הגישה הכבישונית\ XC תחרותית סוגדת לאווירודינמיות ולדיווש בעליה והציגה לעולם את הלייקרה הצמודה. בקצה השני נמצא הביגוד המשוחרר המזוהה עם סגנונות הדאון היל והפרי רייד. שם חולצות הרכיבה המאוד משוחררות ומכנסיי הבאגי העשויים מחומרים עבים וקשוחים, שנועדו להגן מעט בנפילה. הפעם מבחן לסטים שהם לא זה ולא זה!

בחן ודגמן: עמרי זרח
צילם: גיאחה

בין שתי נקודות הקיצון האלה של הלייקרה והפרירייד- נמצאת רוב אוכלוסיית הרוכבים. קבוצה גדולה במיוחד, של רוכבים שמחפשים לרכב עם בגדים המאפשרים גם ישיבה נוחה יותר “בקפה של אחרי”. לא לכל אחד מתאים להסתובב בפומבי עם ביגוד צמוד שלא מחביא כרס קטנה או הבלטה של אזור המפשעה ולא כולם הם ילדי גראביטי. עבור הרוב הגדול הזה, ניתן לראות את כל היצרנים משווקים גם ביגוד קל, דק, מאוורר מאוד וטיפה יותר צמוד, אבל עדיין משוחרר.

אספנו למבחן שלושה סטים של ביגוד שבילים המורכב ממכנס באגי משוחרר וחולצה תואמת. היום נסקור את החולצות ומחר יפורסם מבחן המכנסיים. טווחי המחיר הפעם לא שונים בצורה קיצונית זה מזה: בין 200 ל 280 ש”ח, הם יושבים במקום דומה בגדול מבחינת תקציב של לקוח נתון.
מה אנחנו מחפשים כשאנחנו עומדים לרכוש חולצת רכיבה? מראה, נוחות, עמידות סבירה לאורך זמן, פיצ’רים מיוחדים, התאמת צבעים לאופניים ו\או לשאר הציוד שלנו, מותג שעושה לנו את זה, אמירה אופנתית ומחיר הגיוני.

 

2

 

חולצת Bontrager- Evoke Jersey

  • יבואן: CTC- Trek Israel
  • מחיר: 280 ש”ח
  • מידות: XS-XXXL
  • אריג: 100% פוליאסטר- Bontrager Profila Dry

Bontrager האמריקאית הנה מותג הבית של ענק האופניים Trek. תחתיו משווקת Trek את כל ליין המוצרים המשלימים שלה, החל מחלקי אופניים ועד מוצרי הלבשה, הנעלה, הגנה, נשיאה ועוד.

פיצ’רים מיוחדים:

  • בד סופר קל, דק ומאוורר שבונטריגר קוראים לו Profila Dry ברוב חלקי החולצה למעט אזור בית השחי והמותניים בו השתמשו בגרסת הרשת של האריג.
  • הגיזרה הינה זיגרה חצי צמודה שזה אומר שלא מדובר בחולצה מאוד משחוררת או צמודה, כיאה למה שחיפשנו.
  • רוכסן קדמי המאפשר להמקסם את האיוורור ביימי קיץ חמים כשהשמש יוקדת והעליה לא נגמרת וכל טיפת צינון מתקבלת בברכה.
  • כיס צידי קטן הנסגר ברוכסן שנועד להכיל דברים קטנים ולא כבדים מדי כמו חטיף קטן, מפתח לרכב וכד’.
  • בסמוך לכיס, בחלקה הפנימי של החולצה ישנה פיסת בד המיוחדת לניקוי משקפיים.

התרשמות כללית:

כבר כשמחזיקים את החולצה ביד מבינים שיש לנו עסק עם מוצר סופר איכותי ומוקפד. הבד הוא בעיניי היתרון המשמעותי פה: מרגיש קל ונעים מאוד. התפרים, הרוכסנים והגימורים הכלליים מוקפדים ומשדרים איכות. הגזרה מצויינת ונוחה, המבנה היחסית צר שלה מאפשר ליהנות מאוורור, חוסר בכפלי בד מיותרים כשרוכבים עם תיק רכיבה וכן מראה נקי ומחמיא.

מידות- שימו לב לזה שבונטריגר מסמנים שתי מידות- אמריקאי ואירופאי. במקרה שלי המידה שהתאימה היתה S ארה”ב וM אירופאי.

ברכיבה היתה הEvoke Jersey בת לוויה מושלמת. תכונות הבד המרשימות לצד הגימור והפיצ’רים היעילים גרמו לי להעדיף אותה כמעט תמיד כשהיא חזרה מכביסה וחיכתה לי בארון.

פגמים לא מצאתי למעט שני דברים, אולי דבר וחצי: הבד המשובח מרגיש עדין ויכול להיות שיקרע בקלות במפגש עם ענף בולט לצד השביל. יחד עם זאת אציין שעד כה, אחרי עשרות רכיבות בלא מעט שבילים פחות מתוחזקים זה לא קרה. הדבר הנוסף שפחות מוצלח זה המחיר. 280 ש”ח לחולצת רכיבה זה לא מחיר אסטרונומי אך בהחלט לא זול. כנראה שלאיכות יש מחיר.

אהבתי יותר: אריג! גזרה, נוחות, אוורור, פיצ’רים ואיכות כללית.

אהבתי פחות: מחיר מעט גבוה.

 

עמרי חולצות

 

חולצת Race Face Indy SS

  • יבואן: Bikedeal
  • מחיר: 237 ש”ח
  • מידות:S-XXL
  • אריג: 100% פוליאסטר-  Cool Touch Fabric

 

3

 

Race Face  הינה חברה קנדית וותיקה המתמקדת בשוק אופני ההרים ולמעלה מ20 שנה מייצרת מוצרי הלבשה, הגנה, לצד חלקי אופניים כמו קראנקים, גלגלי שיניים, סטמים, כידונים וכד’. המקור שלה, בלב אחד האזורים הכי מפותחים לרכיבת שבילים וגראביטי בעולם משפיע על הכיוונים שהיא התפתחה בהם.

פיצ’רים מיוחדים במוצר:

  • אריג קל מעולה למגע המתייבש בקלות תוך כדי רכיבה ולאחר הכביסה
  • הדפס יחסית גדול בחזה ועל השרוול
  • כיס צדדי קטן ומוצנע בעל רוכסן לשמירה על הדברים הקטנים שאיננו מעוניינים לאבד (כרטיס אשראי, מפתח לרכב וכד’).
  • בד ניגוב למשקפיים יחסית גדול ונוח לשימוש.

התרשמות כללית: החולצה מרגישה נעימה ומאוד נוחה על הגוף, הגיזרה מחמיאה ותואמת את האופנה העכשוית. אגב, החברה משווקת את אותו הגדם עם שרוולי 3\4 הסופר אופנתיים.

ההדפס מאוד יפה ומוסיף לסטייל של החולצה אבל גס מידי ומרגיש לא קשור לרכות ונעימות של הבד. לרגישים במיוחד (חצי אחוז מהאוכלוסיה?) זה יפריע וירגיש מעט מזיע יותר באזור ההדפס.

אהבתי יותר: גיזרה, רפיקה, פיצ’רים, נוחות ואוורור

אהבתי פחות: הדפס גס וקשיח ביחס לרכות של החולצה.


22

 

חולצת פאנקייר: L J759   

  • יצרן: Funkier
  • מחיר: 199 ש”ח
  • מידות:XS-4XL
  • אריג: 100% פוליאסטר

 

5

 

אני מנחש שלא צריך להציג כבר את פאנקייר – חברת האופנה הישראלית שבשנים האחרונות מתמחה בעיצוב וייצור בגדי רכיבה ברמת מחיר בינונית בעלי עמידות ואיכות טובים. לאחרונה הגדילה את קו המוצרים שלה גם אל נעלי רכיבה וקסדות. החברה משווקת את מוצריה בארץ ובהרבה מאוד מדינות מעבר לים.

ביקשנו מהחבר’ה בפאנקייר שישלחו לנו חולצת שבילים לטובת המבחן. הם שלחו אותנו לחנות המקוונת שלהם וביקשו שנבחר דגם. האמת, לא היה שם שום דגם שקלע בול למה שחיפשנו למבחן: הדגמים שהיו דומים למה שחיפשנו לא היו במלאי לכן, בהמלצתם בחרנו את הL J759 שהוא יותר משוחרר וללא גומי\ סיליקון בחלקה התחתון של החולצה או בשרוולים.

הבד העיקרי בחזית, בגב ובשרוולים אינו מזכיר את הבדים המוכרים ברוב החולצות של המותג היות והוא משמעותית אוורירי יותר. יש בד רשת לכל אורך הצדדים מלמטה ועד קצה השרוול. אין פסי סיליקון בדומה לחולצות XC אבל הגיזרה מאוד דומה רק מעט רחבה יותר. מידה M הרגילה שלי בפאנקייר היתה קטנה מאוד, לכן למזמינים מהאתר ללא מדידה – שקלו מידה אחת גדולה יותר מהרגיל שלכם.

הריצ’רצ’ הוא מהסוג הפלסטיקי-גס שאמנם עבד יפה וחלק לאורך המבחן, אבל פחות מקובל בתחום ביגוד הרכיבה (בביגוד רכיבה בוחרים רוכסנים מינימליסטיים יותר).

שלושת הכיסים האחוריים נוחים ומרווחים, והם מאפשרים נשיאה של מעט ציוד. ברכיבה הופתעתי מאוד מהנוחות והנידוף המצויינים שלה. ללא ספק החבר’ה בפאנקייר עלו רמה בכל הנוגע לאיכות הבד.

צבע לבן לשטח? לא מדבר אלי בכלל. אני נוטה לבחירו פרקטיות ולבן הוא בעייתי בסביבה מאובקת או בוצית. גם העיצוב הכללי, שזה כבר יותר עניין של טעם- לא עשה לי את זה. אני שמרן ופחות מתחבר לצבעים הזרחניים שמאוד אופנתיים עכשיו. החולצה הזו בהחלט יכולה להתאים למי שמחפש לוק של XC\כביש, אבל מעוניין במשהו פחות מחייב ואולי גם להסתיר כרס קטנה…

אהבתי יותר: מחיר, בד אוורירי יותר מנסניונות הקודמים שלי עם המותג, מותג ישראלי.

אהבתי פחות: צבע, רוכסן גס מידי.

 

4

 

סיכום:

האם הגיוני לשלם על חולצת רכיבה בין 200-300ש”ח? האם יש פה תמורה לכסף? המסקנה האישית שלי מאוד ברורה- כן! אמנם בחנו מוצרים בטווח מחירים יחסית צר (199-280ש”ח), אבל בהחלט ניתן לראות את ההבדל בינהם. במבחן הזה המוצרים היקרים יותר- טובים יותר. רוצים פודיום למבחן הזה? לכו לפי התמחור…

הבונטריגר לקחה את המקום הראשון. היא החולצה שעבדה אצלי הכי הרבה, והרגישה הכי נוחה ומאווררת.

גם שתי החולצות האחרות היו מצויינות ולגמרי הייתי ממליץ עליהן.

במקום השני – הרייספייס, שהיא חולצה מאוד איכותית ובעייניי היתה הכי יפה ומענייינת מבחינת מראה וגיזרה.

במקום השלישי ב 199ש”ח לא מקבלים מוצר גרוע – הפאנקייר היא אחלה חולצה ולמי שלא מפריע עניין הצבע בשטח, זו יופי של אופציה.

מה שבעיקר הפך את הבונטריגר למועדפת עלי זה הבד הסופר מצויין שלה. החבר’ה שם עלו על יופי של אריג.

 

צילם: גיאחה
בחן ודגמן: עמרי זרח

 

מודעה 920 על 250