סיקור יומי מטור ערד הבינ”ל בBIKEPANEL: דני אסקרוב מביא את כל האקשן! 

לסיקור הקטע הראשון לחצו פה. 

אין ספק שאנו עדים למרוץ האיכותי והמעניין ביותר שהיה בישראל עד היום. הזמן של IGP בנג”ש הקבוצתי היה כמעט מה שארטם טופצ’ניוק המצוין (שהבטיח לפני הקטע לצחי בויגן – “אני מביא את החולצה לקבוצה”) צריך על מנת להוביל את המרוץ בדרוג הכללי לקראת מחר. טופצ’ניוק ממוקם כעת שני, 0.023 שניות מהמוביל – ניקולאי צ’רקסוב. סטפן קוריאנוב מהנבחרת הרוסית גם כן ממוקם שלישי 6 שניות מהמובילים. טופצ’ניוק, בטוח בעצמו לקראת מחר – “אני אנצח ואני נהנה” סיפר לאחר הנג”ש.

המאבק בין IGP לנבחרת הרוסית יהיה במרכז העניינים מחר. לא מן הנמנע שהטור כולו יוכרע ב 8 הק”מ האחרונים בעליה מצומת חתרורים לערד. הטקטיקה והכח של שתי הקבוצות ישחקו משחק מרכזי אבל אם הכל יהיה כשורה נהיה עדים לדו קרב מאנו-א-מאנו בעליה האחרונה.

קריטריום לזכר איתמר איליה  – שלב 2 א

לובשי החולצות זכו למקום בקדמת הדבוקה לפני הזינוק. הדוחק על הקו והמאבקים על מקום העידו על המתח הרב ששרר לפני הזינוק.

1

הכי מתוחים היו הנבחרת הרוסית. להם גם היה הכי הרבה מה להפסיד…

הרוסים אמנם נבחרת נוער אך הם מבינים מרוצי אופניים היטב.

צ’רקסוב (מוביל המרוץ, בצהוב, רביעי בתמונה) וקוריאנוב (מוביל בתמונה בחולצה הירוקה) הובילו בליץ ברוטלי בשתי ההקפות הראשונות. מ 88 מזנקים, נותרו כ 20 רוכבים בפלוטון הקדמי אחרי 2 ק”מ של תחרות. מרוצי אופניים זה ספורט אכזרי…אמרנו כבר?

כך, עם פלוטון מדולל יש פחות בעיות ופחות סיכוי לנפילות. אחרי שתי הקפות מתוך 35 מתוכננות המרוץ נכנס לשלב השני.

2

 

ההולנדים של קבוצת Kanjers, מיומנים במרוצי קריטריום, הפגינו יכולת גבוהה לאורך כל המרוץ ועבדו הרבה מלפנים. רוב הישראלים החזקים (רוכבי הנבחרת וניב ליבנר) נותרו בחבורה הראשונה. כל מי שנשר יתפס במהלך הקריטריום ויורד מן המסלול.

3

סוף סוף גבאי – אחרי שהיה אקטיבי מן הזינוק יוצא גיא גבאי (IGP, בשחור) לבריחה יחד עם אביב יחזקאל (CCC 1).
4
איתמר איינהורן (500 וואט) יוצא לגישור וחובר לגיא ולאביב. שלישיה חזקה שלא מאיימת על הדרוג הכללי נוצרת.

גיא גבאי מנצח את שלושת מאוצי הביניים בנסיונו לזכות בחולצת המאיץ של הטור.

5

מאחור – ההולנדים והרוסים מנהלים את המרדף. כאשר הפער של הבריחה עלה על דקה, רוכבי TACC 1 ויואב בר (IGP) עלו לפנים על מנת למנוע מאביב יחזקאל לעבור את ניב ליבנר ואת יואב בעצמו המדורגים ראשונים בין הישראלים במקומות 6 ו 10. אביב יחזקאל זינק כשהוא 40 שניות אחרי יואב בר וניב.
6
איתמר איינהורן (500 וואט) שואג לנצחון. הרבה פורקן אחרי האכזבה של אתמול. אביב יחזקאל המצוין מסיים שני וגיא גבאי מסיים שלישי אחרי שאיבד את חבריו לבריחה בהקפה האחרונה. מכיוון שעל הספרינט האחרון הוענק ניקוד כפול, איתמר וגיא מסיימים את קטע 2 עם אותו ניקוד בדרוג החולצה הירוקה. איתמר יזכה ללבוש את החולצה מחר בזכות הנצחון בקטע.

7
8
הפלוטון מסיים 35 שניות אחרי המנצחים אחרי הקפה אחרונה חזקה.

9

הרוסים שומרים על החולצה הצהובה והלבנה.

10

שלב 2 ב – נגד שעון קבוצתי

המפסידים הגדולים של היום הם TACC 1 עם זמן מאד מאכזב של 43:37. פטריק מורן (עם קסדה שחורה בתמונה) שהיה שלישי מפסיד הרבה זמן ויורד למקום הרביעי.

1

500 וואט הצעירה רכבה נג”ש לא רע בכלל עם זמן של 42:48, זמן שממזער נזקים והרבה יותר טוב משנה שעברה. הזמן הקנה לה את המקום החמישי בנג”ש

2

קבוצת Kanjers ההולנדית ממשיכה את היום המוצלח שלה מהקריטריום עם מקום רביעי מרשים בזמן של 42:25.

3

קבוצת CCC1 רכבה נג”ש מצוין על מנת לזכות במקום השלישי בקטע בזמן זהה לקבוצה ההולנדית 42:25.

4

נבחרת הנוער הרוסית ובשורותיה החולצה הצהובה והחולצה הלבנה (הרוכב המוביל בדרוג הרוכבים עד 21) רכבה נג”ש מצוין וסיימה בזמן של 41:42. עושה רושם שבמהירות בה רכבו בדרך חזרה, כ 60 קמ”ש, אחרי שהובילו על IGP בחצי המרחק בכ 10 שניות, מגבלת ההילוכים בה מוגבלים רוכבי נוער, מנעה מהרוסים הצעירים ניצחון אבל סידרה דו קרב נפלא למחר.

5

כוכבי הנג”ש הקבוצתי היו רוכבי IGP ששרפו את המסלול בזמן של 41:30 (כ 43.5 קמ”ש) – בדיוק עשירית פחות ממה שהיו צריכים על מנת לזכות בחולצה הצהובה עם טופצ’ניוק…6

כתב וצילם: דני אסקרוב