מסע הכביש החדש בן 4 ימים מראש הנקרה לאילת בין ה 16-19 באוקטובר 2014 מוכרז ונפתח להרשמה. 

להרשמה ולפרטים באתר הרשמי הקליקו כאן

חלקכם ודאי מוצפים בזכרונות מרוכב ישראל. רבים הצטערו שהמפעל המיתולוגי הפסיק להתקיים. חלק מהואקום שנוצר ממולא ע”י קבוצות רכיבה במחנות אימונים ומסעות אופני כביש פרטיים. אך מה לגבי רוכב הכביש הלא מאוגד אך המתאמן היטב או חבריו לוחמי סוף השבוע?  אלה מוזמנים להכנס לטראנס ב”טראנס ישראל”. הפעם האירגון והייזום הוא בהובלת הראל נחמני – “גראן פונדו ישראל” עם הניסיון הרב באירועי אופניים, פינוק רוכבים, והוצאת משלחות לטראנס אלפ. בכל מקרה, הטראנס הוא לא הרוכב שהיה אלא מפעל חדש ושונה שמתעתד להפוך גם הוא למסורתי. כבר השם Trans Israel Road Cycling Challenge הוא כל כך ארוך שברור שיש כאן אירוע אחר…  לא שלשה אלא ארבעה ימים הכוללים גם את הגליל העליון המהמם. לשמחת רבים הקילומטראז’ היומי בכל יום קצר יותר. בקצת. יש עוד הבדל חשוב: מאות הרוכבים שהגיעו אל הרוכב בשנותיו היפות הם לא העניין כאן אלא מסע אינטימי בהרבה, לא באטרף ועם כ-30 רוכבים.

המסלול

המסע מתחיל בראש הנקרה מייד אחרי סוכות, ביום חמישי ה-16 באוקטובר.  לאחר מנהלות ההתחלה והתדריך, מקליקים, גולשים מהאתר ועולים על כביש הצפון. נפרדים ממנו כדי לטפס לאידמית וחוזרים אליו דרך שומרה.  רוכבים למרגלות הר מירון, חולפים ליד צפת וראש פינה ויורדים אל הכנרת דרך אלמגור.  מקיפים אותה ממזרח ומסיימים באשדות יעקב. 133 ק”מ אך עם טיפוס מצטבר נאה של 1,733 מטר. ויהי בוקר ויהי ערב יום אחד.

1-IMG_0082

מטפסים לאדמית

 

ניווט היום השני פשוט יותר: יורדים דרומה לאורך הבקעה בכביש 90 עד קליה. רות סוף. אל תתנו לתיאור המינימאלי להטעות אתכם. לרוב המוחלט של הרוכבים אין הרבה הזדמנויות לרכב בקטע זה של הכביש הארוך בישראל כאשר הרי הגלעד עוטפים ממזרח והשומרון מהמערב. מעט מכוניות, מעט יישובים, הרבה שקט. רק 123 ק”מ עם טיפוס של 570 מטר אשר עלולים שלא להשקיט את הדודה של חלק מהרוכבים. לכן ישנה אופציה למייטיבי דווש לרדת עוד דרומה כדי לטפס לתצפית במצוקי דרגות. הטיפוס בסוף היום הופך לאתגרי והייטיב יותם קאופמן להתפייט עליו. באוטובוס חזרה לקליה מרגישים בישבן שהיום השני הפך לארוך מכולם עם 172 ק”מ מכובדים וטיפוס של 1,038 מטר.

להרשמה ולפרטים באתר הרשמי הקליקו כאן
1-980

מימין: הראל נחמני לצד ים המלח (ברכיבת הכנה לגראן פונדו מכתשים)

 

היום השלישי מתחיל בהקפצה ממונעת מקליה למצדה. כאן יש קטע מגניב שבו עולים למצדה ברכבל עם האופניים. רוכבים בלי קליטים אלא עם סנדלים או נעלי ריצה על שביל הבטון שהונגש לכסאות גלגלים. לגמרי הזדמנות צילום להעלאה לאינסטה עם הצעת טקסט מלווה: “רכבתי כביש באתר מורשת תרבות עולמית בפלוטון עם הורדוס הספרינטר”.  יורדים ברגל על הסוללה הרומית בצד המערבי ומתארגנים עם הציוד שיגיע באוטובוס הליווי. את הרכיבה האמיתית פוצחים בעליה לערד וממנה שמאלה לצומת חתרורים. מכאן חוברים לכבישים הסטריליים ממכוניות והנדירים לרובינו של מישור ימין והמכתש הגדול. יוצאים מהמכתש בעליה לירוחם כדי להתחבר לכביש 40 בשדה בוקר. מטפסים לכלא נפחא ומסיימים ב-IBike מצפה רמון. מרגישים ברגליים ובגב התחתון טיפוס מצטבר של 2,135 מטר על 138 ק”מ.

1-IMG_0070

העליה לערד מהצד המערבי של מצדה – אחד מקטעי הכביש המדברי היפים בארץ!

 

היום הרביעי מתחיל בבדיקה שהגלגלים מחוזקים כי מייד טסים את מעלה העצמאות כלפי מטה לתוך מכתש רמון. בהמשך ימינה בציחור כדי לא להגיע לכביש הערבה וימינה גם בשיזפון לכביש 12 ושדה התעופה עובדה. מג’עג’עים ברולינג לאורך הגבול המצרי עד שנפתח הנוף למפרץ אילת הכחול. כאן כבר ברור שעשינו את זה אם ניזהר בירידות המהירות אל העיר.  165 ק”מ, גובה מצטבר: 1,333 מ’.  למה לא מפרסמים איבוד גובה מצטבר…

 

 

טראנס ישראל רגיל

 

טראנס עם אופציית מצוקי דרגות

מרחק [ק”מ]

טיפוס מצטבר [מטר]

מרחק [ק”מ]

טיפוס מצטבר [מטר]

יום 1

133

1,733

133

1,733

יום 2

123

570

172

1,038

יום 3

138

2,135

138

2,135

יום 4

165

1,333

165

1,333

סה”כ

559

5,771

608

6,239

 

אימונים

האימונים לפני הטראנס ואז ארבעת ימי הרכיבה מהווים מקפצת כושר מטורפת. לאחר מכן רכיבת סוף שבוע של 100 ק”מ עם עליה עבה לא תהייה יותר אתגר מצמית אלא “טיול בפארק”. המאמן ניצן הנדלר רקח תכנית אימונים ייעודית כדי להכין את הגוף לאירוע עם דגשים לכל שבוע מהשבועות הקרובים. הפרטים הספציפיים לכל שבוע יעודכנו באתר כל ארבעה שבועות וכרגע רואים 4-5 רכיבות, ריצה ואפשרויות לחדר כושר יוגה או פילאטיס.

לוגיסטיקות וציוד

מוקדם בבוקר היום הראשון מגיעים עצמאית לצומת גלילות ועולים על האוטובוס לראש הנקרה. אפשר גם להגיע לשם לבד. מקבלים ערכת משתתף עם צ’ופרים וגם את חולצת הרכיבה של המסע. עם החולצה רוכבים ביום הראשון אך בימים הבאים אפשר עם החולצות מהבית.

בכל אחד מהמלונות מוגשת ארוחת ערב וארוחת בוקר. באמצע היום ישנה פריסת צהריים כך שאוכל יהיה מספיק. גם אם יהיו בננות לאורך הרכיבה, צריך להביא את החטיפים או הג’לים אליהם אתם רגילים.  לעניות דעתנו בקילומטראז’ הנרכב, בקצב לא תחרותי וכשיש ארוחה באמצע כל יום רכיבה, אין צורך בטבליות מלח או BCAA.  מאידך היינו עושים זאת גם ללא מד ואטים, דופק, או קיידנס, אז קחו זאת עם קורט מלח…  קרם/ספריי להגנה מהשמש כשרוכבים כמעט יום שלם כולל בצהריים הוא בבחינת תכשיר חובה. אפשר להוסיף משחה נגד שפשפות ומאמי קר או קלנדולה לטוסיק אדום של תינוקות.

כדאי לכבס כל יום את בגדי הרכיבה, אפילו במקלחת שאחרי, לפחות כדי שלא יסריחו בתיק. מביאים קולב ותולים לייבוש. ישנה אפשרות של רחצה בים המלח, בבריכה בקליה או באילת. מומלץ עם בגד ים…

כמקובל במסעות מאורגנים, רכב סיוע טכני יוודא שלא תצטרכו להחליף הדסט לבד. תהייה משאבת רגל ולא צריך לסחוב את כל חלקי החילוף.  כמובן שרופא המסע ירפא הכל עם ספריי קסם תוך כדי רכיבה תוך שהוא רוכן החוצה מהרכב הלבן עם הגג הנפתח. אוקיי, לא ממש. אבל יש חובש צמוד. מסיימים בבריכת השחיה באילת, מתיחות, מקלחות, התארגנויות ולאוטובוס. עכשיו כשאכלתם מאותו מסטינג, לא לשכוח סלפי עם החברים החדשים.

סיכום

הסיכום האמיתי יכתב ויפורסם בביקפאנל לאחר המסע. כרגע מסתמנים ארבעה ימי רכיבה שיחרטו בזיכרון ויעלו אתכם למדרגת הכושר הבאה. צפויה התחלפות איטית של נוף, מירוק החורש של הגליל לצהוב הפתוח של המדבר. הרוכבים שנכיר והדיבורים בפלוטון לא יכסו על דקות ארוכות בהן ישמע רק רחש הצמיגים על האספלט החם.

למעוניינים, יש ההרשמה מוקדמת ומוזלת עד סוף אוגוסט והמשך בעלות הרגילה לאחר מכן.

להרשמה ולפרטים באתר הרשמי הקליקו כאן

או פנו אל המארגנים לפי הפרטים הבאים:

Untitled

מאת: “טראנס ישראל”