סדרת מבחני ביגוד החורף ממשיכה, והפעם קיבלנו כפפות זהות בייעוד וברמת המוצר משלושה יצרנים. ראינו ואריאציות מענינות – בתחושה, בגזרה, ואפילו במידות – אותה יד תצרוך כפפה במידה אחרת לגמרי מכל יצרן.

056כפפות Nalini Aeprolight Light
  • מחיר מבצע: 298 ש”ח.
  • משווק: נליני ישראל – רחוב האתגר 2 טירת הכרמל, טלפון: ‏077-6214833 / 054-4261101

הכפפות האלה הן מקו מוצרי ה Black Label של Nalini – הקו המקצועני, שמכוון לאלה שחייבים את הציוד הטוב ביותר. הוא מאופין בבדים הטובים ביותר, בפיצ’רים הטכניים המתקדמים ביותר שיש לחברה, ובגזרות הדוקות וצמודות מאוד.

בתוך ה Black Label שלהם יש את קו ה Aeprolight – קו המוצרים הקליל יותר לטמרפרטורות הגבוהות יותר ואת קו ה Nanodry לטמפרטורות הנמוכות והרטובות.

ברכיבה: כפפות מעולות ומומלצות. מדובר במוצר שנראה מושקע למראה – עם סוגי בדים וצבעים שונים ועושה חשק ללבוש אותם. יצאתי לרכוב איתם לאחר שהתברר שכף היד שלי התאימה למידה Small. 012-001

בבסיס כף היד שתי כריות ג’ל מפנקות ועבות, ושכבת הגנה נוספת (ללא ג’ל) בחלק של כריות בסיסי האצבעות.

פיצ’ר חכם וקטן הוא תוספת של פסי חיכוך בחלק הפנימי של האצבע והאמה כדי לאפשר לכם אחיזה טובה יותר בידיות המעצורים.

עוד פיצ’ר מוצלח שהתגלה הוא בעיצוב עצמו – בסיס הכפפה, האיזור המתחיל בקצה שרוול היד הוא ארוך בהרבה מרוב הכפפות שפגשתי בהן, וכך במזג אוויר קר הכפפה ממש מכסה על השרוולים שנכנסים לתוכה ואתם מוגנים לחלוטין. בימים קרים זה באמת מעולה.

היא נוחה במיוחד – וממש יושבת כמו כפפה על יד של רוכב, לפחות לידיים שלי – הצרות יחסית, בניגוד לשתי הכפפות האחרות במבחן שהרגישו פחות הדוקות.  

073

בסיס הכפפה ארוך במיוחד כך ששרוולי החולצה נכנסים אליו להגנה מלאה

בניגוד לכפפה רגילה לא לרכיבה, רוכבים משתמשים בכפפות בתנוחה מסוימת – הם אוחזים כידונים וגריפים, ולכן האצבעות אינן ישרות בתוך הכפפה, וכל המבנה קשתי יותר. כפפה שאינה מיועדת לרכיבה, תקבל חלל גדול בחלק הפנימי עקב כיפוף האצבעות לכיוון פנים ולא תהייה הדוקה דווקא במצב האחיזה שלנו כרוכבים הוא חשוב יותר. הנליני הזו נגזרה כדי להתאים בצורה אופטימלית לתנוחת האחיזה של רוכבים ואין חללים מיותרים גם במצב של אחיזה. זה אומר שבחנות – אל תנסו ליישר את האצבעות יותר מדי כי זה לא נוח- שמרו על צורה האחיזה ותגלו למה הכפפה הזו נוחה יותר מכפפות אחרות ברכיבה! מי שיפספס את הנקודה הזו יכול להעדיף כפפות שמרגישות נוח יותר כשהאצבעות והיד פרושות בצורה ישרה לגמרי- אבל אלה יכולות להיות פחות נוחות והדוקות ברכיבה.

ביקורת? בפנים יש רמת רכות מסוימת של פליס דק, אולם הוא פחות משמעותי בתחושה ובפינוק מזה שבקראפט שבמבחן הזה. עדין- הכפפה מחממת ולא היה שמץ של קור בתנאים קרים למדי. החסרון היחיד ביחס לכפפות האחרות במבחן, ותחליטו אתם אם הוא מהותי – הוא העדרו המוחלט של איזור ניגוב נזלת בכפפות האלה…

לסיכום: מכל סדרת המוצרים של נליני וגי’ורדנה שבחנתי הפעם, הכפפות האלה הן הפריט המעולה והמוצלח ביותר. אמנם המחיר שלהם גבוה יחסית, אולם הם מספקות מוצר עם עיצוב חכם, נוח, ויפה!062-001

כפפות Craft

  • דגם 1902 במחיר 239 ש”ח.
  • שיווק: ING Sports (חנות הדגל של Craft) – הברזל 34, רמת החייל, תל אביב

אלה כפפות רכיבה ארוכות, בגזרת וגישת יוניסקס, קלות משקל מגינות מפני רוח וגשם. בניגוד לנליני, פה לכף היד שלי התאימו כפפות בגודל מדיום.066

יש להן אזור ניגוב נזלת משמעותי ורך – הכי מוצלח מכל שלושת הכפפות, ותאמינו לי שכשתהייה לכם נזלת, תעריכו את זה. גם זה נבחן ואומת במבחן הפעם…

במקום המקובל ליד בסיס כף היד, יש לשונית משיכה קטנטנה ללבישה קלה. זו מחוברת למקטע בד אלסטי יותר באזור המפרק שמטרתו לאפשר הרחבה והכנסה קלה של היד לתוך הכפפה, מה שאומר שהמשיכה בלשונית הזו לא מרגישה יעילה במיוחד כי כל האזור האלסטי נמשך עם הלבישה… 

הגזרה קצרה יחסית, בוודאי ביחס לנליני, ודומה יותר לאורך של הג’ירו שבמבחן זה, ובכך לנליני יש יתרון כיסוי בשילוב שרוולים ארוכים. יש נקודות חיספוס בשתי אצבעות הברקס, ואיזור כריות כף היד, אבל ברכיבה בפועל נושא האחיזה התגלה כנקודת התורפה העיקרית שלה- החומר בצד האוחז חלק יחסית, ובתנאים רטובים או על סרט כידון שאינו בעל רמת חיכוך גבוהה, היא מרגישה חלקה. 

065

היא שונה מאוד משתי הכפפות האחרות במבחן בכך שהיא מפגינה העדר בד גס ועבה יותר בצד כף היד של הכפפה, והעדר ג’ל או ריפוד ייחודי אחר- הכפפה עצמה היא הריפוד. החומר בצד הנוגע בכידון כמעט זהה לזה שבגב כף היד, למעט במקום אחד מפתיע: בין העגודל לאצבע בלבד. זה אכן איזור חיכוך משמעותי – נקודת לפיתה העיקרית של הכידון בשטח, או ידיות ההילוכים בכביש, אבל זה מפתיע כיוון שרק פה יש את התוספת הזו. זה גם מעלה שאלה לגבי עמידות לאורך זמן ארוך.

דומה שהיא מתאימה ליד רחבה, ובכלל – הולכת על הכיוון האלסטי יותר והפחות הדוק. בפנים – וזה הצד הכי חזק שלה – מאוד רכה ומחממת. שכבת פליס נעימה דואגת לחוויה מעולה ותחושה טובה. ככל שהרכיבה פחות אגרסיבית עם יציאות לספרינטים שמצריכות אחיזה חזקה, או דרישות טכניות בשטח, הכפפה תתאים יותר. נקודת ההצטיינות שלה: חימום ורכות. 

035

כפפות Giro Blaze Gel

  • מחיר: 200 ש”ח
  • משווק: רשת חנויות רוזן ומינץ

באופן משעשע, אל מול ה S של הנליני, ה M של הקראפט, הגענו פה למידה L בכפפה לאותה היד בדיוק: הכפפה של ג’ירו.

החלק הקדמי (המתחכך בכידון) עשוי 60% ניילון ו 40 פולירטן בשלושה פאנלים. יש איזור של שתי כריות ג’ל בחלק החיצוני – צדי של כף היד, וכרית ניילון\גומי נוחה למשיכה בעת הלבשת הכפפה. עובי ריפודי ה EVA הוא 3 מ”מ.

בין החלק הקדמי לגב הכפפה יש בצד שסע עם לייקרה לכניסה קלה אל תוך הכפפה, ובצד הבוהן איזור ניגוב הפרשות אף רך ונעים.

072

הגב הכתום עשוי 69% ניילון ו 14% אלסטיין, והוא שונה מאוד מהתחושה שנותנות הכפפות האחרות-  הוא אכן אלסטי ונעים, ובנוי מחומר מוכר ממעילי רוח שאינם עמידים למים (soft shell). בצדו הפנימי המרקם מזכיר גופיות תרמיות עם מבנה מאוורר ורשתי, אבל לדברי היצרן יש שם איזה סוג של פליס: X-Static® AGrid™ thermal fleeced, וכל המבנה מנדף זיעה.

היצרן מתאר את הכפפה כבנויה מבידוד קל, וככזו שתוכננה כדי לספק תחושת כידון מצוינת ורגישה, כאשר מזג האוויר נהייה קריר, אבל לא קפוא.

רכבתי איתה במזג אוויר מגוון, עד נעים לרכיבה, ואפילו ברמות הטמפרטורה הגבוהות יחסית לא הזעתי איתה כלל והנידוף היה מצוין, וזה מעולה, כי כפפה בניגוד לשרוולים או מעילים לא מורידים כשמתחמם.

071

הגזירה הכללית מזכירה מאוד את הגישה שבקראפט: ליד רחבה יחסית שיכולה להתאים למגוון גדול של רוכבים. בפועל כפפה הדוקה יותר במידה מדיום שניסיתי בחנות היתה בהחלט קטנה מדי, ואילו הכפפה הזו, בגודל המתאים לי השאירה לא מעט חללים לא ממולאים בגב כף היד, מה שמעיד על בעיית גזרה בהתאמה הספציפית אלי. נדרשת פה יד רחבה ועבה בהרבה.

בטענות המוצר מציינים שהכפפה תומכת בשימוש בטלפונים סלולריים! יש בקצה האצבע איזה סימן שמעיד על חומר מוליך מתח כדי לאפשר שימוש במסכי מגע, אולם אני חושש שאם לא לקחתם כפפה ממש הדוקה לא תצליחו לגרום לזה לעבוד. אני בכל אופן לא הצלחתי להפעיל מסך מגע עם זה.

החלק האוחז בגריפים מצוין והוא סיפק רגישות מעולה ואחיזה נפלאה על הכידון – הוא הצטיין בכך ביחס לכפפות האחרות והעביר פידבק מעולה, לכן את הככפה הזו אני מעדיף ברכיבות אופני הרים טכניות. 

069

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

כפפות אופניים לחורף – סיכום במשפט:

הג’ירו מתומחרת הכי טוב, מעט פחות נעימה בחלק העליון מהחומר הייחודי, ומתאימה לידיים רחבות ולרכיבת שטח עם פידבק ואחיזה מצוינים. הקראפט מתומחרת באמצע, ומהווה פתרון אול ראונד מוצלח, מחמם ונעים, אבל פחות דביקה אל הגריפים. הפעם הכפפה שהתיישבה לי הכי טוב על היד ונראת כמוצר המושקע ביותר היא כפפת ה Nalini שהיא גם היקרה ביותר.

אני מכיר לא מעט אנשים שמסתפקים בכפפות הקיץ הארוכות שלהם גם בעונות מעבר ואפילו בחורף, ולכן כדאי לאמר מה שיותר חשוב לקחת מהכתבה הזו: לכו לחנות ותתארגנו על כפפות חורף טובות – זה יעשה לכם את החיים הרבה יותר נעימים!