כשפנו אלי מ DAA עם ההצעה לבחון את גופיית שכבת הבסיס של Pearl Izumi, היו אלה ימים חמים בהרבה – שיא הקיץ והאווירה היתה מאוד שונה מזו שהיא כעת: דרדרת, 32 מעלות בצל, ולחות נוראית. מנהל המוצר נשבע לי שהוא נהנה ממנה בטירוף בשיא הקיץ, והוא לא היחיד – אני רואה עוד כמה חברים שבטוחים שנעים להם יותר לרכוב עם זה גם בחום קיצוני ו 95% לחות. אבל הי, אם אנשים מקבלים תרופות פלצבו במחקרים (תרופות ללא שום חומר פעיל. תרופת דמה) וזה עוזר להם, אז מי אני שאתווכח?

לפני רכיבה, 22 מעלות בחוץ. על החולצה רשום – Test It – Love It. אז עשינו את זה:

2-070

M’s Transfer Lite SS Baselayer

למה בעצם לא ללבוש חולצה ולהסתפק בכך? הרי גם החולצות שאנו רוכבים איתן אמורות להיות מנדפות, לא?

ההסבר לכך הוא בעיקר הרחקת הרטיבות מהעור – הדביקות והלחות שחווים ברכיבה עם חולצת רכיבה, בעיקר אם זו אינה הדוקה בטירוף, פוחתות מעט. לשכבת הבסיס יש יתרון על החולצות: היא לא צריכה לשמור על צורה כמוהן ולכן יכולה להיות אלסטית בהרבה. אין בה כיסים ואין משקל שהיא צריכה למנוע את נזילתו מטה, ולכן כל ההצמדה הזו אפשרית וטובה יותר מאשר באמצעות החולצה. אתם אמורים לרכוש אותה במידה כזו  שהיא תהייה הדוקה כמו קונדום מתוח על הגוף. אותה הצמדה היא מה שמאפשרת את נידוף הלחות המצטברת על העור אל הרחק ממנו.

3-071

זה די מגניב ורעיון יפה ההדפסים האלה!

מחיר ופיצ’רים ע”פ היצרן:

המוצר כאמור מייובא על ידי DAA וניתן למצוא אותו ברשת חנויות Recycles. מחירו 179 ש”ח.

היצרן מתאר את המוצר כבעל תכונות אופטימליות של נידוף, ייבוש, וספיגת ריחות. הוא מדגיש את המבנה האנטומי הנצמד באמצעות פאנלים צדיים (אכן יש שני סוגי בד – העיקרי הרשתי יותר והפאנלים המעט יותר אטומים אולם אלסטיים). ופטנט דומה לפאנלים במבנה השרוול עבור התאמה לתנוחת רכיבה.

עוד מציין היצרן את טווח השימושיות רחב – לכל העונות השנה, וכן את החלק התחתון הגבוה יותר באיזור הבטן והארוך יותר באיזור הגב – שוב לטובת התאמה לתנוחת הרכיבה.

למה אני מפרסם את המבחן הזה רק כעת ולא בקיץ?

כי עם כל הכבוד לטענות שאלה גופיות קיץ, במבחן קודם שעשיתי למוצר מתחרה ( כמו של מקצוענים: שכבת בסיס של Craft לימים חמים?) לא הרגשתי שזה יתרון בתנאי הקיץ הישראליים. אולי בצפון ניו-יורק או אירופה זה מתאים לקיץ, אבל לא ללחות ולעומסי החום שאצלנו. גם המתחרים הודו שלא יהיה יתרון לחולצה כזו מעל סף לחות 85%.

באתר של Pearl Izumi הם מתארים את המוצר כמתאים ל” warm to hot conditions” אבל לא מציינים טמפרטורה ולחות, לכן זה יישאר סוביקטיבי – ויש להניח שהנוחות בימים חמים עם המוצר הזה תשפט בצורה שונה מרוכב לרוכב, כל אחד בהתאם להעדפתו האישית.

המוצר עשוי מחומרים כגון פוליאסטר ופיתוח של פרל איזומי בשם מינראלה פוליאסטר ויש בעמוד המוצר שלהם אחוזים שונים לכל חומר שלא יגידו לכם ממילא שום דבר חשוב כצרכנים אבל במבחן התוצאה שלהם נעיד כבר כעת שכנראה מישהו עבד עליהם ברצינות: זה עובד!

1-069

שכבת הבסיס אמורה להיות צמודה מאוד לגוף, אחרת היא לא אפקטיבית

בשימוש

הבד פה נעים גם למגע וגם למראה. היא מרגישה הרבה יותר כגופיה תרמית מאשר רשת שמולבשת על הגוף, והתחושה הזו יותר רכה וטבעית.

שרוולים – אני מעדיף אותם על גרסת הגופייה כי בימים קרים התוספת הראשונה שאני שם מעל לגופייה והחולצה הוא הווסט הזוהר של BIKEPANEL, ואז הכיסוי הפנימי של הכתפיים מוערך. יחד עם זאת הגיוני שבמוצר שמכוון באמת לטמפרטורות גבוהות יותר הם לא יהיו שם.

במוצר של קראפט שהזכרתי קודם יש תחושה של יכולת נידוף עדיפה כי היא יותר מינימליסטית ומאווררת. זה לא עושה אותה טובה יותר – אלא שם כל אחד מהמוצרים על סקלת טמפרטורת ונידוף מעט שונה – הקראפט תתאים לטמפרטורות מעט גבוהות (חמות) יותר, והפרל איזומי לטווח רחב יותר שמתחיל ומסתיים בטמפרטורות נמוכות (קרות) יותר.

הגרמין מודד טמפרטורות, אז בדקתי את התחושות שהיו לי במגוון רכיבות וגיליתי שאת הפרל איזומי אעדיף בין 15-22 מעלות ואת הקראפט אני יכול למשוך מעט יותר אל כיוון ה 24 מעלות אבל מתחת ל 18 היא כבר לא מוסיפה חימום. בשני המקרים אין שום טעם לקחת את הגופיות האלה בלחות שגבוהה מ 85%, כי אז מרחץ הרטיבות והזיעה יקיף אתכם עם השכבה הזו ובלעדיה. בחרתם במזרח התיכון, ממש קרוב לערב הסעודית, אז תחיו עם זה.

כשרכבתי בטמפרטורה של 17-19 מעלות הרגשתי שהפרל איזומי מושלמת. כאשר רכבתי ב 15 מעלות עם רוח היה קריר ועוד טיפה קרירות או משבי רוח היה מעולה איתה, אם כי אין ספק שירידה נוספת בטמפרטורה אל מתחת ל 15 – אם זה רק מקטע קצר בבוקר ובתחילת הרכיבה אז לא נורא, אבל למשך ארוך כבר צריך עוד שכבה.

כשעלינו אל גבעה 400 ברמות מנשה ב 22- 23 מעלות אחרי כשעת רכיבה, כשהגוף מחומם ומתחמם עוד יותר מהעלייה, אל מול שמש חשופה, ולא היתה רוח התחלנו להרגיש שחם ופתחתי את רוכסן החולצה לכל אורכו. באותן טמפרטורות בתחילת רכיבה כשהגוף עוד קר אין ספק שהגופיה עדין רלבנטית.  בשילוב של התחושה הנעימה שלה יוצא שאני משתמש בה יותר.

היום הזה החל קריר וכמעט רציתי ווסט. פה – בגבעה 400 כבר היה חם. הגופייה התמודדה יפה מאוד עם טווח טמפרטורות רחב:

1-031

סיכום

מוצר מעולה ואיכותי לטווח טמפרטורות רחב. נותר כמובן לראות כיצד הבדים הדקיקים האלה יחזיקו לאורך זמן אולם משימוש של כחודש אני יכול לאשר שהשכבה הזו נוחה, נעימה, מורידה את לחות העור ומשפרת את הנידוף, וכאשר טיפה קריר בבוקר יותר נעים לי איתה מאשר בלעדיה. אחרי כן בהמשך הרכיבה היא לא הופכת לסבל כשהשמש עולה והגוף כבר חם.

מאחר והנטיה הפרטית שלי היא לוותר על שכבת בסיס לחלוטין בקיץ הישראלי, זה הופך עבורי למוצר מושלם לשאר עונות השנה: לעונות המעבר, לימי חורף קרירים-נעימים (אבל לא קרים ממש). זה לא לשיא הקיץ והלחות הישראלית, ואת הפרשנות להגדרת היצרן “חמים עד חם” אני מתרגם לעברית כ “קריר עד נעים”…

צילום: גונן הרפז, עמרי זרח
בחן: גיא חלמיש
רוכבים עם שכבות בסיס? ומה הטיפים שלכם בנושא?