זהו, התחלנו! אחרי הכנות רבות, אימונים בגובה, חולצות חדשות, דגמי אופניים חדשים, אלפי בקבוקי מים ממותגים  ודרמה אחת גדולה על משאף – יצאנו ליום הראשון של הטור דה פראנס 2018.

מאת: אורן ארד
צילום: ASO / P.BALLET/ Alex BROADWAY

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

השורה התחתונה

פרננדו גביריה הקולומביאני מקבוצת קוויק-סטפ מקיים את ההבטחה הגלומה בו כספרינטר-אלפא התורן ומנצח את סאגן בספרינט הסיום. גביריה הגיע גם לספרינט הביניים ראשון מבין הספרינטרים (אחרי שהבריחה לקחה את שלושת המקומות הראשונים) וכבר ביום הראשון מוביל בקטגוריית הניקוד של החולצה הירוקה ברווח נאה.

בדירוג הכללי כבר התחילו בעיות לכמה מהפייבוריטים כולל כריס פרום, ריצ’י פורט ואדם ייטס עקב סדרה של התרסקויות בקילומטרים האחרונים. קינטנה עם תקר נאלץ להסתפק בשירות הנייטרלי והאיטי כרגיל של MAVIC וזה עולה לו בשניות יקרות נוספות.

תקציר היום

הפלוטון זינק ממנוֹרמוטייֵה – אי קטן לחופי מערב צרפת. מיד עם הזינוק ברחו קדימה שלושה רוכבים צרפתים מקבוצות הדרך הנמוך. הפלוטון שמר על הבריחה הזו כל היום בטווח של עד 4 דקות. את שלושת המקומות הראשונים בספרינט הביניים כ81 ק”מ לסיום לקחו רוכבי הבריחה. כשהפלוטון הגיע אחריהם הספרינטרים יצאו להתחרות על הניקוד הראשון בטור. גם שם בלט גביריה כשגבר על אנדריי גרייפל (לוטו סודל) ומארק קוונדיש (דימנשן דאטא) ועבר את הקו ראשון (רביעי אחרי הבריחה). היה מוזר לראות את פטר סאגן לא ממש משקיע בניקוד הזה בתור זה שמתעניין בחולצה הירוקה יותר מכל.

ניקוד ההרים הראשון המתין מעל גבעה קטנה (קטגוריה 4) כ-28 ק”מ לסיום. למי שיעבור ראשון את הפסגה מובטח לעמוד על הפודיום ולקבל את חולצת ההרים המנוקדת הראשונה. בדרך כלל ניקוד להרים בתחילת הטור מוענק לקבוצות בריחה קטנות הכוללות רוכבים מדרג זוטר אשר נלחמים על היוקרה של לבישת החולצה המנוקדת. בכבוד זכה קוויןן לודנווא מקבוצת Fortuneo–Samsic לפני שעזב את שני חבריו לבריחה וחזר לחיק הפלוטון.

כ13- ק”מ לסיום בונוס השניות החדש. לא ברור עד כמה רוכבי ה GC יהיו מעוניינים להשקיע בשניות אלו. להזכיר: שלושת הרוכבים הראשונים שעוברים את קו הבונוס יקבלו שלוש, שתיים ושנייה אחד לדירוג הכללי שלהם אך ללא ניקוד לחולצה הירוקה. בניגוד לחולצת ההרים אשר הובטחה לרוכב הראשון בגבעה שעברנו, אין כאן חולצה צהובה מחכה, כי זו תלך למנצח בשלב. שני רוכבי הבריחה הנותרים ערכו ספרינט לקו הזה, לא ברור מדוע כי לשניות הללו לא תהיינה משמעות עבורם. מבין רוכבי ה-GC לא ראינו התלהבות יתרה לעשות מאמץ לזכות בשניות הללו.

סיום – אחרי 201 ק”מ שטוחים

אחרי 201 ק”מ שטוחים למדי סיימנו את היום בעיר Fontenay-le-Comte, המהירות עלתה מרגע לרגע כהכנה לספריט ואיתה התחלנו לראות קורבנות. סדרה של התרסקויות במעברי רחוב צרים פיצלה את הפלוטון לרסיסים.

כריס פרום מוסט מהדרך ע”י רוכב ריק זאבל מקטיושה ומתגלגל לשדה אך חוזר מייד לאופניים ומצטרף לקבוצת רוכבים שכוללת גם את ריצ’י פורט ואדם ייטס אשר מנסים נואשות לחזור לקבוצה הראשונה אשר מובלת באמוק על ידי בורה הנסגרו לעבר קו הסיום. הם יגיעו לקו 51 שניות אחרי המנצח. קינטנה המתוסכל יגיע לקו  1:15 אחרי גביריה בן ארצו.

הפודיום

זוכה השלב, זוכה החולצה הירוקה (63 נק’), זוכה החולצה הלבנה וזוכה המָלִיוֹ-ז’וּן – החולצה הצהובה הראשונה (בונוס 10 שניות) – פרננדו גביריה. את החולצה הירוקה ילבש במקומו מחר פטר סאגן (37 נק’), את הלבנה ילבש במקומו דילן גרונווגן מלוטו ימבו.

  • מלך ההרים – קוויןן לודנווא (1 נק’)
  • דירוג קבוצתי – קוויק סטפ.
  • הרוכב האגרסיבי – יואן אופרדו מקבוצת Wanty–Groupe Gobert (שהיה בבריחה היומית)

טור

הדירוג הכללי אחרי שלב 1

1 Fernando Gaviria (Col)  –  Quick-Step Floors  –  4:23:22
2 Peter Sagan (Svk)  –  Bora-Hansgrohe  – 0:00:04
3 Marcel Kittel (Ger)  –  Katusha-Alpecin  – 0:00:06

4 Oliver Naesen (Bel) AG2R La Mondiale 0:00:09
5 Alexander Kristoff (Nor) UAE Team Emirates
6 Christophe Laporte (Fra) Cofidis, Solutions Credits
7 Dylan Groenewegen (Ned) LottoNL-Jumbo
8 Michael Matthews (Aus) Team Sunweb
9 John Degenkolb (Ger) Trek-Segafredo
10 Jakob Fuglsang (Den) Astana Pro Team

לה טור מחר: שלב 2 – Mouilleron-Saint-Germain > La Roche-sur-Yon

עוד יום שטוח בן 182.5 ק”מ. בק”מ ה-28 עוד גבעונת בקטגוריה 4 אשר תבטיח בריחה של רוכבים עלומים כבר מהורדת הדגל אשר יתחרו על החולצה המנוקדת. ספרינט ביניים יהיה כ-50 ק”מ לסיום, שם נראה לאיזה כיוון הולך הקרב על החולצה הירוקה. יהיה מפתיע במיוחד אם פטר סאגן לא ישקיע את כל כולו להתחיל לאסוף ניקוד בכל מקום אפשרי. שניות בונוס מחכות כ-14 ק”מ לסיום. נראה אם עקב הגירעון של פרום, פורט, ייטס וקינטנה בדירוג הכללי הם ינסו לנצל את ההזדמנות ולהחזיר שנייה או שתיים. קו הסיום בעיר La Roche-sur-Yon אשר אחרי תמרון די טכני ברחובותיה צפוי להסתיים בספרינט. נקווה שכולם יישארו על האופניים הפעם.

מאת: אורן ארד
צילום: ASO / P.BALLET/ Alex BROADWAY
אורן ארד: אדריכל ביום ואבא מסור בלילה. נושם וחי אופניים 24/7. רוכב רק כביש (בינתיים) ומכור קשה לסבל הנהדר של טיפוס ארוך וגבוה. עוקב באדיקות אחרי עונת מירוצי הכביש ולפעמים נתקף בדחף מוזר לשתף את העולם בהגיגיו בנושא.
מכירים את ראנפאנל?

BYE