מועדוני רכיבה, אשר יזכו לתכנית סדורה שבועית עם פעילויות חוותיות וכיפיות לאורך כל השנה. פרוייקט פרחי ספורט פונה לגילאים 10-12 בלבד בעוד שפרוייקט “אופניים לכולם” פועל במקביל ונותן פיתרון לגילאי 8-14, ולילדים בגילאי 10-12 אשר לא הוקם מועדון במקום מגוריהם במסגרת פרוייקט “פרחי ספורט”.
  3. ליגת בתי הספר- לצד פעילויות אחה”צ אנחנו פועלים גם בבקרים- ביחד עם התאחדות הספורט של בתי הספר תפתח ליגת בתי ספר בדרום הארץ (ליגה קיימת פועלת כבר בצפון). הליגה החדשה תאפשר לילדי הדרום ליהנות מ-4 תחרויות לנבחרות בתי הספר. יש עוד הרבה פוטנציאל להגדיל את הליגה הזו שחושפת ילדים לענף הכיפי שלנו.

אנו מזמינים את מדריכי האופניים בענף המעוניינים להקים קבוצה או מועדון, להצטרף אלינו לעשייה ולקבל את העזרה והכלים מאיתנו לטובת זה. לפרטים נוספים: Eyal@israelcycling.org.il.

 

אופניים לכולם3

אייל הרשטיק עם קבוצת אופניים במחנה שנתי שארגנה “אופניים לכולם”

על שיפוט ומדידה, מעדכן עידו עין-דור:

עידו עין-דור, שופט אופניים בינ”ל, הוא האחראי על השיפוט והמדידה באיגוד (השתלמויות, אמצעים, ציוות ומנהלות ועוד). מספר על הכנסת מערכת המדידה החדשה, שכבר צברה זמן שימוש ולמידה בכמה תחרויות: “מאז 2010 יש מערכת צ’יפים באיגוד, אולם היא סבלה מחוסר אמינות. השופטים נאלצו לתקן ידנית את התקלות של המערכת מה שיצר עיכובים, חוסר דיוק וחוסר שביעות רצון אצל הרוכבים. לאחרונה הושקעו 150,000ש”ח במערכת מדידה חדשה: My Lapse ההולנדית, הנפוצה מאוד בתחרויות בחו”ל. המטרה: להביא תוצאות מהר יותר מסיום המקצה, מדוייק יותר וידידותי יותר. רמת הדיוק שלה מאפשרת לזהות רוכבים ואת חציית קו הסיום  ברמה של “פוטופיניש”.

בכוונת האיגוד לאפשר לרוכבים לשכור לכשנתיים שבב (צ’יפ) אישי, עם מספר מתחרה קבוע. כך נחסוך למתחרים הרבה מאוד זמן בהרשמה ובהתארגנות הבוקר לתחרויות: ימתקנו את הצ’יפ והמספרים ערב לפני, לא יעמדו בתור למסירת תעודה לפיקדון, והתורים יתקצרו לרישום מהיר בלבד. לאחר התחרות מתגלה יתרון משמעותי נוסף: התוצאות יהיו זמינות מיידית וישירות מהמערכת באתר האינטרנט  ובהמשך נתחבר גם לאפליקציה שתציג את התוצאות עוד בשטח- מייד אחרי המקצה!

לא מפתיע, אבל מתברר שישראל מוציאה מהטכנולוגיה יותר…עידו מספר: “זו מערכת מאוד נוחה וידידותית ומאפשרת גמישות, ואנחנו לוקחים אותה למקומות שלא לקחו אותה לשום מקום בעולם אף פעם בגלל הצורה והמורכבות של התחרויות אצלנו: בתחרויות בישראל יש הרבה מקצים וקטגוריות כמעט בו זמנית, זה משהו שלא דורשים ממנה בעולם. כבר ניתן לראות שיפור משמעותי: לדברי קובי פורת באליפות ישראל היו 7 זינוקים ובסה”כ 3 דקות איחור במקרה הגרוע – זו דוגמא להשפעה של מערכת מדידה טובה”.

 

031

שולחן השיפוט באליפות ישראל ב XCO בחסות Bergamont. מימין: ירדן גזית, אופיר גלאון, מנשה ליבשטיין ועידו עין דור.

ירדן גזית מעדכן מנבחרות ישראל באופניים:

ספטמבר הוא חודש השיא בענף האופניים ההישגי ובו מתקיימות אליפויות העולם באופני הרים ובאופני כביש. 8 רוכבי XC ורוכב דאונהיל אחד השתתפו באליפות העולם באופני הרים באנדורה. בין התוצאות: מקום 31 לגיא לשם מכ-90 רוכבים בקטגוריית הנוער בנים, ומקום 24 מתוך 45 לנעמה נוימן בנוער בנות. רותם ישי ושלומי חיימי סיימו במקומות 58 ו-62 בהתאמה במקצה עילית גברים.

הקמפיין האולימפי באופני הרים ממשיך בוואטים גבוהים… הנבחרת שהתה באוגוסט במחנה אימונים בגובה בליוויניו, איטליה, והשתתפה בתחרות גביע העולם באיטליה ובאליפות העולם. משם ממשיכים לתחרויות בינלאומיות לצבירת ניקוד בינלאומי בישראל, טורקיה, יוון ולסוטו (אפריקה) בספטמבר ואוקטובר. נכון להיום הנבחרת מדורגת במקום ה-22 בעולם, כאשר אם תסיים בין 23 הראשונות בסוף מאי 2016, נקבל כרטיס לרוכב אחד לאולימפיאדה בריו. הפערים בין מקומות 21-26 קטנים!

 

השלישייה האולימפית 2015

השלישייה האולימפית 2015

 

בחודש אוגוסט השתתפו 8 רוכבים באליפות אירופה שהתקיימה באסטוניה. התוצאה הבולטת באליפות הייתה של איתמר אינהורן אשר סיים במקום ה-37 מבין 155 משתתפים בקטגוריית הנוער בנים.

רוכבי נבחרת הקדטים השתתפו ב-15 באוגוסט בקריטריום בעיר דכאו בגרמניה לציון 70 שנה לשחרור מחנה הריכוז דכאו ע”י בעלות הברית ב-1945. בראש המשלחת הרשמית, שהוזמנה על ידי עיריית דכאו, עמדו יו”ר האיגוד ד”ר יוני ירום והמאמן תומר בארי. הביקור כלל גם סיור רשמי במחנה הריכוז. איתן לוי סיים במקום ה-4 בתחרות, ועידו בן חפר סיים שישי.

באופני כביש, 7 רוכבים ייצגו את ישראל באליפות העולם שתתקיים בסוף החודש בריצ’מונד, וירג’יניה בארה”ב: פז בש בעילית נשים, איתמר אינהורן וסער הרשלר בנוער בנים, גיא גבאי, אביב יחזקאל, רועי גולדשטיין ועומר גולדשטיין בגברים מתחת לגיל 23. הנבחרת תתארח אצל הקהילה היהודית בריצ’מונד. לקראת האליפות תשתתף נבחרת הנשים, במסגרת פרויקט אתנה לקידום נשים בספורט הישראלי, בתחרות הכנה בינלאומית בטוסקנה.

נבחרת ישראל באפני הרים לקראת גביע צרפת

נבחרת ישראל באפני הרים לקראת גביע צרפת

ענבר רונן מעדכנת מפעילות הנשים באיגוד:

הנשים מקבלות תשומת לב מיוחדת באיגוד וזה בא לידי ביטוי הן במעטפת שמקבלות המתחרות והנבחרות והן בפעילויות העממיות, שמטרתן להכניס יותר רוכבות לענף.

הנבחרות מקבלות תמיכה אימונית בהובלת אביעד יזראלי, ענבר רונן, והמאמן המנטלי של הנבחרת דניאל קסל. גם סגל אתנה הצעיר קיבל לאחרונה אימונים מתומר בארי ומגאן בלצר ועבר הכנה מיוחדת לפני אליפות ישראל. באליפות נצחה והוכתרה לאלופת ישראל רותם גפינוביץ. לראשונה באליפות ישראל הוזנקו 20 רוכבות בקטגוריית ליידיס פירסט – יזם הרעיון ותכנון המסלול הוא קובי פורת מארגן התחרות, ואולי זו תחילתה של קטגוריה חדשה שתכניס עוד נשים לענף באווירה נעימה ומתאימה יותר לכניסה. גם הן יוכלו להנות מהרצאות כמו “מה נכנס לי לצלחת” שהעבירה לחברות איגוד האופניים התזונאית והרוכבת ירדן גולן.

ב19.7 – יצאה נבחרת הרים נשים- “Top Team” במימון היחידה לספורט השגי ואיגוד האופניים למחנה אימון ב Livigno שבאיטליה לתקופה של שלושה שבועות – האיזור המדהים הזה נמצא בגובה רב, יש בו מגוון גדול של מסלולים ותשתיות אופניים, כולל אפשרות לרכוב לא רק בעליות אלא גם במעין רמה מישורית שנמצאת שם, מה שמאפשר גם אימוני התאוששות ולא רק מאבק בזוויות תלולות, והיותו איזור חופשי ממס הפך אותו ליעד לקבוצות ונבחרות רבות מכל העולם.

ב15.8 השתתפו הרוכבות נוגה כורם, מגאן בלצר, סתיו גינת, ורוכבות הנוער נעמה נוימן וגלי ויינברג בתחרות בצרפת. נוער בנות מ44 מסיימות נעמה נוימן הגיע במקום 24, גלי ויינברג-נפצעה במהלך התחרות ולא יכלה לסיימה. בעלית נשים מ39 מסיימות נוגה כורם – הגיע למקום 18, מגאן בלצר-28 וסתיו גינת-37.

ומה מחכה לנו אצל הנשים? מקצה “ליידיס פרסט” באליפות ישראל במרתון XCM בחסות Bergamont! בגן הלאומי מעיין חרוד אשר למרגלות הגלבוע ביום שישי 2/10/15. מסלול ההקפה הכולל דרכים פתוחות וסינגל ברמת קושי בסיסית עד  קלה ובאורך של 2.4 ק”מ המאפשר לכל אחת להתנסות ולהצליח. אנו מזמינים אותכן לקחת חלק, לממש את עצמכן, ולהראות את הכוח הנשי במיטבו.

11894445_1692949844257119_4151657356016802589_o-001

בשבת 5/9, יצאנו לטיול לחברות איגוד- רכיבה ברמות מנשה בהדרכת נועה לוריא שגם צילמה:

 

מאת: איגוד האופניים
צילום: נעה לוריה, איגוד האופניים, שלומי חיימי, יואב לביא, גיאחה

קורס מדריכים 4.2015