הענף הזה קשה. המצב בחנויות בארץ לא פשוט: האינטרנט, הייבוא המקביל, והרווחיות הנמוכה מקשים מאוד על החנויות המקומיות. ישנם יוצאי דופן שמצליחים אבל הרוב בקשיים וחווים ירידה בצמיחה וברווחיות, ואת רגישות המחיר המתגברת של הלקוח הישראלי. זוהר ומיגל – חנות המותגים האטלקית נסגרת. חבל!

 לקבלת תוכן עדכני ומבצעים חדשים מבייקפאנל, הצטרפו לקבוצת הווטסאפ השקטה פה: 
בייקפאנל ווטסאפ

כלקוחות – אנחנו קשים. אנחנו רוצים את המחיר הכי נמוך בעולם, ולא מפרגנים קצת פרנסה לגיטימית לנותני השירות שלנו. חנויות קטנות מתקשות לשרוד בתנאים כאלה, בין השאר כי כח הקנייה שלהן קטן, תקציבי השיווק מוגבלים עד לא קיימים, והאפשרות שלהן להוריד מחירים מוגבלת מאוד. הליך אופייני בכל שוק שהיה בצמיחה הוא רוויה, Shake Down, ובתחומים רבים מיזוגים ורכישות – התחזקות הגדולים ונפילת הקטנים או חבירה שלהם לגדולים. במצב הזה שורדים רק אלה שמצליחים לייצר פנייה ממוקדת מאוד לקהל מטרה שמעריך שירות או מוצר ייחודיים, אלה שמצליחים בכל זאת לפעול במבנה עלויות נמוך במיוחד, ואלה שנהנים מיתרון לגודל. לצערנו אנחנו רואים את ההשפעה הזו גם אצל אלה שרצינו לסייע להם לשרוד, מאוחר מדי: “זוהר ומיגל” – חנות המותגים האיטלקיים מכפ”ס נסגרת.

זוהר רובין מספר בגילוי לב ל BIKEPANEL על השתלשלות העניינים:

BIKEPANEL: “זוהר ומיגל” נסגרת – ספר לנו על מהלך העניינים שהוביל לכך. למה זה קורה?

זוהר רובין: “תחום האופניים הוא אהבת חיי השנייה (אחרי האישה והילדים) ולמעשה הוא חלק בלתי נפרד מחיי כבר למעלה מ 30 שנה. ההתחלה הייתה כרוכב אי שם בגליל דרך חברות בנבחרות ישראל בכל הגילאים, אליפויות ישראל, רכיבה מקצועית בחו”ל וכדומה. לפני שנתיים קיבלתי החלטה לנצל את הידע, הניסיון והקשרים ולייבא לארץ ביגוד רכיבה מקצועי של חברת GSG (Giessegi) מהדרגה הראשונה באיטליה עבור קבוצות רוכבים בארץ. ההתעסקות הניבה פירות ועד מהרה הפידבקים החיוביים של הרוכבים בקבוצות דחפו אותי לחשוב על פתיחת חנות עם קולקציות החברה האיטלקית לקהל הרחב. בשלב זה החלטנו מיגל מ”אופני מיגל” יבואן אופני BASSO וחבר ותיק עוד מימינו כרוכבים צעירים בגליל לחבור יחד ולפתוח חנות קונספט בסגנון איטלקי בכפר סבא.

הרעיון המקורי היה חנות בוטיק קטנה עם מותגים מובילים ובלעדיים כגון ביגוד הרכיבה של Giessegi, קסדות הרכיבה של LAS, מותג אופני האגדה האיטלקיים  Bianchi , ואופני Basso גם הם מאיטליה במחירים ייחודיים ואטרקטיביים, והחשוב מכל שירות אדיב ומקצועי משני רוכבי עבר ואנשים שהאופניים הנם חלק מחייהם לעולמי עד. בתחילה התגובות היו מאד מבטיחות והרבה חברים ומכרים ביקרו אצלנו לא מעט, חלקם הפכו ללקוחות קבועים ותומכים ועל כך אנו מודים להם מאד.

עם הזמן נוכחתי לדעת ששוק האופניים מאד מאד תחרותי ושהלקוח הישראלי מעורה מאד  במחירי השוק העולמי, משווה קורא ודורש לקבל בארץ את אותם המחירים ואם לא ניתן, הוא יודע למצוא את הפתרונות בעצמו.

העלויות הנדרשות להפעלת חנות אופניים שמציעה מותגים מובילים מאירופה, נותנת שירות מהטובים שקיימים היום בשוק האופניים הישראלי דרך חווית קניה ייחודית, אינם מאפשרים מרווח מחייה לנו כבעלים ומרווח מספיק על מנת לפתח את העסק בעתיד ולייצר ערוצים נוספים כפי שתכננו, ולכן החלטתי שיש לסגור את החנות הנוכחית ולהשקיע את כל המרץ ולפתח ולהרחיב את הפעילות העיקרית שלי והיא ייצור ביגוד רכיבה מקצועי מאיטליה לקבוצות בארץ”.

139

 BIKEPANEL: איך התחושה האישית שלכם? האם מה שעברתם ייחודי ל”זוהר ומיגל” או אופייני לענף?

 

זוהר רובין: “חלמתי לבנות בארץ חנות בוטיק שתציע מותגים מובילים מאיטליה, שתספק שירות ברמה גבוהה תוך שיתוף הידע המקצועי שנרכש בהרבה שנים של ניסיון וכן בעתיד לפתח את התחום לעוד ערוצים נוספים. מניסיוני רב השנים בתחום העסקי בארץ ובחו”ל אני מבין ומקבל שזהו חלק מהמשחק, ברמה הרגשית כמובן שיש הרגשה של פספוס אבל כמו ספורטאי מנוסה ברור שצריך להסיק מסקנות ולצעוד קדימה.

 

משיחות והכרות עם בעלי חנויות אחרים אני מתרשם שמאד קשה לשרוד היום בענף האופניים בארץ. הצרכן הישראלי מאד נבון ובעל ידע נרחב לגבי החידושים האחרונים ומחירי המוצרים בכל הגלובוס, חלק גדול מהצרכנים רוכשים בעצמם בחנויות בחו”ל וחלק אחר רוכש דרך אתרים נבחרים ברשת, הצרכנים מצפים לקבל את אותה רמת שירות ומחירים כפי שמציעים בחו”ל, ועסק שאינו יכול לספק את הצרכים הללו אין לו מקום בשוק.

 

כולם מתלוננים, אבל זה די אופייני במסחר… לדעתי ענף האופניים כמו בשאר הענפים ינוהל בסופו של דבר ע”י הרשתות הגדולות שיש להם כוח קניה גדול יותר ואורך נשימה ארוך יותר לספוג את העליות והמורדות, אני מתקשה לראות איך יבואן קטן או חנות בוטיק יכולה להחזיק מעמד לאורך הזמן, לדעתי זה יהיה או רשתות או פיצוציות שכונתיות ותיקות לאופניים (תיקון פנצ’רים ומכירת אופניים לילדים ואופני שטח בסיסיים).” 

 

כנראה לא מתאים ללקוח הישראלי – חנות וקפה קונספט של ביאנקי. האם יהיה יבואן אחר שירים את ביאנקי בארץ?

[vimeo]http://vimeo.com/16534586[/vimeo]

BIKEPANEL: מה הדברים הכי קשים בניהול והפעלת חנות כזו? מה חסם אתכם מלהצליח ולשגשג?

 

זוהר רובין: “הדבר הכי קשה בהפעלת חנות בוטיק כמו שאנחנו ייחלנו הוא בהתמודדות מול הספקים ועלויות התפעול הישירות: לבוא היום לחברה מהמובילות באירופה כגון Bianchi ולקבל מהם זיכיון למכירת אופניים בארץ זו משימה כמעט בלתי אפשרית. יש להם מחירים קבועים לכל העולם לא מעניין אותם שהצרכן הישראלי הינו אלוף העולם במחירי השוק ושהדרישות שלו הנם מהגבוהות בעולם עקב התחרות הגדולה בשוק והידע הנרחב שלו. יש להם את זמני ההספקה שלהם ואף אחד לא יישנה שום פיפס בקו הייצור עבורך.

 

כל נושא החזקת מלאי בחנות בכדי לייצר מכירה מידית ללקוח הוא אחד החסמים המהותיים היום לקיומו של עסק בכלל ובענף האופניים בפרט, משום שאם אני היום רוצה לבצע מכירה מידית של אופניים אני צריך שיהיו לי במלאי מכל דגם וצבע מספר לא מבוטל של אופניים במידות הרצויות ועם החלקים שהלקוח רוצה. זו עוד משימה כמעט בלתי אפשרית – לנבא את השילובים בין השלדה שהלקוח יבחר לצבע, למידה ולחלקים… להחזיק מלאי של שלדות בגדלים ובצבעים שונים, ומגוון של מערכות וחלקים בכל האפשרויות מוביל אתך כעסק לעלויות מימון גבוהות שאתה חייב לגלגל על הצרכן אחרת לא תשרוד. אם המחיר הסופי לא תואם את מחירי השוק בגלל כל הסיבות שציינתי אתה לא במשחק!

 

כתוצאה מאלה, ניסינו לעבוד בשיטה של הצגת מבחר אופניים מצומצם יחסית, אולם לפצות על כך באפשרויות הזמנה מדויקות של המפרט עבור כל לקוח באופן אישי – שייגרמו לנו לחסוך בעליות ולהציג מחירים יותר אטרקטיביים. זה לא עבד, לא שידרנו בשורה מוחצת לשוק.

 

אני חייב להדגיש שדווקא בביגוד הרכיבה שאני מביא מ GSG האיטלקית, שנותנת תמורה מצוינת למחיר האטרקטיבי והשווה למחירים באירופה וברשת האינטרנט, התגובות מאד חיוביות. זה נובע גם בגלל שהרבה רוכבים מכירים את המוצרים מהשתייכותם לקבוצות שרכשו והתנסו עם הביגוד במסגרת ההזמנה הקבוצתית ולכן את השירות הזה אני אמשיך לספק – לקבוצות, לחנויות וגם במסגרת שת”פ עם BIKEPANEL שעליו נכריז בקרוב!”

 

BIKEPANEL: האם העובדה שלא עסקתם באופני שטח קשורה לעניין? אתה חושב שיש בכלל הצדקהלהתמקדות בענף הכביש בישראל? 

זוהר רובין: “הנתונים מראים שאחוז המכירות של אופני שטח הינו גדול בהרבה מזה של אופני הכביש אבל יחד עם זאת התחרות מאד גדולה, ישנם הרבה מאד חנויות של יבואנים ורשתות שמוכרות דגמים בסיסיים בכל פינה ובכל מחיר, אכן זה מגדיל משמעותית את המחזור אבל יחד עם זה הרווחיות מאד נמוכה. אנחנו בחרנו להתמקד בתחום אופני הכביש מאחר וזהו תחום ההתמקצעות שלנו, גם אני וגם מיגל מגיעים משם עם הרבה שנות ניסיון מקצועי והבנה מעמיקה של התחום. בנושא “ההצדקה להתמקדות בענף הכביש בישראל”: אני עדיין  חושב שיש לזה מקום – אבל כנראה לא לכל כך הרבה משתתפים. הוותיקים והידועים ישרדו עד כמה שיוכלו ונראה לי שבמוקדם או מאוחר הרשתות ישתלטו עליהם.”

168

BIKEPANEL: מה הלאה? יש כבר תכניות להמשך? 

זוהר רובין: “חשוב לציין שאני אמשיך לייבא לארץ את ביגוד הרכיבה של GSG (Giessegi) תוך התמקדות בעיקר בקבוצות רכיבה קבוצות ריצה וקבוצות טריאתלון, את מכירת קולקציית הביגוד אני אעשה דרך חנויות נבחרות ברחבי הארץ, מיגל ימשיך לייבא את BASSO לארץ, ועל שאר המותגים נוותר. “

 

*** במהלך חודש אוגוסט ועד ל 14 בספטמבר החנות תחסל את כל מלאי המוצריםבמחירים מיוחדים ונמוכים במיוחד וכל הקודם יזכה:

אופני ביאנקי Oltre בצבע שחור מאט עם מערכת   Dura ace Di2 מידה “55

– אופציה ראשונה – עם גלגלי קרבון Fulcrum Racing Speed XLR במחיר של 35,000 ₪ במקום 58,000 ₪.

– אופציה שניה עם גלגלי Fulcrum Racing Zero 2 way fit במחיר של 30,000 ₪ במקום 50,000 ₪.

כמו כן אופני ביאנקי infinito בצבע לבן וכסף מידה 53 עם מערכות אולטגרה  במחיר של 13,000 ₪.

ביאנקי sempre בצבע היחודי של ביאנקי עם מערכות 105 מידה 55 – במחיר של 8000 ₪.

שלדת sempre מידה 46 בצבע הייחודי של ביאנקי – במחיר של 5,000 ₪ בלבד.

אופני נג”ש של ביאנקי מידה 59 מאלומיניום – במחיר של 5,000 ₪ .

גלגלי Fulcrum Racing Zero 2 way fit – במחיר של 4,500 ₪.

קסדות LAS  דגם squalo 10 – במחיר 300 ₪ במקום 500.

קסדות LAS דגם victory  במחיר 500 ₪ במקום 650 ₪.

מבחר מכנסי ביב איכותיים של GSG – במחיר של 250 ₪.

מבחר חולצות רכיבה GSG – במחירים שנעים בין 100 ₪ ל 200 ₪.

וכן מבחר רחב של אופני BASSO במחירי חיסול מהממים.

כתובת החנות: רחוב החרושת 8 כפ”ס.

 

מאת: גיא חלמיש