טור דה פראנס אתמול והיום – אורן ארד ומגזין האופניים BIKEPANEL משאירים אתכם בעניינים בצהוב!

  • אתמול- היה לנו עוד יום שטוח במחוז ונדה שהסתיים בספרינט מצומצם. רוכבי הדירוג הכללי הצליחו הפעם לשרוד בקושי אך ללא איבודי זמן. פטר סאגן מזכיר לכולם מיהו אלוף העולם.
  • היום יהיה קטע לצלמים: נג”ש קבוצתי מרהיב. אבל זה לא רק לצלמים- נג”שים מייצרים פיזור ברור יותר של הרוכבים בדירוג הכללי, וכך למרות שהטור מתחיל בקטעים שטוחים- התחרות הופכת קשה, וסגירת הפערים-אתגר!
מאת: אורן ארד
צילום: ASO / P.BALLET/ Bruno BADE / O.Chabé
הניוזלטר של בייקפאנל-אחת לשבוע

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

אל תפסידו כתבות מהטור

אתמול- השורה התחתונה

סאגן מנצח את שלב 2 ברגע האחרון לפני שסוני קוברלי (בחריין מרידה) מקדים אותו. ארנו דמאר מגיע לקו שלישי וזאת אחרי החלפת גלגלים כ-20 ק”מ לסיום ומרדף חזרה לפלוטון. מוביל קטגורית הנקודות פרננדו גביריה לא נמצא כלל בסביבה כי היה מעורב בתאונה כ-2 ק”מ לסיום. סאגן גם מקדים את פרננדו גביריה בספרינט הבניים וסה”כ הניקוד שצבר מעמיד אותו בראש הקטגוריה. סאגן אמנם חוזר בינתיים למקומו הטבעי הירוק. אבל בזכות בונוס הזמן שקיבל בקו הסיום זכה גם בחולצה הצהובה.

איך בדיוק קיטל קיבל חולצה ירוקה?

הופתענו למצוא את מרסל קיטל בקו הזינוק עוטה ירוק במקומו של סאגן. על פי חוקי טור דה פראנס כאשר פרננדו גביריה זכה אתמול ב-3 חולצות שונות (צהובה, ירוקה ולבנה) הוא ילבש את הצהובה כי היא החשובה ביותר. כדי לא לבעס את נותני החסות של הקטגוריות ששילמו הרבה כדי שהחולצה עם השם שלהם תופיע בפלוטון, החולצה עוברת למקום השני בקטגוריה והוא ילבש אותה ביום שלמחרת. היום היה זה סאגן.

מסתבר שישנו חוק שאומר שחולצת אלוף העולם גוברת על לבישת חולצת מוביל במקומו של המוביל האמיתי. וכך סאגן נשאר בחולצת האלוף (שכל כך הולמת אותו…) והעביר את הכבוד של לבישת הירוקה למקום השלישי בקטגוריה – מרסל קיטל – שנראה סך הכל מבסוט מהעניין. גם מחר סאגן לא ילבש ירוק, וגם לא את צבעי הקשת. מחר סאגן צהוב.

130 ק”מ לעשות כבוד לשבנל בפעם ה18

היום התחיל במרוץ לחולצה המנוקדת עם גבעה קטנה בק”מ ה-28. קווין לוּדֵנְוָוא – שלבש את החולצה היום, לא הצליח להכנס לבריחה, והראשון שעבר את הפסגה היה דיון סמית’ הניו-זילנדי שהבטיח לו את חולצת ההרים למחר. סילבן שָבַנֶל המנוסה (זהו הטור ה-18 ברציפות שלו) משך את הבריחה קדימה אבל סמית’ החליט שעשה את שלו וחזר לפלוטון. חבר הבריחה השלישי מיכאל גוגל האוסטרי (טרק סגפרדו) נדרש לסיוע מהרכב הרפואי וחזר גם הוא לפלוטון. סילבן שָבַנֶל ירכב לבד כ-130 ק”מ הלאה לפני שייתפס כ-13 ק”מ לסיום מיד אחרי קו בונוס הזמן.

כל שניית בונוס קובעת

הפעם כן ראינו תכונה בפלוטון לקראת הבונוס. סקיי בהחלט נראו כאילו הם מעוניינים להגיע לשם ראשונים אבל אחרי שָבַנֶל שהספיק לקחת את שלושת השניות של הראשון בקו לפני שנתפס, פיליפ ז’ילבר (קוויק סטפ) קפץ קדימה מהפלוטון וזכה בשתי שניות ומיד אחריו גריינט תומס מסקיי שהצליח לגנוב את השניה האחרונה, מה ששם אותו במקום הכי גבוה בין מתחרי ה- GC והראשון מבינהם להתברג לעשיריה הראשונה.

גם היום הגישה לעיר La Roche-sur-Yon הייתה מהירה ועצבנית מאוד כיאה לפלוטון שכולו רוכבים רעננים וטריים. היו קורבנות על הדרך כמו לואיס ליאון סנצ’ז (אסטנה) אשר נפצע ופרש מהטור. אדם ייטס שוב פגש את האספלט אבל הצליח לחזור לפלוטון.

טור דה פראנס סטייג’ 2 – הפודיום

  • זוכה השלב, זוכה החולצה הירוקה (104 נק’) והחולצה הצהובה השניה – פטר סאגן.
  • רוכב צעיר – פרננדו גביריה
  • מלך ההרים – דיון סמית’ (1 נק’) מקבוצת Wanty–Groupe Gobert
  • דירוג קבוצתי – קוויק סטפ.
  • הרוכב האגרסיבי – סילבן שָבַנֶל מקבוצת Direct Energie

טור דה פראנס 2018 – הדירוג הכללי אחרי שלב 2

1 Peter Sagan (Svk) – Bora-Hansgrohe 8:29:53
2 Fernando Gaviria (Col) – Quick-Step Floors 0:00:06
3 Sonny Colbrelli (Ita) – Bahrain-Merida 0:00:10
4 Marcel Kittel (Ger) – Katusha-Alpecin 0:00:12
5 Sylvain Chavanel (Fra) – Direct Energie 0:00:13
6 Philippe Gilbert (Bel) – Quick-Step Floors 0:00:14
7 Geraint Thomas (GBr) – Team Sky 0:00:15
8 Oliver Naesen (Bel) – AG2R La Mondiale
9 Alexander Kristoff (Nor) – UAE Team Emirates 0:00:16
10 John Degenkolb (Ger) – Trek-Segafredo

טור דה פראנס היום: שלב 3 – Cholet – נג”ש קבוצתי

מעניין שמתמודדי ה-GC שאיבדו קצת זמן ביום הראשון, דווקא הם חברים בקבוצות שצפויות לבלוט יותר בנג”ש הקבוצתי. פרום וסקיי הביאו צוות אימתני שמלבד פרום, נג”שיסט על בזכות עצמו, בולטים בו גריינט תומס ומיכאל קוויטקובסק, ג’יאני מוסקון ולוק רואו. סקיי שיפרו את יכולות הנג”ש הקבוצתי, שהיה ממוצע לפני 3-4 שנים, והיום נחשבים לטובים ביותר כפי שנוכחנו לראות בדופניה.

גם קבוצת BMC של ריצ’י פורט היתה ידועה תמיד בתור מצטיינת בנג”ש הקבוצתי, וגם הם הביאו אל טור דה פראנס השנה חבורה של מנועים שללא ספק יתנו לסקיי פייט. אדם ייטס יצא עם חבריו ממיצ’לטון סקוט וגם הם צפוים לשרוף את הכביש בהופעה מרשימה.

הנג”ש הקבוצתי תמיד מאיים עם מתמודדי ה-GC שכן הם יצליחו רק ככל שהקבוצה מצליחה. קבוצת סן-ווב לדוגמא לא ידועה בתור מצטיינת בנג”ש קבוצתי ואפילו שטום דומולן הוא היום גדול הנג”שיטים – ואלוף העולם בתחום – אם הקבוצה תאבד זמן לסקיי, הוא ידורג לפי הקבוצה.

המסלול בן 35.5 ק”מ, מעגלי ולא ממש שטוח, הכולל רכיבה בדרכים פרבריות אך כוללת גם פניות, כיכרות ורכיבה טכנית ומסובכת ברחובות העיר. ללא ספק טבלת ה-GC תתחיל להסתדר.

מאת: אורן ארד
צילום טור דה פראנס : ASO / P.BALLET/ Bruno BADE / O.Chabé
!אתם חייבים להכנס למגזין האאוטדור שלנו

!תודה