יש לנו הכבוד והשמחה להכריז על הצטרפותו של יואב מאור ל BIKEPANEL!

אנחנו רוצים לרכוב איתו: שותף רדום ומכונאי (עירני) ב”תלתאופן” – חנות האופניים של זכרון, מדריך קבוצת הרכיבה “כרמליטים“, חבר נבחרת ישראל בהרים – לשעבר (שווה איזה שתי נקודות…), מרצה בקורס מדריכי אופניים על מכונאות, מתחרה ורוכב להנאתו, אדריכל ומעצב בשעות הפנאי, שטותניק, דעתן ורוכב-על ורסטילי במיוחד. יואב יתן לנו בין השאר (אבל לא רק) הצצה אל איזורי הדימדומים של חנות האופניים – מה קורה שם באמת לפני ואחרי שהשלט “פתוח-מזגן” מונח על הדלת?

הכתבה הראשונה שלו מביאה ל BIKEPANEL את הסיקור הישראלי הראשון מיורובייק 2011:

אז ככה סתם, יום בהיר אחד, נשלחתי לגרמניה. בשליחות החנות, מזת’ומרת? מי שלא מכיר, EUROBIKE, היא תערוכת האופניים הגדולה בעולם. התערוכה נערכת אחת לשנה, בעיירה הציורית פרידריכשאפן (Friedrichshafen – נא לקרוא במבטא גרמני), על גדות אגם קונסטנס. ביום בהיר ניתן לראות מהטיילת בעיירה, את אוסטריה, שווייץ והאלפים. טוב, נו, אז גם ביום לא בהיר.

תערוכת יורובייק, כשמה כן היא, שמה דגש על השוק האירופאי. כשבוע אחריה, מתקיימת בלאס-וגאס אחותה הצעירה, הקטנה והאמריקאית – INTERBIKE. הדעות חלוקות מי מהן יותר חדשנית או מעניינת, אך ניתן לסכם כי כל אחת היא מראה של השוק המקומי ממנו נולדה. כך למשל, ניתקל ביורובייק במותגים אירופאים, לרוב גרמנים, שלא שמענו עליהם מימינו (מעבר לפוקוס, קיוב וקניון – שזכו לנציגות בארצנו, ניתן למנות את סטיבנס, סימפלון, ברגמונט ועוד). סתם לדוגמה, ספיישליזד וסטיבנס הציגו שתיהן באותו בניין, וחלשו על אותו שטח תצוגה. גם במטרים, וגם בכמות ועושר הדגמים.

 

פן נוסף בתערוכה האירופאית הוא הדגש וההיצע העצומים של אופני קומיוטינג, במיוחד מהזן החשמלי. ניתן להעריך את היחס של אופניים שכאלה, בכיותר מ-50 אחוז מהמוצג בתערוכה. האירופאים האלה לא זזים לשום מקום בלי האופניים שלהם. בין אם למכולת, לעבודה או בסופ”ש – כשהם מעמיסים את אופניי ה-GAZELLE שלהם (כן, ההולנדיות האלה עם הפנס והדינמו), על הקרוואן הנייד, בדרכם לתור את ארצם. מבחינתם, האופניים קודמים לרכבים (כרונולוגית – היסטורית, אך גם בחיי היומיום), וזה ניכר בכל דבר שקשור בהם – בשבילי האופניים והתשתיות, במתן זכות הקדימה בכיכרות וצמתים ובעובדה שגונתר הזקן, נוסע כבר 50 שנה לעבודה בעיירה הסמוכה, על אופני עיר סינגלספיד, ולא עם ה-AUDI סטיישן שלו.

Van-nicholas_commuter

 דה אמריקנס 

למרות האוריינטציה האירופאית, מקומם של האמריקאים לא נפקד מהתערוכה. חלק מהיצרנים הוצגו ע”י המפיצים האירופאיים וחלק אף הגיעו בעצמם, או שלחו חבר’ה לתגבר את השורות. (תזכורת מאיתנו לגבי שימוש בגלריה: לחיצת עכבר אחת על תמונה, ואז מעבר עם חיצים או עכבר בין התמונות)

Cielo

סטייל, סטייל, סטייל

אם יש משהו שסצינת הפיקסי חזקה בו (חוץ מרגליים), זה סטייל. כמעט בכל פינה ניתן היה למצוא שלדת כרומולי דקיקה, בתצורת פיקסי, או סינגלספיד כביש. עדיף טיטניום, תודה. שלא לדבר על אקססוריז וחברות ביגוד והנעלה, עם ליין מוצרים ייעודי. ממש עושה חשק לעבור לתל אביב (?)

Tange_commuters

איטליה הקטנה

חלק מהביתנים ריכזו תחתם תחום ספציפי. למשל, הביתן הטאייווני – שנתן תחושה כאילו הרגע נכנסת לצ’יינהטאון – על שלל הצבעים, הנצנצים בשקל וניחוח הTAKE AWAY הסיני, שהוזמן הרגע לדוכן מהעיירה הסמוכה. הביתן האיטלקי, כמובן, ריכז תחתיו את רוב מותגי העל של האומה עם הסטייל הכי יפה שיש.

2011-08-31_13

 

חידושים והמצאות(?)

עם כל הכבוד לגונתר, ולחבר’ה שלו מהשכונה, אנחנו פה כדי לדבר על החלקים היותר מעניינים של התערוכה. זה גם הזמן לדבר על ציפיות מתערוכה שכזאת. האם היא אמורה להציג חידושים והמצאות? חדשות ושיתופי פעולה מגניבים? או רק להוות מקום מפגש בין יצרנים, יבואנים, מפיצים ובעלי חנויות? לטעמי, התערוכה הספציפית הזאת, לא הציגה חידושים מרעישים ואולי מסמלת איזושהי עצירה בתנופת הפיתוח של השנים האחרונות. מי שציפה לחדשות מרעישות מהתערוכה, זכה למעט עניין, אם בכלל. להלן כמה מההיי-לייטס:

2011-09-02_11

הפינה הישראלית

2011-09-02_15
Eurobike

—————————————————————————————————-
חינם:תנו לנו Likeב Facebook (בקישור זה), וקבלו הודעה מייד בעת פרסום כתבות חדשות ב BIKEPANEL! 

—————————————————————————————————-

 

 

אחח…יכולתי להמשיך ולהעלות לכם עוד המון פנינים ותמונות, אבל זהו, חזרתי לארץ. מי בא ל-BIKES 2012?

מאת: יואב מאור

יואב מאור – שותף רדום ומכונאי (עירני) ב”תלתאופן” – חנות האופניים של זכרון, מדריך קבוצת הרכיבה “כרמליטים”, חבר נבחרת ישראל בהרים – לשעבר (שווה איזה שתי נקודות…), מרצה בקורס מדריכי אופניים על מכונאות, מתחרה ורוכב להנאתו, אדריכל ומעצב בשעות הפנאי, שטותניק, דעתן ורוכב-על ורסטילי במיוחד. יואב מכניס אלינו Inside Information מהענף, מחנות האופניים שלו ומביא את הזווית מהצד השני של הדלפק.