כוכב הצפון הוא מסע אופניים תלת-יומי בכבישי הגליל העליון והגולן המתוכנן לתחילת נובמבר. מפיקים אותו בדיוק אותם אנשי ההרכב המנצח שהביא את גראן פונדו כלל-בריאות, וגראן פונדו מכתשים הבא עלינו לטובה בחורף. דווקא בימים חמים כמו אלה, שבהם השמש קופחת על הקסדה ומאיימת לאדות את המוח דרך הבנדנה, יוצא הלב אל הקרירות הנעימה של הצפון בחורף. במקום לשפוך עוד בקבוק מי קרח על הראש – בואו לייצר כושר שיא בעיתוי מושלם שיביא אתכם מחודדים ומוכנים הייטב לגראן פונדו הדרומי.

לעמוד הפייסבוק של “כוכב הצפון”

כוכב הצפון יתקיים בין 1 ל-3 בנובמבר:

היציאה למסע תלת יומי כזה עם מאות רוכבי כביש היא חוויה טקסית שנתית שהרבה רוכבים לא מוותרים עליה עוד מאז “חוצה ישראל” המיתולוגי שארגן יוסי אבני ז”ל בתחילת שנות ה 90 ודרך “רוכב ישראל” של צימוק. גם החברה מהקבוצות המתחרות מקפידים לצאת למחנות אימונים דומים, כי המחויבות לאירוע מייצרת מחויבות לאימונים, וקפיצת המדרגה בכושר מובטחת. גם החברותא והחוויות האנושיות שאוספים הם משהו חזק, שמלווה את הרוכבים זמן רב אחרי האירוע. אנחנו שמחים על כך שלא נשאר השנה וואקום בדמות אירוע תלת יומי פתוח לרוכבים לקראת סוף השנה.

אלה יהיו שלושה ימי רכיבה שיתמקדו בצפון. יש לכך יתרון משמעותי: ב”כוכב הצפון” היחס בין זמן הרכיבה לזמן המנהלות יוטה בבירור לטובת זמן הרכיבה, שכן כל הרכיבות ייצאו מאותה נקודה – מלון כפר גלעדי – באופן שהמסלולים השונים יוצרים מעין “כוכב”, להלן “כוכב הצפון”.

ועוד יתרון חשוב נוסף ב”כוכב הצפון”, לתשומת לבכם, כל אותם רוכבים חזקים שמדי שנה מקטרים שמסעות ואירועים עממיים איטיים להם מדי. ב”כוכב הצפון” תתנהל הרכיבה בצורה שונה: במקום דבוקה אחת שתרכוב מנהלתית, יוצעו הפעם למשתתפים שני מקצים, ארוך וקצר, ובארוך אפילו תהיה חלוקה לרמות! יהיו שתיים עד שלוש קבוצות למסלול הארוך, שתיים חזקות ואחת נינוחה יותר, וכאמור קבוצה אחת שתעשה מסלול מקוצר.

על החלוקה לקבוצות וניהול המסלולים ינצחו עמוס וולף ואייטור אזפיאזו מ”אוזון11″, והם גם יהיו מובילים של שתיים מהקבוצות. מעבר לחותמת האיכות של השניים האלה, אנחנו מריחים פה הזדמנות גדולה לכל המתחרים החזקים והמצוידים, להצטרף סוף סוף למעין מחנה אימונים פתוח לציבור הרוכבים ועדיין ליהנות מאוד, ולכל שאר הרוכבים – לוחמי סוף השבוע, ואלה ש”רוכב ישראל” היה יעד האימונים העיקרי שלהם – לא להסס ולהצטרף גם כן כדי לספוג אווירת אופניים בכמה רבדים שמתאימה עצמה לכל רמת רכיבה.

המסלולים מקיפים את כל הטוב שיש לגליל העליון, לאצבע הגליל ולרמת הגולן להציע: החל מטיפוסים לפסגת החרמון והר בנטל, דרך חציית כל רמת הגולן על כביש 87, 91 ו-98, וכן העפלה לכמה שכיות-חמדה הרריות באצבע הגליל, כמו אזור רמות נפתלי, ג’יש, יראון ומנרה.מעבר לנופים ולתוואי המשתנה, לחברותא ולהזדמנות להתנתק מהשגרה לסוף שבוע ארוך, שלושה ימי רכיבה רצופים מעניקים לרוכב המצוי הזדמנות לחדד את כישורי הרכיבה שלו. בין אם מדובר בשיפור טכניקת טיפוס, או בביסוס השליטה באופניים, אין כמו שעות ארוכות על האוכף כדי לתרום להרגשה טובה יותר של הרוכב על הדו-גלגלים שלו (אם נשים בצד את מחאותיו של העכוז, שגם הוא בסופו של דבר מתרצה ולומד להשלים עם גורלו האכזר). ולראייה – אותה תופעת מחנות האימונים שהזכרנו שתופסת תאוצה ונוכחת מאוד בכל קבוצת רכיבה או טריאתלון.

היום הראשון: מיקוד באצבע הגליל (1 בנוב’ 2012)

גולת הכותרת של היום הזה היא ללא ספק הרכיבה לאורך הרי נפתלי – בחלק המערבי ביותר של אצבע הגליל. גם באיזור יראון תקבלו נופים מקסימים ואחרי כן תתחילו לנוע צפונה כשהחרמון ממולכם וגדר המערכת משמאלכם. מסרו ד”ש לתצפיתנים של החיזבאללה ואנשי יוניפיל רבי האון והאפקטיביות בשמנו. ללא ספק אחד המסלולים היפים בארץ לרכיבת כביש!

המסלול הארוך

אורכו של המסלול יעמוד על 95 ק”מ עם טיפוס מצטבר של 2,040 מטר. יהיו שתי תחנות הזנה ותחנת שתייה לאורך המסלול, בקילומטרים ה-26, ה-51 וה-76. יוצאים מהמלון בכפר גלעדי ויורדים דרך שער הקיבוץ, פונים שמאלה ולמטה לכביש 9977, עוברים ליד מכללת תל-חי ופונים ימינה על כביש 90. רוכבים עד הרמזורים הראשונים בכניסה לקריית-שמונה, שם פונים שמאלה לכביש 99 ועליו ממשיכים עד הפנייה ימינה לכביש 9888 העובר בתוך מושב בית-הלל. לאחר המושב פונים בצומת T שמאלה לכביש 9779, ומיד פונים ימינה לכביש 9778. עוברים ליד קיבוץ כפר בלום ופונים ימינה בצומת T לכביש 977. בצומת הגומא פונים ימינה לכביש 90, רוכבים עליו עד צומת כ”ח, ואז פונים ימינה לכביש 899 ומטפסים עד צומת נבי-יושע,  מקום נקודת ההזנה הראשונה בק”מ ה- 26. בצומת נבי יושע פונים שמאלה לכביש 886. מול הישוב דלתון פונים ימינה, עוברים ליד אגם דלתון ומתחברים דרך ג’יש לכביש 89 עליו נוסעים עד צומת חירם, שם תהיה תחנת שתייה בק”מ ה- 51. בצומת חירם פונים ימינה לכביש 899 וליד ברעם העתיקה פונים שמאלה לכביש 8967, עליו נוסעים עד קיבוץ ברעם. משם ממשיכים עד החיבור לכביש 899 ליד קיבוץ יראון, ומשם לצומת כ”ח, שם תהיה תחנת הנה שנייה בק”מ ה- 75 (באותה נקודה שבה הייתה נקודת ההזנה הראשונה). חוזרים כ- 500 מ’ על כביש 899, פונים ימינה ומטפסים על כביש 886 העובר ליד יפתח ומנרה וצופה על בקעת הלבנון. משם יורדים, ואחרי מרגליות פונים שמאלה לכביש 9977, ואז חוזרים לצומת הכניסה לכפר גלעדי, ופונים שמאלה לקיבוץ ולמלון כפר גלעדי.

המסלול הקצר

משתתפי מסלול זה ירכבו  60 ק”מ בטיפוס מצטבר של 1,427 מטר. יוצאים מהמלון בכפר גלעדי ויורדים דרך שער הקיבוץ, פונים שמאלה ולמטה לכביש 9977, עוברים ליד מכללת תל-חי ופונים ימינה על כביש 90. רוכבים עד הרמזורים הראשונים בכניסה לקריית-שמונה, שם פונים שמאלה לכביש 99 ועליו ממשיכים עד הפנייה ימינה לכביש 9888 העובר בתוך מושב בית-הלל. לאחר המושב פונים בצומת T שמאלה לכביש 9779, ומיד פונים ימינה לכביש 9778. עוברים ליד קיבוץ כפר בלום ופונים ימינה בצומת T לכביש 977. בצומת הגומא פונים ימינה לכביש 90, רוכבים עליו עד צומת כ”ח, ואז פונים ימינה לכביש 899 ומטפסים עד צומת נבי-יושע, מקום נקודת ההזנה הראשונה בק”מ ה- 26. בצומת נבי יושע פונים שמאלה לכביש 886, ואחרי כמה ק”מ פונים ימינה ונכנסים למושב רמות-נפתלי. רוכבים על הכביש ההיקפי של המושב ובחלקו הדרומי מתחברים לכביש 8977, שעליו מטפסים עד החיבור לכביש 899 מתחת למלכיה. בכביש 899 פונים ימינה ויורדים עד לחיבור עם כביש 86 , שם פונים שמאלה בכביש המטפס ליד יפתח ומנרה וצופה על בקעת הלבנון. משם מתחילים לרדת ואחרי מרגליות פונים שמאלה לכביש 9977 וחזרה לצומת הכניסה לכפר גלעדי, שם פונים שמאלה לקיבוץ ולמלון כפר גלעדי.

893248_461158807253924_403746561_o

היום השני: רכיבת לילה אל הבנטל ואל 16 אחוזי השיפוע הידועים שלו (2 בנוב’ 2012)

היום יהיה זה הר בנטל הידוע לשמצה בשיפועו האכזרי, שאליו יעפילו הרוכבים בזריחה. הרכיבה תתחיל לפני עלות השחר, לאור פנסים, בטיפוס מכפר גלעדי דרך חורשת טל וצומת גונן, אל כביש 959 עד צומת וואסט ומשם עלייה אינסופית וארוכה יותר מה שרוב האנשים מצפים בדרך כלל – כי אחרי הקטע הראשון של העליה מאצבע הגליל העלייה ממשיכה כמעט בלי הפסקה עד למרום גולן ולפסגת הבנטל. בנוסף, כמו תמיד ברמת הגולן, כיוון הרוח ימלא אף הוא תפקיד מרכזי. בפסגה תהיה עצירה לצפייה בזריחה, ושם גם תהיה תחנת ההזנה הראשונה (קילומטר 39). חלק זה של המסלול יהיה משותף למקצה הארוך והקצר גם יחד, ואחרי הטיפוס לבנטל יהיה הפיצול בין המקצה הארוך לקצר.

נראה שהבחירה לטפס לבנטל בזריחה היא החלטה הומנית למדי מצד המארגנים – הכביש המוביל להר, הסמוך לקיבוץ מרום גולן, אמנם קצר יחסית, כשני קילומטרים בלבד, אבל הוא מתהדר בשיפוע של כ-16 אחוזים, עם חלקים משופעים אף יותר. אין כמו טיפוס הבנטל בחושך כדי לחשל את הנפש מחד גיסא, ולוודא שהמטפסים לא יתלוננו על מסלול קל מדי מאידך גיסא (כי החושך מן הסתם יאפשר לרוכבים האומללים רק להבין דרך הרגליים את גודל הזוועה – או הכיף – של השיפוע). מה שכן, סביר ששלט הדרכים שהפך לסמלו של ההר (X קילומטרים עד טבריה, בגדד, דמשק, וכיו”ב) יככב בתמונות המשתתפים ביום השני.

בגדול, היום השני הוא יום הרכיבה העמוס ביותר במסע – במקצה הארוך יהיו 137 ק”מ רכיבה בטיפוס מצטבר של 2,548 מטרים, והמקצה הקצר יהיה אף הוא תלת-ספרתי, עם 103 ק”מ רכיבה וטיפוס מצטבר נאה של 1,847 מטרים.

מסלול ארוך

137 ק”מ, טיפוס מצטבר של 2,548 מטרים. יוצאים מהמלון בכפר גלעדי ויורדים דרך שער הקיבוץ, פונים שמאלה ולמטה לכביש 9977, עוברים ליד מכללת תל-חי ופונים שמאלה על כביש 90 וימינה על כביש לא מסומן לכיוון כפר-יובל. פונים ימינה לכביש 99, ואחרי חורשת טל פונים ימינה (בצומת חורשת טל) לכביש 918, שאיתו ממשיכים עד הפנייה שמאלה לפני להבות-הבשן (בצומת להבות הבשן). מעל גונן (בצומת גונן) פונים שמאלה לכביש 959, ועליו מטפסים עד צומת וואסט וממשיכים ישר בצומת על 959 עד הפנייה ימינה למרום גולן. עוברים את הכניסה למרום גולן ופונים שמאלה לטיפוס חד לפסגת הבנטל, שם תהיה נקודת הזנה ראשונה בק”מ ה- 39. בפסגת הבנטל תהיה הפסקה כדי לצפות בזריחה.

לאחר מכן יורדים מהבנטל לכיוון דרום ופונים שמאלה בכביש 9881 עד החיבור לכביש 91 (בצומת אביטל). פונים שמאלה, מטפסים לעבר עין זיוון ומיד אחרי הישוב פונים ימינה לכביש 98 שעליו ממשיכים. ליד אלוני הבשן פונים ימינה (בצומת בשן) לכביש 87, שאיתו יורדים עד לחניון יהודיה, שם תהיה נקודת הזנה שנייה בק”מ ה- 78. מהחניון ממשיכים על כביש 87, עוברים את צומת יהודיה ופונים ימינה לכביש 888 (בצומת בית-צידה). מטפסים עד צומת בית המכס, פונים שמאלה על כביש 91 ויורדים לגשר בנות יעקב, עולים אחרי הגשר ופונים ימינה לכביש 918 (בצומת גדות). עוברים ליד גונן ואחרי להבות הבשן פונים ימינה וממשיכים עד לצומת חורשת טל, בו פונים שמאלה ומתחברים לכביש 99, לפני הכניסה לקריית שמונה פונים ימינה לכיוון כפר יובל. בכביש לא מסומן זה ממשיכים עד שפונים שמאלה בחיבור עם כביש 90 מעל כפר גלעדי, ואחר כך פונים ימינה לכביש 9977 וימינה לתוך כפר גלעדי ולמלון.

מסלול קצר

103 ק”מ, טיפוס מצטבר של 1,847 מטרים.  יוצאים מהמלון בכפר גלעדי ויורדים דרך שער הקיבוץ, פונים שמאלה ולמטה לכביש 9977, עוברים ליד מכללת תל-חי ופונים שמאלה על כביש 90 וימינה על כביש לא מסומן לכיוון כפר-יובל. פונים ימינה לכביש 99, ואחרי חורשת טל פונים ימינה (בצומת חורשת טל) לכביש 918, שאיתו ממשיכים עד הפנייה שמאלה לפני להבות-הבשן (בצומת להבות הבשן). מעל גונן (בצומת גונן) פונים שמאלה לכביש 959, ועליו מטפסים עד צומת וואסט וממשיכים ישר בצומת על 959 עד הפנייה ימינה למרום גולן. עוברים את הכניסה למרום גולן ופונים שמאלה לטיפוס חד לפסגת הבנטל, שם תהיה נקודת הזנה ראשונה בק”מ ה- 39. בפסגת הבנטל תהיה הפסקה כדי לצפות בזריחה.

לאחר מכן יורדים מהבנטל לכיוון דרום, ופונים שמאלה בכביש 9881 עד החיבור לכביש 91 (בצומת אביטל). פונים ימינה ויורדים על כביש 91 דרך צומת בית המכס לגשר בנות יעקב. אחרי הגשר עולים ופונים ימינה לכביש 918. חולפים על פני גונן, ובצומת גונן עוצרים לנקודת ההזנה השנייה בק”מ  ה- 78. משם ממשיכים על כביש 918, ואחרי להבות הבשן פונים ימינה לכיוון צומת חורשת טל. בצומת פונים שמאלה ומתחברים לכביש 99. לפני הכניסה לקריית שמונה פונים ימינה לכיוון כפר יובל. ממשיכים בכביש לא מסומן זה עד שפונים שמאלה בחיבור עם כביש 90 מעל כפר גלעדי, ואחר כך פונים ימינה לכביש 9977 וימינה לתוך כפר גלעדי ולמלון.

היום השלישי – אל החרמון – עליית ה HC הסלבריטאית ביותר בארץ (3 בנובמבר 2012)

כדרכם של ימים אחרונים ברכיבות מרובות-ימים בצפון הארץ, יוקדש היום לטיפוס לחרמון. ביום זה ההבדל בין המקצה הארוך למקצה הקצר הוא הקטן ביותר: במקצה הארוך ירכבו 125 ק”מ עם 2,440 מטר טיפוס, ובקצר – 101 ק”מ ו-2,127 מטרים טיפוס. ההבדל בין מסלולי המקצים יהיה, מטבע הדברים, במסלול הטיפוס לחרמון: בעוד שהמקצה הארוך יטפס לחרמון אחרי שבערך הקיף את כל רמת הגולן (שוב דרך כביש 91, גשר בנות יעקב ועין זיוון) – יסתפק המקצה הקצר בטיפוס לחרמון דרך כביש 959. שני המקצים יגיעו לאתר החרמון דרך בוקעתא, מסעדה ומג’דל שמס, כולל הקיר שכולנו אוהבים. כשיגיעו לאתר החרמון, מתוכנן כמובן הצילום המתחייב ליד הפסל הסביבתי החביב ביותר על קהילת הרוכבים, בולי איש השלג כמובן.

579182_371031996266606_1428948679_n

מסלול ארוך

125 ק”מ, 2,400 מטרים טיפוס מצטבר (יתכן מסלול ארוך מעט יותר אם הטיפוס לרכבל העליון יתאפשר). יוצאים מהמלון בכפר גלעדי ויורדים דרך שער הקיבוץ, פונים שמאלה ולמטה לכביש 9977, עוברים ליד מכללת תל-חי ופונים ימינה על כביש 90, עד הרמזורים הראשונים בכניסה לקריית-שמונה. פונים שמאלה לכביש 99 ועליו ממשיכים עד הפנייה ימינה לכביש 9888 העובר בתוך מושב בית-הלל. לאחר המושב פונים בצומת T שמאלה לכביש 9779, ומיד פונים ימינה לכביש 9778. עוברים ליד קיבוץ כפר בלום, ופונים שמאלה בצומת T לכביש 977 עליו ממשיכים עד לחיבור עם כביש 918 ליד להבות הבשן. ממשיכים על כביש 918 דרך גונן, ומשם עד צומת גדות (שם תהיה נקודת מים בק”מ ה- 34). בצומת גדות פונים שמאלה לכביש 91, חוצים את גשר בנות יעקב, ומתחילים לטפס. אחרי עין- זיון פונים שמאלה לכביש 98, וממשיכים עד לנקודת ההזנה הראשונה, לפני הכניסה לכפר בוקעתא בק”מ ה- 69. משם ממשיכים על כביש 98 דרך הכפרים בוקעתא, מסעדה ומג’דל שאמס עד לאתר החרמון, שם תהיה נקודת הזנה שנייה בק”מ ה- 87. אם מזג האוויר יאפשר, נטפס לרכבל העליון.

אחרי צילום קבוצתי ליד בובת איש השלג באתר החרמון, יורדים חזרה על כביש 98, בתוך מג’דל שאמס פונים ימינה לכביש 989, ושוב ימינה אחרי היציאה מהכפר לכיוון נווה אט”יב. גולשים עד כביש 989 עד לגשר מפל סער, שם פונים ימינה לכביש 99, יורדים דרך הבניאס וממשיכים על כביש 99 עד הכניסה לקריית-שמונה. משם, פונים ימינה על כביש 90 לכיוון תל-חי, שמאלה בכביש 9977 וימינה בכניסה לכפר גלעדי אל המלון.

554197_370674552969017_421249568_n

מסלול קצר

101 ק”מ עם 2,127 מטרים טיפוס. יוצאים מהמלון בכפר גלעדי ויורדים דרך שער הקיבוץ, פונים שמאלה ולמטה לכביש 9977, עוברים ליד מכללת תל-חי ופונים ימינה על כביש 90, עד הרמזורים הראשונים בכניסה לקריית-שמונה. פונים שמאלה לכביש 99 שעליו ממשיכים עד הפנייה ימינה לכביש 9888 העובר בתוך מושב בית-הלל. לאחר המושב פונים בצומת T שמאלה לכביש 9779, ומיד פונים ימינה לכביש 9778. עוברים ליד קיבוץ כפר בלום ופונים שמאלה בצומת T לכביש 977, שעליו ממשיכים עד לחיבור עם כביש 918 ליד להבות הבשן. ממשיכים על כביש 918, ובצומת גונן פונים שמאלה לכביש 959. עולים לצומת האמיר (צומת וואסט) וממשיכים ישר על כביש 959 עד צומת בר און, שם תהיה תחנת הזנה ראשונה בק”מ ה- 39. בצומת פונים שמאלה לכביש 98 דרך הכפרים בוקעתא, מסעדה ומג’דל שאמס עד לאתר החרמון, שם תהיה נקודת הזנה שנייה בק”מ ה- 62.

אחרי צילום קבוצתי ליד בובת איש השלג באתר החרמון, יורדים חזרה על כביש 98. בתוך מג’דל שאמס פונים ימינה לכביש 989, ושוב ימינה אחרי היציאה מהכפר לכיוון נווה אט”יב. גולשים עד כביש 989 עד לגשר מפל סער, שם פונים ימינה לכביש 99, יורדים דרך הבניאס וממשיכים על כביש 99 עד הכניסה לקריית-שמונה. משם, פונים ימינה על כביש 90 לכיוון תל-חי, שמאלה בכביש 9977 וימינה בכניסה לכפר גלעדי אל המלון.

כוכב הצפון יהיה פתוח ל 200 רוכבים בלבד. מהרו להרשם!

אל תחכו. טבעם של אירועים כאלה שהם מתמלאים במהירות. דמי ההרשמה יכללו את עלות הרכיבה והעלויות הנלוות: אירוח במלון כפר גלעדי (בחדרים ליחיד, חדרים זוגיים או חדרים לשלושה), שלוש ארוחות ביום, אוכל במהלך הרכיבה, וכן אקסטרות כגון שיעורי יוגה ופילאטיס, הרצאות מקצועיות, סרט, ועוד. ראו טבלה:

חבילת בסיס

1,860 ש”ח

שדרוג לסוויטת בוטיק

2,220 ש”ח

שימו לב: לא תתאפשר הרשמה לאירוע בלי לינה. התעריפים הם לשני לילות (חמישי ושישי, 1-2 בנובמבר)י, עם אפשרות להוספת לילה נוסף (רביעי, 31 באוקטובר). תתאפשר גם אפשרות להוספת לילה נוסף בחדרים ליחיד ולשלישיה – הם יתומחרו בהתאם.

המסע הוא קו-פרודוקציה נוספת של חברת מדיטרניאו-365 של שי ראשוני וחברת משלחות של הראל נחמני, ההרשמה תיפתח בימים הקרובים באתר מדיטרניאו-365, והיא מוגבלת ל-200 רוכבים בלבד, כך שמומלץ בחום לכל המתעניינים לא להתמהמה. You snooze – you lose!

המארגנים כבר זוממים אירוע דומה – “כוכב הדרום” – שיתקיים בכבישי הדרום בחודשי החורף, מלבד הגראן פונדו הדרומי – “גראן פונדו מכתשים”, שצפוי להתקיים ב-7 בדצמבר, ועליו עוד נספר רבות. ברור שהתזמון של “כוכב הצפון” כחודש וקצת לפני הגראן פונדו הדרומי אינו מקרי – ו”כוכב הצפון” נמצא בעיתוי מושלם להוות את השיא של ההכנות שלכם ל”גראן פונדו מכתשים” – ואחרי שני האירועים האלה תוכלו לרשום לעצמכם בסיפוק מיצוי מלא של כמה חודשים מלאי שיאים של רכיבה!

לעמוד הפייסבוק של “כוכב הצפון”

תמונות: כוכב הצפון.

** מארגני האירוע תורמים 5% מהכנסות הרישום של האירוע לעמותות ה- ALS המוכרות  IsrA.L.S ו- Prize4life.