רגעים של נחת לקבוצת BMC ובעליה ג’ים אושוביץ בתקופה של בעיות קיומיות אחרי ניצחון דחוק בנג”ש הקבוצתי ולקיחת החולצה הצהובה. מסתמן קרב בין כוכבי הקלאסיקות על החולצה הצהובה עד שנגיע להרים.

מאת: אורן ארד
צילום: ASO / P.BALLET/ Alex BROADWAY

טור דה פראנס

השורה התחתונה

גרג ואן אברמט לוקח את החולצה הצהובה בתור המדורג הכי גבוה בקבוצת BMC אשר ניצחה בנג”ש הקבוצתי את סקיי בהפרש של 4 שניות ואת קויק סטפ בהפרש של 7 שניות. סקיי הצליחו לסגור את הפער של היום הראשון מול רוב המתחרים לדירוג הכללי – אבל לא כולם. סאגן כצפוי נפרד מהצהוב אחרי קווקי של יום אחד וללא התחייבות לקשר ארוך טווח.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

סיכום היום

זמנים קשים עוברים על קבוצת BMC אחרי שהספונסר הראשי (אופני BMC) הודיע שיפסיק לתמוך בקבוצה בסוף העונה. הרוכבים יודעים שאין להם עבודה בשנה הבאה ועם כל האהבה למנהל האגדי ג’ים אושוביץ שהשקיע את כל כולו לקבוצה ולעולם האופניים בכלל, חשוב לחברי הקבוצה להתבלט כדי להזמין מחזרים לשנה הבאה. ריצ’י פורט כבר מסודר אחרי שחתם לשנתיים עם טרק סגפרדו אבל רוב חברי BMC מחפשים חוזה וזה בהחלט עלול להשפיע על שיקול דעתם במהלך המירוץ. אתמול האינטרסים של הרוכבים התיישרו עם זה של הקבוצה ואחר ההופעה בנג”ש הקבוצתי מי יודע? אולי יחליט מישהו להרים את הכפפה ולהציע לאושוביץ חסות.

בינתיים מתחמם לו קרב בין כמה מכוכבי הקלסיקות שהתברגו להם יפה בראש הדירוג הכללי מאחורי ואן אברמט כגון פיליפ ג’ילבר (קויק סטפ), מייקל מת’יוס (סן-ווב), וגם ג’וליאן אלָפיליפ (קוויק סטפ) וגריינט תומס (סקיי) ובטח מצפים לשלבים החמישי והשישי שמתאימים להם במיוחד כדי לנסות ולזכות בחולצה הצהובה.

לגבי הדירוג הכללי, הנה טבלה שמסננת את מתמודדי ה-GC העיקריים מתוך כלל הפלוטון ומראה את מצבם היחסי אחרי אתמול:

1 Geraint Thomas (GBr) – Team Sky
2 Julian Alaphilippe (Fra) – Quick-Step Floors 00:04
3 Tom Dumoulin (Ned) – Team Sunweb 00:08
4 Rigoberto Uran (Col) – EF Education First-Drapac p/b Cannondale 00:32
5 Daniel Oss (Ita) – Bora-Hansgrohe 00:47
6 Jakob Fuglsang (Den) – Astana Pro Team 00:48
7 Richie Porte (Aus) – BMC Racing Team 00:48
8 Ilnur Zakarin (Rus) – Katusha-Alpecin 00:49
9 Alejandro Valverde (Spa) – Movistar Team 00:50
10 Mikel Landa (Spa) – Movistar Team 00:50
11 Chris Froome (GBr) – Team Sky 00:52
12 Adam Yates (GBr) – Mitchelton-Scott 00:57
13 Vincenzo Nibali (Ita) – Bahrain-Merida 01:03
14 Romain Bardet (Fra) – AG2R La Mondiale 01:12
15 Daniel Martin (Irl) – UAE Team Emirates 01:35
16 Domenico Pozzovivo – (Ita) Bahrain-Merida 01:54
17 Nairo Quintana (Col) – Movistar Team 02:05

ניתן לראות שיש לפרום עוד עבודה מול לא מעט מהמתמודדים כשהבולט ביניהם מבחינת הפער הוא טום דומולן (44 שניות). לעומת זאת קינטנה, ניבלי וייטס כבר ממוקמים מאחוריו. יש לשער שהמצב הזה לא ישתנה דרמטית לפחות עד שנגיע לפָּאבֵה של יום 9 וזאת מתוך תקווה שלא יהיו תקלות לא נעימות בדרך.

למען חובבי הכדורגל שביננו אי אפשר שלא להזכיר את לוסון קראדוק (EF Education וכו’) אשר עבר התרסקות קשה באזור חלוקת האוכל בשלב הראשון. עם פציעה לא יפה מעל העין וסקאפולה (עצם השכם) סדוקה, חזר לאופניים וסיים את השלב… ואת השלב השני… וגם את הנג”ש אתמול. מעבר לאומץ והנחישות הוא מסמל יותר מכל את ההבדל התהומי בין התנהגות ספורטאי במרוץ אופניים לבין עמיתיו ממגרש הכדורגל ש… נו טוב, כנראה טיפה יותר רגישים למכות. קראדוק הגדיל לעשות והצהיר שעבור כל יום שהוא יצליח לסיים הוא תורם 100$ לטובת שיקום הוולודרום אשר ניזוק בהוריקן הארווי שפגע בטקסס ב2017. הוא מזמין את כל מי שרוצה לתרום פה: https://www.gofundme.com/lc039s-fight-for-paris.

הפודיום

  • הדירוג הכללי – החולצה הצהובה: גרג ואן אברמט – BMC
  • דירוג הנקודות – החולצה הירוקה: פטר סאגן – בורה הנסגרו (104 נק’)
  • דירוג ההרים – החולצה המנוקדת: דיון סמית’ – Wanty–Groupe Gobert  (1 נק’)
  • הרוכב הצעיר – החולצה הלבנה: סורן אנדרסן (סן-ווב)
  • הדירוג הקבוצתי – QuickStep Floors

 

כנסו גם לאאוטפאנל – מגזין האאוטדור שלנו: 


הדירוג הכללי אחרי שלב 3

1 Greg Van Avermaet (Bel) – BMC Racing Team 9:08:55
2 Tejay van Garderen (USA) – BMC Racing Team ST
3 Geraint Thomas (GBr) – Team Sky 0:00:03
4 Philippe Gilbert (Bel) – Quick-Step Floors 0:00:05
5 Bob Jungels (Lux) – Quick-Step Floors 0:00:07
6 Julian Alaphilippe (Fra) – Quick-Step Floors ST
7 Tom Dumoulin (Ned) – Team Sunweb 0:00:11
8 Søren Kragh Andersen (Den) – Team Sunweb ST
9 Michael Matthews (Aus) – Team Sunweb ST
10 Rigoberto Uran (Col) – EF Education First-Drapac p/b Cannondale 0:00:35

היום: שלב 4 – La Baule > Sarzeau

יום שטוח בן 195 ק”מ. זהו עוד יום טוב לבריחה של רוכבים מקבוצות הדרג הנמוך אבל הסיום השטוח מבטיח כמעט בוודאות שיהיה ספרינט המוני לניצחון.

בדיוק באמצע היום (כ-97 ק”מ לסיום) נמצאת נקודת ספרינט הביניים, שם נצפה לראות את סאגן שומר על הפער שלו. אם נראה שם את גביריה, אשר מפגר מאחורי סאגן ב-24 נק’ סך הכל, נבין שהוא מעוניין בירוקה גם כן. אם נראה שהוא פחות ישקיע בספרינט הביניים נבין שהוא מרכז את המאמצים שלו לניצחונות יותר מאשר לחולצה. נעקוב טוב מי עוד יתחרה על הניקוד הזה כדי להבין מי בעניין של הירוקה – אשמח להתחיל לראות שם את מייקל מת’יוס – זוכה הירוקה בשנה שעברה. כ-60 ק”מ לסיום מחכה לנו עוד גבעה עם דירוג 4 להרים. האם דיון סמית’ יצליח להגן על החולצה שלו, או שהיא שוב תחליף ידיים. נקודת שניות הבונוס נמצאת הפעם טיפה יותר רחוק כ-38 ק”מ מקו הסיום, מה שמגדיל את הסיכויים שכל שניות הבונוס ילכו לבריחה – אם אכן תהיה.

קו הסיום בSarzeau נראה על המפה הכי פחות טכני ממה שהיה לנו עד היום. נקווה שיהיו מינימום תקלות ושכולם יגיע בבטחה לקו. אשמח לראות עוד כמה מהספרינטרים הגדולים נותנים היום פייט כמו גרייפל, קיטל, דֶגֵנקוֹב וכמובן מארק קאוונדיש, שמקווה להשלים את ארבעת הניצחונות החסרים לו כדי להשתוות לשיא כל הזמנים של אדי מרקס – 34 סטייג’ים בטור!

מאת: אורן ארד