אחד הדגמים המשמעותיים בשנים האחרונות בליין המוצרים של Polar, היה ה S720i. שעון יד עם התקן כידון אטום למים עם רצועת דופק מקודדת שהפך לרב מכר אמיתי בעולם האופניים. היו לו שפע אפשרויות ושדות מידע כגון מהירות, קאדנס, מד גובה ברומטרי, ועוד. יחד עם תוכנת המחשב המסופקת ועם ממשק אינפרא אדום, אפשר היה באמת להרשים את החברה עם גראפים מדהימים שהופכים כל רכיבת שכונה ליום בטור דה פראנס. והיה לו עוד דבר אחד חשוב: הסנסורים ברצועת החזה של הדגם הזה, אפשרו גישה קלה ונוחה להחלפת הסוללה המפעילה אותם, דבר שהיה נדרש פה ושם כל שנתיים לערך. לא עוד: מאז חלפו מים רבים בנהרות פינלנד ו Polar  השיקה מוצרים חדשים רבים, אולם מאז השקת סדרת ה CS – הסנסורים מסופקים בערכה הינם יצוקים או אפילו חד-פעמיים. ברגע שהסוללה הפנימית מסיימת את חייה נדמה לי לאחר כ 4000 שעות עבודה, המוצר הופך לגוש פלסטיק שמקומו בפח. לא רק שזה לא הכי ירוק ומתחשב בסביבה שאפשר, אלא שפולר יצרה בכך תלות ברכישת הסנסורים שלה, מה שמרגיז למדי היות ולולא כפיית החד פעמיות של המוצר הזה, הוא יכול היה להמשיך לשרת אותך שנים רבות לו יכולת להחליף סוללה (מה גם שמחיר היח’ מתקרב ל 200 ש”ח). 
מרגיז? מעצבן? ראוי למחאה ליד הקוטג’ על פגיעה בצדק החברתי? אז זהו, יש פתרון: 
ניתן בזהירות לחדור לגוף המכשיר (זה נשמע כיף, נכון?) ולהחליף סוללה בעלות זעומה של 7 ש”ח (סוללה CR2032)!
יש להכין : סכין יפנית / אולר עם להב דק, סוללה חליפית CR2032, מברג שענים שטוח, דבק מהיר 3 שניות.
1. מתחילים עם החוד של הלהב, בזהירות, לחרוץ את תפר ההדבקה שנמצא במעטפת הסנסור, בתנועה סיבובית תוך הפעלת לחץ עם החוד, חורצים עד אשר מתחיל להתקבל פתח דרכו מחדירים את הלהב ובפעולה של סיבוב הלהב, מפרידים בהדרגה את 2 חלקי הסנסור. יש להזהר מאד בביצוע פעולה זאת מחשש להחלקת הלהב דבר שעלול לגרום לפציעה לא נעימה.  
P1
2. לאחר פתיחת הסנסור, מתחת למעגל המודפס, ממוקמת הסוללה של המכשיר ( ה + נמצא כלפי חוץ) מתחת לפחית זהובה. עם מברג דק, מסירים את הפחית ושולפים בזהירות את הסוללה הישנה.
 

P2
P3

3. ממקמים את הסוללה החליפית החדשה עם ה + כלי גוף הסנסור ומחזירים את הפחית הזהובה היטב למקומה. הפחית חייבת לשבת באופן אחיד ושטוח בצמוד למשטח הסוללה.

 

4. מחזירים את המעגל המודפס למקומות, להקפיד שהמגעים שיש במעגל חופפים למגעים שנמצאים על מבנה הסוללה.

 

5. מחזירים את המכסה של הסנסור למקומו ולפני ההדבקה מבצעים בדיקת תקינות ע”י הרצה של מגנט כמדמה גלגל או זרוע קראנק ובדיקה להופעת נתונים ע”ג השעון.

 

6. שמים פס דבק דק עם הפייה, ומצמידים את החלקים למקומם. ניתן להשתמש במקל כביסה ליצירת לחץ קבוע למס’ דקות. מנקים את עודפי הדבק ואוטמים את התפר בסיליקון כדי להחזיר לסנסור את העמידות למים.  
P4

 

כל הסיפור ייקח משהו כמו 15 דקות וללא ספק יתן דחיפה של חיים חדשים לסנסור שלכם. 

 

> אהבתם? תנו לנו לייק ב Facebook (בקישור זה), ונעדכן אתכם על טיפים חדשים מדן תורגמן ב BIKEPANEL!

 

בהצלחה!
דן

 

 מאת: דן תורגמן