“צלמי האופניים” #1 – סדרת תוכן חדשה שבה נציג את צלמי האופניים שאנחנו הכי אוהבים. כתבות שהם השתתפו בהן מקבלות שידרוג דרמטי ועולות כמה דרגות. נבקש מהם לספר לנו קצת על הגישה שלהם לצילום אופניים, ולחלוק איתנו את הבחירות שלהם מתוך התמונות שצילמו. מטבע הדברים, אנחנו מתחילים בחברי המערכת, והראשון הוא הצלם הראשון של BIKEPANEL:

קבלו את יוג’ין לויט – חבר מערכת BIKEPANEL – צלם קצה!

יוג׳ין לויט הוא הצלם הראשון של בייקפאנל. הוא צילם כבר לא מעט מבחני אופניים אצלנו, ורמת הכישרון שלו נדירה, אבל מה שעוד מעולה איתו- זה שפשוט כיף לצאת איתו לרכיבה. עם יוג’ין נפגשים בד”כ בקנדה או בן שמן (סביבת הרכיבה הנוחה לצילומים, כי צריך גם להגיע למשרד בסופו של דבר), רוכבים שעתיים, ואחרי שעתיים כאלה יש שפע של תמונות אדירות. הוא לדעתנו המשוחדת לגמרי צלם מדהים והוא חבר של כבוד בצוות BIKEPANEL. כתבות שיוג’ין השתתף בהכנתן מקבלות שידרוג דרמטי. הוא מקצוען אמיתי ואנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות- העבודה של יוג’ין ממשיכה גם לעיבוד של אחרי, והוא מוציא דברים מדהימים!

“אין לי תסריט היצ׳קוקי לאיך התגלגלתי לצלם אופניים, סה״כ שני התחומים (צילום ורכיבה) תופסים חלק גדול מחיי היום יום שלי, ובאחת רכיבות חברים הייתה הצטלבות.” הוא מספר. ביקשנו ממנו לבחור כמה תמונות שהוא אוהב, ולספר קצת על הזווית שלו לצילום. “”תמיד קשה לבחור תמונה אחת שאתה אוהב. אבל זה נע סביב הקומפוזיציה, תאורה והחוויה האישית מאותו הרגע.” הוא אמר.

3

כרטיס ביקור

  • יליד 1980
  • מתגורר בניל״י (נמנע בין המתנחלים השמאלנים היחידים שיש בארץ).
  • נשוי למילה פלוס שתי בנות: נעמי וליה
  • עובד בחברת יומנייז טכנולוגיות המתמחה בצילום, וידיאו והדפסה תלת מימדית.
  • למדתי צילום בבצלאל ומאז אני עם מצלמה זמינה לידי
  • לא מרבה בדיבור ובמיוחד בכתב, אז הרבה טקסט ממני לא תראו פה 🙂
  • אתר הבית: www.eugenelevit.com

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

תאורה

למעט פעם אחת, כל הצילומים שעשינו ביחד היו ללא פלש. יוג’ין מעדיף תאורה טבעית, נמוכה, וקדמית – כלומר כזו שבאה מהאיזורים שמול המצלמה. הוא אשף באיתור השפעת האור על הצמחייה והסביבה ונראה לי שזה אחד המרכיבים העיקריים לפיהם הוא בוחר את הסצינות.

“אין מה לעשות, מדינת ישראל ידועה כמקום לא קל לצלמים. התאורה והשמש פה מאוד קונטרסטיים. אני אישית מעדיף את שעות הבוקר מיד לאחר הזריחה- ככה אפשר גם להגיע לעבודה בשעות סבירות ולקבל אור חם. האלטרנטיבה היא יום מעונן ושמשי.”

“אני משתמש ב 99% מהזמן באור טבעי. למה לא פלאש? כי פלאש ישיר מקו עדשה אני לא אוהב, להתחיל לבנות סט בשטח במהלך הרכיבה הופך אותה ללא רכיבה בכלל ואור טבעי פשוט יפה.”

“מקורות ההשראה שלי באים מחוץ לתחום של צילום ספורט ובעיקר מתולדות הצילום: לה שאפל, טימוטי וייט, ברוס דווידסון. גם Andreas Gursky כי הוא גם עושה ים של כסף מצילום :). אם טיפה מאמץ לקשר את זה לתחום האופניים אז הצלמים המובילים של פינקבייק נותנים אחלה כיוון לשאוף אליו(Matt Wragg וחבריו).”

 

14

פוטושופ?

הצילום של יוג’ין הוא בעיני צילום מדויק מאוד, וחלק ניכר מהאיכות שלו נובע מהטיפול של אחרי הצילום. הרבה רוכבים לא מודעים לחלק של עיבוד המחשב בשידרוג כל תמונות האופניים המרשימות שהם רואים. בחלק הזה יש גישות שונות לעניין. אצל יוג’ין תמצאו עבודה מרוסנת מבחינת צבעים. לא מעט צלמים מגזימים עם תחושת ה HDR והצבעים החמים שהם מכניסים לעיבוד. יוג’ין משאיר את הצבעים בשליטה.

“זו שאלת השאלות – מבחינתי אין דבר כזה הרבה או מעט פוטושופ. יש תמונות שצריכות לעבור רק טיפול צבע וישנן כאלו שהן כבר מורכבות מכמה תמונות שונות. המפתח פה הוא לעשות את זה נכון ללא הגזמה באפקטים. כמובן הכל לפי טעמו האישי של הצופה, אני אישית מעדיף להשאר בסקאלה הקרובה למציאות.”
4

ציוד

יוג’ין משתמש בCanon 6D ועדשת EF 24-70 2.8 L mark 2 של Canon, סט אפ – מנואל. חולם “חלום לא ריאלי” לדבריו – Hasseblad H5D50 (מותג שבדי קיצוני ויקר במיוחד. הקצה הכי רחוק של איכות בצילום). ציוד שרוצה והוא יותר קרוב למציאות – עדשת Canon 70-200 2.8.

״מכיוון שהמצלמה שוקלת בסביבות 2 ק״ג, אני מעדיף להיות די יסודי לגבי שאר הדברים שאני מכניס לתיק. ברכיבות קצרות או רכיבות שהן דדיקייט לצילום זה לא קריטי אבל עם מתכוננים לרכיבה מעל 25ק״מ המשקל מתחיל להיות מורגש. במיוחד שתיק כזה יכול להגיע בכיף ל10 ק״ג (כולל מים)״

הנה התיק והציוד שלו:

9

הטיפים של יוג’ין

  1. עדיף להצמד לקומפוזיציית שליש-שליש-שליש כאשר הפריים מחולק ל9 חלקים – ולמקם את האובייקטים החשובים בנקודות מפגש בין הצירים, או את הקוים הישרים עם הצירים עצמם.
  2. לפעמים החשיפה הלא נכונה נותנת תוצאה יותר טובה – תמיד עדיף לחשוף לפי הצללים, לפי ההיי-לייטים ובחשיפה נכונה. ולשמור את אופציית הבחירה לסוף.
  3. השתמש בצבעים חמים וקרים כדי להבליט אובייקטים מרכזיים.
  4. תשבור את החוקים, תתנסה בדברים חדשים – צלם נגד השמש.
  5. לשמיים יש קוטביות – ב 90 מעלות מכיוון השמש השמיים יותר כחולים.

12

השפעת הרוכב?

השפעת הרוכב עצומה, זה בא לידיי ביטוי בדיוק כמו בעריכת תמונות בפוטושופ – כשמשהו לא טבעי ישר רואים שזה מאולץ. אם הרוכב בא ביום לא טוב או לא מרגיש בנוח עם אלמנט מסויים, אז עדיף לוותר ולדלג לספוט הבא. כי רואים את זה בצילום. גיאחה ואני נזכור במיוחד יום צילום שלנו בבן שמן שהוא הגיע טיפה חולה, עייף ומסכן. לא עזר כלום, ובקושי הצלחנו לחלץ איזה שתי תמונות מהרכיבה הזו, וגם הן לא יהיו אלה שאבחר לכתבה הזו. מצד שני- יש את הרכיבות האלה בהן הכל מתחבר, התאורה מושלמת, הרוכבים והצלם שמחים- זה ניכר אחרי כן גם בתמונות.5

מירורלס

“האייפון שלי מירורלס :)”…

כן ראיתי כמה מצלמות מעניינות שיצאו לאחרונה לשוק, ולי יש דעה סובייקטיבית ביותר: לרכיבות אני במילא יוצא עם תיק יעודי, אז עוד קילו שניים לא יהרגו אותי, ובנוסף גם ככה עברתי שנמוך מפורמט בינוני לDSLR. אולי בעתיד ורק לאחר שדרוג אופניים פלוס כמה עדשות למצלמה הנוכחית, נקנה עוד צעצוע.6

עומק שדה

אין פה חוקיות חדה והכל תחת שיקול הצלם. לרוב אני מעדיף להשאר באיזור 2.8 במקרה ויש לי אובייקט מרכזי. אם זה צילום של נוף אז הצמצם נסגר חזרה. סוג העדשה וגודל הסנסור גם משפעים על עומק שדה ולכן כל מקרה לגופו.

7צילום סלולרי? אינסטגרם?

ללא לספק שאחת המהפכות בתחום המדיה זה הזמינות והקלילות שמאפשרות האפליקציות הנ״ל לכל אחד להוציא תמונות יפייפיות. ברוב הזמן אני רוכב עם פאוץ׳ בלי המצלמה, והאייפון מספק יופי של אלטרנטיבה לליקוט החוויות. בשורה תחתונה – איכות הצילום מהסלולר מספקת היטב את היכולות האינטרנטיות.
8

מהירות צילום?

רוב הזמן אני משתדל להשאר מעל 250 אחרת הרוכב יוצא כמריחה על רקע חד. המקרה היחיד שאני נוטה לפזול מתחת ל60 זה בצילומים שאני מעוניין למרוח את הרקע.

13

צילום לילה?

משתמש בשתי שיטות:

  1. חשיפה מהירה ברגישות גבוהה (איזור ה 12800-25600) אך עדיין מצריך תאורה מינימלית ומצלמה שיכולה לעמוד ביכולות אלו.
  2. חשיפה ארוכה על גבי החצובה, כאשר את האובייקט המרכזי מאיר בעזרת פלאש או פאנל לדים. כשהצמצם סגור אז כל התאורות רחוב או מקור אור יקבל צורת כוכב, ואם צמצם פתוח הוא יראה כהילה של פלייר

15

״תן לי לפדל ואני כבר אחייך!״

כל רכיבה היא חוויה בפני עצמה, כל פעם מסלול טיפה שונה, הלוקיישיין שונה – אתגר חדש להוציא את המיטב מאותה נקודה וכמובן המצולם עצמו. אי אפשר להמנע מטעויות, אחרת לא תהיה עקומת לימוד…

10

באנר לוח בייקפאנל פייסבוק 3

לחצו למעבר ללוח BIKEPANEL