חברת Nukeproof הינה מותג הבית של חנות האופניים הגדולה בעולם- Chain Reaction Cycles. החברה מתמחה באופניים ואביזרים לשימוש אגרסיבי בדגש על  AM וDH, מחזיקה את אחת מקבוצות הDH החזקות בסבב בכיכובו של סם היל האוסטרלי עטור התארים, הקעקועים והכישרון. כיאה לחברה שחרטה על דיגלה להביא מוצרים איכותיים לעולם במחירים אטרקטיביים גם מותג הבית שלה עומד בהבטחה ומתומחר מעט נמוך יותר ממתחריו בקטגוריה.

מסתבר שהמותג עושה עליה לארץ. קיבלנו טלפון משרון נאור מהחנות סינגלמניה בקיבוץ העוגן ומיד באנו לאסוף את הNukeProof MEGA TR 275 למבחן.  הMEGA TR הינם אופני שבילים\AM\אנדורו בעלי מהלך מתלה אחורי יחסית צנוע של 130מ”מ ו150מ”מ מלפנים המתאימים לחובבי המהירות והמסלולים האגרסיביים. אבל רגע, מדובר פה באול מאונטיין אגרסיבי, אז בואו נכנס לאווירה:

 

 

  • אופניים: NukeProof MEGA TR 275
  • מחיר: קיט ברמת XT -יעלה  17,900 ש”ח.
  • משקל במבחן: 13,800 (מידה L, בקיט שונה מהסטנדרטי. פרוט מטה)
  • יבואן: סינגלמניה בקיבוץ העוגן

 

1

 

If you can’t beat them join them

שרון כמו רבים מבעלי החנויות בארץ נהג להתמרמר על Chain Reaction Cycles. לקוחות נכנסים לחנות שלו עם חלקי אופניים או ציוד רכיבה במחירים זולים ממחירי עלות לחנות. מה עושים עם זה? איך אפשר בכלל להתחרות בזה? בשיטוטיו בתערוכת יורובייק השנה נתקל לגמרי במקרה בדוכן של NUKEPROOF – כאמור מותג הבית של Chain Reaction Cycles ונוכח לדעת שהחברה משווקת את מוצריה גם למפיצים מכל העולם ולא רק בקניה ישירה דרך האתר. שיחה נעימה, תצוגת מחירים ומוצרים והופה, נהיה לנו יבואן ישראלי למותג NUKEPROOF על אופניו, חלקי האופניים שלו (גלגלים, חלקי שליטה, מוט כסא מתכוונן) ומגני הידיים והרגליים שלו.

קיבלנו משרון את ה NukeProof MEGA TR 275 למבחן. הMEGA TR הוא האח העדין יותר של הMEGA AM בעל ה6 אינטשים.

9

שילדה

שלדת ציר יחיד מאלומניום 6061 הבנויה מצינורות בעלי פרופיל מרובע. מתלה אחורי מייצר מהלך של 130מ”מ כאמור.

מלפנים זוית ראש אגרסיבית של 67 מעלות, בסיס גלגלים ארוך לטובת תחושת היציבות בירידות המשודכת לזוית צינור מושב תלולה עם 73.5 מעלות שיעזרו לנו בעליות. החבר’ה בNUKEPROOF קוראים למתלה שלהם: Erosion Link suspension system שהוא כאמור מיתלה ציר יחיד פשוט יחסית התורם לגישה הכללית של השילדה- פשטות ואמינות. ציר גלגל אחורי 142, צינור ראש 44מ”מ כיאה לסטנדרט העכשיוי אבל עם הצורה המיוחדת והיפה של החברה שמזכירה מכלי חומר רדיו אקטיבי. או לפחות כזה כפי שנראה בסרטים מלפני כמה עשורים…

 

2

עיצוב ולוק כללי

משדר אגרסיביות וגסות. או שאוהבים את הלוק הגס בעל הצינורות המרובעים והריתוכים המוחצנים או שממש לא. במקרה שלי אהבתי את הרענון אחרי שכבר התרגלנו לעידן הקרבון העגול והזורם.

שלל הכבלים עוברים על גבי השילדה בצורה חיצונית ומחוויטים טוב ולא מוחצן מידי. זה פשוט לאחזקה, כייף למכונאי אבל פחות עומד בסטנדרט העכשיוי של העברת הכבלים בתוך השילדה. אני מעדיף את זה ככה. השמירה על הצבע הטבעי של האלומניום תומך בלוק התעשייתי והמוחצן. השילוב והעיצוב של המדבקות השחורות עושה לשילדה רק טוב.

 

3

 

איבזור:

קיבלנו למבחן את שילדת הTR עם חלקים לפי בחירה של שרון היבואן ולא לפי הקיט שמופיע באתר החברה. השלדות מגיעות לארץ בנפרד וניתן להרכיב עליהן כל קיט. שרון ממליץ לפשט את הדברים ומאפשר לבחור בין שני קיטים:

  1. קיט ברמת PRO בדיוק כפי שמופיע באתר החברה –  המחיר למי שמזמין ישירות מCRC הינו 22600 ש”ח אחרי מע”מ ומשלוח. המחיר אצל שרון הינו 19900 ש”ח אחרי קפה וחיוך!
  2. קיט ברמת XT -תקבלו במחיר של 17,900 ש”ח.

המשקל של הזוג שנבחן פה (מידה לארג’) הינו  13,800ק”ג.

6

החלקים ששרון הרכיב לנו על אופני המבחן היו: בולם פוקס CTD המצויין עם שלט על הכידון, מוט כסא מתכוונן, גם הוא מבית פוקס. פאוזה קטנה לטובת עניין השלטים: שלטי הכוונון של פוקס מצד אחד עשו לי חיים קלים בכל הנוגע למעבר בין מצבי הבולם בשלט אחד לבין העלאה והורדה של מוט הכסא המתכוונן. אבל אני ממש לא אוהב את הלוק של הכידון מרובה השלטים והכבלים שיוצאים ממנו. אני מעדיף כידון נקי ככל הניתן על פני עוד פיצ’ר מיוחד שמצד אחד יקל לי על הרכיבה ומצד שני יגרום לי להתעסק איתו יותר מידי, יוסיף לי מנגנונים שיכולים לההרס וייקר לי את האופניים. תפקוד השלטים עצמם היה סביר ולא יותר. ידיות השלט היו גדולות ובולטות מידי בעיניי על גבי הכידון. נדרשתי להתעסק מספר פעמים במתח כבל שלט מוט הכסא המתכוונן שיצא מתפקוד ובחר לעשות לי שביתות אחת לכמה זמן.

4

אופני המבחן שלנו צויידו בגלגלי  Mac Mahone מדגם Argon 650B בעלי חישוקי קרבון ומשקל קל יחסית לקטגוריית הAM עם 1740 גרם. המיובאים אף הם ע”י סינגלמניה. המחיר אגב הוא 4300ש”ח לסט חדש. הם התגלו כגלגלים קלים, מהירים וסקסיים וסייעו לא לסבול בעליות. את רעש הפריילאוף המזכיר מעט את הרעש של נאבות קריס קינג ניתן לאהוב או לשנוא, אני אישית אוהב אותו, זה הזכיר לי שאני רוכב על גלגלים איכותיים. צמיגי הONZA IBEX ששודכו עליהם תפקדו מצוין ותרמו לתחושת הביטחון בקטעים טכניים ומצד שני לא הרגישו איטיים מידי בדרכים רחבות.

על העברת ההילוכים היתה אחראית מערכת SRAM ברמת X9 עם 10 הילוכים שחוזקה ע”י גלגל שינויים בעל 42 שיניים מאחורה וקראנק רייס פייס שאליו הוצמד גלגל שיניים יחיד בעל שן עבה ושן צרה לטובת מניעת נפילה של השרשרת. בסך הכל חבילת האבזור תפדקה מצויין ועשתה טוב לאופניים.

 

5

בשטח

ניגשתי למבחן ללא ידע מקדים על הדגם, על המחיר והמכלולים. פשוט רכבתי וניסיתי לזקק את התחושות במתארים שונים.

בתחילת המבחן, על מנת להתרגל לאופניים לא מתחתי עדיין את הגבולות שלהם במסלולים מאוד אגרסיביים אבל למען האמת, התחושה הכללית לא היתה מוצלחת: האופניים הרגישו לי ארוכים ומסורבלים ולא הצלחתי להבין את הקטע שלהם. התחושה שלי היתה שאני רוכב על אופני דאון היל ולא על אופני AM, עד שנפל לי האסימון. שמתי מגינים וחיפשתי את כל המסלולים הכי אגרסיביים שיכולתי למצוא במסלולים הביתיים שלי בכרמל. עשיתי סיבוב כיול בולמים נוסף, חיפשתי מהירות, זמן אויר וניסיתי למתוח את הגבולות שלהם. או אז גיליתי אופניים סופר כייפים בירידות ומשדרים “קח אותי למגלשות של הגדולים” (דרופים גדולים יותר ומהירות גבוהה).

השילדה קשיחה, שרירית ומשרה המון ביטחון כשהשביל במגמת ירידה, בזמן אויר ובמהירויות גבוהות. בסיס הגלגלים הארוך מאפשר לשמור איתם על קו יציב ובטוח. התחושה היא של אופניים עם יותר מהלך מ 130 המ”מ של המתלה האחורי. כיף גדול!

7

בעליות הם לא מבריקים. ההרגשה היא שרוכבים על אופניים כבדים מעט יותר ממה שהם בפועל. אם אתם רוכבים שלא מתעסקים עם ידית המצבים ופשוט משאירים אותה על מצב הביניים, ייתכן שתצטרכו להשקיע יותר מאמץ: מצב הביניים של הבולם לא מספיק ועדיין יש נידנוד בעליות. לכן חייבים להשתמש במנגנון הנעילה של הבולם האחורי, ואז משלמים קנס ברגישות לקרקע בעליות טכניות. אלה לא אופניים מושלמים לטיול ארוך של יום שלם המשלב הרבה טיפוס. אם אתה רוכב שעולה בכדי לרדת הם מצויינים. תנעל את הבולמים, תעביר להילוך קל ותוריד את הראש כל העליה עד שתגיע לירידה ושם החיוך לא ירד לך מהפנים.

מאחת הרכיבות האחרונות חזרתי עם הרגשה שאלו אופני מיני DH לרוכבי DH שרוצים אופני שבילים לרכיבות קלילות יותר אבל שיספקו את הסחורה כשהן פוגשות סינגל טכני בירידה. צחקתי כשלראשונה פתחתי את אתר היצרן וקראתי מה יש לו להגיד על הMEGA TR 275 :

“Often labelled as a downhillers XC bike….”

 

8

 

לסיכום

הNUKEPROOF מספקים את מה שהם משדרים: שילדה פשוטה, חזקה ושרירית, המספקת לרוכב ים של ביטחון במקטעים טכניים בירידה אך לא מבריקה בעליות.

למי זה מתאים? רוכבים אגרסיביים שאוהבים לדחוף חזק בירידות ומוכנים להתפשר מעט בעליות,  שלא מחפשים דאעווינים מיוחדים, לא נילהבים מקדחת הקרבון ומחפשים שילדה שתהיה שם בשבילם גם כשהאירנים יהיו על הגדרות.

צילמו: גיחה ועמרי זרח
בחן: עמרי זרח

עמרי זרח, אול אראונדר על שני גלגלים, אושיית רכיבה שחי את החלום. הקים וניהל מספר מיזמים מגניבים בתחום הרכיבה. מתכנן שבילי אופניים, מדריך ומאמן רכיבה. כיום עובד כמנהל מוצר בWatteam – סטארטאפ ישראלי המפתח ומשווק מדי וואטים לרוכבים. עמרי כותב פה על ציוד, תרבות רכיבה ושאר עניינים שמעניינים אותו אותו על אופניים, שזה כמעט הכל.