KTM פרצו לשוק המקומי לאחרונה בהובלתו הנמרצת של רועי שבילי, ועם הגב החזק והרחב של לובינסקי יבואני פיז’ו-סיטרואן ועוד. הם משקיעים בתרבות המקומית, עם חסות על תחרויות ה AM , פרסום ב BIKEPANEL, הזמנת לקוחות לשיעורי רכיבה טכנית חינם בעז הרים… בקיצור עושים את כל מה שצריך בשביל להפוך לגורם מוביל בשוק האופניים הישראלי, ועושים את זה טוב.

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

(זהו החלק הראשון בסדרת “4 עד 4000” של BIKEPANEL. הנה כתבת המבוא – 4 עד 4000 – מבחן אופניים על תקציב! למה אפשר לצפות?)

 דגם האולטרא פאן 29 שלהם הוא הדגם המתומחר הכי נמוך במבחן: במחיר של 3300 שקלים, ועיצוב בולט, מודרני ומוחצן אי אפשר להתעלם ממנו. הנה מה שהיה לנו לאמר בעקבות כמה וכמה רכיבות עליו:

1-066

נימי: הכי קוסיות by far. שלדת תכלת-טורקיז עם נגיעות כתומות ושחורות. צביעה איכותית, מדבקות מתחת ללקה. דיסק אחורי ממוקם בתוך המשולש האחורי כמו בשלדות המתקדמות ביותר כיום (האופניים היחידים במבחן שבנויים כך). קוויק רליס ושיפטרים בכתום אנוזייזד. יש מקום רק למחזיק בקבוק אחד – כנראה כי אלה אופניים במידה “17 (מדיום קטן), ויש גם ברגים מאחור לעיגון סבל.

גיאחה: ה KTM הם בעלי הסקסאפיל הכי משפריץ במבחן והאופניי היחידים שיכולים לתת להם מענה כלשהו בתחום הזה אלו ה Cannondale. צביעה בולטת שאי אפשר להתעלם ממנה: היא מגניבה, שמחה, זוהרת והיא לא הולכת על בטוח! מגניב. את האופניים האלה אספתי מאופני לזמי בקניון דרורים. בתוך חנות עמוסת אופניים וגירויים עדיין אין ספק על איזה זוג הלקוחות הסתכלו – על ה KTM האלה שהעיצוב שלהם מצדיק את שם הדגם. עיצוב השלדה עצמה הוא קלאסי ומעודכן. הקווים נכונים: טופ טיוב יורד בזווית חדה למפגש נמוך עם תומכות האוכף ומרווח ביצים גדול. צינור הראש הכי יפה במבחן עם עיצוב של “שעון חול” בולט ומרשים, תומכות שרשרת מעובים למדי גורמים לנו לקוות שיש איזה מידה של שיכוך לאופניים האלה למרות עוביים, ולבסוף – מיקום מודרני של מלחצי המעצור (קאליפרס) בתוך המשולש האחורי. השלדה הזו נראית הכי מודרנית במבחן.

חנוך: ללא ספק האופניים הבולטים ביותר במבחן, ומסובבי ראשים אמיתיים. נראים קרביים מאוד מכל כיוון, ונראה כי הושקע מאמץ רב בעיצוב והתאמת הצבעים לטובת הלקוח הסופי. בנוסף, ובמיוחד לאור המחיר הנמוך במבחן- מדובר באופניים מודרניים ועדכניים: צינורות מעוקלים ומנופחים, העברת כבלים נקייה ונכונה, בלם אחורי הממוקם בתוך המשולש… מרכיבים שעד לפני שנתיים שלוש נראו רק באופני קצה מפונפנים. שאפו ל-KTM על היצירה.

1-116

Fun Factor

נימי: רכיבה ראשונה על הארדטייל אלומיניום פשוט מזה שנים. החיבור לשביל מיידי – כמו בזנב קשיח. זה לא כואב כמו שלדת 26 פשוטות מלפני כמה שנים. גלגלי ה 29 , צמיגי Continental X-King 29″ x 2.2 ניחנים בתכונות המשככות ובולעות של הגלגלים הגדולים. הכידון ברוחב ובזווית מצוינים ומקלים מאוד על השליטה בסינגלים הטכניים דוגמת הכחול של בן שמן. הברקסים מצוינים וגם הם כנראה הטובים במבחן עם יכולות כיוון מלאות ועוצמת העצירה מספקת לגמרי. יש להם המון פאן פקטור. ה KTM מהנים למדי ברכיבה טכנית והקפצות קלות. ההיגוי מהיר אך הכידון רחב ומשרה בטחון. לצמיגים יש מספיק אחיזה. השלדה קשיחה ומגיבה מיידית לפקודות הרוכב ומוט הכסא הצר (27.2) מספק נוחות מסוימת בעת דיווש.

המזלג ש לה KTM היה תקול, ללא ריבאונד (שיכוך החזרה) ולכן נפתח ב”קלאק” גדול בכל פעם שהגענו ל Top Out (הנקודה בה הבולם חוזר למקסימום הטווח שלו מבלימה). זה פגע ביכולות הרכיבה הטכנית אבל מזלג זהה על הברגמונט עבד סבבה ללא ה Top Out. אחרי הסבב הראשון לקחנו אותו לתיקון והוא סודר.

גיאחה: אלה האופניים הכי שהיו הכי מדויקים מבין השלושה הראשונים שרכבנו עליהם בסשן הראשון (הברגמונט, הטרק וה KTM) לרכיבה טכנית בסינגלים. ה KTM ישבו בדיוק באמצע בין התזזיתיות של הברגמונט (שדווקא אהבתי) והיציבות הכיוונית של הטרק. הם פגעו בנקודה המתוקה אליה אופני סינגלים לאופניים המשודרגים הראשונים של רוכב צריכים לכוון – איזון נכון שנוגע בכל העולמות (רכיבת סינגלים מול רכיבת מרתון) מבלי להרגיש הפסד משמעותי באף אחד מהם. גם צמיגי הקונטיננטל מצוינים ורחבים יחסית והם אחזו במידה גבוהה אבל לא גבוהה מדי שתאט אתכם. בדיוק כמו השלדה הם התיישבו באמצע המבחן עם מהירות גלגול שהיא בין זו של ה Bergamont הדקים והמהירים לבין ה Bontrager הבשרניים. מבחינת ההשפעה על תחושת האופניים הכללית – הם והגלגלים הביאו אותם לכבדות מסוימת שדומה לזו שהורגשה ב Trek וכך נוצרו שתי הקבצות פה: אלה שמרגישים קלילים בסיבובים (קנונדייל וברגמונט) ואלה שמרגישים יציבים יותר בסיבובים (טרק ו KTM). הטיות, הקפצות – פחות תזוזתיות ומעט יותר מוכוונות מטרה. טיפול בסלאלום הדוק לא אופטימלי בעיני – המשקל שלהם מורגש. הם מגיבים בכבדות קלה להפניות מהירות מצד לצד ולא הכי קלילים בעליות מדרגה, ניתורים ושליטה על האופניים באוויר.

חנוך: אוקיי… יש כאן טוב ויש כאן רע. חוויית הרכיבה נשלטת על ידי הצמיגים השמנמנים של קונטיננטל, המספקים אחיזה נהדרת, רכות מבורכת ושטח פנים נהדר לבלימה. הם מאפשרים לרוכב לבחור קווים אתגריים ואגרסיביים, ומשרים ביטחון אמיתי לרוכב. הצד הפחות מוצלח של המשוואה? המשקל ההיקפי של הגלגלים ביחד עם הצמיגים הוא גדול, ולאחר צבירת מהירות, אפקט הג׳יירו של הגלגלים השועטים קדימה מורגש ומתסכל. הם ״לא רוצים״ לפנות, אלא להמשיך ישר. הכידון הרחב עוזר להשתלט על הגלגל הדוהר, אך מדובר בחוויה לא נעימה במיוחד. מבחינת קלות תפעול המניואלים והקפיצות- מדובר בכלי כיפי מאוד, אך בדומה לשלושה מארבעה זוגות במבחן בעל, איך נקרא לזה, משקל אתגרי שמקשה להרימם לאוויר, והנחיתה לא מרוסנת דיה תחת בולם הקפיץ הקדמי. סך הכל אופניים המרגישים היטב בסינגלים.

1-084-001

תחושת מהירות וחדוות דיווש

נימי: לא נכון להגיד רייסריות בקטגוריה הזו, כי אופניים במשקלים של כ 15 ק”ג (עם דוושות) הם לא בכיוון של תחרויות. נכון יותר להגיד “תחושת מהירות וחדוות דיווש”… ה KTM נותנים פה אחלה תגובתיות לדיווש ולספרינטים קלים באמצע סינגל. מערכת ההילוכים חורקת במקצת תחת עומס, אבל השלדה קשיחה וששה אלי קרב. יש אפילו נעילה במזלג לטובת טחינת עליות כורכר בעמידה. בסופו של דבר מה שמגביל את ה KTM לאפליקציות תחרותיות הוא משקל של 15.5 ק”ג וסט גלגלים במשקל של 5.55 ק”ג (כולל ציר ושחרור מהיר, צמיגים ופנימית עם חומר כמובן). זה דומה מאוד למתחרים האחרים במבחן וזה כבד ומייצר מאמץ אצל הרוכב, אבל זה בסדר. בקצב טיול לא מרגישים את זה, ובאימון – מתחזקים…

גיאחה: בינונית. הדיוק בסינגלים והאחיזה המשמעותית של הצמיגים לא יכולה לבוא ללא תשלום מסוים – האבזור לרכיבת סינגלים גובה את שלו בהורדת מהירות הגלגול של הצמיגים שהם בעובי 2.2 הן מלפנים והן מאחור, והם בשרניים. גם הסטם הקצר, תומך ההיגוי הטכני שעל האופניים משדר: אנחנו פה יותר בשביל חגיגות, פחות בשביל מהירות.

חנוך: גם אני אצביע ״בינונית״. ההאצה מהמקום מזכירה לי מעט את אופני ה״ביג פוט״ שלי, בגלל הגלגלים הכבדים, אך חדות התגובה של האופניים בשל זווית הראש התלולה וקשיחות השלדה מחפים על כך בעת רכיבה בסינגלים. בשום פנים ואופן לא מדובר בכלי תחרותי, אך כיף לקפוץ עימם בסינגלים, לבחור קווים מעניינים ולפנות מהר בהסתמך על אחיזת הצמיגים המוגברת.
1-160

מכלולים ותמורה

נימי: מזלג סאנטור XCM עם מהלך של 80 מ”מ שהגיע ללא ריבאונד. ידית הילוכים Alivio עם מעביר קדמי ואחורי דאור 9 הילוכים. מעצורים הידראוליים של שימנו מצוינים עם אפשרות נוחה לכיוון מרחק הידית מהכידון. חישוקי Ryde בצביעת KTM על צירי גלגל שימנו! קראנק שימנו כמובן. הכידון הרחב במבחן: 710מ”מ – בול! תמורה למחיר של 3300 שקלים היא מעולה! סטם וכידון מעולים, צמיגי X-king – אחלה!

1-073

גיאחה: ה KTM הכי פחות חסכוניים בפרטים האלה (כלומר נותנים ללקוח הכי  הרבה), שבד”כ הקונים מדלגים עליהם בחנות, כי יש עודף מידע גם ככה והעין רצה אל הדברים החיצוניים שקל לראות ולעבד במהירות. אין פה חלקי OEM או No name מעפנים שמחביאים לכם באופניים – יש פה יותר חלקי Shimano מקוריים ואיכותיים. אפילו ההד סט, שבד”כ לא תדעו מי הספק שלו באופניים אחרים, פה הוא של Ritchey. הדיסקים שניהם בגודל 180 מלפנים ומאחור לעומת שילובי 160 בזוגות האחרים. התמורה פה היא כנראה הכי גבוהה במבחן. ה KTM לגמרי מספקים את הסחורה.

חנוך: תמורה נהדרת למחיר, עם חלקים מחברות מוכרות ואהובות, בלמים איכותיים, צירי גלגל טובים וצמיגים אליפות. 3300 שקלים קונים לכם ואוחד חבילה. יופי!
1-אופני 29 עד 40003

כללי

ה KTM נראים יקרים בהרבה ממחירם האמיתי: צביעה מדהימה התואמת את המושב והגלגלים, הסגירה המהירה והספיסרים על הסטירר. זווית הצינור העליון בשילדה חדה כלפי מטה ונראית פצצה-  ממש מגרה וסקסית, ובנוסף לכך היא משווה מראה קליל ומהיר לאופניים. האופניים מאוזנים בצורה נכונה לשילוב של סינגלים ורכיבה טכנית עם דרכי 4*4 בסגנון XC \מרתון. פחות עצבניים מה Bergamont, פחות מוטי מרתון מה Trek, והכי דומים בתחושה ל Cannondale.

ב 3300 שקלים העסקה משתלמת מאוד ויפה, עם אחלה כמות של מכלולי שימנו, ומראה מודרני מגניב ומושך. כל אלה הביאו את ה KTM מהתמודדות מול כל ארבעת הזוגות אל שלב חצי הגמר! האם הם ניצחו במבחן? תרשו לנו להשאיר אתכם במתח לסוף…

מאת: חנוך רדליך, גיא חלמיש, נמרוד כהן