האתנה: הר געש אדיר בסיציליה המתנשא לגובה של 3,330 ופועל וגועש באופן קבוע גם בימים אלה, ויש לו היסטוריה קטלנית של מחיקת כפרים וערים בבסיסו. היום כתבה מיצ’לטון סקוט פרק מדהים בתולדות הקבוצה האוסטרלית המעולה הזו והביאה אל הפסגה ראשונים את שני הרוכבים המובילים שלה במופע של דומיננטיות של צהוב ושחור.

כתב וצילם: גיא חלמיש

בייקפאנל ומיצ’לטון סקוט מאותו המסטינג 

צוות BIKPANEL – אורי ניצן וגיא חלמיש התחברו באדיבות Scott ישראל לקבוצה, וליוו אותה במשך שלושת ימי הג’ירו שלה בישראל, כולל נסיעות ברכב הקבוצה, ארוחת ערב עם החברה, ושיחות אישיות. מהרגע הראשון הם הצהירו: אנחנו הולכים על פודיום בג’ירו ד’איטליה ואנחנו חזקים השנה. היום הם הוכיחו שהם לא רק מדברים – גם מקיימים.

יש יתרון לקבוצה הזו- כולם מדברים מעולה אנגלית (אוסטרלים בעיקר, אך גם האחרים דוברי אנגלית וזו שפת הקבוצה), והם נגישים ונחמדים ורגועים. קיבלו אותנו מאוד יפה.

Scott Foil

Scott Foil – כעת גם במבחן אצלנו

אני אסטבן צ’אבס ואני חולם!

“נולדתי בקולומביה, אני בן 28 ואני “חולם” (dreamer) אומר לי צ’אבס בשיחה שלנו, מה שהזכיר לי מייד את השיחה של רן מרגליות עם הצוות שלו על ההבדל בין חלומות ליעדים. צ’אבס כנראה יודע להצמיד יעדים לחלומות שלו.

הוא הגיע למקום שני לפני שנתיים. “וואו, כן, לפני שנתיים. זה היה מאוד מיוחד. אבל היי, תראה, הג’ירו הוא תמיד מאוד מיוחד, הרי מעולם לא הייתי בירושלים לפתיחה של הג’ירו אז זה מאוד מיוחד ואני מחכה לזה. צ’אבס הוא טיפוס חייכן ומקסים. הוא נראה צעיר מגילו, וגם הכרוז על הבמה בהצגת הקבוצות תאר אותו בחיבה: הנה צ’אבס שתמיד מחייך אלינו. 

אתה חושב שתצליח להגיע למקום ראשון הפעם? “ננסה, אבל המטרה היא מקום טוב מאוד ב GC עם הקבוצה. אני לא יכול לדבר רק על עצמי- אנחנו רוכבים כקבוצה, כולם מאוד חזקים, מאוד ממוקדים ומאוד מקצועיים.”

האם זה קשה מדי ללכת גם על קטע וגם GC? “זה תמיד מאוד מסובך בג’ירו דאטליה- תמיד קורה משהו, תמיד יש בריחות… אני לא בוחר מראש קטע מסוים כי אז אם זה לא מצליח אהיה מאוכזב וזה ישפיע עלי אז אני רוכב מיום ליום ומנסה להנות.”

תגיד, אפשר באמת להנות? זה אופניים, זה על היכולת לסבול, לא? “כן, אבל תשמע, גיא, זה חלום. אני זוכר את עצמי בן 12-13 שנים רואה טלוויזיה, מעריץ את הרוכבים ומעודד אותם, רואה את כל  העליות הגדולות ואני חולם להיות שם יום אחד. עכשיו אני פה, והחלום מתגשם ואני צריך להינות מזה, ולפעמים הרוכבים שוכחים את העובדה הזו. ברור שזה קשה, זה מקום תובעני, אבל זה קשה כי זה חשוב, וזה חלום שלי. תמיד חשוב להינות!”

זה נחמד שאתה מעריך את זה גם כשאתה בתוך זה ולא רק בדיעבד… “בדיוק בדיוק, זה חשוב! אני רוצה שכשאהיה בן 50 ואפרוש ואזכר את זה יהיה לי זיכרונות טובים. אני לא רוצה לתפוס את זה כמשהו קשה, ולא נעים… תראה, אופניים נתנו לי כל כך הרבה דברים בחיים: למדתי אנגלית, איטלקית, הגעתי לירושלים, אני רואה מקומות ומדינות. זו הפעם הראשונה שלי בישראל, וזה מאוד מיוחד. זה מאוד חשוב שהג’ירו מגיע ויש פה אירוע חשוב, שמתחבר למקום ולהיסטוריה של ישראל.”

 

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

סיימון ייטס אומר ל BIKEPANEL

סיימון לקח את תואר הרוכב הצעיר בקריטריום דופינה ב- 2015, סיים שישי כללי בוואלטה של 2016, ולקח את החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר בטור דה פראנס של 2017. ייטס נתן את הנג״ש של חייו ביום שישי וסיים את השלב במקום שביעי כללי, רק 20 שניות אחרי דמולן (הקדים את כריס פרום ב- 17 שניות). הוא המשיך להפגין עקביות בשלבים הבאים וסיים את שלב 4 בסיציליה במקום רביעי מה שהביא אותו למקום השלישי בדרוג הכללי. על ההמשך ומה שקרה היום – בשורות הבאות. אבל קודם – דיברנו איתו מעט. 

הבריטי מספר שהוא מחכה לרכוב כבר בישראל: “הפרולוג נראה קשה ואני חושב שאוכל להפסיד פחות זמן ממה שאני מפסיד בטיימטריאל בד”כ. אני מעדיף את זה על פני פרולוג שטוח. נראה… חם מאוד, במיוחד בשבילי וזה גם ישחק תפקיד חשוב. המטרה שלי היא לעשות הכי טוב שאוכל ב GC”. ייטס הוא רוכב מוביל וגראנד טוריסט מנוסה: היה כבר בטור ובוואלטה, אבל עוד לא בג’ירו. “עשיתי טופ 10 בשניהם שם ואני מקווה להמשיך את הטרנד השנה בג’ירו”.

Simon Yates

סיימון ייטס- כעת בוורוד!

“יש הרבה קטעים קשים בג’ירו, כל שנה זה כך, יש שפע של עליות, אז יהיו לי הרבה קטעים שיתאימו לי. הטקטיקה היא לראות יום אחרי יום מה קורה. יש הרבה חברה טובים בקבוצה, נהייה אגרסיביים, וננסה!”

סקוט

ואיזה יום זה היה על האתנה

את היום הזה הקבוצה לא תשכח לעולם. החולצה הוורודה עברה לייטס, וצ’אבס ניצח את הקטע, במהירות ממוצעת של 39.5 שהושגה על קטע קצר יחסית של 169 ק”מ שהסתיים על פסגת האתנה.

ייטס כעת מוביל בדירוג הכללי עם 16 שניות מדמולן במקום השני, ו 26 שניות מצ’אבס שנמצא כעת במקום השלישי ב GC. מדהים עבור קבוצה שהיא יכולה לשים שני רוכבים כאלה בטופ של גראנד טור. שניהם מטפסים, שניהם עוד יצטרכו להתמודד עם היכולות של דמולן בטיימטריאל, ולכן אין ספק שעוד נראה מהם ניצוצות וברקים בקטעים ההרריים העתידיים, רק שרמת הסימון שלהם על ידי כל האחרים תהיה כעת מקסימלית.

צ’אבס אמר אחרי הקטע שזה חלום ושהוא ממש היה צריך את זה אחרי העדרות של שנה (ב 2016 הגיע כזכור שני כללי בג’ירו). הוא הודה במיוחד לחבר קבוצתו ג’ק הייג שעשה עבודה מאסיבית בקטעים מוקדמים יותר.

עם הגופרו- ג’ק הייג

ייטס אמר על היום: “הטקטיקה שביצענו היום לא היתה דומה למה שדובר בה עם המנהל הספורטיבי בבוקר. זה היה יום משוגע עם המון התקפות על ההתחלה. כשצ’אבס תקף על האתנה, אני יכולתי להשאר בקבוצה ולא נדרשתי להוביל. זה אפשר לי לחסוך אנרגיה. זה עבד מושלם: הרגשתי טוב ולקחתי את הצ’אנס בגישור אליו. אסטבן עבד קשה בבריחה כל היום והוא הרוויח ביושר את הזכות לנצח את הקטע”.

ייטס הוא הבריטי הרביעי ללבוש את החולצה הוורודה, והוא מצטרף לקבוצה מכובדת- לצד מרק קאבנדיש (2009, 20111 ו 2013), בראדלי וויגינס (2010), ודיויד מילר (2011). הוא הבריטי הראשון שלקח אותה אחרי סיום בעליה. סה”כ הבריטים צברו 7 ימים בהובלת הג’ירו לאורך השנים.

כתב וצילם: גיא חלמיש

אל תפסידו כתבות של BIKEPANEL – הצטרפו לערוץ הטלגרם פה:

להצטרפות לערוץ בייקפאנל