במיוחד ברכיבת כביש, דומה שכבר לא נשארו כמעט רוכבים שהם לא חלק מקבוצה כזו או אחרת, לכן ביגוד הקסטום – ביגוד בעיצוב אישי לקבוצות, הוא התחום הכי חשוב בעולם חליפות הרכיבה הצמודות. קיבלנו למבחן את חליפת הרכיבה מהרמה הגבוהה ביותר של Pearl Izumi – חברת הביגוד של Shimano שמייבאת DAA לישראל, והיא מספקת קיטים בעיצוב קסטום לקבוצות ורוכבים שיכולים להזמין מינימום של 6 חליפות.

מאת גיא חלמיש

והנה הסרט מערוץ היוטיוב של BIKEPANEL – לחצו Play!

אם עשיתם מנוי על הערוץ שלנו ביוטיוב – קיבלתם את זה ראשונים. גם אם עליתם על כפתור ה Play בתמונה העליונה המשיכו לקרוא, אבל אם לא – הנה הסרט:

על המוצר והחברה:

דני שחור מנהל התחום בדאא, מספר: “החליפה שבמבחן פה היא מהרמה הגבוהה ביותר, המקצוענית של ביגוד הקיץ של Pearl Izumi. כמו בכל מוצרי הרכיבה של פרל איזומי – גם הקסטום נחלק לרמת PRO הגבוהה, רמת ELITE שהיא רמת הביניים ורמת ה- SELECT כרמת פתיחה.
…הקבוצה המובילה בעולם שרכבה עם הביגוד הזה היא BMC עם החליפות האדומות-שחורות המזוהות כל כך שלה (הכריזה לפני כמה ימים על מעבר לאסוס. ג.ח.). החולצה נקראת PRO MESH והיא קיימת בשימוש אצל הקבוצה בכל המרוצים והשלבים החמים. פרט להם יש כמובן בשטח את ג’וליאן אבסלון האחד והיחיד – גם הוא רוכב של BMC בשטח. יש מספר קבוצות שרוכבות עם Peael Izumi בישראל, הגדולות שבהן הן TeaMisgav ו BikeWay. הדגם הזה נפתח להזמנה בקסטום רק לאחרונה, ועד אז היה שמור רק לקבוצות המקצוענים.” . לא פלא שהופקה חליפה כזו גם למועדון הגראבל של ריסייקלס!”

  • חליפת קסטום של  Pearl Izumi
  • ביב + חולצה מדגם Pro Mesh
  • מחיר: 1060 ש”ח (תלוי כמויות)
  • ייבוא: DAA ספורט וטכנולוגיה: http://www.daa.co.il/

dsc03984

עיצוב הקסטום במבחן – מאת דביר אלמוג עבור DAA

קסטום זו הזדמנות מגניבה להכניס יצירתיות ואופנה לרכיבה. את החליפה בדקתי עם העיצוב היפהפה של חברת DAA עצמה – עבודה של דביר אלמוג – שהפך להיות המעצב בה’ הידיעה של ביגוד הרכיבה בישראל – בעל מותג ביגוד משל עצמו, ומעצבם של לא מעט קיטים (BikeWay, Epic Israel, WCR ועוד…). לעיצוב הזה יש סיפור יפה:

“לפעמים אתה יושב מול המחשב ימים ושעות ושום דבר לא יוצא ולפעמים זה יוצא בשנייה וחצי” מספר לי דביר. “התבקשתי לעשות קיט ל DAA – חברה שאני עובד איתה כבר שבע שנים, והאתגר היה איך להראות כל כך הרבה לוגואים אבל מבלי להראות את הלוגואים. איך מצד אחד ליצור משהו מאוד מייצג את החברה אבל מצד שני שומר על פן יעצובי מגניב, צבעוני, ואיך ההרמוניה הזו משתלבת אחת בתוך השנייה. הלקוח הישראלי הרגיל אומר “איפה כל הלוגואים שלי” אבל דאא הם שונים ויש להם “פאנש” עיצובי מאוד מדויק ואחר. אז יצרנו קולאז’, סטריפ כזה שיעניין אנשים והם ישאלו – רגע, למה יש פה כל כך הרבה צבעים? לקחנו את הצבעים של מותגי DAA ושיחקנו משחק בגדלים וכו’. אלה לא הלוגואים כמו שהם אלא שימוש בצבעים של הלוגואים של GoPro, Skins, Shimano, Tacx וכו’ – לקחנו את האינפוגרפיקה ושילובי הצבעים שלהם, והוספנו גם עוד עיטורים מגניבים וצבעוניים כדי שיהפכו את זה למשהו יותר מעניין ולא רק שחור מט. גם האופן שבו מופיע הלוגו של DAA הוא מעניין עם חיתוך כזה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

חליפות קסטום: תחום תחרותי בישראל

האפשרות לספק בהזמנה אחת בין כמה פריטים במינימום עד מאות פריטים לקבוצות הגדולות, גרם לכך שלא מעט גורמים נכנסו לזה בשנים האחרונות בישראל. פועלים פה DAA עם Pearl Izumi שאת החליפה שלהם אנחנו בודקים במבחן הזה, לצד Rubilife-GSG, Nalini, Craft, Funkier, Ginga, Champion Systems ועוד.

אי אפשר לשפוט ביגוד ע”פ החברה – לכל החברות האלה, וגם ל Pearl Izumi יש מגוון גדול של רמות מוצרים. התנסיתי ברמות ביגוד שונות לחלוטין של אותה חברה כמה פעמים, וזו חוויה אחרת לגמרי בין חליפה לחליפה בתוך אותו מותג. לכן ההשוואה הרלבנטית היחידה למי שרוצה להפיק קיט רכיבה בין חברות שונות היא בין חליפה באותו מחיר לחליפה אחרת באותו מחיר, ונסיון להבין מה עדיף בתקציב הנתון.

Pearl Izumi

מדבקות בצד הפנימי של סיומות תפרים – שיהיה לכם נעים על העור

מחיר זה לא הכל: היבטי חווית הקנייה והשירות לא פחות חשובים

בניגוד לקנייה של חליפת רכיבה רגילה, שבה לקוח בודד בודק וקונה, רכישת קסטום היא גם רכישה של מוצר-שירות. מניסיון אישי מול כארבעה ספקי קסטום בישראל עד היום, אני יכול לאמר שכל אחד מהמשתנים האלה מאוד חשובים בהחלטה, וזו טעות לקבל אותה על בסיס המוצר בלבד. עבור מנהל הקבוצה, התהליך מהתחלתו ועד סיומו צריך להבחן בראייה של חווית קנייה ושירות. הספק צריך להיבחן בשורה של נושאים נוספים:

  1. תגובתיות הספק – האם הוא זמין? כמה מהר הוא עונה לשאלות, שינויים וענייני שירות? החלק הזה מאוד חשוב בעיקר בשלב הראשון של תהליך העיצוב והעברת ההזמנה. לא כל העיצובים יכולים להתאים לכל הגזרות, יש שינויים וביטולים של חברי קבוצה, תוספות ברגע האחרון להכניס להזמנה לפני שיוצאת וכו’…
  2. יכולת לתת מענה ישיר לרוכבי הקבוצה – האם יש לו אתר אינטרנט נוח שחברי הקבוצה פשוט נכנסים אליו, בוחרים את הפריטים, ומשלמים שם ב PayPal או כרטיס אשראי – ולא צריך לבצע את ההזמנה ידנית או דרך המאמן? האם יש לספק החליפה יכולת לתת מענה ישיר לשאלות, בקשות ושינויים לרוכבי הקבוצה?
    עבור רוב המאמנים שאני מכיר – שהם עסק קטן שיושב כולו על כתפיים של איש אחד, ההיבט הלוגיסטי מול הקבוצות הוא כאב ראש. התהליך של טיפול במדידות, איסוף הזמנות, לדאוג שכולם הזמינו, לוודא מול הספק שהכל מתקתק, לאסוף כספים, להוציא חשבוניות, לחלק את הציוד… ספק ביגוד שיכול לתת שירות מקצה לקצה בתחום הזה ייהנה מיתרון משמעותי.
  3. מה מהירות אספקת הציוד לאחר שיצאה הזמנה? הזמן שרוב הספקים מוכנים להתחייב עליו הוא כחודשיים. מדאא מוסרים לי שבפועל זה מגיע מ Pearl Izumi בד”כ לאחר כחודש וחצי.

    Pearl Izumi

    חליפת קסטום בעיצוב לקבוצות. עדיף בהרבה על קניית חליפה מהמדף!

מחיר החליפה במבחן: כ 1060 ש”ח

קצת מצער עבור חבריהן, אבל הקבוצות בד”כ מזמינות דווקא את המוצרים הזולים. אפשר להבין את זה: זו השקעה לא קטנה לרוכב – שרוכש בד”כ לפחות שני סטים, ולפעמים עוד פריטים נלווים. בקבוצות יש גיוון רמות הכנסה, ולא אחת נאלצים להתיישר על המכנה המשותף הנמוך יחסית. בנוסף, פעמים רבות מחליפים עיצוב אחת לתקופה וחברי הקבוצה מתבקשים להתעדכן, עקב החלפת ספונסרים, ספק, או פשוט העובדה שהביגוד התיישן מהקנייה הקודמת. 

בסוף משלמים על מה שמזמינים. תרצו לחסוך – תקבלו חליפה מרמה פשוטה יחסית. תרצו להשקיע ולפנק את עצמכם, תקבלו רמה גבוהה. בדאא \ פרל איזומי, תמחור הפריטים בקסטום תמיד תלוי בגודל ההזמנה. הן כמה לכל פריט והן כמה יש בהזמנה כולה (זה מאוד הגיוני מאחר והכמויות משפיעות גם על עלות הייצור וגם על עלות ההובלה). המחיר יכול לעלות או לרדת בהתאם לזה.

מחיר חליפה שלמה מהרמה המקצוענית: כ-1060 ש”ח. החולצה עולה כ 390 ₪ והביב כ 670 ₪ (המחירים כוללים מע”מ). “חשוב לציין שני דברים חשובים בהקשר הזה: אלו הפריטים הכי יקרים בקטגוריה (חולצה הכי טובה וביב הכי טוב). ביב בלבד ברמת פרו (ללא חולצה) עולה בחנויות בין 900 ל 1000 ₪! חולצה כזו לא ניתנת בכלל להשגה למעט דרך הקסטום, ומחיר של חולצת פרו רגילה הוא סביב ה 700 ₪…” מסביר דני שחור. 

מפרט החולצה

מפרט החולצה כולל בד מש מלפנים ומאחור – זו רשת מאווררת במיוחד וקצת שקופה שרואים אותה נכנסת ליותר ויותר חליפות קיץ מהרמה הגבוהה בשנים האחרונות. בצדי הגוף, בכתפיים ובשרוולים יש בד אווירודינמי, חלק ואלסטי יותר. פרל איזומי מתארים את איזור השרוולים כמוגן בפטנט סביב הנושא האווירודינמי.

קצה השרוול חתוך בחיתוך לייזר – כלומר הבד מסתיים שם ללא תיפורים או צורך ברצועות סיליקון וריפוד אחר. זה יושב הדוק עד הקצה. הרוכסן מלא. מאחור – שלושה כיסים.

בחלק התחתון של החולצה – השוליים שלה מעוטרות ברצועה אלסטית במיוחד עם סיליקון ששומר עליה במקום בנקודת המפגש עם הביב שמתחתיה.

בבד המש העיקרי יש 88% פוליאסטר ו 12% אלסטיין והוא שוקל 120 גרם למטר מרובע. בבד בשרוולים ובצדי הגוף יש 78% פוליאסטר, ו 22% אלסטיין, והוא שוקל 210 גרם למטר מרובע.

Pearl Izumi

הבד ב Pearl Izumi הזו הוא מהז’אנר המאוורר ביותר בחזית ומאחור (פה בצדדים), ואלסטי יותר ברצועת הצד (פה במרכז)

מפרט הביב

עשוי מבד ממותג קומפרשן: P.R.O. Prime Compression lycra® משני סוגים שונים, והחלק העליון (“הגופיה”) עשוי מבד מש מאוורר. קצה שרוול הרגל מעוטר בסיליקון להחזקתו במקום. אני בטוח שתשמחו לדעת שיש גם מקום לרדיו בכיס קטן מאחור כדי שתשמעו מה קורה במירוץ… מבחינת גזרה פרל איזומי מתארים אותו כהדוק וקצר.

המשקל 190 גרם למטר מרובע. צד הרגל: 70% פוליאסטר ו 30% אלסטיין, ב 210 גרם למטר מרובע. החלק העליון 82% פוליאסטר, 18% ספאנדקס, ומשקל של 170 גרם למטר.

חיתוך וגזרה תחרותית

בהתאם לרוח התקופה אצלי – רמת כושר גבוהה יחסית ואחוז שומן נמוך, לקחתי את הדגם המקצועני במידה small מקצוענית. אני בד”כ יושב בדיוק בין המידות של הסמול והמדיום ברוב החברות. עבור רכיבה נינוחה גם מדיום היה טוב עבורי, שכן זו חליפה בחיתוך תחרותי מאוד – כלומר הדוק בכל המידות. אם אתה רייסר אתה צריך לקבל על עצמך את הקוד וללבוש הדוק הדוק הדוק… אם אתם יושבים בין מידות ופחות רייסרים במבנה הגוף וההעדפות לכו על המידה הגדולה יותר, במיוחד במוצר הזה שבמבחן.

בעניין הגזרות – מאפיין של הזמנות שעושים עבור קהל גדול יחסית – למשל בחולצות הקסטום של התחרויות הגדולות שמספקות חולצה לנרשמים הוא בחירת גזרה שמתאימה לרוכב הישראלי החובבן. זה אומר גזרה רחבה יותר, בעיקר באיזור המותניים. החליפה שבמבחן היא ב pro cut אמיתי – כלומר הדוק מאוד גם במותניים. אני אישית מאוד אוהב את זה כי זה יתרון משמעותי כשרוכבים עם כיסים מלאים. פחות מתאים לבעלי עודפי משקל.

Pearel Izumi

כיסים עמוקים, מחזיקים הייטב וזווית נוחה למשלוח היד אל מאחורי הגב

אם מדברים על כיסים

הגזרה ההדוקה מסייעת לרכיבה עם כיסים עמוסים. זה מעט אירוני- מקצוענים רוכבים לא מעט עם רכבי ליווי ועם כיסים ריקים, אבל דווקא אצלם הגזרה ההדוקה מאפשרת להעמיס על הכיסים. הכיסים פה עמוקים וטובים. הם טיפה צרים ברוחב מצד לצד – אבל עמוקים בהחלט. יש להם חיתוך אלכסוני מצוין בשני הכיסים הצדדיים שמתוכנן להקל על כניסת כף היד.

אוורור

אין ספק שבד המש הרשתי, דקיק וקליל הזה הוא גם מאוורר מאוד. הוא עד כדי כך מאוורר שאני נוטה להוסיף ווסט לתחילת הרכיבה (נבחן בסתיו). אני מעדיך את הווסט עם החולצה הזו מאחר ולגופיית הקיץ אין יתרון גדול כאשר החולצה עצמה הדוקה כל כך, ומאווררת מאוד. למעשה בד המש הזה די דומה לבדי הרשת של גופיות הקיץ. נקודה חיובית וטובה. אגב ברכיבה עם רוכסן פתוח היא כמעט ולא התנפנפה – גם בגלל המידה הקטנה שלקחתי, אבל גם משום המבנה והצורה בה היא יושבת על הגוף – אין הרבה “כנפיים” שזה מעולה למטפסים.

Pearl Izumi

כמעט לא מתנפנפת בצדדים. גם אם ממש חם – לא תהיו חייבים לרכוב ככה: היא מאווררת מאוד.

חיתוכים, פאנלים, והתאמה למבנה הגוף

השיטה פה של פרל איזומי היא די בסיסית: מש מלפנים ומאחור, ובד גמיש יותר בכתפיים ובצדדים. זה מאוד דומה לחליפות מרמה גבוהה אחרות שנתקלתי בהן, אבל כבר ראיתי תפירות יותר יקרות ומורכבות שמכילות יותר פאנלים ואלסטיות עדיפה. הבדים האלסטיים יוצרים נוחות טובה יותר, אבל גם באים במחיר משקל ואוורור, ולכן נדרשות גזרות מתוחכמות ויקרות יותר כדי לשלב אותם עם החלקים המאווררים. 

הרוכסן

אחת ההפתעות הנחמדות שגיליתי הוא שידית הרוכסן הקטנטנה מעוצבת בצורה חכמה עם מעין זיז קטן באמצעה, ומצחיק עד כמה שזה מסייע לתפוס אותה ולרכוס! מצד שני הרוכסן והמנגנון שלו מאוד דקיקים ומינימליסטיים. זה יתרון במשקל ובמראה וחסרון בנוחות – אם אתם רוצים לרכוס חזרה את החולצה אחרי טיפוס קיץ בעלייה קשה, קשה לקלוע תוך כדי רכיבה את קצה הרוכסן לתוך המנגנון הזעיר. הרוכסן נסגר מצוין ולא נפתח לבד, אבל גם לא הצלחתי לפתוח את הרוכסן ממצב נעול על הצוואר למטה עם יד אחת – כלומר צריך לשחרר שתי ידיים או להשאיר אותו מעט פתוח למעלה.

Pearl Izumi

רוכסן דקיק ונסתר שקל מאוד לפתוח אותו וטיפה קשה יותר לרכוס חזרה תוך כדי רכיבה

איכות הפד – מצוינת!

רוב הרוכבים מאוד מאוד מוטרדים, ובצדק, מאיכות הפדים. זה אולי הדבר האחד המשמעותי ביותר שמרגישים ברכיבות ארוכות. יש לא מעט כאלה שמפרידים בין חליפות ה”עד שעתיים וחצי” שלהם לבין חליפות ה”רכיבות ארוכות באמת”. אין ספק שהפד פה שייך למשפחה האיכותית ואפשר לבלות איתו לא מעט שעות אוכף. זו אחת מנקודות ההצטיינות של החליפה, והיא בקלות נכנסת אצלי לצד הרכיבות הארוכות בארון – לא מחמאה שמקבלים בקלות!

גימור

פה אנחנו מדברים על איכות התפרים ואופיים, וכן על החיתוכים והפאנלים השונים בחליפה – והם כולם נראים מצוין. החוויה הכללית שהחליפה נותנת היא של מוצר מאוד איכותי. אהבתי את המדבקות השחורות על נקודת החיבור של הכיסים בצד הפנימי – יש סיכוי שזה מפחית את קריעת בדי המש תחת לחץ בקבוקים כבדים בכיסים, וזו פעם ראשונה שאני רואה פתרון כזה. זו נקודה רגישה, שאני צריך יותר מכמה שבועות של מבחן כדי לבדוק אותה.

Pearl Izumi

זה לא חיוך, זה נסיון לנשום. הדוק הדוק הדוק…

חליפת Peael Izumi בקסטום לקבוצות – סיכום

יש אצלי כבר לא מעט חליפות, כולל עוד לפחות ארבע שבחנתי מרמות המחיר הדומות לזאת – שהן היקרות ביותר שיש לחליפה בודדת. לטעמי אין שום הצדקה לרכוש את החליפות האלה תחת מותגי החברות עצמן כיחידות בודדות ב 1500-2000 ש”ח בחנויות מהמדף. יש הרבה יותר הגיון להתאחד כמה חברים בקבוצה, ולרכוש את הרמות הגבוהות האלה תחת אופציית הקסטום הזו שסקרנו בכתבה ובכך להגיע למחירים של 1000-1400 ש”ח.

מבחינת השוואה של החליפות היקרות ביותר לאלה הזולות יותר – בד”כ אין קסמים: משלמים יותר, מקבלים יותר. החליפות הכי יקרות שלי מרגישות מדהים גם אחרי 4 ו 6 שעות רכיבה, ובסוף אני מעדיף אותן על החליפות הזולות יותר. בכנות אומר שלטעמי היא מעט יקרה, ורמת האלסטיות שלה לא הכי גבוהה שנתקלתי בה, אבל מצד שני – ככל שהרכיבה מתארכת כך הרגישות לרמת האוורור המקסימלית, המשקל, והאופן שבו הכל יושב על הגוף עולה וזו חליפה מצוינת. הביב והפד פה מצוינים ממש ומהווים נימוק חזק לטובתה.

אם אתם רוכבים עד שעתיים – אמליץ לכם להביט לכיוון החליפות הזולות יותר. אם אתם רוכבים תחרותיים ומבלים שעות אוכף ארוכות, אין ספק שתהנו מהרמה הגבוהה הזו.

מאת גיא חלמיש