בכתבה הראשונה סיפרנו לכם על 10 הפרמטרים העיקריים לבחינת כפפות. בכתבה השנייה הצגנו את המתמודדת בפינה הלבנה – כפפות ג’ירו מונקו, ובכתבה הזו אנחנו מציגים את המתמודדת בפינה השחורה: הירזל גריפ.

DSC_0517 

מבחן משווה ראש בראש של שתי כפפות פרימיום החלק הראשון: ג’ירו מונקו

לא תמיד המותגים שאתם מכירים – אלה שמקודמים ברשתות האופניים הגדולות, מקבלים חשיפה בינלאומית רחבה בתחרויות הגדולות בעולם, אצל הרוכבים המקצוענים, ובמגזינים מחו”ל הם דווקא המוצרים שהכי כדאי לרכוש. לפעמים, דווקא מוצרים של חברות חדשות, קטנות, שמיובאים ע”י שחקנים חדשים שנכנסים לענף, הם המוצרים המעניינים ביותר.

הפעם הבאנו למבחן מסקרן שתי כפפות קצרות ברמת המחיר הגבוהה ביותר – כפפות שבד”כ רק רוכבים מחויבים ורציניים יחסית ירכשו, מאחר והם רוכבים שעות רבות, ומעריכים את חשיבות מוצרי ממשק האופניים והגוף – אלה שמשפיעים על הנוחות והפינוק שלהם על האופניים. למה מדובר על מוצר לרוכבים מחויבים? כי כנראה שלא נראה הרבה רוכבי כניסה משקיעים יותר מ 150 שקל על כפפות – צריך להיות חזק בעניין בשביל להוציא את הסכומים האלה.

שתי הכפפות שהבאנו למבחן הן  Giro מדגם Monaco נגד שחקן חדש בשוק הישראלי: כפפות של חברה שוויצרית בשם Hirzl – שמבטאים את זה לא כמו הרצל חוזה המדינה, אלא כמו הירזל (דוד של הנזל וגרטל?). ההירזל מיובאות ע”י יניב ויריב  מ.נ.מערכות (04-6220111) ועולות 240 שקלים לגרסה שבמבחן ו 270 שקלים לגרסה הארוכה. הג’ירו מונקו הם אחד מדגמי הקצה של ג’ירו, שבד”כ מיובאת ע”י רוזן ומינץ, אולם לפחות בתחילת תקופת המבחן לפי בדיקתנו הם לא היו במלאי שלה. ב CRC אפשר לקנות אותם בכ 35 דולר (אמריקאי) ובפריטים בודדים אף ב 26 דולר לפני מע”מ ומשלוח.  

DSC_0510

אז איך ה Giro Monaco?

נתחיל מהשורה התחתונה: Giro Monaco הן כפות טובות. בהתחלה חשבתי שהן יהיו כפפות הכביש הטובות ביותר שהיו לי עד היום, אבל אחרי שימוש אינטנסיבי התברר שלא. על כך בהמשך.

הן עשויות מכמה וכמה אזורים שנותנים מענה כמעט אופטימלי כל אחד במקומו: החלק העליון עשוי ברובו רשת דקיקה ומאווררת מאוד המתוייגת ע”י ג’ירו בשם ” 4way stretch”. יש שני אצבעוני סיוע להורדת הכפפות, והסקוץ’ קטן, אפקטיבי ולא מציק. החלק התחתון עשוי חומר דמוי עור בעל תחושה איכותית מאוד, ורכה מאוד. יש שני סוגי כריות בחלק המגע עם הכידון: העליונות (בבסיס האצבעות) והתחתונות (בבסיס כף היד) שממותגות בשם Technogel (נחשו למה…). שני הסוגים דקים יחסית (3 מ”מ) ומקבלים את צורת כף היד – ולמרות זאת עושים את העבודה והתחושה על הכידון נוחה מאוד, בד”כ.


אחד הדברים המיוחדים ביותר בכפפות האלה הוא האיכות של הבד התחתון דמוי העור שלהם. הדבר הזה הוא בעל תכונת הדבקות מרשימה לכידון. ככל שנהייה לח יותר הכפפות האלה נדבקות חזק יותר לכידון! זה בטיחותי, ייחודי, ונוח מאוד. גם החלק העליון מאוורר מאוד, והן בהחלט מתאימות לטמפרטורות הישראליות.

פינת ההפתעה במוצר: לשונית הבד הבולטת באזור שורש כף היד התחתון עוזרת מאוד למשוך את הכפפה הצמודה בלבישתה.

IMG_0244

רטינות וחסרונות

הדבר העיקרי שהפריע לי (חוץ מהעובדה שהכפפות לא ייבאו בצורה סדירה לארץ בתחילת המבחן) הוא די משמעותי בעצם: יש תפר משפשף בצדה של הכרית החשובה ביותר, בצד הפנימי –  באמצע בסיס כף היד (ראו את התמונה מעלה – זה התפר הקשתי מתחת לשלוש הכריות מתחת לאגודל). זה קורה לי רק בחלק העליון של הכידון. לא מרגישים את זה ברכיבה הראשונה וגם לא בשנייה, אבל כנראה שהריפוד המינימליסטי בעובי 3 המ”מ החל להימעך בנקודה הזו ליד התפר ולאבד מהאפקטיביות שלו.

חסרון נוסף הוא בשכבת הניגוב שהיא קיימת אולם בעלת כושר ספיגה קרוב לאפס. אל תבואו מצוננים. כמו כן כמו כל פריט רכיבה המכיל בד לבן – אל תצפו שהוא ישאר כזה לאורך זמן…

חסרון אחרון קשור אלי אישית- טעיתי והם חמקו אל תוך סל הכביסה העדינה שלי במכונה. זה אולי עוד בסדר – אבל את מייבש הכביסה אליו הועברה כל החבילה הרטובה הן לא שרדו – דמוי העור פשוט התקשה והתכווץ, ונפרדתי מהן בצער אל הפח. פאק שלי – כבסו ביד וייבשו בתלייה!

IMG_0248

לסיכום

אחרי מבחן לא קצר, ניכר שזו כפפה שתוכננה ע”י יצרן שמבין הייטב מה הוא עושה. היא יושבת מעולה על היד, מצטיינת בנוחות הלבישה וההסרה שלה, מצטיינת גם ברגישות האחיזה ומניעת החלקה, נראית מעולה, אבל לא מושלמת.

נושא השפשופים הוא מאוד אישי, ולצערי גם קשה מאוד להעריך את ההתאמה של כפפה לרוכב לפני רכישתה. כפפות, בהיותן מוצר מתכלה מזמינות אתכם לתהליך מתמיד של ניסוי וטעיה עד שתמצאו את הכפפה הנכונה עבורכם, ואז כשתצליחו בכך, הצמדו אליה שוב ושוב וקנו חדשה מאותו הסוג בדיוק כשהקודמת תתכלה (ומדי פעם תוסיפו איזה דגם כדי לראות אם לא פספסתם איזה פריט עדיף). הכפפות האלה נראות כמתאימות במיוחד לבעלי מבנה כף יד צר וארוך יחסית, והן גזורות בדיוק רב ונצמדות מעולה בצורה שאינה משאירה חללים פנימיים סביב כף היד. חבל שיש שם את התפר הזה בדיוק בנקודה הקריטית. אפשר לאחוז בצורה שמונעת את העניין אבל זה לא אמור להיות ככה.

DSC_0516

לכתבה הבאה: הירזל גריפ