קצת אחרי שסיימנו את מבחן הכפפות וכבר שיבצנו באתר, ביקרתי ברוזן ומינץ וקיבלתי תזכורת למותג שמזמן לא בחנתי: Giro. זה אחד מהמותגים החזקים של רוזן ומינץ כבר שנים ארוכות. ג’ירו היא חברה אמריקאית מוערכת ואיכותית. היא מתמחה בכל מה שהוא לביש: החלה את דרכה בעיקר בקסדות, וכיום היא מכסה עושר גדול של מוצרים נוספים כבגדי רכיבה, כפפות, נעליים ועוד.

המוצרים שלה מאופיינים בטכנולוגיה מתקדמת, ועיצוב נקי, מאופק ואסתטי מאוד. היא משדרת איכות גבוהה, והיא מחוברת הייטב לטרנדים ולסטייל. שמחתי מאוד לקחת שני מוצרים מעניינים ביותר למבחן מחברה: נעליים וכפפות לאופני הרים של ג’ירו.

1-20150224_113709

כפפות ונעליים של Giro במבחן

כפפות GIRO שלמות וצהובות (יש גם בשחור)

גי’רו מתארים את המוצר במילים טיפה שחצניות: “אלה הכפפות הארוכות הכי הטובות למחיר – בהתחייבות!”. הצהרה מחייבת. בצד כף היד יש להם שלושה פאנלים, ובצד העליון יש רשת הממותגת המקנה “4 כיווני מתיחה” ונושמת. EVA על הריפוד באיזורי הכריות אותן מתארים בג’ירו כמשפרים נוחות מבלי להקריב שליטה. עוד על הפיצ’רים לדברי ג’ירו: משטח סופג במיוחד לניגוב, וולקרו נמוך פרופיל לסגירה, ואותה לשונית משיכה, ו 6 מידות גודל.

  • יצרן: Giro
  • דגם: Bravo LF
  • מחיר: 180 ש”ח (ו 158 לחברי מועדון רוזן ומינץ)
  • משווק: רוזן ומינץ
1-064

אז איזה צבע לקחת? ברור שצהוב זרחני שילך מעולה עם הווסט והקיט הזוהר שלנו!

נו איך הן?

כבר כשבדקתי את הכפפות ליד קיר המוצרים המגרה בחנות הרגשתי, די מהר, שזה בול. הכפפה אלסטית מאוד, ונצמדת מעולה. הלבישה שלה נוחה מאוד באמצעות לשונית המשיכה הזו, ומה שהכי אהבתי – זה את התחושה הרכה והנעימה שלה. כבר בחנות מורגש שהחלק החיצוני, האלסטי אוורירי ורשתי. הסקוצ’ נתפס הייטב והוא לא גדול מדי.

יצאתי סקרן ומחומם מהחנות – חייב לרכוב כבר ולראות אם התחושות הטובות במצב סטטי עובדות, וגם ברכיבה זה מוצר מבטיח כמו בחנות.

אז נכון שמבחן של כמה שבועות מלמד לא מעט, אבל נדב אלקבץ, חבר שרוכב (היטב) ויש לו מילה מספר: “אני רוכב שנתיים עם הכפפות האלו. זה הדבר הכי טוב שקניתי. גרסת הכביש אבל רוכב בשטח. כן. מעולות גם בקיץ, נידוף מדהים, נוחות ומחזיקות המון זמן. הכריות הקטנות עושות הבדל משמעותי בשטח ובמיוחד ברכבות סייקלו. הסקוטש פצצה. לא נדבק לבגדים אחרים בכביסה ולא אוסף חוטים ושאר ירקות ולא נפתח ברכיבה.”

1-065

אז כן – אני מאשש את הקביעות המנוסות של נדב: כפפה מעולה, הכי טובה שהיתה לי עד היום. אני אוהב במיוחד את העובדה שהסקוצ’ קטנטן ולא מפריע כמו בכפפות אחרות, את האוורור המצוין ותחושת היד על הכידון – עם שליטה, ללא החלקות, ללא בד מיותר.

הכפפה הזו באמת מאוד אלסטית ומאפשרת לבחור מידה הדוקה מאוד. כשבוחרים בכפפה שאינה מושלמת על היד מתחילים להתפשר על המידה ונגררים לכפפה גדולה יותר. פה זה לא קרה לי: לקחתי כפפה מאוד הדוקה, ואני נהנה ממנה ללא אף נקודת לחץ או כאב – לא בין האצבעות, ולא בכריות כף היד ברכיבה. היא מהז’אנר המינימליסטי יחסית והריפודים בכריות כף היד לא עבים במיוחד, אבל מדויקים ומספיקים. זה גם עושה אותה לורסטילית, ומתאימה גם לשטח וגם לכביש. בחלק העליון של הגב היא קצרה, כלומר לא מציקה בנקודת המפרק אלא מכסה את כף היד בלבד.

חסרונות? משטח הניגוב מינימליסטי ולא בדיוק מנגב.

כיף של מוצר ותענוג של כפפה, ובמחיר של 158 ש”ח לחברי מועדון לגמרי מומלצת ואכן – מייצרת תמורה גבוהה לכסף שלכם.

1-20150224_114000

נעלי שטח של Giro מדגם Code במחיר של 1249 ש”ח (מועדון רוזן ומינץ: 949)

  • יצרן: Giro
  • דגם: Code
  • מחיר: 1249 ש”ח (ו 949 לחברי מועדון רוזן ומינץ)
  • משווק: רוזן ומינץ

נעלי השטח האלה הם נעליים המיועדים לרוכבי הרים מקשת רחבה יחסית של שימושים: מקרוס קאנטרי עצבני ועד טיולי יום שלם על האופניים. תיאור המוצר של היצרנית מגלה לא מעט פיצ’רים וטכנולוגיות:

  • החלק העליון עשוי מיקרופייבר ממותג הנקרא Teijin שלדברי ג’ירו מתאים את עצמו לצורת הרגל.
  • הגנות מולחמות סביב הנעל מקנות הגנה ואמינות לנעל.
  • מערכת הידוק חזקה ובטוחה עם אבזם בר החלפה.
  • טבעת המתכת התופסת את הסקוצ’ האמצעי מוסתת הצידה כדי למנוע נקודת לחץ כואבת
  • סולית קרבון איכותית של Easton EC90 מקנה קשיחות והעברת כח מקסימליים
  • החלק התחתון ביותר, החיצוני של הסוליה- מתוכנן לאחיזה גבוהה ואמינות בקרקע.
  • סוליה ללא מחוברים – עבור הרוכבים ללא קליטים שטח הסוליה החיצונית גדול יחסית לאחיזה טובה יותר של הפדלים השטוחים
  • אופציה להוספת ספייקים\מסמרים (פחות רלבנטי לישראל, אבל אם אתם במירוץ סייקלו, על דשא ובוץ בארה”ב אולי תצטרכו את זה…)
  • משקל: 355 גרם (במידה 42)

 

1-004

הציון של אימלדה (מרקוס)

כהוקרה (יעני Tribute) לאם הרוחנית של בעלי הפטיש ואספני הנעליים, אנחנו קוראים על שמה של אשת רודן הפיליפינים ההיא את פרק ההתרשמות הכללית ושיפוט העיצוב והסקסיות של נעליים בבייקפאנל. אימלדה לימדה אותנו שאי אפשר לאמר “יש לי מספיק נעליים בארון” ותמיד, אבל תמיד יהיה גוון כלשהו חדש באחד מהסטים של בגדי הרכיבה שלנו שיצריך זוג נוסף…

מדובר במוצר שלוקח את כל עקומת הלימוד הקיימת בנעליי רכיבה, משתמש בה, מדייק אותה, מבצע אותה בצורה איכותית, אבל לא כ”כ מנסה לחדש או להפתיע. הנעליים האלה הם מוצר קל לתפעול, שמעבר על כל הפיצ’רים שלו מגלה מימוש יעיל ולא מתחכם. למרות שזה לא מבחן ארוך טווח הם משדרים איזה אמינות ואיכות שנראית ככזו שתחזיק לאורך זמן ארוך, וזה גם תואם את המסרים השיווקיים שלהם על הנעל הזו: החומרים מרגישים טוב ביד, התפירות וההדבקות נראות חזקות וההגנות והסוליה – מאסיביות. כל זה בלי לייצר משקל גבוה – 355 גרם זה בהחלט משקל טוב מאוד לנעל מהז’אנר הזה, במיוחד אם רוצים אותם ליותר מכמה רכיבות.

הצבעים – רגועים וללא סיכונים או החצנה של צבע קיצוני – שחור לבן סולידי עם נגיעת אדום קלה מתאימים לנו מאוד לחליפת הפסים של בייקפאנל, אבל יהיו כאלה שיציינו בצדק את הקושי שבלבישת לבן על נעליים, במיוחד בחורף. אגב – אם חשוב לכם להחזיק במוצרים הכי מעודכנים שיש כדאי שתדעו ש Giro כבר הכריזה על דגמים מעודכנים יותר באתר שלה: Code VR70 משני דגמים ועם צבעים מגניבים בהחלט וכמה עידכוני פיצ’רים, אבל הדגם הזה עדיין זמין ברוזן ומינץ.

1-002

סולית הקרבון

ברכיבה, סולית הקרבון הממותגת של איסטון מרמת הקרבון הגבוהה והקשיחה ביותר (EC90) יצרה יעילות דיווש וקשיחות מופגנת בסוליה. רייסרים מחפשים את הקשיחות המקסימלית והם יקבלו אותה במלואה בג’ירו Code. יש גם גישות שונות להיבט הזה הטוענות שמעט גמישות באיזורים נשלטים מספקת נוחות וניתן לקבל אותה ללא הפסד העברת כח. הנעל הזו בהחלט מחזיקה בגישה האומרת – סוליה קשיחה יותר היא סוליה טובה יותר. זה הופך אותה למתאימה מאוד לרכיבות של עד שעתיים אולם למרתונים ורכיבות של יום שלם לטעמי פחות קשיחות תהייה נעימה יותר. מעניין שבדגמים החדשים הם בחרו ב EC70 דווקא ולא ב EC90 ואני תוהה אם זו היתה מטרתם.

הגנות הסוליה והמדרס החיצוני

אין דבר מעצבן יותר מלגלות בנעלי אופני הרים שאי אפשר ללכת איתם כמעט בשטח: שמחליקים, שסולית הקרבון היקרה חוטפת מכות מסלעים במרכז הנעל כי אין שם הגנות… לא פה. למרות שבדגמים החדשים הסוליה החיצונית שודרגה ל Vibram המעט גמיש ודביק יותר מהסוליה החיצונית מהחומר הפלסטי הקשה שפה, הרי שמדובר גם בדגם הזה במדרס חיצוני משובח שמגן על הנעל ומאפשר לכם להרגיש בנוח גם כשאתם מסביב לרכיבה. זה נובע ממימוש ההבטחה של היצרן: שטח המדרסים החיצוניים אכן גדול, והם עמוקים יחסית, ומשמעותיים.

Giro נעליים1הגנות ברורות על הרגל מכל הצדדים

אתם תרגישו בטוחים בתוך ה Giro Code. יש סביב לכף הרגל שפע של הגנות, הלחמות חומרים ומעטפת מצוינת ששומרת על הרגל שלכם. הנעל מרגישה מאסיבית יחסית באופן כללי למרות שהמשקל שלה אינו גבוה במיוחד – זו הצלחה תכנונית. הגנה טובה יש לה מחיר בד”כ במשקל גבוה, אבל לא פה. בהחלט קטע חזק וחיובי בנעל הזו.

מעטפת – גזרה צרה יחסית, ומבנה קשיח

הגענו לחלק הכי קריטי בסופו של דבר לרוב הרוכבים – ההתאמה הבסיסית לכף הרגל. זה גם היבט שמאוד קשה לכתוב עליו מסקנות ברורות כי ברור שאני מתנסה בנעל מתוך כף הרגל הספציפית שלי – ולא משל הקורא את המבחן הזה… אבל בכל זאת, אנסה להכליל: ביחס לכל נעל אחרת כמעט שבדקתי מדובר בנעל הפונה לבעלי כפות רגליים צרות. כף הרגל שלי צרה יחסית – ועדיין – חשתי הדיקות רבה במרכז הנעל, ולקחתי מידה גדולה יותר ממה שבד”כ אני בוחר (גם כדי להכיל מדרסי קסטום). מי שתמיד מגלה שהוא שוחה בתוך נעליים ומחפש מדרסים, גרביים עבות ופתרונות מסוג זה לכף הרגל הצרה שלו, יש סיכוי שמצאנו לו את המוצר המתאים לו. נמליץ ליבואן להביא גם את הדגם הרחב – שיתאים להרבה רוכבים בישראל.

חלק מתחושת ההגנה הטובה על הרגל, נובעת לא רק מהחיזוקים הייעודיים לכך אלא גם מכך שהמערכת הזו מרגישה יציבה וחזקה. אני חולק על טענת היצרן לגבי הבד העליון של הנעל – לטעמי זו לא נעל מהז’אנר הגמיש יחסית שמקבל ברכות את צורת הרגל שלכם. מדובר במעטפת מעוצבת בעלת חיזוקים והידוקים שאם היא תתאים לכף הרגל שלכם היא תוכל להיות נוחה אולם היא פחות אדפטיבית למבנה כף הרגל מנעליים אחרות שבדקתי. עוד דבר שחשתי הוא בתפר בולט בדיוק מתחת לאבזם הראשון שבהידוק חזק החל ללחוץ מבעד ללשון נעל שמאל.

המבחן נערך בחורף כך שקשה לי לאמר בצורה ודאית איך האוורור. רכבתי עמם גם במזג אוויר חם יחסית (אולם לא לח) והם היו נוחות וטובות.

1-20150224_111857

מנגנוני הידוק נוחים במיוחד

אחרי שעברתי מכמה זוגות של שימנו (שיש להן יתרונות רבים בהחלט, אולם הם מתחכמים מדי בקטע של מנגנוני ההידוק) שמחתי לראות פה גישה פשוטה לעניין: האבזם המסורתי – גדול, נוח, עובד ובר החלפה. הסקוצים- חזקים מאוד, קלים לתפיסה והידוק.

מערכת ההידוק פה עושה נעים לרוכב ומקלה עליו למצוא את עוצמת ההידוק הנכונה לו ביותר. לא בעיה לתפוס את הסקוצ’ים ולמתוח אותם.

מדרס איכותי ביחס לנעלי מדף עם קשת מתחלפת

הגענו לפרק בו הבוחן, שרגיל למדרסי קסטום מתלונן באופן מסורתי על הפער בין אלה למדרסי ברירת המחדל של חברות הנעליים. הפעם דווקא אפתיע: מדובר במדרס לא רע בכלל ביחס לעובדה שהוא מקורי ומגיע עם הנעל. יש לו אפשרות בחירה והחלפה של גובה הקשת המרכזית, והוא בהחלט מהטובים שבז’אנר. זה לא קסטום אבל זה מעל לממוצע ונוח וראוי לנעל ברמה הזו.

1-009

לסיכום

נעליים – לרכיבות שבילים טכניות יחסית של עד שעתיים, באיזורים סלעיים שמצריכים נעל שאפשר ללכת איתה פה ושם על משטחים בעייתיים, והגנות ומבנה מצוינים בשביל לשמור על כף הרגל ממכה מזדמנת, זו נעל טובה.
יש לה מדרס איכותי בר התאמה לגבהים שונים של קשתות כף הרגל, והיא מתאימה יותר לבעלי כפות רגליים צרות. מנגנוני ההידוק מצוינים ורמת האיכות הכללית מרשימה. נכון, רוב היצרנים מתהדרים במקסימום קשיחות של הנעליים שלהם כיתרון ואם זו תפיסתכם אז מדובר פה בנעל מצטיינת, אבל מבחינתי זו לרכיבות ארוכות של מעל לשעתיים אעדיף נעל בדרגה אחת רכה יותר שגם תהייה מעט יותר סתגלנית לצורת הרגל בחלק העליון, אבל לכל רכיבה אחרת, ובמיוחד רכיבות XC טכני וקצר יותר היא בהחלט תתאים.

הכפפות האלה הם אחד המוצרים הטובים ביותר שנתקלתי בהם לאחרונה, והן נמכרות במחיר מצוין, במיוחד לחברי מועדון רוזן ומינץ.

בחן: גיאחה
צילמו: עופר עברי, ירנין פלד, גיאחה

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים