Champion System היא חברת ביגוד רכיבה וספורט בהתאמה אישית לקבוצות ורוכבים וספונסרית הביגוד של Lampre-Merida המקצוענית. היא מאפשרת לעצב לבד את ביגוד הרכיבה, להעביר את העיצוב אליה באמצעות אתר אינטרנט, או באמצעות יריב פרייפלד היבואן, וליהנות מהייחוד שלכם בשטח או בכביש.

מה שמייחד את צ’מפיון סיסטם לעומת ההצעות האחרות הקיימות בישראל מספר המינימום של הפריטים. אם בד”כ חייבים לפחות 10 חליפות כדי להיכנס למשחק הזה, הרי שפה- צריך מינימום 10 פריטים עיקריים- כלומר 5 חליפות אם מזמינים רק ביב וחולצה, ופחות מזה אם מוסיפים גם איזה פריט נוסף (נגיד חולצת Loose לאופני הרים). עוד נקודה בולטת לזכותם הוא העומק ומגוון הפריטים המטורף שאפשר לעצב שם. שני ההיבטים האלה – הם כל כך חשובים ומעניינים, שסקרן אותי מאוד לדעת גם איך הביגוד עצמו, ובכלל – החוויה של העבודה מול החברה הזו, מאחר וכשרוכשים קסטום, נוסף עוד היבט לקנייה- שירות!

בחן: גיא חלמיש
צילמו: יניב שור, אלי כרמי, רוני כהן, נמרוד כהן

2015-06-20

אמריקאי, סיני, ויהודי יצאו לרכוב

זו חברה אמריקאית במקור שפועלת מהונג קונג וארה”ב. אחד הבעלים של החברה הוא הבעלים של Bicycle Planet – חנות גדולה (של יהודים) בלונג איילנד, ניו-יורק. החברה עברה מאופניים לעוד תחומי ספורט – טריאתלון, ריצה, חתירה, אקסטרים פיטנס, לה קרוס, סקי נורדי, חתירה, ועוד ועוד…

היבואן: יריב פרייפלד, איש היטק בעברו, עוסק בייעוץ לניהול תצורה בפיתוח תוכנה. במקביל פיתח את העסק של צ’מפיון לאחר שקנה את הזיכיון והוא היבואן הבלעדי היום בארץ. נכון להיום: Zone3, TriHard, ניטרו, אלפא טים (קבוצת טריאתלון באיזור להבים), הקבוצה של דלית שיף (teamdalit) ועוד הם מבין לקוחותיו, ואתם מוזמנים לברר איתם איך הבגדים, וגם להמשיך לקרוא את הכתבה כדי לדעת יותר…

ב Champion System יש כ 650 עובדים (!) ומתוכם כ 100 מעצבים גרפיים שנותנים מענה מהיר מאוד בתהליך השירות. יש לה המון מוצרים ועובדת עם חברות אחרות על פיתוחי בדים ייחודיים, בדים נושמים ועוד. ציוד החורף שלהם גם הוא איכותי מאוד, כולל בדים שבאמת נושמים בכיוון אחד בלבד ודוחים מים לדבריהם, והיא נותנת החסות והיצרנית של ביגוד של Merida Lampre המקצוענית בפרו טור. אגב – מי שרוצה יכול להזמין דרך יריב גם את ביגוד בעיצוב למפרה (אבל אנחנו מזהירים – זה לא נחשב סטייל ללבוש בגדי קבוצות – תעצבו משהו מקורי לעצמכם!).

20150613_073144

חופש בחירה מהמם

כאמור אחת הבעיות המוכרות של ספקים אחרים היא הדרישה למינימום של פריטים שחוסמת רבים מלעצב לעצמם ביגוד ולהנות מהייחוד והכיף שבתהליך. זה השאיר את כל העניין לתחרויות העיצוב של BIKEPANEL ולקבוצות גדולות באמת. אבל מה אם אתם שלושה או חמישה חברים שיוצאים לרכיבה ב Stelvio בקיץ, ובא לכם להביא אותה בקיט סטייליסטי בעיצובכם? או חברה שרוכבים קבוע באופני הרים ורוצים ביגוד מתאים לקבוצה, שהיא לא ממוסדת וגדולה מספיק לעמוד במינימום סף ההזמנה לקסטום?

נגיד שאתם רק שלושה- בצ’מפיון סיסטם תוכלו להזמין 2 חליפות לכל אחד+ איזה פריט נוסף עיקרי ואתם מסודרים. הקסטום מפסיק להיות פריבילגיה עם חסם כניסה בלתי אפשרי! אבל אז תתקלו ב”בעיה” חדשה- השירות מדהים למדי מבחינת עומק המוצרים, וצריך להחליט איזה ממגוון האפשרויות (דגמי מוצר) האדיר של החברה הזו אתם רוצים להזמין. הכמות של הפריטים האפשריים לעיצוב מהממת.

כדי להזמין צריך מינימום של עשרה פריטים עיקריים. כפריט עיקרי נמנים: מכנסי רכיבה, חולצת רכיבה, חולצות ייצוגיות פולו (כפתורים, רוכסנים וכו’ – יש כל מני…), חולצות רפויות (כמו בריצה או רכיבת שטח), ז’קטים, חליפות טריאתלון, חולצות ארוכות… כמובן שבכל אחת מהאופציות יש גם חלוקת משנה סביב הרוכסנים – קצרים או שלמים. אפשר לבחור רוכסן מוסתר שבו העיצוב לא נפתח או פתוח (מוסתר לפעמים פחות קל לפתוח ולסגור או נתפס. לכל הרמות והמידות – יש שתי גרסאות בעוד היבט: גרסה צמודה או גרסה מעט משוחררת יותר שגם מהווה מעין חצי מידה. קבוצה יכולה לכל אחד מה שהוא רוצה.

פריטים קטנים, שלא נחשבים בספירת מינימום 10 הפריטים להזמנה הם כל השאר: כפפות, מחממי ברכיים, שרוולים וכו’. יש מגוון אדיר של כמעט כל סוג פריט שרק תרצו. בכל מקרה לא חייבים להזמין את הפריטים מאותו סוג ומאותה רמה. עוד דבר: יש מידות ילדים קטנטנים, עד 4XL למבוגרים.

קטע אדיר: בניגוד לניסיון קודם שלנו – פה לא חייבים להזמין עשרה פריטים נוספים לנשים. בתוך חמשת הפריטים יכול להיות סט אחד בלבד לאשה, או חליפת טריאתלון אחת…

11402875_10205319525842473_7934533330836236896_o-001

מחירים של הפריטים העיקריים לרכיבה:

חולצת רכיבה קצרה עולה בטווח של החל מ 259 ש”ח (כולל מע”מ ועיצוב) לחולצה בסיסית, ועד לחולצת קרבון שרוכבת איתה מרידה למפרה שעולה 669 ש”ח. באמצע יש עוד כמה רמות: Airlite – שעולה 289 ש”ח וחולצת קייץ עולה 359 ש”ח. חולצת הקייץ היא חולצה מאוד דקה, אך מבד טיפה פחות אלסטי.

ביבים\מכנסיים – מתחילים ב 359 שקלים לביב בסיסי, דרך 569 לביב מדגם רייזור ביב שורט שרבים מהמתחרים הרציניים מזמינים, ומגיעים עד לביב קרבון ב 679 ש”ח.

ווסטים: מגן רוח עם רשת מאחור ורוכסן שמאפשר להגיע לכיס החולצה – עולה 259.

ברמה השיפוטית- אלה מחירים שעומדים במקום דומה לתמחורי מוצרים מהרמות האלה על המדף מהמותגים המובילים, כלומר לא זולים במיוחד וגם לא יקרים במיוחד ביחס לרמתם, למעט בעיקר ברמות הכניסה ששם לטעמי הם דווקא יקרים טיפה ביחס לתכולה. לאור זאת השאלה שנשאלת היא מוצרית בעיקר- האם הם עומדים גם בתמורה ובאיכות בתחרות הזו? תשובה על כך בהמשך.

11270275_10205319530842598_8605760089563125232_o-001

תהליך ההזמנה

מתחילים מנושא העיצוב: קבוצה יכולה להגיע בכל שלב של מוכנות – החל מקבוצה שאין לה אפילו לוגו, וצריכה עיצוב מלא של לוגו + צבעים, ועד קבוצות מגובשות מבחינה עיצובית. משך שלב העיצוב שונה מקבוצה לקבוצה – במקרה שאין עיצוב החברה מספקת שירות מלא חינמי שמאפשר לעבוד מול אתר האינטרנט, שם מעלים קבצים, בקשות וסקיצות. כמובן שהכל נעשה באנגלית ויש הפרשי זמנים עקב מיקומים גלובליים שונים של הספקים והלקוחות, ולכן יש גם אופציה מקומית.

אם לקבוצה יש מעצב מקומי, אפשר לספק לו את הטמפלייטים בפורמט של PDF והקבוצה יכולה לעצב בעצמה. ניתן לשלוט בכל היבט בעיצוב, לבקש שהלוגו ישאר בגודל קבוע על כל גדלי החולצות וכו’, וכך מבטיחים שהעקביות בין מידות ומוצרים תשמר והאיכות תהייה גבוהה. יריב היבואן יכול לסייע לכם גם בהפנייה למעצבת הבית בשת”פ חיצוני בתשלום נוסף (הלקוחות מתקשרים איתה ישירות).

מרגע שהעיצוב מוכן – בד”כ למחרת אתה מקבל את גרסת החברה לאישור או הערות באימייל, ומרגע אישור הקובץ, והעברת תכולת ההזמנה – יימשכו כשישה עד שבעה שבועות לייצור+ שבוע משלוח ושחרורי מכס, כלומר בגדול: חודשיים והציוד אצלך (די דומה לרוב המתחרים האחרים בארץ). יריב מציין שבד”כ המוצרים מגיעים מוקדם יותר.

בקרוב הוא מעדכן שיהיה אתר שבו מנהלי הקבוצות יוכלו לקבל מערכת מסחר ואספקה ישירות לחברי הקבוצה – כולל בחירת כל המוצרים והסליקה של האשראי. חסכון אדיר של כאב ראש למנהלי הקבוצות שלא יצטרכו לעסוק בגבייה וניהול ההזמנה לכל המתאמנים שלהם.

20150613_074428

מבחן התנסות ושימוש במערכת ה Online

יריב פתח עבורי שם משתמש וסיסמא ושלח אלי לינק שעמו הגיעו איזה שתי הודעות אוטומטיות מהמערכת. נכנסתי למערכת והאמת שלמול הפוטנציאל של נוחות אדירה שיש לעבודה עם אתר אינטרנט, נתקלתי בהרבה בעיות תהליכיות באתר. למשל- כניסה ללופ אינסופי ביצירת עיצוב חדש, בכל כניסה קיבלתי הודעות קצת סותרות, או שלא הבנתי- אבל זה לא משנה, כי זה לא היה ברור במיוחד, בסוף הבנתי שיש שם לינק שלא נראה כמו לינק וצריך להתקדם אליו כדי לעצב.

מגיעים לעמוד הקריאייטיב – שם יש שתי אפשרויות: או שמעלים עיצובים לבד (שעשיתם עם המעצב שלכם בבית), או שבוחרים ב”אני צריך השראה” ומועברים לעמוד ובו כלי עיצוב על גבי טמפלייטים באתר האינטרנט של החברה. שוב – פוטנציאל גבוה, מימוש גרוע: אני לא מצליח לשנות בחולצות את הצבעים בצורה שאני רוצה. לא ברור איך האתר מתנהג… לא קריטי במקרה שלי, כי לקחתי את העיצוב המנצח של יובל דולין בתחרות העיצוב של BIKEPANEL וביקשנו לממש אותו. ממליץ לכם גם לסיים את העיצוב שלכם מחוץ למערכת הזו.

העלנו את כל הלוגואים והעיצוב שלא דרך כלי הטמפלייטים של האתר ואחרי כמה זמן אני מקבל עידכון שהעיצוב מוכן. מנסה להכנס – הסיסמא לא מוכרת, למרות ששחזור הסיסמא מוציא את אותה סיסמא בדיוק. האתר שולח עידכונים באימייל בכל התקדמות שלב בתהליך ובכל פעם שהמערכת שולחת אלי עידכון אוטומטי מהספק עם לינק באימייל לאתר לכניסה – הלינק לא נכון. צריך לצאת החוצה אל הכתובת שיריב סיפק לי קודם לכן, לבחור את ישראל, ורק אז אפשר להתקדם (באוטומטי המערכת שולחת לינק עבור “USA”… ).

אחרי שעיצוב מוכן – אני אמור לאשר אותו. השד יודע איפה? תשמעו, אני כבר בעולם האינטרט שנים ארוכות, אבל למצוא את הכפתור לאישור זה דורש כנראה בורות מוחלטת בשימושיות של אתרי אינטרנט, כי בשום מקום שתצפו למצוא אותו הוא לא יהיה. בקיצור – הבנתם את העניין… האתר בעייתי ויריב יצטרך כנראה לתת שירות אנושי כדי לתמוך בכם בקנייה. מצד שני- הוא נותן אחלה שירות, ובצורה האנושית הפשוטה זה הכי נעים ומהיר. נחכה ש Champion System העולמית תשקיע באתר שאפשר לעבוד איתו כמו שצריך…20150613_073309

חגיגה: הביגוד הגיע – ויוצאים לבדוק אותו!

חבילה של בגדים שמגיעה זה תמיד מופע משמח. היא הגיע מתוקתקת ומסודרת בשקיות ניר ועליהן השמות של כל הפאנליסטים שיקבלו סט להעברת חוות הדעת (אינדיקציה לרמת השירות המצוינת של יריב). לצד ביבים וחולצות שלושה זוגות של ווסטים שאפשר לדרג אותם לפי מזג האוויר – מהקליל והאביבי אל החורפי והעבה. הווסטים מהממים אותי: ביד מורגשת הרמה – קצה מדהים. איכות כזו של ווסט לא ראיתי הרבה זמן, והאמת גם איכות הביגוד עצמו מרשים במיוחד. טוב שהיינו קצת ב Club Med בגבהים של האלפים באמצע הקיץ ותקבלו פידבק מטמפרטורות רלבנטיות.

בדקנו כמה סטים – אחד מהם הוא סט הקרבון היקר (1340 ש”ח לביב+חולצה) שנתפר למידות של המקצוענים של מרידה למפרה. כיאה למידות של רוכבים מקצוענים וצנומים הוא למעשה קטן בחצי מידה מהסטים האחרים בכל המידות (S, M, L וכו’) – לקחתי מדיום שהרגיש לי כמו Small. הוא עשוי חלקים נרחבים מבד רשת דקיק ושקפקף. בד קל ומאוורר מאוד, טיפה עדין לשפשופים ולכן נראה לי שלא מומלץ במיוחד לרכיבת שטח. גם רמת האוורור של דגם הקרבון היא מהגבוהות ביותר שיש – לאחרונה רואים לא מעט דגמים עם ביגוד שבו חלקים ניכרים מהחולצות עשויים חומרים שמזכירים את גופיות הקיץ הרשתיות המנדפות… רשת עם חורים גדולים יחסית ושקיפות משהו. החולצה פה היא מהז’אנר הזה. למרות שאני רזה, עדיין הרגשתי שזה צמוד לאללה, אבל האמת – זה נראה ומרגיש פצצה, אם אתה באחוזי שומן שמאפשרים את זה.

הביב – מרשים, צמוד אף הוא, בעל פאנלים רחבים במיוחד. הפאנלים מגיעים כמעט עד אמצע הארבע ראשי והם עשויים מעין חומר עם תחושת גומי. החומר הזה ממש נדבק לרגל (המגולחת, אולי שכבת שיער עדינה תקל על החלקתו מעלה?) וננעל במקומו. כל כך ננעל ונדבק שבקושי הצלחתי להכנס אליו! המידה נכונה – את זה רואים לפי הנחת הבד על כל השטח. הבעיה היא אך ורק בפאנלים התחתונים – הם צרים ברמה שבקושי אפשר להכניס את הארבע ראשי אליה, ולא – אין לי ארבע ראשי של רוכב למפרה. חווית הלבישה היא ממש קשה וזה תהליך להביא את שרוולי הביב למקום. לאחר שימוש הבנתי את השיטה: כמו מוליך של טמפון (אני חושב, לא יצא לי להשתמש באופן אישי…) אני מקפל את הפאנל התחתון על הלייקרה החלקה יותר של הביב עצמו שמסייעת להקטין התנגדות כשמושכים את הביב למקומו, ואז מקלף את זה למטה למקום.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

הריפוד עבה במיוחד, מצוין ושונה ממה שבד”כ רואים – הוא אחיד כלפי חוץ (כלומר בעל מרקם חלק וללא הבליטות האופייניות להרבה פדים) אבל ברור שהעובי משתנה. הוא רך מאוד באופי שלו, ונעים. רכיבות ארוכות התאפשרו ולא היו שיפשופים מיוחדים או בעיות- מצוין! בחלק האחורי יש איזור שלם וגדול של מחזיר אור בביב- רובו יכוסה על ידי החולצה אבל חלקו התחתון יזהר בחושך בתאורה מאחור על הרוכב. למרות הפחד מנמק יצאתי לרכוב, ואני מודה שבמהלך הרכיבה זה הפתיע לטובה. את הקושי מרגישים בעיקר כשלובשים, או כשמתעסקים בזה. אם פשוט רוכבים – זה יושב צמוד ואפילו נוח, למרות סימני הלחץ שנותרו אח”כ. פחות אהבתי את העובדה שהחיתוך של בדי הביב על הבטן גבוה וקשה יותר להטיל מים.

כשארצה להרגיש מקצוען, עם ביגוד צמוד צמוד שמכניס אותך לראש של רייסר, או כשמאוד חם ולח בחוץ וצריך אמצעים לאוורור מקסימלי ואיכותי – אני אבחר בבגדים האלה. עם האיכות, התפירה, ההדיקות… המראה הקיצוני והקונדומי שלהם מתאים לאתוס הרוכב האירודינמי וללוק המקצועי – הוסיף לי מהירות חינם – דלק פסיכולוגי!

הסטים האחרים – ברמות המחיר ההגיוניות יותר, הם גם באמת דומים יותר מבחינת האיכות והתכולה שלהם לאלטרנטיבות (אבל עדיין על הצד הדי יקר של הסקאלה)- הם מצוינים, נוחים וקלים. לעומת דגם הקרבון היקר רואים בהם קצת פחות גיוון בגימורים ובסוגי הבדים, ופחות תפירות מאשר בגרסת הקרבון היקרה והמקצוענית. החולצה מהרמה הנמוכה יותר עדיין טובה מאוד, אבל הבד יותר עבה ופחות מאוורר.

הביב מאוד דומה לביב היקר דווקא, ופה לא חשתי שיש יתרון אדיר להפרש התקציב. הפאנלים זהים לגמרי, ודומה שגם הריפוד.

הגזרה של הרמות האלה פחות הדוקה, וניכר שמדובר בחצי מידה מעלה- בעיקר בחולצה. כמו שזה נראה אני הולך לאמץ את הגרסה הזו לאופני ההרים, ואת הקונדום לאופני הכביש. יש גזרות עוד יותר רחבות מאלה, בהתאם לצרכי רוכבים ומבני גוף שונים- חלק מהקטע של אותה כמות מטורפת של פריטים שיש ל Champion System להציע.

אין ספק שהדגמים הזולים יותר מתאימים יותר לרוב הרוכבים בישראל- הם מחמיאים יותר לגוף של מי שלא עוסק בספורט בצורה אובססיבית או מקצוענית, הם מאווררים וטובים מאוד. הרמה הגבוהה ביותר בצ’מפיון סיסטם היא חד משמעית גבוהה יותר מזו של חברות רבות אחרות והיא באמת בטופ של רמת קבוצת “פרו טור” (כבר לא קוראים להן פרו טור אבל אף אחד לא משתמש במונח החדש…). הרמות האחרות דומות יותר למה שתמצאו בקטגוריה בד”כ, וגם הן מצוינות.

DCIM101GOPROGOPR0034.

הווסטים

הפריטים הגיעו בקיץ הישראלי, אבל כן יכול למשש, להעריך ללבוש ולהתרשם… ולקחת אותם לאיטליה כדי לטפס את Sestriere בכביש ולרכוב בשטח! כמה טוב שיומיים רכיבה כאלה סיפקו בדיוק את שונות הטמפרטורות הדרושה להתאים לכל אחד משני הווסטים שהגיעו – המאוורר יותר, והחורפי האטום יותר.

הגיעו שלוש רמות של ווסטים – מהסתרה קדמית בלבד עם רשת מאחור שמתאימה בול לעונות המעבר בישראל (נגיד 15-20 מעלות), דרך ווסט מלא, אך מחומר דק וכיסים מאחור שמרחיב את המעטפת לימים קרים יותר (אני אשתמש בו ב 10-15 מעלות), ועד ווסט עבה, חורפי, הדוק ומחמם (5-15 עם גשם. בטמפרטורות נמוכות יותר אני בתנור…).

ווסט למי שלא התנסה, הוא אחד הפריטים הכי חשובים שיש לנו בארון – הוא שומר על האיזורים הקריטיים מקור ורוח, הוא מאפשר אוורור בלי להעיק יותר מדי, והוא קל לניהול – אפשר לפתוח אותו להתנפנף בעליה וכמעט לא מרגישים אותו, אפשר לקפל לגודל קטן יחסית כשמטפסים ומתחממים… מוצר מושלם לחורף ועונות המעבר בישראל.

נתחיל מהחורפי- מדובר במוצר שפשוט מרגיש את “הביוקר” כשנוגעים בו. מאוד מרשים, עבה, ומבטיח שגם בירידה מהגאביה בתוך שלג עד החזרה שלכם ישאר חמים. עדיין, בעלייה כשהתנפנף לא הפריע לי כמעט ופה היתרון האדיר שלו. בשילוב עם עוד כמה שכבות הוא מושלם לימים קרים באלפים. יתרון נוסף של ווסטים מהסוג הזה, הוא שהם מכפילים לכם את שטח האחסון- שלושה כיסים נוספים לרכיבה מעל כיסי החולצה. הדבר הביקורתי היחיד שיש לי לאמר עליו הוא שהכיסים ממוקמים גבוה מדי ולא נגישים תוך כדי רכיבה.חוץ מזה- מוצר מעולה.

בווסט הדק יותר עשיתי שימוש ברכיבת השטח. גם הוא התגלה כנותן יתרון של אחסון נוסף והפעם ניתן לשלוח יד אל הכיסים. אם העבה יותר לא העיק בטיפוס כשהרוכסן פתוח, כל שכן הווסט הזה. אחלה מוצר, מומלץ מאוד לכל מי שמזמין סטים כאלה.

DCIM100GOPROGOPR9994.

סיכום

תחום ביגוד הקאסטום לקבוצות נהייה תחרותי למדי בזמן האחרון. אם בעבר היו שני עיקריים בשוק הישראלי הרי שכעת כבר יש כמה נותני שירותים המייצגים חברות מובילות בעולם. Champion System היא חברה שאם אתם בשופינג לביגוד קסטום, מומלץ לבדוק אותה משום שיש להם כמה תועלות ייחודיות ביותר: דרישת סף נוחה מאוד המחייבת אתכם לפחות פריטים להזמנת קסטום, מגוון אדיר במיוחד של סוגי מוצרים מרמות כניסה ועד רמות מקצועני טור דה פראנס (כולל השלמות של קז’ואל ואפרה רייד!), אפשרות קלה יותר להזמנת ביגוד לנשים (בגלל שלא חייבים 10 חליפות), ושירות מקומי מצוין של יריב פרייפלד. כמו כן רמת הביגוד הגבוהה ביותר שניתן לעשות לה קסטום היא גבוהה מאוד, ממש מקצוענית.

בביקורת מצאנו שהאתר אינו ידידותי ועדיף לעבוד עם יריב היבואן על פני נסיון לצלוח את חווית המשתמש שבו, והמחירים הם על הצד הגבוה של הסקאלה. בהתעלם מהתמחור לרגע, המוצרים עצמם טובים, מגוונים ברמות ויש שם מגוון גזרות- מהדוקות מקצועניות ועד רחבות יותר המתאימות לרוכב הפנאי. האפשרות של שניים- שלושה חברים או חברות לייצר לעצמם קיט אופטימלי, להשלים אותו עם כל פריט שאי פעם יצטרכו, וליהנות מלוק מקצועני מקוסטם, משמחת מאוד ומייצרת עוד אופציה בשוק הקסטום שכדאי להכניס לשיקולים.

בחן: גיא חלמיש
צילמו: יניב שור, אלי כרמי, רוני כהן, נמרוד כהן