הכתבה הזו החלה בכך שסיפרתי לאמיר פרזנטי מ CTC על כך שבחנתי חליפת קצה של חברה מסוימת. עלתה השאלה מכל חליפות הקצה שרכבתי איתן – אסוס, פרל איזומי, צ’מפיון סיסטם, קראפט וזו של בונטרגר- איזה הכי טובה? וכמובן שאמיר נענה לאתגר והעביר את החליפה של בונטרגר – היקרה ביותר, השווה ביותר, הכי לצאת מפרופורציות שאפשר, כי אפשר!

המחיר המלא של הדגם הוא 900 ₪ לחולצה ו-1120 ₪ לביב, לא מעט, אבל תוך כדי המבחן התברר שהוא ירד מהקולקציה של השנה ולכן החליפה נמכרת כיום במחיר מבצע של 40% הנחה.

מאת: גיאחה
צילם: יוג’ין לויט

כמה שווה לשלם על חליפת רכיבה?

תראו, 2020 ש”ח לחליפה, זה לא דבר שגרתי… אחד הדברים שתמיד מעניינים אותי, כשאני נתקל בציוד יקר יחסית, היא השאלה הזו – האם זה מוצדק? עד כמה בעצם שווה לשלם? האם יש הגיון במחירים של 2000 ש”ח לסט של ביב וחולצה? (והאם יש הגיון גם ב 1000-1500? ופחות מכך? ולמי?).
שאלה נוספת שמעניינת בהקשר הזה היא שאלת היחס בין מוצרים שונים שממוצבים במחירים האלה – האם כולם באמת שווים באותה מידה או שיש הבדלים ניכרים בין אחד לשני? האם יש חברות שסתם מפמפמות מחיר, אבל בסוף לא חשתי שהציוד שלהם שווה כמו שהבטיחו? ולבסוף – תמיד נשאלת שאלת הפער: איך כולן ביחס לחליפה שעולה בין חצי לרבע מהן – למשל החליפה של GSG שאנחנו מפיקים עם מיתוג BIKEPANEL שמחירה הנורמלי הוא כנראה סביב ה 800-1000 אבל בסבסוד נמכרת פעם בשנה ב 500 בלבד…

אחרי הכתבה הזו אפרסם כתבת סיכום קצרה שתדון בשאלות האלה, ותסכם את הלקחים משימוש אינטנסיבי בארבעת חליפות הקצה שבדקתי בשנים האחרונות ברמת מבחן ארוך טווח. איזה חליפה בסוף היתה הכי טובה מבין הכי טובות. אבל קודם – קבלו את מבחן חליפת הקצה הזו של בונטרגר.

image5

עיצוב, צבעים וסגנון – מעודן ויפה

הסכימה הכללית של הצבעים מתבססת על כחול עמוק, כמעט שחור, טורקיז, ואפור והכל בקווים הכי מודרניים שיש ישירות מהדור החדש של חברות הביגוד של אינסטגרם… (יש דור חדש של מלא מותגים בעולם, שלפעמים נדמה שאיזה חצי מהם מאוסטרליה, שהעיצוב הוא שדוחף אותם והאריזה שלהם מקסימה ומודרנית).

בונטרגר הלכו פה על קו מאוד יפה לטעמי. מאוד מדויק, ומאוד אלגנטי. הצבעים האלה לא “כחולים מדי” ולכן יתחברו גם ליותר צבעי שלדות, נעליים וקסדות מאשר צבעי כחול בהיר יותר. שורה תחתונה לגבי חליפת הקצה של Bontrager הזו בתחום העיצוב – ליגה ראשונה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

הביב-

ביב זה עניין דתי אצל חלק מהרוכבים. אחת שאתה מוצא את הביב המתאים לעכוזך, אוכפך ושפשפותיך, אתה נצמד אליו No matter what. יש ביבים רבים בארון, אבל יש את הביב החגיגי, האיכותי, שתקח תמיד איתך למירוץ החשוב. (אלא אם כן אתה רוכב בקבוצה, ונאלץ לרכוב עם המדים מהסדרה הזולה יחסית שמאפיינת את רכש הקבוצות, מטעמים מובנים והגיוניים – הפונים אל המכנה המשותף הרחב בהן).

image6

השלייקס – עשויים מלייקרה דקיקה ואלסטית מאוד. הם נעימים ורחבים אחת שהם הונחו כראוי, אבל בדרך לשם, בעת הלבישה הדקיקות הזו שלהם גורמת להם לפעמים להסתלסל סביב עצמם, להתקפל ולהאט את הלבישה, אבל מסדרים את זה, ומרוויחים נוחות: האלסטיות המאוד ניכרת שלהם מאפשרת לחלק הגוף העליון לנוע בחופשיות, גם בתנוחת נג”ש אווירודינמית ומתוחה, או ברכיבת שטח.

בחלק הקדמי הם מתחברים לביב שהוא גזור טיפה גבוה מדי לטעמי בבטן בשביל ההשתנה – אבל גמיש מספיק בשביל לדחוק אותו ולשחרר את מה שצריך.

הפד (RXL inForm) יש שתי גישות לפדים: זו שמחפשת מקסימום ריפוד, וזו שמחפשת מקסימום התאמה. בונטרגר הלכו פה, באמצעות הפד המיוצר באיטליה, על גישת “הפד המקבל את קימורי הגוף” – רך יחסית, גמיש, ולא מרגיש כאילו דחפו לכם כרית עבה מדי לביב. הוא נוח מאוד ומתאים גם לרכיבות ארוכות, אבל יהיו כאלה שירצו יותר ריפוד לדעתי. הריפוד פה בעובי משתנה, עבה יותר באיזור העצמות ודק יותר במקומות שצריכים לסייע להתאמה שלו לגוף הרוכב, ויש עליהם פחות לחץ.

שרוולי המכנס – בהחלט מהארוכים יותר לכיוון הברך – נראה טוב! הם מסתיימים ברצועה רחבה גמישה ששומרת על מיקומו של המכנס על הארבע ראשי, ומרגישה מעולה: הדוקה ומדויקת, אבל לא בתחושת Over Compression. פשוט יושבת שם, לא מורגשת מדי ולא זזה בכלל.image7

החולצה

מרקם הבד והאוורור טוב מאוד – לקראת הקיץ העניין הזה מקבל משנה חשיבות, והמוצר מצוין בחזית נידוף הזיעה. גם התחושה – זה אחד הדברים הכי חשובים לי בחליפה. בסופו של דבר אני מרגיש אותה שעות ארוכות והיא צריכה להיות נעימה. הגישה פה שונה מאוד מזו שבשתי חליפות שאצלי – הרשתיות (הצ’מפיון והקראפט), לעומת החלקות – הבונטרגר, וגם הפרל איזומי. בונטרגר יצרו איזון טוב בין חליפה שהיא הכי נעימה על הגוף בתחושת הבד (“משי”) מכל החליפות, מאוד אלסטית ביחס לאחרות, ומצד שני מנדפת מעולה.

image1

הצווארון מינימלי – אין יתרות בד של צווארון כמו שהיו עושים בעבר יותר, לפני עידן המודעות לאווירודינמיות. הוא מסתיים בחיתוך צמוד לצוואר, ורק אם תפתחו את הרוכסן תהייה מעט יתרה שיכולה להתנפנף. עדיין – אפילו כשהרוכסן אינו סגור עד הסוף, זה ממש מרגיש יעיל רוחנית.image2

אזור החזה הדוק – לפחות על גזרת הגוף שלי, אולם מעט יותר משוחרר באזור המותניים – מה שמתאים לרוב הישראלים כנראה, אבל זו עדיין חליפה בחיתוך אגרסיבי, לרזים. Slim Fit לגמרי – אז אם אתם מעל ל 15% שומן בבדיקות האחרונות, שקלו שנית, או קבלו את הדין למען ציוד מעולה, והפגינו השלמה עצמית.

אפשר לראות בתמונות, שהתרוממות קלה של החולצה, והעובדה שבחלקה התחתון היא פחות הדוקה מבחלקה העליון גרמו לכך שלאורך הבטן כפלונים קטנים פגמו מעט במראה החלק.

הרוכסן נפתח מאוד בקלות בתנועה מהירה אחת, הוא חלק ואיכותי ויעצר בדיוק היכן שעזבתם אותו בלי המשך ניעה לא רצונית.image4

הכיסים צמודים, עמוקים וטובים – האלסטיות מצד אחד, אבל ההדיקות והגזרה שמעדיפה גובה על פני מתן אפשרות לציוד “להתרחק” מהגוף גורמים לכך שהכל מוחזק הייטב וצמוד לגוף. ביציאה לעמידה, התיפורים וכל החולצה, ביחד עם איכות הכיסים והרצועות עליהם הם נתלים, הבטיחו שהתכולה אינה קופצת או מפריעה (כמו באחת מחליפות הקצה האחרות שבסדרה הזו – שכמעט והפסקתי להשתמש בה מהסיבה הזו!). יחד עם זאת, גובה המפתח שלהם גבוה – ויכול לאתגר בשליפה והוצאה. כדאי להיות גמיש.

שרוולי ידיים – מודרניים, ארוכים, נצמדים ואווירודינמיים, למעט התפר הקטן בשוליים שכבר רואים פחות ממנו במוצרי הקצה, בזכות המעבר לחיתוכי לייזר שמאפשרים סיומת ללא תפירה. דווקא יש כאלה בביב, לא ברור לי למה לא סיימו את השרוולים בחולצה באותה שיטה, אבל זה פס מאוד דקיק וקטן.

image3

סיכום

בסוף ההוכחה היא בפודינג, והפודינג אצלי בא לידי ביטוי באיזה חליפות נשארות על המדף ועם אילו אני יוצא לרכוב יותר עם אחרות. יש אצלי 4 חליפות קצה ממבחנים שערכתי לאחרונה, ופה יש את אחת מהקצוות של הקצה: חליפה מאוד נעימה לרכיבה, קלה, וגמישה, עם רמת אוורור טובה ופד רך יחסית ולא עבה מדי. היא בהחלט אחת המוצלחות ביותר אצלי ושרדה את מבחן הפודינג (בניגוד לחלק מהאחרות היקרות!).

באשר לשאלה שבכותרת – במחיר המבצע של 40% פחות, ליחידות האחרונות שנותרו עם החלפת הקולקציה הוא גם כבר מתומחר יותר נכון לטעמי מאשר במקור, אז לא: לא חושב שהייתי מוציא 2000 ש”ח על זה אבל 1200 זה כבר מחיר הגיוני לרמת המוצר הגבוהה מאוד הזו, ודומה למחירי מוצרים אחרים ברמה הזו. בכתבה הבאה – סיכום רשמים ארוכי טווח של בין שנים ועד חצי שנה משימוש עם ארבעת החליפות האלה. 

מאת: גיאחה
צילם: יוג’ין לויט
——————————
מנוי (חינם) למגזין הריצה ראנפאנל פה: https://goo.gl/Auzkl9
מנוי (חינם) למגזין האופניים בייקפאנל פה: https://goo.gl/4tGh4F