על השולחן: מבחן לגלגלים של חברת  FourFourThree בקוטר “29 וברוחב פנימי של 25מ”מ בדגם שנקרא – Endless TR. מה זו החברה הזו, מי הם הגלגלים האלה, לאיזה סגנון הם מתאימים ואיך תפקדו בשטח? תום בר יצא לגלות.

מאת: תום בר
צילום: גל פרידמן

FourFourThree

פור-פור מה?

חברת FourFourThree היא חברה חדשה הפועלת בכל העולם עם משקיעים וייצור בטיוואן ויזם ישראלי. החברה שמה לה למטרה לייצר גלגלים איכותיים ובעלות-תועלת גבוהה, בליין החברה אפשר למצוא גלגלים לסגנונות ה XC, השבילים וה AM-אנדורו, מאלומיניום ומקארבון, והיא מופצת בישראל דרך “סינגלמניה”.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

כרטיס ביקור “29 FourFourThree Endless TR Boost

  • מחיר: 2100 ש”ח
  • משקל (כולל סרט אטימה וונטילים): 1800 גרם
  • גלגלי שטח בקוטר “29 בסטנדרט ה Boost
  • רוחב חישוק פנימי 25מ”מ (חיצוני 30מ”מ) וגובה (פרופיל) של 23מ”מ
  • חישוקים עשויים אלומיניום 6066 T6 עם חיבור בהלחמה
  • כל גלגל מציג 32 שיחים עם עובי משתנה שלוש פעמים – Triple butted 5.7g/spoke
  • ניפלים מאלומיניום
  • נאבה אחורית עם 102 קליקים כל 3.5 מעלות!
  • תאימות לשימאנו\SRAM
  • תאימות לרוטור 6 ברגים
  • חישוקים בגימור sandblast (התזת חול בסילון) וגרפיקה בטכנולוגיית Water Transfer Decals
  • אתר החברה: פה

FourFourThree

FourFourThree – הקנקן

בואו נתחיל מההתחלה, כי לפעמים גם הקנקן חשוב ולא רק מה שיש בתוכו: קיבלתי את סט הגלגלים של FourFourThree בקופסה מהודרת ויפה – מהסוג שאתה מתרגש לפתוח ולגלות מה יש בפנים. הגלגלים מגיעים עם ערכה להכנת טיובלס ובעצם כל מה שצריך להשלמת הסט זה צמיגים.

FourFourThreeחומר האטימה מזכיר לי מאוד את החומר של Stan’s – אותו אני אוהב בעיקר בזכות כמות החומר הקטנה שמספיקה לכל גלגל, 60 מ”ל בלבד שזה כמעט חצי מהמקובל, משמע אפשר לחסוך עוד כמה גרמים אך לקבל אטימה נהדרת בטיובלס.

הוצאתי הגלגלים מהקופסה על מנת לבחון בעין וביד על מה מדובר, כבר מהרגע הראשון מקבלים תחושה שיש פה סט גלגלים מושקע שנראה ומרגיש טוב עם מחשבה רבה ובהחלט על הצד האגרסיבי והחזק של הסקאלה.

FourFourThree

ירידה לפרטים

על מנת לשמור על יחס משקל-חוזק גבוה FourFourThree בחרה להשתמש באלומיניום 6066 (עם תערובת מגנזיום) בדרגת טיפול תרמי מסוג T6 (קירור וחימום האלומיניום). חיבור החישוק נעשה ע”י שרוול המקבל את הצורה של החישוק וכל העסק מולחם ולא מרותך.

הגרפיקה העדינה על הגלגלים היא בטכנולוגיית Water Transfer Decals ולא במדבקה – תוספת מאוד נחמדה הנותנת מראה ותחושה יוקרתיים.

FourFourThree

בכל גלגל ישנם 32 שיחים מסוג J-BEND (אפשר לומר ה”רגילים והיותר נפוצים”), חברות רבות היום מייצרות שיחים מסוג Straight-pull – כמו בכל דבר קיים ויכוח מה עדיף ולמה- תשאלו 10 מכונאים\בוני גלגלים מה עדיף ותקבלו 7 תשובות שונות. בגדול השיחים הישרים אמורים לפתור את הנקודה החלשה (הכיפוף) שיש בשיח המסורתי, יאפשרו מתיחה טובה יותר ובנוסף הבנייה תהיה בדרך כלל מהירה יותר. השיטה המכופפת זולה, זמינה ונפוצה יותר.

FourFourThreeהשיחים הם Triple Butted, משמע בעובי משתנה 3 פעמים, גם פה אפשר לראות שהיצרן עצר לרגע ונתן דגש ומחשבה על העניין ובחר להשקיע בשיחים יקרים יותר של חברת Pillar כאשר העובי המשתנה נותן משקל כללי קל יותר אך שומר על חוזק ומתח נהדרים. שאפו. הניפלים כמובן מאלומיניום וצבעם שחור.

FourFourThree

קליקים… הרבה קליקים!

בואו נדבר על צירי הגלגלים, A.K.A הנאבות. כשמסתכלים על הנאבות לא רואים משהו מיוחד. נאבה… ציר… יש בפנים מיסבים סגורים ואיכותיים וכל העסק מסתובב נהדר. אך כששומעים את הצליל הנהדר שהנאבה האחורית מייצרת צריך שניה לעצור ולבחון מה העניין.

FourFourThree

עבורי כטריאליסט, ככל שיש יותר קליקים ופחות מעלות בין קליק לקליק – זה טוב יותר ואני מבסוט הרבה יותר.

מבחינתי ה”פריילוף” הוא גולת הכותרת של סט גלגלים זה עם 102 קליקים כאשר המרחק בין קליק לקליק הינו  3.5 מעלות בלבד מה שנותן בעצם פידבק מיידי בפידול, דבר המורגש בעיקר בעליות מדרגה, יציאה חזקה בפידול מסיבובים, ספרינטים ואפילו בהחלפת ההילוכים בפידול רגיל ועוד. נהדר!

FourFourThree

ייעוד- בין הכיסאות או בול במטרה?

החישוקים ברוחב פנימי של 25מ”מ ובמשקל סביר של 1800 גרם כולל סרט איטום וונטילים, משמע שהם פחות יתאימו לרוכב ה XC\מרתון הממוצע שחשוב לו המשקל (הקל) ומצד שני גם כנראה פחות יתאימו לרוכב הAM\אנדורו המחפש חישוקים רחבים ומאוד חזקים (על חשבון משקל כמובן).

אז למי כן מתאים סט גלגלים הזה? באתר החברה FourFourThree הסט הזה מוגדר לרוכבי שבילים – “Trail” ומבחינתי זו קטגוריה של אופניים עם מהלך מתלה 120 עד 150 מ”מ, ב “27.5 או ב “29 ורוכבים שלא מחפשים לקפוץ צוקים אך גם לא לרכוב מרחקים עצומים. בעצם קהל יעד ענקי כשחושבים על זה – כנראה רוב הרוכבים בישראל.

FourFourThree

האם הגלגלים עושים את העבודה?

מכיוון שאני בחור אנאלי אני מסתובב תמיד עם מד לחץ אוויר (דיגיטלי של Topeak) ומנפח ללחץ האהוב עליי לפני כל הדרכה\אימון\רכיבה. לרוב אני רוכב AM בלחצים של 20-21 מקדימה ו 23-24 מאחורה ו XC (צמיגי Ardent) בלחצים של 22-23 מקדימה ו 24-25 מאחורה.

בעצמי לא הייתי סגור על השאלה עם איזה אופניים אני רוצה לבחון את המוצר של FourFourThree, פשוט הלכתי על כל הקופה וניסיתי את הגלגלים הנבחנים בשני זוגות ה CUBE שלי: מצד אחד דגם ה Stereo 140 ל AM-אנדורו ומצד שני AMS SL 100 ל XC ונפח (לכתבת המבחן של ה AMS לחצו פה).

FourFourThree

על אופניי ה AM התקנתי צמיגי Maxxis Minion DH R/F ועל אופניי ה XC צמיגי Maxxis Ardent, ההתקנה הייתה פשוטה וללא שום בעיות – להזכירכם הגלגלים של FourFourThree מגיעים עם כל מה שצריך לטיובלס, וסרט חישוק כבר מותקן על הגלגל יחד עם ונטיל מתאים ובשקית נפרדת החומר לאיטום הטיובלס. אפילו כשמחזרתי את החומר המסופק עם סט הגלגלים בהחלפת הצמיגים עדיין הכל עבד ללא רבב.

FourFourThree

בסינגלים עם אופניי ה AM הרגשתי די בבית, בד”כ אני רוכב על חישוקים ברוחב פנימי של 30מ”מ וההבדל היה מינורי אפילו ממה שציפיתי. הגלגלים הציגו קשיחות צידית טובה מאוד, גלגול טוב ורעש נהדר.

בגזרה החטובה על אופניי ה XC נהניתי אפילו יותר בעיקר מהאפשרות להוריד ללחץ נמוך יותר בצמיגים, הגלגלים המקוריים שמגיעים על ה AMS הם משמעותית צרים יותר.

FourFourThree

אז מה היה לנו?

סט גלגלים ישראלי-טיוואני, הרבה קליקים, מבחן על שני זוגות אופניים ואפילו טייטס. בסופו של יום, רובנו מחפשים תמורה טובה למחיר – רוכבים המשדרגים גלגלים הם קהל יחסית מצומצם. אני מרגיש שחברת FourFourThree עשו עבודת מחקר יפה והבינו שסט גלגלים חזק, עמיד, עם הרבה קליקים ורשימת פי’צרים נאותה בחבילת מחיר טובה זה המתכון שלהם להצלחה. נכון אפשר גם ביותר קל, ואפשר גם ביותר רחב (יש לחברה גם חישוקים ברוחב פנימי של 30מ”מ), אך תמיד יש איזון, תן-וקח ומשהו בא על חשבון משהו. פה מקבלים קשיחות ועמידות גבוהה, רוחב חישוק אמצעי ומאוזן והתשלום הוא בעיקר במשקל. כחבילה אני חושב שיש פה אחלה תמורה.

מאת: תום בר
צילום: גל פרידמן

תום בר: מדריך אופניים מוסמך, בוגר קורס PMBI שלב 1 ו 2 מויסלר, קנדה. מאסטר ברכיבת טריאל ושטח, בעלי BikeControl – הדרכות טכניקה ומופעים (ניתן להזמין הדרכות רכיבה טכניות, חוגי ילדים, מופעי אופניים ולהטוטנות ועוד). אפשר למצוא אותו בעיקר ביער עופר במקומו הטבעי – על האופניים, עם או בלי מושב…

——————————–
ראיתם כבר שיש מגזין אאוטדורס מדהים דיגיטלי וחדש? כנסו: OUTPANEL