כרונו (Crono) היא חברה איטלקית משפחתית שבמשך 40 שנה יצרה נעליים למיטב החברות והספורטאים. לכבוד חגיגות ה-40 הם החליטו לשלב את כל הידע, הניסיון, תשומת הלב האין סופית שלהם לפרטים, האיכות הגבוהה של עבודת יד איטלקית, ולהקים חברה חדשה שתשלב את כל זה ותהפוך את הלוגו שלהם למותג נחשק בענף האופניים בכל העולם. קיבלנו למבחן את הנעליים בייבוא החדש של זוהר רובין לישראל.

בחן: ירנין פלד
צילם: גיאחה (+תמונת יצרן)

הדגם שמיובא לארץ ניצב בראש קטגורית נעלי השטח של החברה, בצבע לבן (צבע אמיץ לרוכבי שטח) עם נגיעות בשחור ובשילוב של סוליה אדומה, הן נראות ממש טוב. מיד כשמרימים את הנעל בפעם הראשונה אפשר להבחין בשני דברים בולטים – האיטלקים יודעים לעצב והמשפחה הזו יודעת לייצר נעליים. הנעל נראית איכותית מאוד. החומרים, איכות העבודה והגימור הם מהגבוהים ביותר. קו העיצוב הוא “סליק”= מודרני ומעודכן ונראה מהיר.

  • מותג נעליים: Crono.
  • מוצר: נעלי שטח, Extrema 2.
  • מחיר: 1100 ש”ח.
  • יבואן: רובילייף (זוהר רובין).

Crono Extrema 2

היצרן מציין כמה טכנולוגיות יש לנעל ועוד כמה פרטים נוסיף אנחנו:

  • מדרס עם בולם זעזועים פנימי אנטומי.
  • פרופיל פלסטי ייחודי בעקב שמונע תזוזה מיותרת.
  • הגנות מיוחדות בלשון ובחלק האחורי באמצעות ריפוד בעל זיכרון צורת הרגל.
  • מערכת הידוק כפולה המאפשרת כיוונון מדויק (מיקרו) של עוצמת ההידוק.
  • אחיזה מוגברת במקומות שנדרשת באמצעות חומר מונע החלקה.
  • משקל: 310 גרם.
  • מידות: 38, 39, 40, 41, 41.5, 42, 42.5, 43, 43.5, 44, 44.5, 45, 45.5, 46, 47, 48.
  • צבעים: שחור, אדום, ירוק, לבן, שחורירוק.

 

016

הנעל נוחה!

את הרכיבה הראשונה שלי עם הנעל עשיתי בחברת חברים רבים וטובים באפיכניסה. התובנה המשמחת ממנה היא שהנעל הרגישה טוב ובק״מ ה-60 שמתי לב שהיא לא מפריע או מעצבנת וזה נהדר לנעל חדשה ברכיבה ראשונה וכזו אינטנסיבית.

מידת הנעל היא מה שכתוב. כלומר 42 = 42 (כבר נתקלנו בחברות שדורשות נרמול של סקלת המספרים שלהן למידות הנכונות), ולמרות ההגדרה של גיזרה צרה, ״slim fit״ יש די והותר מקום לאצבעות גם לרגל רחבה כשלי.

הנעל בנויה לתלפיות. קצה הנעל מחוזק בחומר מיוחד להגן עליה ממפגש עם עצמים מאתגרים כמו סלעים, ענפים ושאר מרעין בישין. החלק העליון בנוי מחומר עמיד נגד קרעים ועקב מחוזק ומדופן גם הוא נועד להגן על הנעל והרגל בעת מפגשים עם אלמנטים קשים וקשיחים.

 

018

מוציאה לשון

פנים הנעל, באזור העקב, מרופד  ומעליו חומר מונע החלקה בכיוון אחד שמחזיק את העקב במקום.

הלשון בנויה למעשה משלוש שכבות המקנות לה נוחות וחוזק ואוורור. בנוסף קצה הלשון חתוך ובמקום נתפר חלק רך ומרופד.

החלק הפנימי של הלשון הוא בד נעים ומחורר ומעליו רשת ומעליה חומר חזק ועמיד עם פתחים גדולים לאפשר אוורור.הלשון של הנעל בהחלט עושה את עבודתה נאמנה בכל הנוגע לאוורור ונוחות.

 

190

מדרסי ברירת המחדל, כרגיל- יכולים להשתדרג

למרות הנוחות הכללית שחשתי בה- היה משהו לא נכון עבורי בנעל. התחושה התחדדה ברכיבה שניה שעשיתי: 3 ימים לאחר מיכן מפרק הבוהן ברגל שמאל כאב, ולווה בתחושה לא נוחה בכרית כף רגל שמאל.

גיליתי את הבעיה. זו כמעט תובנה צפויה מראש וצפויה: המדרס המקורי המגיע עם הנעל, או יותר נכון, הפיסה המאוד דקה הזו, לא מספקת תמיכה מספקת לכף הרגל שלי. כדי להנות מהנעל והרכיבות הבאות שלי, לקחתי את מדרסי הקסטום המותאמים בדיוק לי והרי זה פלא, הנעל מרגישה עכשיו ממש טוב, הרבה יותר טוב. ניתן להדק את הנעל במידה ולא מידי.

מדוע התובנה הזו צפויה מראש? כי עוד לא נתקלנו בבייקפאנל בנעל שהמדרס המקורי שלה באמת ראוי להישאר בתוך הנעל. אם אתם כבר אחרי שלב ההבשלה ויש לכם מדרס קסטום תבינו על מה אנחנו מדברים מיד. אם אתם רוכבים רציניים של יותר מפעם אחת בשבוע, ועדיין לא עשיתם- חבל… כל שנאמר הוא שזה לא אותו דבר, וזו לא בעיה של כרונו אלא משהו שחוצה את כל התעשייה. גם כשקונים נעל יקרה, מדרסי ברירת המחדל בנעלי הרכיבה לא מתקרבים למדרסי קסטום איכותיים.

 

065

סוליה בעלת רמת קשיחות מצוינת

לאורך זמן קשיחות יתר עלולה לעייף את הרגל, בעיקר אם המדרס לא מעניק לכל כף הרגל את התמיכה הנכונה במקומות הנכונים. בנעל הכרונו הסוליה מפתיעה מאוד לטובה. שלא כמו נעליים רבות הפונות לתחום התחרותי, הנעל הזו ממש נוחה להליכה, יחסית כמובן לנעל תחרות. הסוליה רכה מספיק לתת לתחושה של ביטחון אבל לא מידי כך שהיא לא נשחקת מהר מידי.

לאחר 3-4 שעות רכיבה ואף יותר, הרגל לא מרגישה עייפה ומצד שני אין תחשה של חוסר קשיחות בעת עמידה על הפדלים. נכון שאין את התחושה של כל מה שאני מעביר עובר אבל בהחלט לא מרגישים חוסר.

בסיס הנעל הוא מניילון מחוזק קרבון וסוליה מגומי רך אבל לא מידי כדי לאפשר הליכה נוחה בלי להחליק. יש מקום להוסיף שני זיזים כדי להוסיף אחיזה בקרקע כשצריך לדחוף את האופניים (שימושי יותר לסייקלוקרוס על משטחי דשא… קטע של חו”ל).

 

195

מנגנון הסגירה של הנעל

שני מנגנוני ה-ATOP החדשים מאוד נוחים לשימוש. ההידוק ממש נוח ומאפשר הידוק מדויק וכיוון נוסף אם רוצים תוך כדי רכיבה. לא יצא לי ליפול ולבדוק את עמידותם אל מול סלע כועס אבל הם ניתנים להחלפה בכל מקרה.

היציאה מהנעל גם היא מאוד נוחה. משחררים את הנעילה של המנגנון, חצי סיבוב בכיוון ההפוך, ומוציאים את הרגל. כל-כך פשוט ונוח.

תכנון ומיקום מנגנון הסגירה ממש טוב ויוצר עטיפה של הנעל על הרגל. אין צורך להדק מידי את הנעל על הרגל כדי שהרגל תרגיש יציבה בתוך הנעל. העקב לא מרגיש כאילו הוא רוצה לברוח גם כשמושכים חזק בעליה או בספרינט, כנראה תוצר של אותה תבנית פלסטיק באיזור האחורי.

 

193

אוורור

האוורור של הנעל הוא נהדר. לא הרגשתי שום בעיה של התחממות גם לא בימים היותר חמים. נכון שעדיין לא אוגוסט (בעת כתיבת המבחן) אבל בהחלט חם בשעות המאוחרות של הבוקר.  בנוסף יש 6 פתחים בצידי הנעל וארבעה פתחי אגזוז בעקב הנעל. בסוף הרכיבה הגרב יבשה ואין את הדחף להוריד את הנעל מהר ודחוף כדי לאוורר ולקרר.


044

ראיון עם זוהר רובין (רובילייף – יבואן GSG וכעת גם כרונו) על מותג הנעליים החדש שלו

איפה מצאת אותם?

“אחת האהבות שלי בתחום האופניים בשנים האחרונות היא להסתובב בתערוכות מקומיות באיטליה ולהיחשף ליצרנים מקומיים שלא תמיד מפורסמים ומגיעים לתערוכות הגדולות שכולנו מכירים כמו ה”יורובייק” שבגרמניה. כך אני פוגש יצרנים מקומיים ואיכותיים עם מסורת של עשייה בת הרבה שנים בתחומם. כך גם פגשתי את חברת CRONO האיטלקית, יצרנית נעלי הרכיבה. מדובר ב למעלה מ 40 שנות ניסיון משפחתי של מפעל שייצר עבור מיטב המותגים המוכרים בשוק נעלי הרכיבה בעולם תוך תשומת לב מתמדת לפרטים. מסורת ארוכת שנים של מלאכת יד איטלקית וניסיון רב הביאו את המשפחה להשיק מותג משפחתי פרטי בשם CRONO המייצג את תשוקת המשפחה בייצור נעלי איכות תוצרת איטליה. המפעל ומשרדי החברה ממוקמים במחוז TREVISO בצפון איטליה מעוז תעשיית האופניים בארץ המגף.

מה מיוחד בהם?

מניסיון של הרבה שנים עם החלפה של הרבה זוגות נעליים במהלך הקריירה, למדתי להבדיל בין הדגמים השונים. לאחר רכיבה של מספר חודשים עם נעלי הרכיבה של CRONO התפעלתי מאד מאחיזת הנעל את הרגל, וכן את איכות מנגנוני סגירת הנעל שלא נתקלתי כדוגמתם בשוק. דגמי הנעליים הנם בעלי מערכת סגירת מיקרו-מטרי A-17 בעלת חיזוק כפול המבטיחה חיזוק לכל חלק של כף הרגל. הפרופיל הגבוה בעקב מרופד ברפידה ייחודית למניעת החלקת העקב ותמיכה. לשונית הנעל נחקרה והחומר שנבחר מתאים את מבנהו לצורת כף הרגל בכדי להקנות נוחות הטובה ביותר. ולבסוף, חורי הזעה לכל אורך הנעל מקדימה ועד לאחור וגם בלשונית לשמירה על רעננות הרגל.

 

192
רוב הקבוצות והספורטאים שהחברה תומכת בהם הנם איטלקיים, לדוגמא: CYCLING TEAM SAN VINCENZO, TEAM LEGEND FACTORY MICH, ועוד הרבה קבוצות וספורטאים איטלקיים מקומיים. את הידע העשיר בתחום הם צברו במרוצת השנים בכך שייצרו להרבה חברות מוכרות ומובילות בתחום נעלי הרכיבה. יחד עם זאת את המידע העכשווי והפידבקים המידיים הם מקבלים ממגוון הספורטאים והקבוצות בהם הם תומכים.

 

097

 

סיכום

נעל לרכיבות ארוכות עם יכולות לתת בראש גם לאחר 4 שעות כמו לאחר שעה. בנויה היטב ולא פחות חשוב נראית נהדר. נוחה להליכה, יחסית לנעל תחרויות קשיחה, גם במקומות פחות נוחים. התאמת הנעל לרגל ומנגנון הסגירה מוסיפים לנוחות הנעל ולמראה הנקי. החיסרון העיקרי הוא המדרס המקורי המאוד מינימלי המגיע עם הנעל, מצב טיפוסי כמעט בכל חברות הנעליים שמתגלה בעיקר לאלה שכבר רוכבים עם מדרסי קסטום איכותיים. את נושא העמידות לטווח הרחוק נצטרך לבדוק בהנאה בחצי שנה הקרובה. ניקח אותם למשימות לא פשוטות ולהרבה מאוד קילומטרז’ ועוד נדווח בהמשך.

למי הנעל מתאימה? למי שרוצה נעל מרוצים המתאימה גם לרכיבות ארוכות. בנוסף למראה טוב ואיכות עבודה מעולה, והכל ארוז בסטייל איטלקי מוקפד.

צילם: גיאחה
בחן: ירנין פלד

מודעה 920 על 250