בכתבה הראשונה סיפרנו לכם על 10 הפרמטרים העיקריים לבחינת כפפות. בכתבה השנייה הצגנו את המתמודדת בפינה הלבנה – כפפות ג’ירו מונקו, ובכתבה הזו אנחנו מציגים את המתמודדת בפינה השחורה: הירזל גריפ.

מבחן משווה ראש בראש של שתי כפפות פרימיום – חלק אחרון ופסק דין:

614כפפות  Hirzl מדגם Grippp

השוק הישראלי הוא שוק מוטה לכיוון המותגים האמריקאיים, אולם במדינות הגדולות של אירופה, שלכל אחת מהן יש מדינות לווין שמדברות בשפתן, יש המון יצרנים איכותיים ומעניינים שבד”כ הישראלים בכלל לא שמעו עליהם. כל צבר המדינות הדוברות גרמנית (גרמניה, שווייצריה, אוסטריה) מייצרות המון מוצרים בענף האופניים, ויש בהן תעשייה שוקקת, ואיכותית מאוד. בהכללה, למהנדסי מוצרים מהאזור הזה יש כבוד מקצועי רציני, ואיכות היא משהו שנטוע עמוק עמוק בתרבות שלהם. לפעמים נדמה שהם נוטים להעדיף ייצור של מוצרים איכותיים ויקרים, ולהפסיד בכך נתחי שוק רחבים, לעומת התפיסה המסחרית יותר שהולכת על החלק הרחב של פירמידת הצרכנים. או שאולי יש פה סינון לא טבעי ואלה המוצרים שמגיעים עד אלינו כי אין טעם להתחרות במוצרים הסיניים הזולים?

בכל מקרה,הירזל היא חברה שוויצרית שעוסקת גם בגולף – שוק ענק, שחנויות ספורט בחו”ל מייחדות לו אזורים נרחבים, והמכיל באופן טבעי מוצרים איכותיים יחסית, לפלחי השוק שיכולים להרשות לעצמם. בגולף, אתם יכולים לנחש, יש צורך בכפפות שלמרות שהן אמורות להגן על הידיים משפשופים וקור, הן חייבות להיות סופר רגישות ומעבירות תחושה. גולפאי לא יכול שלא להרגיש בדיוק את מצב המוט שלו, ולהיות מסוגל לאחוז ולכוון אותו בדיוק מושלם ללא החלקות ופספוסים. הקטע של ההחלקה הוא קריטי במיוחד, וזה ה USP Unique Selling Proposition של הירזל: הם טוענים שבזכות תהליך עיבוד מיוחד, הכפפות שלהם עדיפות בצורה משמעותית באחיזה – פי שלוש מכפפות רגילות בתנאים יבשים ופי חמש כשרטוב. את הידע והניסיון בייצור כפפות כאלה הביאה הירזל אל שוק האופניים, והשיקה את קו הכפפות לרוכבים.

599

את הירזל מייבאים יניב ויריב מ.נ. מערכות (04-6220111. לעמוד הפייסבוק). החברה שלהם פועלת מעל 25 שנה ומתמחה ביבוא ושיווק מוצרים לבניית נגררים קלים ולמשאיות וכמו כן אביזרים לטנדרים ורכבי 4X4. בשנה האחרונה החברה החלה לייבא גגונים ומנשאי אופניים מחברת ATERA הגרמנית, מנשאים לדלת האחורית מחברת BNB (טיוואן) וכפפות הרכיבה שבמבחן.  

מדובר בזוג כפפות שחורות, בעלות עיצוב נקי ועליו כיתוב מודרני לבן וגדול: Grippp (שם הליין לאופניים).

אני בחרתי בכפפות הקצרות אולם יש את אותו הדגם בדיוק בגרסה ארוכה. מה שמייחד את הכפפות האלה באופן משמעותי מרוב המוצרים האחרים שתראו בשוק הוא החומר מהן הן עשויות – עור קנגרו! כן, מדובר בעור אמיתי של החיה המקפצת מאוסטרליה. החלק העליון עשוי רשת סינטטית מאווררת. הסקוץ’ מינימליסטי יחסית וממוקם במקום המדויק ואינו מפריע או נפתח בצורה לא רצונית. יש אזור ניגוב דקיק ליד האגודל, לשונית משיכה באיזור שורש כף היד ללבישה קלה של הכפפה, וכן שני כיסי משיכה על שתי אצבעות להורדה נוחה של הכפפות מהידיים בסיום הרכיבה.

קיימת תוספת ריפוד עדינה באזורים הרגישים, שמעבה את העור ומקלה על האחיזה לאורך זמן. הטענות בזכות עור הקנגרו הן רבות, וחוץ מהטיפול מונע ההחלקה החברה טוענת שהוא עמיד ואמין לאורך זמן ארוך. מתחילת השימוש בכפפות ועד פרסום כתבה זו רכבנו כחודשיים, והכפפות אכן שמרו על צורתן ואיכותן, אם כי לא מדובר במבחן ארוך טווח, עדיין.

602

חסרונות, תלוות ומענות

לא מדובר במוצר זול. 240 שקלים זהו סכום גדול לשלם על כפפות שהן מוצר מתכלה, אולם יש כעת מבצע אביב בו הן נמכרות ב 139 שקלים, ובמחיר הזה יחס המחיר לתמורה הוא מצוין.

היבט נוסף שלא אהבתי במיוחד הם מראה הכיסונים להורדה שנראים דקיקים ורפויים משהו – הייתי מעדיף איזה חיזוק של השוליים שלהם וקצת פחות בד באיזור הזה. בקטנה.

לבסוף, כפות הידיים שלי, במידה מדיום, הן בעלות מבנה מוארך, מה שגורם לכפפה לגלות איזורים רפויים מעט בחלק התחתון שלה, ומצד שני לייצר נק’ לחץ זעירה בין האצבעות. היא לא נצמדת לכף היד שלי ב 100% ונראה לי שהיא מתאימה מעט יותר לבעלי יד טיפה יותר רחבה וקצרה ללא קשר למדת הכפפה. לבסוף, ברמת ההפצה לא ברורה רמת הזמינות שלהם לכל רחבי הארץ.

592

לסיכום

רבותי, הכפפות האלה והעור הזה מרגישים יוקרתיים ומפנקים כמו שהייתם מצפים מחברה שמגיע מתחום הגולף. העור נעים על היד ויש לו גמישות מסוימת – הוא לא מעיק או לוחץ. אין ספק שההרגשה של עור הקנגרו שונה מאוד מההרגשה שנותנות כפפות מחומרים סינטטיים: והיא נעימה יותר. הרגישות והפידבק מעולים ואנחנו גם אוהבים מאוד את העיצוב. אם יש לכם יד רחבה יחסית אני חושב שתמצאו את הכפפה הזו מפנקת במידה נדירה.

אז מי ניצח אתם שואלים? מצד אחד גי’רו מונקו, כפפה קרובה לשלמות ואיכות אדירה של כל החלק העליון שלהם ובמיוחד הגיזרה, אולם עם פישול מסוים בצד התחתון ובבד ניגוב הנזלת וזמינות חסרה בארץ. מצד שני הירזל – עם זמינות שדורשת מכם להתקשר ליבואן לבירור נקודת המכירה הקרובה אליכם, אולם עם עור קנגרו משובח, עיצוב מגניב ונוחות מצוינת אולם פחות הדוקה…  מדובר פה בתוצאה כמעט זהה ועל כן אולי על הידיים שלכם תרגישו אחרת – אז קחו זאת בעירבון מוגבל – אבל לדעתי יש פה שיוויון. מעצבן – אבל תיקו!