כ 70 איש הגיעו לערב שארחה RockNRoad תל אביב לקראת אפיק ישראל 2014. הערב הוא חלק מהמאמץ להנגיש את  קיה אפיק ישראל, והוא חלק מהמסע של גל להצגת הקונספט שמקורו בקייפ אפיק בדרום אפריקה. הנה מה שהיה לגל לספר למי שהגיע לשמוע על Kia Epic Israel 2014.

אבל לפני כן, אי אפשר להתעלם ממה שקרה אחרי המפגש: עדית שוב וגל צחור על פודיום הזוגות בקייפ אפיק בדרום אפריקה, במה שהוא אולי ההישג הטוב ביותר של רוכבי אופניים ישראלים אי פעם: פודיום בתחרות בקנה מידה בינ”ל כזה…

גל מספר:

“זו הפעם החמישית שלי בקייפ אפיק, בהחלט פודיום הייתה המטרה, ב2011 שעידית ואני התחרינו כבר הגענו למקום שביעי אך בפער משמעותי מהשלישייה הפותחת. אז הגעתי לאחר ניתוח בירך ולאחר 3 חודשי אימון מסודרים, הפעם היינו מכוונים למטרה כבר כ 8 חודשים מראש, כשהמטרה היא לעמוד על הפודיום בזוגות המעורבים!

מאחר והתחרינו כבר כצוות בעבר ידענו מה נדרש מבחינה זוגית, כלומר המומחיות שיש לפתח היא להפוך את האנרגיה הזוגית המשותפת, שלי ושלה, לתנועה משותפת זוגית: שאצלי לא תהיה אנרגיה שאינה בשימוש –  בכל רגע שעידית הייתה במאה אחוז שלה גם אני הייתי. ביכולת הזו, שהפכה למומחיות ממש, היינו טובים יותר מהזוגות סביבנו. לקראת התחרות התמקדתי בהמון אימוני כוח, כשהמטרה שלי הייתה להיות מסוגל לגרור ולדחוף את עידית, ולשמור אותנו במקומות (רכבות ודבוקות) בהם עידית לא הייתה מצליחה להחזיק לבד. עידית התמקדה במהירות וביכולת לשבת על דבוקות באופני הרים בקצבים גבוהים לאורך זמן. כמובן שבתוך כל זה משתלבים אימוני עליות, נפחים בטמפו וסף ועוד…

עוד בארץ ידענו שאנחנו חזקים ומוכנים (נקודת הייחוס שלנו היא רוכבי העלית של הקבוצה- CCC), רק לא ידענו למה זה יספיק בדרום אפריקה. לאור המטרה המשמעותית שהצבנו לא עשינו הנחות גם בבחירת הציוד ובחירת מסלול הלינה: שנינו רכבנו על טרק סופר פליי pro sl, אופני שיכוך מלא 29 בפחות מ10 קילו. מה שהנחה אותנו זה “אין תירוצים” כלומר מה שיש למתחרי קצה שלנו יהיה גם לנו כך שאם נקבל בראש לא יהיו לנו תירוצים.

המטרה שלנו הייתה להתמקד ביום השלישי והרביעי בתחרות, כלומר בסטייג’ השני והשלישי (לא כולל הפרולוג), אילו ימים שצבירת הגובה בהם הכי מתאימה לנו, כלומר “power climbing” ולא עליות של חצי שעה: לחיצות תכופות לפרקי זמן קצרים יחסית (עד 10 ד’). בנוסף מנסיון העבר אנחנו חזקים משמעותית בתחילת הטור ולי יש נטייה לדעוך לקראת היומיים האחרונים (אגב השנה בשל המוכנות הגבוהה והקפדה על כל מ”מ בהתאוששות הדעיכה הזו לא הגיעה). בסטייג’ הראשון הגוף עדיין בשוק ולרוב לקראת הרבע האחרון שלו (לא משנה ההכנה כמעט בימי החידוד) אני נוטה להתכווץ, אז לכל אילו היינו מוכנים ולאור כל הנ”ל

החלטנו ללכת על כל הקופה ביום השלישי לתחרות (הסטייג’ השני). את הפרולוג סיימנו מדורגים שמונה, את הסטייג’ הראשון סיימנו במקום החמישי מה שאפשר לנו לזנק ב “בוקס A “. אכן מה שרצינו קרה, הרגשנו מאד טוב באותו היום, הזינוק בגשם ובבוץ לא עשה הבדל עבורנו, שמרנו על מיקום טוב מאד ומרגע שמעט נפתחו פערים. ניתן היה ללחוץ חזק: לאחר קרב צמוד עם שני זוגות מסביבנו העבודה הזוגית המצויינת שלנו “פירקה” את החברה מסביב. הזוג הראשון ממארוציוס היו פשוט ברמה מעל ולא ראינו אותו כל התחרות. את היום הזה סיימנו במקום השני, 54 כללי, זמן ותוצאה שהשליכו על כל הטור.

הפעם הראשונה על הפודיום בטקס בתום סטייג’ השני הייתה כמו חלום, התרגשות גדולה מאד ושמחה כזו שלא הצלחנו לאכול ארוחת ערב טרום הטקס. משם המשכנו לנהל את התחרות שבסופה היינו פעמיים מקום שני בסטייג’ פעמיים מקום שלישי, וסיימנו שני בGC.

היה מאד קשה, מרגש ומספק. חשוב לנו להודות על כל התמיכה ורוח הגב שהגיעה עד דרום אפריקה מכל העוקבים, זה ממש נתן כוח ברגעים קשים. חוצמיזה “גנבנו” עוד רעיונות לדגם אתכם בתחרות שלנו פה בארץ הקודש “קיה אפיק ישראל”, השנה תזכו לראות עוד הפתעות, אגב חמישה שבועות לסגירת ההרשמה!!!

1614339_10202745064261019_1878612049_o.jpg

קיה אפיק ישראל

השנה זה “קיה אפיק ישראל” כי ללא קיה זה לא היה מתקיים ברמה הזו בפעם השנייה. הרעיון החל להתגבש בשיחות של גל צחור עם אביו, גיורא צחור, באחת הנסיעות לקייפ אפיק. “יומיים לתוך השבעה של אבא שלי ידעתי שאני הולך לעשות את זה לזכרו, אבל היום זה לא נעשה בצל הטרגדיה”.

השנה קיה אפיק ישראל הוא בינ”ל, והוא רשום ביומן של ה UCI (תהליך שהחל עוד לפני התחרות הראשונה). המשמעות של זה היא עמידה בתקנים של תחרות בינ”ל ורמת מקצועיות גבוהה ביותר. מבחינת רוכבי ה UCI יש הרבה נקודות על הקו: הצוות המנצח יזכה בו 90 נק’ UCI כל אחד – זה הרבה, בעיקר בשנה בא מתחילים כולם לחשוב על איסוף נקודות לקראת האוליפיאדה, ויש ניקוד ל 25 הראשונים…

זה אירוע ברמה הכי גבוהה שיש – לא ביחס לרמה הישראלית אלא ביחס לרמה עולמית. השנה בזכות שיתוף פעולה עם משרד התיירות ייגיעו גם 12 זוגות מתחרים/עיתונאים רוכבים מהעולם, וב 2015 אנחנו מקווים שתגיע תיירות אופניים לישראל. במקביל השאיפה שכל זה יהיה במחיר אפשרי והגיוני לרוכבים.

ההרשמה נסגרת בקרוב. אל תפסידו את ההזדמנות הזו: הרשמו פה.

כל זוג יכול

המירוץ הוא זוגי – זה חלק ממה מ”הצ’ארם” של הדבר הזה, מה שמגניב, נותן כח מחד ומאידך הופך את האתגר למורכב יותר. בכל יום רוכבים כ 100 ק”מ עם כל מה שאתם מדמיינים: עליות, ירידות, סינגלים, אספלט, חורשן, משמר העמק. מאוד מגוון.

“אנחנו מחפשים את האיזון בין שזה יהיה על גבול האפשרי לבין זה שלענוד את המדליה יהיה כמו כנפיים – קשה מאוד אבל אפשרי. צריך להתכונן! להתאמן, צריך לדעת תזונה, הכנה לקראת, התאוששות, וכו. כל רוכב מאסטרס שמקדיש איזה 4 יחידות אימון בשבוע ואחת לחודש כמה ימי רכיבה במתכונת יותר מרוכזת, יכול לעמוד בזה.

1-058.JPG

Full board

כפר התחרות נמצא השנה בקיבוץ דליה. כמתחרים, מרגע שאתם נכנסים לכפר התחרות אתם לא צריכים לדאוג לכלום: אוכל, לינה, וכו’ – כפר התחרות נותן לכם מענה להכל (ואם אין – תגיעו למשרד התחרות ונמצא לכם פתרון). יש מתחם סגור לאכסן את האופניים עם שמירה 24 שעות, מתחם ושטיפת אופניים, איזור טיפולים שוטפים של שימנו, אולם מעסים, מרפאה, תחנות רענון, מתחמי רביצה וצ’יל אאוט, מוסיקה, מזנון ובית קפה חי, מגוון מסלולי לינה, ועוד…

היו 5 מסלולי לינה אבל נשארו כבר רק האוהלים ולינת בית. השאר (אכסניה, קראוונים, בקתות עץ) התמלאו תוך 56 דקות מפתיחת ההרשמה! אנו בהחלט ממליצים להזדרז ולהרשם המקומות הולכים ואוזלים.

אחד מלקחי השנה שעברה הוא שהאוהלים יהיו חדשים – ארוכים יותר. כל מתחרה מקבל אוהל זוגי לעצמו עם מזרון משמעותי מפנק.  אגב – השנה (בשאיפה) לא יהיה גשם: תאריכי התחרות הוקדמו ומבטיחים התאמה ללינת האוהלים: ב 18-19 לספטמבר עוד לפני ראש השנה…

בכל יום ארוחת הערב ב 19:00 ותדריך רוכבים (חובה) ב 19:30 בחדר האוכל, בעודכם יושבים בארוחה. בתדריך יועברו הדגשים החשובים לקראת היום הבא: שינויים, הערות, הזהרות ועידכונים. בכל יום נערך טקס המדליות של מנצחי הסטייג’ ומובילי הטור. האם השנה גם תהייה “פינת השאפו” של נימי? מקווים…כנראה שכן…

1-068.JPG

מה בכל זאת מחוץ לחבילה?  חבילת עיסוי וביטוח צריך לארגן בנוסף לעלויות התחרות.

השנה בניגוד לשנה שעברה, ניתן להגיע לכפר התחרות ערב קודם – ביום ד’, להתעורר ביום הזינוק בכפר התחרות. היתרונות ברורים! בין השאר “להריח” את כפר התחרות ערב קודם, להשלים את הליך ההרשמה מבעוד מועד, ולא חייבים להגיע לפני זינוק שהוא מוקדם גם ככה.

ה Cut off time- הזמן שמגדיר מי מורד מהמסלול ונפסל הוא נדיב ותוכנן לפי כ 13 קמ”ש – מספיק כדי לרכוב, עם עצירות השתנה… גם מי שלא עומד בזמן הגג יוכל להשלים את המרוץ ואת הטור כולו אך לא יחשב כ”פינישר”. הקריטירון להיות קיה אפיק ישראל פינישר הוא עמידה בזמן הגג והשלמת שלושת הימים, המרחק כולו על מסלול התחרות.

שיפורים משנה שעברה: ארוחת הצהריים תהייה מתוקתקת ותחכה לרוכבים בסוף הרכיבה, והיא כלולה בחבילת ההרשמה. כפר תחרות גדול יותר, מתחם אקספו שייתן תשובה לכל צרכי הרוכב בין הסטייג’ים, אפשרות ללון בכפר התחרות כבר לילה טרום הזינוק.

הסטייג’ים

בכל יום רוכבים כ 80-110 ק”מ עם 1500-2100 מטרים לטיפוס. אין שום דבר טכני שיפתיע אתכם! באם יהיה אלמנט מסוכן ואו מפתיע הוא יופיע בתדריך ויגובה בסימון מתריע מתאים. המסלול מסומן באופן מלא, ולא יפורסמו מסלולים בקבצי ניווט שונים.

הסטייג’ הראשון – הינו מסלול מגוון, מעניין, מאוזן המשלב סוגי שבילים שונים, מתוכנן כך שיתאים באופן מושלם להיות הסטייג’ הראשון בטור של שלושה ימים!

המסלול לוקח כיוון חדש ושונה מזה של שנה שעברה: הפעם מערבה לכיוון גליקסון, ומשם דרך מבצר שוני וצפונה לאזור מושב הבונים, ומערבה ליער עופר (מרכז מירב), אל בת שלמה, סינגל חגית וחזרה לשער הסיום. במרכז מירב נכניס לא מעט עליות כדי לפצות על הקטע המישורי שהיה עד שם. עדיין זה מתוכנן להיות יום של נחיתה רכה יחסית. פחות כבישוני ממה שהיה בשנה שעברה – אבל יהיו מקומות לרכבות ודרפטינג.

הסטייג’ השני – זה הסטייג’ הקשוח של קיה אפיק ישראל! הוא שומר על האופי של שנה שעברה. בגאווה ניתן לומר שזה קטע שבקלות יכול להיות מועתק במלואו לטורים הקשים והגדולים בעולם ואיש לא יחוש בהבדל, להיפך, הוא יהיה אחד המאתגרים. את כל המוניומנטים של שנה שעברה שימרנו: דרך נוף כרמל, פסגת שוקף (הדרך אליה תשתנה), שמורת הר חורשן (גם בה נשלב סינגלים נוספים ומהממים. זה יום מדהים ומאתגר!

הסטייג’ השלישי – האמת עוד לא סגור לחלוטין, אבל מה שבטוח שיהיה הפנינג גדול: המשפחות מגיעות, תהיינה הופעות וחגיגת סיום גדולה. פה מתווספים גם אנשי המרתון החד יומי (בזינוק נפרד). השאיפה היא לשמור על רוח האפיק: הקפה גדולה משמעותית ללא חזרה על אותו מקום פעמיים. מבחינת אופי הרכיבה זה יהיה יום עם הרבה כיף וסינגלים זורמים (לא משהו מסוכן וטכני). מרחקים וגובה מצטבר יהיו בדומה ליומיים הראשונים, ללא ספק להשלים את הסטייג’ השלישי אחרי יומיים קשוחים ברגליים ייהיה אתגר משמעותי.

יפורסם מדריך לצופים – המשפחות יכולות לקבל בדיוק את נקודות התצפית שאליהן כדאי לטייל ולפגוש את הרוכבים בדרך. אלה יהיו נקודות יפות עם מקומות קלים לגישה לרכבים, והערכת זמנים למשפחה מתי להיות איפה.

1-076.JPG

תחנות רענון ותמיכה טכנית

מינימום שלוש תחנות בכל קטע. יהיו בהן פחמימות, משקה איזוטוני בחסות פאואר בר, מים, תמרים, בייגלה וכו’. מומלץ לכל רוכב להשלים לעצמו את הדברים שהוא רגיל אליהם: ג’לים למשל.

מה עוד להביא? דברים אישיים ולא גנריים: אוזן ספייר או שתיים למעביר הילוכים, שפיצים לאופניים – שהם לפעמים ייחודיים לסוג הגלגלים שלכם. שלוש פנימיות לכל זוג. בלונים, תולעים ונחשים (אם נכנס משהו מאסיבי יותר), חומר (ג’יפה) ספייר שיהיה בתיק בחדר – לא עליך. חוליות שרשרת ספייר – גל אישית מעדיף שרשרת של שימנו ולוקח את פין-השבירה. כמובן אולר אלן עם הכל, ומומלץ לחלק את הציוד בין שני בני הזוג.

1-051.JPG

אימונים והכנה לאפיק ישראל

המטרה שלנו היא שכולם יהיו פינישרס שמחים על קו הסיום. יש פה חברה שמתאמנים בקבוצות. מי שבקבוצות – מסודר! מי שלא מוזמן לאתר התחרות, פה תמצאו תוכנית אימון שנותנת שעות והכנה. מסגרת שמי שעומד בה, יקבל מבנה נכון ובניית קווי מתאר להגברת עומס ופיק לקראת התחרות. לא צריך דופק או וואטים ולא תקשורת יומיומית עם מאמן. כמובן שמי שרוצה לנצח יצטרך יותר מזה, אבל מי שרוצה מסגרת כללית ולסיים יכול להשתמש בתכנית. יהיה גם מחנה אימונים ביוני עם הכנה ספציפית לאפיק ישראל.

ב 500 איש סוגרים הרשמה ונותרו רק כמה מקומות אחרונים מתוך 250 הזוגות. מאות הרוכבים האלה יעברו מסע מדהים, מעצים, קשה ומתגמל, ויהיו חלק מהחוויה הכי דרמטית, הכי מעצימה, והכי משמעותית בתחום אופני ההרים בישראל.

ההרשמה נסגרת בקרוב. אל תפסידו את ההזדמנות הזו: הרשמו פה.

הגיבו בתגובות – זה חשוב לנו!