מיקלי סקרפוני שרכב בשנים האחרונות במדי קבוצת אסטנה, נהרג בתאונת אימונים באיטליה כאשר נפגע על ידי משאית. על פי הדיווחים באיטליה, Scarponi היה ביום מנוחה אחרי שרק סיים השבוע את הטור-דה-אלפס במקום הרביעי הכללי וניצח ביום הראשון. סקרפוני בן ה-37 רכב בדבוקה המקצוענית מאז שנת 2001. בתקופה הטובה ביותר שלו, בשנים 2009-2014 ניצח פעם אחת בג’ירו דאיטליה, והיה עוד 3 פעמים ליד הפודיום במקום ברביעי. מעבר להישגים שלו ייזכר בזכות היותו פועל-על באסטנה, שם סייע רבות לניבאלי ופאביו ארו וקיבל זמן מסך לא מבוטל.

כתב: יניב שור
תמונות: RCS SPORT @ANSA

Michele Scarponi alla partenza della Milano-Torino cycling race from San Giuliano Milanese to Superga , 28 September 2016. ANSA/CLAUDIO PERI

קשה לשמוע על רוכב מקצועי שנהרג על הכביש, כנראה שגם הם לא חסינים. במיוחד כשמדובר ברוכב שכבר נמצא בשלהי הקריירה שלו ומי יודע כמה עשרות אלפי קילומטרים עשה על הכביש. סקרפוני הצנום היה מטפס מצוין שהתבשל שבע שמונה שנים בדבוקה המקצוענית עד שהגיע להישגים בזכות עצמו, בעיקר במירוצים האיטלקיים – הג’ירו והטירנו אדריאטיקו. אחר כך ניצל את ניסיונו לעזור לרוכבים הצעירים והיה שותף לכמה מהלכים משמעותיים בג’ירו של 2016.  

Michele Scarponi

סקרפוני בג’ירו של 2011 בו הוכרז כמנצח בדיעבד, עם קונטדור וגדראט

תקופת השיא של Scarponi

לפני שהגיע לאסטנה סקרפוני רכב כמה שנים באקווה ספוני ובלמפרה מרידה שם עשה את רוב ההישגים האישיים שלו. הישג השיא שלו, ניצחון בג’ירו נקבע רק בדיעבד. ב-2011 היה זה קונטדור שניצח בפער של מעל שש דקות. הוא הגיע שני במה שזכור כאחד המירוצים הקשים ביותר בהיסטוריה של המירוץ. אחרי פרשת הסמים של קונטדור, סקרפוני הוכרז כמנצח וניבאלי הוקפץ למקום השני. המירוץ ההוא תאם את יכולות הטיפוס של Scarponi שפרח במסלולים של עליות מטורפות בעוד שהרוכבים האחרים מתלוננים על הקושי.

סקרפוני בג’ירו של 2016, מוביל את ניבאלי לנצחון על צ’אבס

סקרפוני בגי’רו של 2016

הג’ירו של 2016 זכור בזכות הקאמבק המטורף של ניבאלי, שקרה לא מעט בזכות Scarponi. בשלב המכריע בג’ירו, סקרפוני רץ קדימה וקטף את הצ’ימה קופי – הפסגה הגבוהה ביותר במירוץ. מאחורי סקארפוני התרחשה דרמה שלמה ואותו היפוך מפורסם של קרויז’ביק. אחרי שעבר את הפסגה חיכה Scarponi לניבאלי ומשך אותו מספר קילומטרים קריטיים שבהמשך הפכו להפרש מול צ’אבס. המהלך הזה ניצח את המירוץ.

הוא לא הסתפק בסיוע לניבאלי והמשיך מיד במשימה הבאה – להפריע לצ’אבס. בתחכום רב הוא הצטרף לקבוצה הרודפת של צ’אבס והכתיב קצב נמוך תוך שהוא מקשה על צ’אבס לארגן את הרדיפה. לא סתם ניבאלי עבר את קו הסיום במילאנו עם חיבוק אמיץ למי שהביא אותו לשם – Scarponi.   

סקרפוני בדרך לצ’ימה קופי, בג’ירו של 2016

התגובות לידיעה הקשה על מותו

מטבע הדברים הרשת מוצפת בהודעות תנחומים ותדהמה על הידיעה מאיטליה. רק לפני שבוע סקרפוני הוכרז כמוביל של אסטנה למהדורת המאה של הג’ירו 2017, לאחר פציעתו של פאביו ארו. במנחמים כמובן ניבאלי וארו שזכו לעזרתו של Scarponi בשנה האחרונה, וכך גם רוכבים שהתחרו מולו בשבוע האחרון כמו גראיינט תומאס. מירוץ ליאז’-בסטון-ליאז’ שיערך ביום ראשון (כתבה נפרדת בבייקפנל) יהיה ההזדמנות הראשונה עבור הדבוקה להגיב למותו של Scarponi, כשגם על המירוץ הזה הטביע את חותמו עם כמה סיומים בעשירייה הראשונה.  

נקווה שנוכל להתרכז רק בספורט ולא נשמע עוד בשורות כאלו.

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

כתב: יניב שור
תמונות: RCS SPORT @ANSA