Dsc_0071

כבר במבט על הסטנד בחנות אפשר לראות ש-Ergon מכוונת לאיכות הכי גבוהה שיש. המתקן שלהם מושקע, והמבט מרחוק מעביר את המסר: “חשבנו על כל פרט, השקענו בעיצוב מוקפד, שום דבר לא במקרה פה. אתם הלקוחות יכולים לצפות להרבה מהמוצרים שלנו, ולא לבנות על זה שהם יהיו זולים בהכרח.” כשלוקחים את אריזת הגריפים האלה ליד מגלים מה זו התייחסות רצינית והשקעה. לכאורה – אלה רק גריפים ואין שום בעיה לארוז אותם באיזה קרטון קטן נפח ויאללה לשלוח. לא כאן: לא רק המוצר אלא גם האריזה שלו סופר מושקעת כאשר גריפ אחד “מותקן” מבחוץ כדי שתוכלו להרגיש אותו כמו על כידון – בטרם הקנייה, והשני ארוז בצד השני של האריזה. ספר ההוראות מוסלק בתוך קופסת פלסטיק וכל צורת ההגשה נותנת הרבה כבוד למוצר. מי שירצה לקשט בו את אופניו יצטרך לשחרר לשם כך 175 שקלים.

 

Dsc_0072

ההתקנה – טריוויאלית למדי: משחררים מעט את הברגות ההילוכים וידיות המעצור כדי שיהיה אפשר להתקינם בדיוק בקצה הגריפ, ומשחילים את הגריפ על הכידון. הגומי שאתם רואים מבחוץ מולבש על גליל פלסטיק פנימי אשר מחליק בקלות על הכידון עד למיקום הנדרש, ואז כל שנותר הוא לחזק את ההברגה בקצה הידית ולתקוע את פקק הכידון למקומו, וכמובן להדק שוב את ידיות המעצורים וההילוכים.

הידית בנויה בצורה ארגונומית – סימן ההיכר של Ergon ומקור שמה של החברה הזו ששמה דגש על ההתמחות בארגונומיה, כלומר בהתאמת ציוד האופניים לגוף הרוכב. היא א-סימטריות: עבה במרכזה ודקה בצדדים, ויש לה צד עליון ותחתון מסומן. 

Dsc_0073

 

ברכיבה: הידית רחבה יחסית ויש שפע של מקום, עד כדי עודף (ביחס לכף היד הקטנה יחסית שלי). הגומי הוא מהיותר קשיחים שיש, כלומר לא מדובר פה על תוספת מילימטרים לבולם הקדמי שלכם: תקבלו פה אלמנט יציב וברור לאחיזה שאינו גמיש. הידית תשמור על צורתה לאורך הרכיבה. העיבוי במרכז אכן משפר קלות את האחיזה. החספוס מעולה בהחלט ולא נצפו החלקות, וכנ”ל לגבי אלמנט החיזוק לכידון: הכל שומר על מקומו ונותן פידבק ברור ומדויק לרוכב. 

 

חסרונות: מי שסוחב הרגל ישן ולא מוצלח ועוצר באמצעות שתי אצבעות (כמו פעם – בימי הוי-ברייקס) אולי ימצא את הידיות רחבות מדי, ויאבד מעט ממלוא רוחב הכידון: נאלצתי לדחוף את ידיות ההילוכים והברקסים יותר פנימה משהייתי רוצה. זה בעל משמעות רק לאלה שמנצלים כל אינץ’ מרוחב הכידון שלהם: אם אתם כאלה אולי כדאי לחפש ידיות מעט צרות יותר. המחיר אף הוא לא יכול להחשב בגזרת היתרונות.

 

לסיכום: ידיות יקרות אך איכותיות ונוחות, המספקות פידבק ברור לרוכב. לאחדים התועלת הגדולה ביותר תהיה בהתאמת צבען הלבן לצבע המזלג. 

 

 

כפפות ארוכות

Dsc_0093
[nggallery id=61]

 

אם כבר מדברים על בידוד אזי נפרט: ברכיבת כביש, שמביאה את יכולת החימום של כל כפפה למבחן אמיתי (בגלל הרוח הישירה והמהירות) גיליתי שהכפפות האלה מתאימות במיוחד לחורף הישראלי ומספקות אותי כמעט לחלוטין. המשמעות היא שהן מוצלחות מאוד בימים קרים, אבל לא קפואים באמת: באיזור ה- 10 מעלות היה טוב מאוד, אולם ב- 7 ומטה האצבעות החלו לקפוא קלות. מצד שני באמצע היום אחרי רכיבה של כמה שעות, טמפרטורת גוף גבוהה וטמפרטורות חוץ טיפסו מהקור של הבוקר ל- 22 מעלות. הככפות עדיין הרגישו מצוין ולא חיממו מדי. מסקנה: ציון גבוה מאוד בהיבט הזה היות וזו בדיוק ההגדרה המתאימה לעונות המעבר והחורף הישראלי.  

 

—————————————————————————————————-
חינם:תנו לנו Likeב Facebook (בקישור זה), וקבלו הודעה מייד בעת פרסום כתבות חדשות ב BIKEPANEL! 

—————————————————————————————————-

 

חסרונות?  דווקא האלמנט המבדל של סוגר הגומי התגלה כהתחכמות מיותרת. הגזרה המצוינת של הכפפות גרמה לכך שלא ממש הרגשתי צורך להדק את הסוגר הזה והוא היה שם כגיבנת מעיקה ביחס לסוגרי הבד הרגילים. הוא גם לא נתפס בבד הסקוצ’ בצורה מעוררת השתאות. בנוסף אין ממש משטח ניגוב זיעה או נזלת. מאחר ועל מנת לבחון מוצרים ב- BikeZone חייבים להיות זבי חוטם, זה היה קצת חסר. אולי יהיו כאלה המחפשים ג’ל עבה או דיפון רך בנקודות הלחץ על הכידון, אולם מה שהיה הספיק.

 

לסיכום: כפפות יקרות, טובות מאוד בעלות גזירה מדויקת ואיזון מעולה בין בידוד לאוורור. הן הפכו להיות הבחירה הראשונה שלי לחורף – גם ברכיבת כביש וגם ברכיבת שטח, אולם אני שוקל ברצינות לגזור את סוגר הפלסטיק המיותר – הכפפות יהיו מצוינות גם בלעדיו!

 

יבואן: DAA שיווק ספורט. טלפון: 09-865-6960. אתר: http://www.daa.co.il

 

מאת גיא חלמיש

לינק לפייסבוק של גיא (זו הזמנת חברות…)