בשנתיים האחרונות החלו השקות רבות של שמנמני שבילים (לא הרוכבים – הצמיגים…): צמיגי ה 27.5 פלוס. המיועדים בעיקר לקהל של רוכבי שבילים המחפשים Fun בסינגלים טכניים, רכיבות מדבר, חציית אמבטיות חול ונוחות מפליגה בטיולים. אחרי אפיק ישראל הבטחתי לעצמי שינוי: רכיבות כיף בלבד, הרבה יותר סינגלים, וגיוון לשחייה ודברים אחרים. ה KTM עם צמיגי הפלוס האלה באו לי בול בזמן כדי שאבחן אותם עבורכם.

מאת: גיא חלמיש
צילום: גיאחה, יוג’ין לויט, זיוון פז

כרטיס ביקור ומידע מ KTM

  • דגם: KAPOHO 27.5 Plus 22s
  • מחיר: 20,000 ש”ח
  • משקל רטוב (עם טיובלס, מחזיק בקבוק ופדלים): 14.3 ק”ג
  • יבואן: KTM ישראל (ד.ל.ב מוטוספורט בע”מ מקבוצת דוד לובינסקי)  
  • לעמוד המוצר באתר היבואן

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

סקסאפיל ושלדה

תדמיינו רוכב רזה מאוד ושרירי מאוד בביב וטייטס רכיבה צמודים ממש – הוא לא בריון מנופח, הוא לא מפמפם בחדר כושר – הוא עם אפס אחוזי שומן והפיזיות שלו מגוידת וחזקה. השרירים שלו קטנים אבל יש המון מהם והגוף שלו הוא של מכונה מדהימה שיכולה לגמוע מרחקים אדירים. מכת כח שלו והוא נעלם לכם בעלייה.
כעת תעברו במבטכם אל אזור החלציים שלו בתוך הביב ההדוק – חבילת ענק ביחס לדמות הכללית בולטת שם מלפנים… זה כל כך גדול שכל תשומת הלב עוברת לשם – למרות שאתם סטרייטים! 

זהו, בתמצית הסקסאפיל של ה Kapoho. שלדת האלומיניום היפה, עם הצינורות הדקים והמדויקים שלה נמצאת בצל של צמיגי ה 27.5+ הענקיים שפשוט תופסים את כל תשומת הלב! הם מאפילים עליה בניגודיות משמעותית לדקיקות הנפלאה של השלדה הזו, אבל אם הייתם מפרידים רגע את הפרעת הוויזואליות של הצמיגים – זו הייתה אחת היצירות המדויקות והיפות ביותר שראיתם באלומיניום.

image16

חובבי האלומיניום שייכים לכת קטנה, הולכת ונעלמת. בתחום הכביש דומה שיש איזה סוג של עדנה שקטה וקבועה בקרב ציבור אנין דווקא של רוכבים שמעדיפים אותו על קרבון מרמת כניסה. זה נובע מהשיפורים של כמה דגמים שכבר מתחילים להתקרב למשקלים של הקרבון, אבל באופני הרים האלומיניום הוא בד”כ פשוט מרמת כניסה ביחס לקרבון. מי שלא מכיר את האופניים או ממש יתקרב, לא באמת יבחין באלומיניותם מתחת צביעת המט שחורה – כתומה האופיינית של KTM. ה Kapoho שפה באמת מדגימים את כל מה שמעולה באלומיניום שעשוי נפלא – כולל שימוש מתקדם ביכולות הכיפוף שלו בתומכות האוכף כחלק ממערכת המתלה, תוך ביטולו של ציר אחד מהמערכת לטובת שיפור האמינות (למרות שזה אלומיניום שיישום כזה פחות מוכר בו לרבים). נדבר עוד קצת על הגישה של KTM לעיצוב השלדה ומיקום הבולמים בפרק השיכוך מטה.

תומכות הכיסא באלמיניום שמקבל כיפוף וחוסך צירים

תומכות הכיסא באלומיניום שמקבל כיפוף וחוסך צירים

גאומטריה והיגוי

מאוד נוח על האופניים האלה, במיוחד לאחר שביצעתי התאמה אחת משמעותית במיקום האוכף. הדבר המורגש ביותר באופניים מבחינת מנח הגוף הוא זווית צינור הכיסא המאוד תלולה – זווית של 74.5 מעלות מציבה אתכם מאוד קדמי על האופניים והישיבה זקופה יחסית. תוסיפו לכך את העובדה שמוט האוכף – הדרופר (KS LEV-DX hydr. 100mm) הוא בעל אפס הסטה אחורה, ותמצאו את עצמכם ממש מלפנים. הפתרון ליעילות פידול, במיוחד לרכיבות ארוכות היה מיקום האוכף הכי אחורה שאפשר – אולי אפילו מעבר למומלץ על מסילותיו.

image14

ההיגוי מלפנים מאוד מדויק ומאוד מוצלח ומסייע בשליטה במצבי תעוקה. היה פה איזון טוב בין אורך הסטם (Ritchey WCS Trail-35 0° – קצרצר!) לרוחב הכידון (Ritchey WCS Trail-35 Rizer, 780) שהיה רחב לאללה לעומת מה שאני רגיל. קצת רחב לי מדי, האמת. יש איזה נקודה שבה עודף רוחב הכידון מתחיל להפריע לי, למרות שזה משפר יציבות ושליטה.

זווית הראש המשודכת לשני אלה היא 68.5 – לא קיצונית לשום כיוון, ומתאימה לשימושים המגוונים של האופניים האלה: אופני “עשה הכל”: ממרתון ועד רכיבת סינגלים ומדבר.

התחושה הכללית של השלדה היא מאוזנת מאוד: מצד אחד לא מרגישה ארוכה כמו ה Scarp המאוד מרתוניסטיים ורייסריים ומצד שני לא מוגזמת לכיוון האנדורו ויש לה יעילות מרשימה גם בטיפוסים ורכיבות ארוכות. ממש קו זהב של אמצע בין זריזות ותגובתיות לבין שליטה ויציבות. גובה הקראנק טיפה נמוך מדי לרכיבה בתוך סלעים ועדיף לזרום אותם. היו כמה מפגשים של הפדל עם הסלע כתוצאה מכך. אבל על כל אלה יש נתון אחד גדול שמאפיל ונותן לאופניים את אופיים: 27.5+…

image10

הפלוסים – Schwalbe Rocket Ron 74-584, TL-easy, SSk-folding

אז מה זה 27.5 פלוס (למעשה 650B פלוס)? בד”כ מדובר בצמיגים בטווח הרוחב של 2.8″ עד 3.3″ שמולבשים על חישוקים רחבים (35″-50″). הקוטר שלהם דומה לזה של גלגלי 29 רגילים וצמיגי 2.2, אבל הרוחב כאמור רחב יותר. במקרה הזה אלה צמיגי Schwalbe Rocket Ron 74-584, Evo, TL-easy, Ssk ברוחב שלושה אינץ’. על מנת להכניס כאלה גלגלים לשלדה, נצרכו היצרנים למזלגות רחבים יותר, ולמשולש אחורי רחב במיוחד.

דומה שטרנד הפלוס משפיעים בצורה רחבה יותר מאשר על שלדות הפלוס… תעשיית האופניים כולה מאמצת את המוטו Wider-is-better וכך גם צמיגי הלא-פלוס מתרחבים להם באמצעות חישוקים שמפשקים אותם על הגלגלים. זו המגמה, ואפשר לראות את ההשפעה הזו בכל מקום – מעבר לרכיבת שבילים ואל מחוזות ה XC והמרתון.

image00

ה KTM (ודגמי 27.5+ רבים אחרים) מתאימים גם לצמיגי 29 רגילים. לפחות ברמה התאורטית – מי שיחזיק שני סטים של גלגלים יכול ליהנות מאופניים בעלי טווח שימושים רחב מאוד. למה תאורטית? כי רוב מי שאני מכיר פשוט יבחר את החוויה המועדפת עליו ולא יוסיף סכום ניכר בגלגלים (טובים) נוספים, אלא אם כן הם יסופקו בחבילה אחת משתלמת עם האופניים.

image07

חזרה לפלוסים – קשה להתרגל למראה: זה ענק, אבל מגניב! זה עדיין חדש ונדיר יחסית והצמיגים תופסים את העין לכל דיירי הרכיבה וכולם מגיבים.

מהכנת הטיובלס הצמיגים יצאו כמו אבן כרגיל וברור היה שצריך להוריד הרבה אוויר. אבל כמה? הורדתי המון – לפי התחושה ביד, ואז ניפחתי קלות כדי לראות את נקודת המוצא. לרכיבה הראשונה הלא טכנית, על מסלולים חוליים ללא אבנים אני יוצא עם כ 12PSI שזה מתחת למומלץ. על הצמיגים מצוין טווח בין 15-35, אולם בתלות בתכסית השטח נראה לי שאפשר לרדת למטה מכך במתארים חוליים. לאחר ניסיונות על טווח גדול של לחצים מתקבע אצלי דפוס העדפה של כ  17-18 למתארים סלעיים וכ  12-15 לחוליים.

image09

אבזור מוכח ואיכותי

ה Kapoho מתבססים על שורה של חלקים איכותיים ומוכחים שאי אפשר לטעות איתם: מערכות של Shimano XT, גלגלי DT Swiss ממותגי KTM, כידון רחב במיוחד (780) מאלומיניום של ריצ’י, אוכף Selle Italia SL Flow הגלגלים בסטנדרט ה Boost העדכני.

הבולמים: מבית Fox – עם שלושת המצבים מאחור שזה מומלץ לטעמי למתלה הזה של KTM. רוב הזמן כמובן שאני על מצב האמצע היעיל. אגב, נעלתי לא מעט את הבולמים עם האופניים האלה, מאחר והצמיגים הרחבים ולחץ האוויר הנמוך מאפשרים להסתמך עליהם יותר והם סופגים לא רע גם כשהבולם נעול. גם הבולם וגם המזלג –  Fox 34 Float 27.5 plus -130, FIT4 3pos. L,T עם ציר 15 בוסט (110 מ”מ), מספקים את הרגישות האופיינית ל Fox בתנודות המהירות ותחושת אפס החיכוך הנפלאה.

image15

על הכידון דיברנו אז נעבור לאוכף – Selle Italia SL Flow. יש לו מעין התרוממות כזו בחלק האחורי שהצריכה אצלי מעט משחק עם המיקום, ואחרי שמצאתי את הנקודה הנכונה עליו אני יכול לשבת שם שעות. נכון שאלה אופני 130 מילימטרים, אבל בהתאם למה שהתגלה הם מגוונים מאוד וביליתי על הכיסא הזה (והקפוהו מחוברים אליו) גם ברכיבת מרתון מישורית של 4.5 שעות ו 90 קילומטרים.

מוט KS LEV-DX דרופר עם מתג שליטה מהכידון עוזר בקטעים טכניים וקפיצות. יש לו מוניטין של כלי אמין ומוכח. אתה מגיע לאלמנטים, וזה צריך לרדת ולעלות כהרף עין – אני הרגשתי שהוא טיפה איטי בריספונסיביות שלו להעלאה והורדה והייתי רוצה אותו חד ותגובתי יותר. אוסף המתגים ברכיבת שבילים מתחיל להיות גדול: מעבר בין מצב האמצע בפוקס לפתוח לגמרי בשני הבולמים, וגם הורדה והעלאה של הדרופר. עודף של פקדים… אבל הדרופר הוא תוספת דרושה.

image11

שיכוך ובולמים: Straight-Line-Link 

על השיכוך יש עיצוב מתלה ייחודי ושני בולמים מצוינים:

  • Fox 34 Float 27.5plus -130, FIT4 3pos.L, T, 15×110
  • Fox Float DPS Perf., LV, EVOL, 3Pos.L Lockout w/o Remote

גלגלי הפלוס, יכולים לטעון חובבי אופני הזנב הקשיח, הם עוד המצאה שנותנת נפיחת החייאה (אחרונה?) לז’אנר הזה: עם אפשרות לנפח אותם לרכות נעימה שעדיין תהייה פחות חשופה לתקרי צביטה, והשתתפות אקטיבית שלהם בשיכוך. נראה לי שרק גלגלי 29 פלוס יכולים להתאים יותר לשלדת הארדטייל מה 27.5 פלוס. מאז המצאת ה Pro Pedal של Fox (בולמים חכמים שמנטרלים בובינג גם בלי נעילה מלאה) העדפתי שיכוך כפול ומתברר לי מהרכיבה עם ה KTM Kapoho ועם הפלוסים – שזה פלוס כפול: מתאים לגמרי ונחוץ.

image01

ל KTM יש שילדה ומתלה המפעיל את הבולם האחורי בגישה שהם קוראים לה Straight-Line-Link – הבולם ממשיך קו ישר מהצינור העליון אל תומכות האוכף. זה לא רק יפה יותר מבחינה עיצובית (לעין זה נראה הרבה יותר טוב מבולם בזווית מוזרה אחרת ביחס לשני הצינורות האלה), זה גם מאפשר להם לספק חוויה מאוד אקטיבית ורגישה בתנודות המהירות והקטנות, ומצד שני מאוד סופגת ומפנקת בעמוקות.

שלושת מצבי השיכוך בבולם האחורי מובחנים הייטב – Fox נותנים לכם את זה היום ברמות המחיר האלה, וזו בעיני דרישה שיש לתת לה תשומת לב רצינית בקניית אופניים – ובמיוחד בדגמים שמושפעים יותר מנדנוד כתוצאה מתנועות הרוכב והפידול. השימושיות של כל שלושת המצבים בתנאי רכיבה טובים היא רבה: בעליות ובדרכי 4*4 נוחים אני נועל, בכל שאר הרכיבות בד”כ רוכב על מצב האמצע, ובירידות וקטעים מאוד משובשים פותח את הבולם לגמרי.

הבולם עבד עם המתלה בצורה מצוינת והשלים אותו. בלי בולם כזה, המתלה היה יוצא אקטיבי מדי – במצב הפתוח רכיבה במישורים ובעליות חלקות תייצר תנועת יתר, אבל השילוב עם ה Fox פותר את זה. בהתאם לייעוד האופניים לרכיבת פאן ושבילים כיילתי אותם על הצד הרך יחסית של הסג, מה שהשאיר לא מעט אקטיביות גם במצב האמצע, והצריך אותי לצאת ממנו רק לשטח באמת גס וקשה בירידות.

image06

המזלג הקדמי – מעולה! כרגיל קיבלתי אותו מנופח הרבה יותר ממה שאני רוצה. סקר לא מחייב ומהיר בין חברי מגלה שרוב האנשים פשוט מנפחים בולמים הרבה יותר קשה ממה שהם אמורים להיות – וכמעט אף אחד לא משאיר לבולם את המקום להיטרק בכלל ברכיבה. מה שמרוויחים כשמורידים קצת סג גם בקדמי הוא תגובתיות רגישה ונפלאה. כך אני מרוויח מזלג אקטיבי, מגיב הרבה יותר טוב לנידות הקטנות, ומשפר את חווית הרכיבה בבינוניות. ומה עם הנחיתות החזקות אתם שואלים? כשאתחיל לנחות מגבהים באמת משמעותיים אולי זה יצריך התאמה אחרת, אבל כל עוד אתם לא מעופפים ונוחתים הרבה וחזק, אלא רוכבים בתנאי שבילים ולא דאונהיל ממש – זו הגישה שלי.

אין מה לאמר: החוויה ברכיבת שטח עם בולמי ה 130 נעימה בהרבה מזו שמספקים מזלגות ה XC קצרי המהלך יותר והקשים יחסית שאני מבלה עליהם רוב הזמן.

image08

ברכיבה: הופכים את השטח לאספלט

היתרון הגדול של הצמיגים הוא בשני סוגי תכסית – בשטח גס ובחול רך. בחול רכבתי דרך מקומות שלא שקלתי בכלל קודם לכן. השמנמנים מקבלים באהבה רכיבות “דוך” בשטח רצוף אבנים, ללא סינגל ברור. מדובר פה ברכב שטח חסר מעצורים.

בקטעי אבנים, חציית נחלים ומערכות שחרור סתימות מדובר בכלי האולטימטיבי. כאשר אתם מבלים שעות ארוכות בשטח, במדבר, או בטיולים ארוכים – לנוחות ולעבירות של הפלוסים יש יתרון ורלבנטיות גדולים יותר, ומצד שני לחסרון שלהם באג’יליתי אין משמעות כמעט.

אבל לא רק במדבר: מסלולי הבית שלי חסומים בפני בסוף הקיץ בד”כ – הם מלאים בחולות צהבהבים של דרכים חקלאיות בין מטעים ושדות. רק טרקטורים וג’יפים עוברים שם בידי התאילנדים והחקלאים, ולאופניים – לא משהו. די מבאס לשקוע בחולות האלה לאורך קילומטרים ארוכים שלא נגמרים. אבל עם שמנמני השבילים היתה זו הזדמנות נפלאה לצאת אל כל אותם מסלולים שאני נכנס אליהם רק בחורף. יצאתי ישירות למלכודות החול, אל השדות היפים שבין כפר הס, קדימה וקלאנסווה, ומשם לנחל אלכסנדר ברכיבה אחת, ולכיוון הירקון ברכיבה אחרת. כלום לא עצר אותי: הגלגלים מחליקים מעדנות על כל המלכודות. חציתי שדות בר גסים, גדרות עפר ומכשולים בגבולות שבין שטחים חקלאיים, ורכבתי על צפיפות רגבים בגודל כדורי טניס של אדמה חומה וגסה… השמנמנים חוצים הכל בבטחה.

שם כבר היה ברור שאין המון משמעות למשקל הזה במישור. האינרציה של הגלגלים מסייעת לחצות הכל בכיף.

image02

רכיבת סינגלים ושבילים – הכלי המדברי המושלם!

לרכיבת שבילים רגילה התמונה מעט מורכבת יותר, אז אחלק את המבחן לשני היבטים: החוויה מה KTM ולחוויה מצמיגי הפלוס הספציפיים שעליהם.

מרכוז הגוף מעל הקראנק (יחסית קדמי) מאפשר תנועה מאוד קלה קדימה ואחורה על האופניים – בדיוק מה שהיית מצפה מאופניים בקטגוריה הזו. זה עשה את החיים נפלאים במצבי שינוי זווית מהירה (קפיצות, דרופים, וכו’) – הכל יוצא ונשלט וממשיך בכל חלקי התנועה ברכיבה כאילו בצורה טבעית וללא מאמץ. אבל יש חסרון במקומות האלה – עקב משקל האופניים, ורוחב הכידון המוגזם (תנוחה שמשאירה פחות טווח משחק בין קיפול היד ליישור שלה) עדיף לזרום את האלמנטים ומעט יותר קשה להגזים או להכין קפיצות עם תנועות גוף או באני הופס.

יחד עם זאת המשקל הגבוה לא הפריע לי בכלל ברוב הרכיבות – בתנאי שלא מנסים להיות מהירים מאוד בעליות או להגיב לשינויי מהירות. שתי הפלטות מלפנים מאפשרות רכיבה בהילוכים נמוכים, לכן לדעתי הבחירה של KTM לשים פה שתי פלטות היתה נכונה. למרות שאולי היה אפשר לחסוך איזה 300 גרם מהאופניים. נראה לי שפה חסכון כזה היה יוצר יותר הפסד מיתרון.

DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

התמונה מעט יותר מורכבת בסינגלים וברכיבה טכנית משתי סיבות: צמיגי ה Rocket Ron הם צמיגים מהירים יחסית, שמתאימים לרכיבות ארוכות, אך פחות אתגריות מבחינה טכנית. למעשה, מבחינת אחיזה לא חשתי יתרון ביחס לצמיגי 29 על 2.2 שהיו אצלי לאחרונה (למרות שגם הם היו בייעוד XC) – הקוביות בשוליים מסתיימות פה גבוה מעל לקיר הצד של הצמיג. כשמגזימים עם ההשכבה יש נקודה מפתיעה שבה הגלגל (אצלי הקדמי בד”כ) איבד אחיזה. גם בעצירות ובקירות חיפשתי יותר גריפ… מעניין שבאתר האוסטרי האבזור כולל צמיג מדגם אחר של שוואלבה (Knobby Nic) שאמור להיות יותר אוחז על חשבון יעילות גלגול וחסכון אנרגיה ברכיבות ארוכות.

חציית אלמנטים טכניים עם פידול צריכה להיעשות בתשומת לב כיוון שגובה הציר המרכזי שמדדתי הוא כ 32 ס”מ שזה ממש נמוך – היתרון של זה הוא בתחושה בטוחה יותר בירידות ובמיקום מרכז כובד נמוך יותר בסיבובים, מה שמקנה כיף גדול בעקומות, ויכול לסייע מעט בחציית אלמנטים טכניים ללא פידול.

image12

באופן כללי הצמיגים העבים והתחושה שהם מייצרים לאופניים היא של קרוזר שאוהב עקומות רחבות ונעימות. כניסה לסדרת סיבובים צפופים תביא את האופניים לקצה שלהם. הכידון הרחב מאוד (780) מסייע בשליטה בקטעים אלימים ועוזר לכם לשמור על קו שתבחרו, אבל הוא דורש תנועה רבה עבור שינויי כיוון צפופים.

ההשפעה של הגלגלים והצמיגים האלה על התחושות משמעותית יותר מכל מילימטר או שניים בגיאומטריה – זה פשוט משתלט על החוויה ומגדיר אותה. זה הכי מזכיר את התחושות שחשתם כשעברתם מגלגלי 26 ל 29: כעת ה 29 הרגילים מרגישים זריזים ותגובתיים פתאום, ואילו המעבר ל 27.5+ גורר את אותם תיאורים שקראנו בהמוניהם אז: דורס, יציב, משמר מהירות, מפנק…

המקום בו הגלגלים האלה באים לידי ביטוי בצורה הכי טובה, היא במדבר: בשל הנוחות הרבה שהם מספקים והרוחב שלהם, הם עוברים קטעי התחפרות בלי בעיה, דשדש יפסיק להטריד אתכם. סלעים וטרטור יוחלקו לכדי רכיבה נעימה – רכיבות מדבריות ארוכות הם הייעוד הקלאסי של ה Kapoho.

DCIM100GOPRO

טיול ארוך או רכיבת מרתון

אז אם הצמיגים מהירים ומתגלגלים ביעילות, למרות הרוחב המשמעותי שלהם, בוא ננצל אותם לכך! המתלים עוברים למצב אמצע או נעול ונכנסים למוד של רכיבה ארוכה. קל לחשוב שאין תפקיד לצמיגים הרחבים בתוואי מישורי ולא טכני אבל דווקא שם דומה שהצמיגים מספקים הרבה יתרון: השוואלבה רוקט רון מתוכננים למהירות וה 27.5 פלוס שומר עליה לאחר שהכנסתם אותו לאינרציה. במקומות האלה בהם הבולם נעול השמנמנים מכניסים היבט של שיכוך לרכיבה ומוסיפים לנוחות.

הדבר העיקרי שהייתי צריך לשנות באופניים כדי שיהיה לי נוח יותר ברכיבות ארוכות הוא להתאים את מיקום האוכף כך שהפידול יחזור להיות אפקטיבי למקסימום: הגיאומטריה קדמית מדי לרכיבה כזו, מה שמקשה מעט על טיפוס בעליות ארוכות (מפעילים יותר את הארבע ראשי הקדמי ופחות את שרירי העכוז והירך האחורי הגדול). מרגע שעשיתי את זה, ה Kapoho הפכו למכונה נפלאה לטיולים ארוכים. הרכיבות האלה הוכיחו שה Kapoho הם כלי ורסטילי מאוד.

image05

סיכום: אופניים לכל מטרה

בד”כ צריך קצת אומץ בשביל להשקיע באופניים מסטנדרט אחר לגמרי, אבל העובדה שאלה יודעים לקבל גם גלגלי 29 סטנדרטיים בהחלט מקלה על החלטה כזו. למי כדאי לשקול את הרכישה של ה KTM Kapoho? לרוכבים שהקטע התחרותי הוא לא העניין שלהם – רוכבים שמחפשים דרגה אחת נוספת של יציבות באופניים, ודרגה נוספת של נוחות לרכיבה בשטחים קשים ופחות עבירים. לרוכבים שמבלים הרבה מאוד ברכיבות מדבריות שבהם נתקלים לא מעט בסינגלים גסים, ובתנאי קרקע לא מפנקים, בדשדש או למסלולים חוליים יותר. הם יחצו דשדש של נחלי מדבר כאילו הוא אספלט וירככו זיזים וסלעים מלאי אבנים כאילו עבר עליהם מכבש, מצד שני הם לא מפסידים כמעט מהירות גלגול.

יש חסרונות: מפסידים תגובתיות וזריזות, והצמיגים שפה העדיפו מהירות גלגול על אחיזה. הם לא יתאימו פחות לרוכבים אגרסיביים שרוצים להשכיב לתוך כל פנייה במהירות מקסימלית, ושמחפשים כלי שיגיב במהירות לשינויי כוח וקצב ולרכיבות עם גובה מצטבר משמעותי.

ה Kapoho הפתיעו אותי במיוחד בורסטיליות שלהם. עם הצמיגים האלה הם מהירים הרבה יותר ממה שהעין מפרשת כשהיא רואה גלגלי פלוס. הנוחות המפליגה שמייצרים ה KTM עם המתלה המפנק והצמיגים האלה, והביטחון שהם מספקים הופכים אותם לכלי מעולה לרוכב שרוצה ליהנות מרכיבה מגוונת, לא תחרותית, נוחה וכייפית בכל מתאר – הדבר שלשמו נוצרו אופני ההרים.

מאת: גיא חלמיש
צילום: גיאחה, יוג’ין לויט, זיוון פז

(כבר עשיתם Subscribe בערוץ היוטיוב של BIKEPANEL? תעשו…)

 

שמנמני שבילים - מבחן ל KTM Kapoho 27.5 פלוס
אבזור מצויןעבירות מדהימהנוחות משובחתיציבות כיוונית
משקל 14.3אחיזת הצמיגיםזריזות בצפיפותמחיר
82%Overall Score
סקסאפיל ועיצוב80%
אבזור וחלקים90%
מישורים, עליות וקטעי דיווש80%
סלעים, טכני, משובש85%
ירידות, דרופים, קפיצות80%
תמורה למחיר75%
X פאקטור סובייקטיבי מהבוחן85%