סייקלוקרוס הוא ענף שכולו כיף אחד גדול. באופן מסורתי הוא ממוקם בחודשי הסתיו והחורף, מחוץ לעונה הסדירה של מירוצי השטח והכביש ומאפשר לרוכבים לעשות משהו קצת אחר ועם הרבה חיוך. המרוץ מאפשר לרוכבי כביש, שטח להתחרות אחד בשני והוא משלב כושר גופני עם יכולות טכניות וטקטיות (בהתאם לאופי המסלול כמובן).  ענף הסייקלוקרוס לא פופולרי כמו מירוצי הכביש אבל בארצות מסויימות (בעיקר בלגיה, הולנד וצרפת) הוא מושך אלפי צופים ואיתם גם רוכבי על דוגמת זדנק שטיבר למשל – כאן מנצח את אליפות העולם 2014.

כתב וצילם: יניב שור

דווקא בישראל יש לענף הזה פוטנציאל, הוא לא דורש סגירת כבישים ובניית סינגלים, רק שיתוף פעולה עם המועצה המקומית בסגירת תא שטח קטן וקצת מעוף בתכנון המסלול. מירוץ פתיחת העונה שהתקיים בשוהם ביום שישי האחרון בארגון של TACC היה בדיוק כזה. זירת ההתרחשות במרכז היישוב היא הזדמנות להפנינג של הקהילה המקומית ורוכבי האופניים בארץ.

1

נמרוד כהן  (נציג BIKEPANEL  למקום ראשון במסטרס 40!) מתדלק את אלוף ישראל בסייקלוקרוס אביב יחזקאל על קוו הזינוק של מירוץ העילית

אופני הסייקלוקרוס הקלאסיות שונים מאופני הכביש במספר מאפיינים: תנוחת הרכיבה מעט זקופה יותר, השילדה חזקה יותר, בלמי דיסק מאפשרים בלימה גם עם חישוק מלוכלך או רטוב, הילוכים נמוכים וכמובן צמיגים קצת יותר עבים, ועם טיובלס. ביום שישי האחרון היה אפשר לראות על המסלול גם אופני כביש תקניים לחלוטין וגם אופני שטח. אביב יחזקאל הגיע עם אופנים מתאימים יותר וכך גם ה-KING של הויזמן מאחוריו:

2

המסלול

נמרוד דובינסקי וחבורת העוזרים של TACC השכימו קום וסימנו מסלול משולב כביש ודשא, מהיר מאוד, כולו בתחומי גן החבל במרכז שוהם. המסלול כלל 2 מכשולים המחייביים ירידה מהאופנים (כמקובל במירוצי סייקלו). מירוצי סייקלו באירופה (וגם מירוצים קודמים בישראל) יכולים להתבצע על כל תוואי, וזה כולל חול, בוץ, אבנים, מדרגות או מכשולים מלאכותיים – זה חלק מהכיף של הענף הזה.

נקודת הזינוק והסיום נקבעה בחלק התחתון של הגן ומשם בסבוב רחב מערבה טפסו הרוכבים עד לנקודה הגבוהה ביותר. בהמשך סומנו 2 לופים אל תוך הדשא כשביניהם המכשול המדובר. הקפה של כ-2 קילומטר, שוברת רגלים, מעט טכנית בגלל הדשא הגבוה ומספר סיבובים של 90 מעלות. תא השטח הקטן איפשר צפיה במירוץ כמעט לכל אורכו.  

דני צור

דני צור בחולצת אלוף ישראל פרו נכנס לתוך אחד הסיבובים היותר טכניים בדרך לנצחון נוסף בקטגוריה

 

4

עידו זילברשטיין מתכונן לזינוק

מהלך מירוץ העילית

בסך הכל 5 רוכבים זינקו למיקצה העילית שהוזנק ביחד עם מקצי הפרו. עידו זילברשטיין מסייקלינג אקדמי שגדל ב-TACC “קיבל תיאבון” במהלך הבוקר והצטרף לאביב יחזקאל CCC ולגל שרף מטים משגב. את החמישיה השלימו יובל בן-מורדכי וזהר הדרי מ-TACC.

עידו זילברשטיין שלא רכב בצורה מסודרת בחודשים האחרונים היה הראשון להתקיף במהלך ההקפה השניה אבל ההתקפה לא החזיקה הרבה כאשר מאחוריו דולקים שאר רוכבי העילית, מחוזקים באנג’לו די-וירולי (BIKAWAY) שנתן בראש ודני צור שפתח פער על ויקטור קיטייב ודרור פקץ’ בפרו 30+. לאחר שנסגרה הבריחה נוצרה סלקציה של שישה רוכבים שבמהלך כמה סיבובים הובלה על ידי אנג’לו הבילתי נגמר שרכב על אופני הרים בדרך לנצחון בפרו 40+.

התקפה של אביב יחזקאל כ-4 הקפות לסיום יצרה פער קטן בינו לבין עידו זילברשטיין שנשמר עד לסיום. גל שרף הגיע שלישי, גם הוא על אופני הרים.

הנה סיכום מרוץ העילית:

 

 

5

עידו מוביל את יובל בן-מורדכי ואביב יחזקאל כאשר אנג’לו סוגר מאחור

6

פודיום עילית

 

 

7

פודיום פרו 30+. מימין: ויקטור קיטייב, דני צור, ודרור פקאץ’ – מצב רוח טוב כבר אמרנו?

בקרב הקדטים/ילדים/אפרוחים/מסטרס נרשמה נוכחות מרשימה של TACC המקומי ו-CSC מראש העין. שעוד נשמע עליהם. את המקצה כולו ניצח שחר מלמד מ-TACC שהוביל בבטחה לאורך כל המרוץ. 

8

שחר מלמד חוצה את קו הסיום של מירוץ הקדטים

9

פז בש IGP ייצגה את הנשים, גם היא על אופני שטח, כאשר רק מורן תל-פז CCC מצטרפת אליה. חבל שהיה ייצוג כל כך דל, ואפשר יותר (אפילו בקרב רוכבות מסטרס!)

לסיכום

מירוץ פתיחת העונה בשוהם היה קודם כל כיף גדול לכל מי שהשתתף, צפה או סתם בא לעודד. ענף הסייקלוקרוס הוא הזדמנות לחשיפת הרכיבה התחרותית לקהל גדול יותר, לא רק עבור רוכבים מקצועיים אלא עבור כל מי שרוצה לחוות את חווית ההתחרות בסביבה מפרגנת וליד הבית. הענף בישראל רחוק מאוד ממיצוי הפוטנציאל ויש עוד הרבה לאן להתקדם מבחינת כמות המתחרים, קהל, מפרסמים וכיסוי מדיה. המירוץ הבא בראש העין שייך לעונת 2016 וכל מי שהיה בשוהם כבר קיבל תיאבון לעוד.

כתב וצילם: יניב שור