עדיין לא הבנתי אם אני חובבן מקצועי או מקצוען חובבני, אבל מה שבטוח כל דבר שקשור לציוד צילום אני קונה אצל הדוסים בפינת רחוב 34 והשדרה התשיעית. “בעזרת השם” שמה של החנות אבל היא בעיקר מוכרת כ BH, מנוהלת על ידי חסידי ניו יורק ונחשבת לאחת הגדולות בעולם. איך זה קשור לאופניים? אין קשר חוץ משתי אותיות שחולקות את אותו השם עם החברה הבאסקית –  Beistegui Hermanos רק במקרה שלהם זה נשמע כמו – באסקי חרמן. דרך אגב, לחברה במנהטן הולך פצצה אז אינשעאללה, אֱלהֵינוּ מֶלֶךְ הָעולָם בּורֵא פְּרִי פידול.

הפעם נכנסו אלינו למבחן:

  • דגם: DA796 LYNX 4.8 CARBON 9.7
  • משקל: משקל רטוב (כולל פדלים, מחזיק וחומר): 12.3 ק”ג
  • פפלונס: 23,900 ש”ח
  • משווק: BH ישראל – לאתר היבואן
שרבט: יוג’ין לויט
פיקסל: עופר עברי

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

המותג

גילוי נאות – לא הולך להיות יצירתי, הלכתי וגנבתי בקופי פייסט את מה שכתבו חבריי למערכת על הברנד (תודה לגייחה ותום).

מותג האופניים המצליח BH נוסד בספרד בשנת 1909 על ידי שלושת האחים למשפחת באיסטגוי כחלק מניסיון לספק כלי תחבורה נוח, מהיר וכלכלי. המאמץ המשותף של האחים הוביל לפיתוח אופניים קלים מאוד, מהירים ביותר ואמינים, תכונות שיופיעו גם בשאר דגמי BH בעתיד. במהלך השנים, בזכות השימוש בטכנולוגיה מתקדמת, אופני BH השיגו סדרה של ניצחונות מרשימים ותרמו חידושים רבים לעולם הרכיבה על אופניים. בשנת 1935, הפכה BH ליצרנית האופניים הפופולארית ביותר בספרד.

 

חברת Beistegui Hermanos, או בשמה המקוצר והפורמלי BH. כיום החברה מייצרת אופניים בשני מפעלים; בויטוריה בירת חבל הבאסקים שבספרד ובפורטוגל. החברה מייצרת מעל 200,000 זוגות אופניים בשנה ופחות או יותר את כל סוגי האופניים: החל מ BMX דרך אופני עיר, כביש, פיקסי, שטח, וכלה באופניים חשמליים ואפילו אופני כושר. יש לה גם שלל חלקים וציוד לכל הנ”ל – בקיצור: מדובר בחברה גדולה ומשמעותית. לעוד פרטים על המותג בישראל לחצו פה.

image00

מה בתפריט

  • Rear shock Fox Float DPS RL
  • Fork Fox 32 Fit4 Remote Adjust Air 120mm
  • Shift levers Shimano XT
  • Gear –  Shimano XT 11sp
  • סטם 90 מ״מ, כידון 740 מ״מ
  • Crank set Shimano MT700 36/26
  • Front brake Shimano XT 180mm
  • Rear brake Shimano XT 160mm
  • Wheelset DT M1700
  • Tires Michelin Wild Racer 2.25/ Grip’R 2.25
  • Saddle Prologo X8
  • Seatpost KS Lev Dx

image07

אני אישית לא מאמין במבחני אופניים. אבל אין ברירה – הכניסו אותי לפינה, אז את השכבה הקטנה בכל המעטפת הזאת אני עדיין אנסה להעביר. השכבה הסובייקטיבית של הבוחן. הסיבה לאמירה הזו בעיני היא שמבחני אופניים צריך לקחת בערבון מוגבל כי הבוחן הוא רוכב אחד, מסוים, ואילו הרוכב הקונה הוא בהגדרה ייצור מסתגל: כל רוכב לומד את המכונה, לומד את פיזור המשקל והצורה שבה צריך להפעיל אותה, ולכן מפיק ממנה בסופו של דבר הרבה יותר מאשר מה שנדמה בהתחלה.

אני מאמין שמבחן אופניים וזה לא משנה אם זה למגזין או לפני קניה, אמור להתחלק לשלושה שלבי רכיבה.

  • הסיבוב בחניה – מבחן היש קליק או אין קליק
  • רכיבה ראשונה – רושם ראשוני
  • שאר תקופת מבחן – ההרגל לשינויים

image06

מבחן הקליק הראשון

אומנם אני מחוץ לשוק כבר מעל עשור אבל כמו באופניים, תקף לכל החיים – זה בדיוק כמו לצאת לדייט עם בחורה והמוח הגברי חושב חד ומהיר: מבחן ראשון – כוסית לא כוסית. לאחר מכן בא הדייט הראשון – ומבחן הזורמת לא זורמת. ומשום מה זה תמיד נגמר במערכת יחסים לטוב ולרע – ההרגל.

על יופי תמיד אפשר להתווכח אבל מבחינתי הלינקס זו פיסת קרבון יפיפיה עם רמת גימור שלא מבייש את שאר שחקני השדה, ולא סתם יפה היא גם רזונת רצינית. על המשקל הבייתי מספר שצץ היה 12.3 ק”ג כולל עקבים (פדלים) – מבחן הכוסית עובר בהצלחה.

פלרטוט קצר וסיבוב החניה יוצא לפועל – בחצי פידול אתה כבר טס במהירות שיוט והאופניים מגיבים יפה לכל תנועת גוף.  הגיע הזמן לקבוע דייט ראשון!

image02

הדייט – רכיבה ראשונה

בדייט כל פרט קטן מתחיל לצוץ בהגזמה, מלווה בהרבה שאלות לטוב ולרע. גם על האופניים ברכיבה הראשונה

הראש לא מפסיק לעבוד בחיפוש אחר השונה, החיובי והשלילי.

במבט מעמיק אני מגלה הרבה פרמטרים שנראים לי משונה: הטופ טיוב נורא קצר ובהחלט מתאים לרוכב שבדרך כלל רוכש אופני מידה מדיום (וברשותי מידה לארג’). הייתי מקצין וטוען שהייתי צריך לקחת מידה מעל למרות שלפי מחשבון האתר אני במיקום הנכון. כאות פיצוי הסטם יותר ארוך מהאופנה האחרונה באופני שבילים וזה די מפצה על היחס מידת אופניים-רוכב אבל פוגע בהיגוי טכני צפוף.

מיקום הרוכב די מאחור. אולי התנוחה הנכונה בזוגיות אבל לאופני שבילים זה נראה מוזר – המחשבות על קושי בעליות צצות עוד לפני הנסיון.

מבחינת מתלה הלינקס נרקמו על בסיס ספליט פיווט ופה אפשר להרחיב לכתבה נפרדת רק על הדרמות מאחורי ההמצאה, מי המציא ולמי זה שייך (למשחקי הכס יהיו פחות עונות). גם אותי זה לא ממש עניין ובתאכלס מתלה זה מספק תפקוד מצויין להגדרת “יעילות הפידול” (למי שעדיין סקרן ואוהב רישומי פטנטים ומספרים – הנה לינק לפטנט הרשום של Dave Weagle).

image08

בשילוב תנוחת גוף מאחור ומתלה שמספק לך פידול יעיל מתקבלת מכונה מדהימה לשיוט מהיר בשלל הסינגלים. תומכות השרשרת הקצרים ביחס לממוצע בשוק נותנים את הבטחון המלא לגרזן בפניות אפילו שיש סטם ארוך בקדמת הקוקפיט. בולמי 120 מ”מ על בסיס גלגלי 29 מספקים את החופש הנכון בלהכנס לכל אלמנט מבלי לחשוש.

אבל אנחנו עדיין בדייט הראשון והחששות בוחנות כל שינוי ממה שהגוף מכיר או רגיל אליו – הספליט פיווט עובד נהדר בסינגלים זורמים ונותן תחושה של ריחוף מעל כל האלמנטים על ידי ניצול יפה של שיכוך לעומת יעילות פידול, אך כשנכנסתי לקטעים של גינות סלעים שבהם רציתי להמשיך לפדל ולנצל את המהירות, המתלה נשאר קשיח ונתן פידבק של ז”ק. המתלה הזה עושה שימוש בכוחות הפידול של הרוכב ומתקשח תחת לחץ על הפדלים, מה שמקשה את המעבר באלמנט הטכני אלא אם מפסיקים לפדל ועוברים לטכניקת פמפום.

הדייט מסתיים ברגשות מעורבים – מצד אחד יש הנאה מוחלטת בכל מה שקשור לזרימה ומצד שני השוני המתלה  יוצר דיסוננס לעומת מה שהגוף רגיל באיזורי פידול טכני.

image05

יוצאים לקשר מתמשך

כשיש ספק אין ספק, חייבים לבדוק לעומק מה כל כך מדליק בהם ומה גרם לתחושות מוזרות בגינות סלעים.

יוצאים לקשר מתמשך, ופה רבותיי כמו בכל מערכת יחסים, אנחנו לומדים אחד את השני. יחס גורר יחס.

כשאתה נותן את מה שהיא רוצה, אתה מקבל את זה בחיוב כפול חזרה.

למדתי את התנהגות המתלה והגוף התחבר לניואנסים הקטנים שלו ופשוט לא רציתי לרדת. הסטרווה נצבעה בצהוב וסחבק שייט עם חיוך לכל עבר.

כל החששות שצצו בדייט הראשון נמוגו – ללא ספק גם לשינויי מתלה בין אופניים לאופניים, שפת גוף שלנו צריכה זמן הסתגלות ופה המשפט הזמן עושה את שלו נכון מאי פעם. האופניים משייטים בקלילות בעליות, המתלה מתקשה מיד עם פעולת הפידול, וקלילות האופניים פשוט מעיפות את הרוכב במעלה ההר.

הסיבובים  זורמים היטב ומגבלת 29 כלל לא מורגשת, כל זאת בעזרת הצ’יין סטיי הקצר ובכלל תחושת BMX בהשוואה של גודל רוכב לגודל אופניים.

image01

דברים שאהבתי באבזור:

  • גלגלי DT M1700 נותנים תחושה של קלילות ותורמים רבות לשליטה יפה בזמן דהירה.
  • צמיגי מישלינג הפתיעו באחיזה ופתחו לי ת׳עיניים למותג שלא חשבתי לפזול לכיוונו.

image03

מה הייתי משפר

  • האופניים באים ברמת גימור יפה של חלקים חוץ מהבולם הקידמי – לאותו תג מחיר הייתי מצפה לקבל לפחות רמה מעל.
  • אל תקנו את המידה המומלצת לגובה שלכם בצורה אוטומטית – הייתי בוחן אופציה של מידה מעל עם סטם אופנתי באיזור ה 40 מ”מ – כך שומר על טופ טיוב קצת יותר ארוך ומרוויח אקסטרה היגוי בקוק פיט.
  • הייתי מוותר על מערכת הילוכים קידמית ועובר לגלגל שיניים יחיד, במהלך המבחן בכלל לא ירדתי לגלגל הקטן –  וחוסך עוד 400 גרם.
  • הייתי מוותר גם על הנעילה של הבולמים – המתלה עובד מצויין ואין צורך לנעול, גם פה יש חסכון של כמה גרמים.

אני לא רוצה לדעת לאיזה משקל ניתן להוריד אותם אחר הגלח המבוקש – כבר במשקל הנתון זו מכונה פצצה לעליות. עם הורדה קלה זו הולכת להיות מכונה מהירה לא רק בירידות, אלא כזו שתייצר לרוכב האגרסיבי לא מעט יתרון גם בעליות.

image04

לסיכום

BH פועלים בארץ תקופה קצרה יחסית אבל כבר שמו חותם יפה בסצינה ישראלית. ה BH Lynx 4.8 קרבון הם בהחלט מכונה אטרקטיבית במשקל נוצה, שהייתי מוסיף לאורווה אם זה לא היה כרוך בתהליך גירושין עם אישתי. שימו לב למידות והאורכים ושקלו רכישת מידה אחת גדולה מהמומלצת תוך קיצור הסטם בהתאם לסטייל העדכני. יש פה אופניים ברמת גימור מרשימה במיוחד, ומשקל מעולה עם פלטפורמה יעילה מאוד תחת פידול. אלו שמחפשים להתחדש במיטב הטכנולוגיה על בסיס שלדה קלה, אוהבי סינגלים זורמים וגם נוגסים בקרוס, ימצאו עסקה טובה, במיוחד אם נשווה לשאר שחקני השוק.

שרבט: יוג’ין לויט
פיקסל: עופר עברי

פלירט עם BH Lynx 4.8 - האם יש קליק?
גימור ומראהמשקל ועליות
המלצת מידה לרוכבבולם קדמי
88%ציון BIKEPANEL
סקסאפיל ועיצוב90%
קטעי דיווש ועליות90%
ירידות85%
סיבובים ומשחקים90%
אבזור ותמורה למחיר85%
X פקטור סוביקטיבי85%