יש משהו מיוחד באוויר כשמגיעים לאליפות ישראל. מרגישים מיד שזה המרוץ הכי חשוב בשנה – הנוכחות המלאה, הקהל והמשפחות… זה מייצר אוירה, ומעל לכל יש מן תכונה מיוחדת באוויר שהיום זה היום.

במרוץ השנה, היתה חשיבות מיוחדת לסוגיית הניקוד הבינלאומי. אליפות ישראל מעניקה הרבה נקודות UCI למנצחים (110-90-70 לשלישיה הראשונה) ונקודות אלו חשובות לטובת המאמץ של ריו 2016. מכיוון שהניקוד לטובת הדרוג העולמי הוא סכום הניקוד של 3 הרוכבים המובילים בכל מדינה, צריך הרבה מרוצי C1 ו C2 על מנת לאסוף 270 נקודות למאזן.

מתחם התחרות בבית היערן היה צבעוני ומסודר עם הרבה אוהלי קבוצות, הארגון של מאסטרס חיפה היה מצוין והארוח של מועצת עוספייא היה נחמד וכלל גם דוכן אוכל דרוזי אוטנטי.

רוכבי העילית רכבו 5 הקפות של 5.9 ק”מ – הנשים והנוער רכבו 4 הקפות של אותו מסלול.

2

זינוק עילית גברים

גיא ניב (52, טים מישגב) ושלומי חיימי (50, פוקוס העולמית) פתחו חזק אל תוך העליה המאובקת ובהקפת הפתיחה הקצרה שלאחריה, רותם ישי (66, JAMIS), עומר שובי (51, טים מישגב) ועמית קריספל (67, טים מישגב) יצרו חמישיה שהתבססה מלפנים כבר בזינוק.

3

בזינוק הנוער והבנות היו אלו גיא לשם (10, TNT), אורי לאונציני (12, מאסטרס חיפה), גל שרף (15, טים מישגב) וינאי מילס (14, אחרי לשם בתמונה, TNT) שנטלו את ההובלה בזינוק. רוכבות העילית בנות נמצאות גם כן בתוך ענני האבק שבתמונה.

5

שלומי חיימי פתח כהרגלו חזק מאד כשהוא מנצל ככל שניתן את יכולותיו הטכניות המצוינות על מנת לתקל ביעילות את האלמנטים המעניינים שהכיל המסלול. ניתן לראות בתמונה כמה נמוך ומהיר נראה “מטוס הקרב” חיימי גם בהשוואה ליריביו הבולטים.

6

את ההקפה הראשונה סיים חיימי בפער של כ 40 שניות על פני רותם ישי שהתבסס במקום השני. עומר שובי רכב בבטחה במקום השלישי וגיא ניב השלים את הרביעיה המובילה.

7

אצל הנשים היתה זו יובל בר זיו (80, TNT) שפתחה חזק והובילה לפני פז בש (85, IGP) ומורן תל פז (81, CCC). בהמהלך ההקפות הראשונות חלפה מורן על פני פז והחלה סוגרת על יובל (מובילה בעליה בתמונה) – מורן תספר אחרי המרוץ – “התחלתי טוב, והרגשתי טוב. הייתי מהירה מפז בקטעים הטכניים ופחות חזקה ממנה בטיפוס אך הצלחתי לעבור אותה. בהקפה השלישית הצלחתי לעבור את יובל ומשם המשכתי בקצב גבוה וקבוע עד לסיום”.

8

במהלך ההקפה השלישית, “נתקע” שלומי אחרי רוכבת איטית באחד הקטעים הטכניים במסלול והפסיד הרבה זמן. רותם ישי הצליח להתקרב עד כדי כ 10 שניות משלומי – שלומי מספר “ראיתי שרותם קרוב ולא היה טעם ללחוץ חזק יותר ולכן העדפתי שנרכב יחד, ניסיתי לשבת עליו וללמוד את הנקודות שבהם אפשר יהיה להכריע את המרוץ”. אל תוך ההקפה האחרונה נכנסים שלומי ורותם כשהם צמודים. עוד מאבק נהדר בין שני הרוכבים המצוינים. מאחור סובל עומר שובי מתקלה טכנית שגורמת לעיכוב ארוך ואובדן המקום השלישי לטובת גיא ניב.

9

גיא לשם (TNT) מנצח את מרוץ הנוער אחרי שהוביל לאורך כל התחרות. במקום השני בן קבוצתו ינאי מילס ושלישי יסיים גל שרף (טים מישגב).

10

מורן תל פז (CCC) מסיימת ראשונה את מרוץ הנשים כ 2:30 דקות לפני יובל בר זיו (TNT). פז בש (IGP) מסיימת במקום השלישי.

11

בהקפה האחרונה באחד הקטעים הטכניים תוקף חיימי את ישי ומצליח לייצר פער של כמה שניות – “שלומי כנראה הכיר את המסלול קצת יותר טוב ותקף בהקפה האחרונה. לא הצלחתי לסגור עליו בעליה שלאחריה” יספר ישי, “למרות שזה כבר לא המקצוע העיקרי שלי היום (מרוצי אופניים – ד.א) אמשיך להתחרות כל זמן שאוכל”  הוסיף.

חיימי, חברו ויריבו של ישי, הסביר “ראיתי הזדמנות בהקפה האחרונה והלכתי על זה. ראיתי בעליה שרותם לא סוגר עלי והמשכתי בקצב שלי עד לסיום. בשלב הזה שנינו כבר היינו על הקצה”.

שלומי שומר על היתרון שפתח ומנצח את אליפות ישראל 2014.

12

תוצאות:

עילית גברים:

  1. שלומי חיימי, פוקוס, 1:27:39
  2. רותם ישי, ג’אמיס, 15+ שניות
  3. גיא ניב, טים מישגב, 8:36+ דקות

1

עילית נשים:

  1. מורן תל פז, סי.סי.סי, 1:31:03
  2. יובל בר זיו, טי.אנ.טי,  2:31+ דקות
  3. פז בש, איי.ג’י.פי, , 3:04+ דקות

נוער בנים:

  1. גיא לשם, טי.אנ.טי, 1:16:26
  2. ינאי מילס, טי.אנ.טי, 45+ שניות
  3. גל שרף, טים מישגב, 7:17+

נוער בנות:

  1. גלי ווינברג, סי.סי.סי, 54:23 דק
  2. סתיו גינת, 500 וואט, 14:54+ דקות

13

כתב וצילם: דני אסקרוב

 רכבתם שם? צפיתם? קראתם את הכתבה? הגיבו בתגובות!