2010, ימי שלישי קבוע בגבעות של בן שמן עם קבוצה של אריות – הם גם חזקים וגם מושקעים היטב באופניהם – וכולם עם דרופר כמובן, חוץ ממני… עולים ויורדים,עולים ויורדים. ואני, שהייתי בטוח שהאופניים שלי הם הכי טובים בעולם ולא חסר בהם כלום, מוצא את עצמי מגיע להבנה המתבקשת – אתה צריך דרופר.

כתב: חן גרומן
צילם: מיכאל (הרבאקיסט) שניידר

שלושה שלבים לתובנת הדרופר

בשלב ראשון רוכב הכל עם אוכף מורם, בירידות מחזיק חזק ומקווה לטוב. בשלב שני עוצר בתחילת כל ירידה ובתחילת כל עליה כדי להוריד ולהרים את האוכף ומן הסתם מאבד את הקבוצה. בשלב השלישי והמכריע אני רוכב רכיבות כמעט שלמות עם האוכף למטה, בעמידה, טוחן את הרגליים בעליות ובמישורים. הקבוצה הייתה סבלנית, לא אמרו כלום, לא עיקמו פרצוף, פשוט חיכו שאבין לבד שאני צריך דרופר, עד שהגיע היום בו קניתי את ה-KS המוכר ששירת אותי נאמנה כמה שנים טובות.

IMG_5008

Drop Line מבית בונטרגר – פרופר דרופר

אתה צריך דרופר!

מאז אני זוכר ויכוחים רבים עם חברים רוכבי XC בדבר הצורך במוט אוכף מתכוונן, ואכן עם השנים הוא הפך להיות פריט חובה אצל כל רוכב אול מאונטיין ולאט לאט ההבנה מחלחלת גם לענפים הפחות אגרסיביים – ניתן לראות זאת בבירור על פי דגמי האופניים אשר איתם מסופק הדרופר כחלק בלתי נפרד מהקיט. אם לפני כמה שנים היה אפשר למצוא אותו על אופניים ארוכי מהלך בלבד, היום הוא כבר נמכר על כל אופני השבילים וגם על חלק מדגמי ה-XC  ואם אתם שואלים אותי, דרופר הוא מוצר חיוני ביותר גם לקרוסר יבבן המשקל!

אז אחרי שהסכמנו על כך שאתם חייבים דרופר, ושנייה לפני שאתם רצים לחנות – חכו, יש פה כתבת מבחן מושקעת על איך יצאנו לבדוק בשבילכם את הDrop-Line החדש מבית בונטרגר.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

נתונים יבשים

דגם: Bontrager Drop Line

משקל: 590 גרם כולל ידית שליטה
אורך: 400 מ”מ
מהלך: 125 מ”מ בדגם הנבחן, קיים גם ב100 וב150 מ”מ
מחיר: 1400 ש”ח
קוטר: 31.6 מ”מ
יבואן: CTC

IMG_5022

רמת שירות מתחילה ב 30 הימים הראשונים

Bontrager מכניסה רגל לשוק רווי במוצרים דומים של מיטב יצרני הבולמים, האופניים ויצרני הרכיבים. אבל החברה המעולה הזו היא חברה בת של Trek אשר מוצריה נמכרים לרוב כחלק מהקיטים המקוריים על דגמי האופניים של Trek – מה שמבטיח שהדרופר הזה יגיע אל לא מעט אופניים עם החבילה. השאלה המעניינת במבחן הזה האם גם לקוחות נוספים ימצאו פה פתרון? (המשיכו לקרוא…).

רמת השירות הידועה של רשת Trek ישראל היא גבוהה ו Bontrager מספקת בכל העולם מדיניות של “לא אהבת – תחזיר, עד 30 יום”, שזה שיקול שיותר ויותר רוכבים למדו להעריך. האם זו בסה”כ כניסה מאוחרת מדי שלהם לעולם המוטות המתכווננים או שמא יש פה גם חידוש? זו עוד שאלה שנבקש מכם להמשיך לקרוא עבור התשובה.
IMG_5013

התרשמות ראשונית

המוט מעוצב טוב, בצבע שחור (והנכון ביותר לטעמי) ובגימור יפה. כיתוב צנוע מסמל למתבונן שמדובר במוצר של בונטרגר. ידית השליטה שקיבלתי עם המוט היא כזו הנמצאת מתחת לכידון ומתאימה למערכות “אחד על” בדומה לשיפטר שהיה שם פעם. אחד היתרונות בכך הוא שניתן להניח את האופניים הפוך מבלי להזיק לידית. לעקשנים יש גם אופציה לידית עליונה – על כידון עם שיפטר קדמי.

הידית עשויה היטב – היא גדולה ונוחה, והשימוש בה אינטואיטיבי. לאחר מתיחת הכבל ניתן להרגיש שהמוט מגיב מהר ללחיצה על הידית, גם ללחיצה חלקית וזה מצוין. נגיעות ראשונות מראות שאין חופש מיותר בין חלקי המוט. תנועת המוט מהירה וחלקה ובסופה נקישה המהווה פידבק לסיום פעולת המוט, מצוין.funky1ברכיבה

אז יצאנו לרכיבה, המוט ואני. בדרך העברתי את הדרופר מספר טסטים על סמך מחלות וכשלים המוכרים לי ממוצרים מקבילים. להלן הטסטים:

פעולת המוט לאחר שהושאר במצב מכווץ למשך הלילה – במוט שהיה לי בעבר, אחרי פרק זמן שבו המוט הושאר מכווץ הוא לא הגיע לקצה המהלך במצב הפתוח אלא נתקע כמה מילימטרים לפני, מעצבן. אני שמח לבשר לכם שה-Drop-Line עבר את הטסט הזה בהצלחה.

עייפות של בוקר – באחד המוטות הנפוצים ביותר היום קיימת תופעה שבה אחרי פרק זמן שבו לא נגעו באופניים והמוט לא עבד (למשל במשך לילה), קשה לו להתעורר. במקרה כזה נדרשת לחיצה אחת משכנעת בשלט, הישענות חזקה עם הישבן והוא חוזר לעצמו. האם זה נורא? ממש לא, רק צריך להכיר את זה ולזכור להעיר אותו יפה בתחילת הרכיבה. ובכל זאת, נחמד לדעת שבמוט הנבחן זה לא קיים, יעני בבוקר כשאתה עולה על האופניים, ה-Drop-Line כבר מחכה שתלחץ עליו ותיתן לו להתחיל לעבוד. מעולה.

גשם ובוץ – בחנתי את המוט בדצמבר קר ורווי בגשמים, השבילים היו מלאים בוץ. החורף הזה משום מה היה לי מצב רוח לרכיבות בוץ וכמעט שלא ויתרתי על אף רכיבה – מגניב בשבילי, קצת פחות מגניב בשביל המוט שלנו.
היו מצבים בהם אחרי מספר לא מבוטל של שעות רכיבה בבוץ הייתה תחושה של עצלות כלשהי של המוט, כלומר האטה של התנועה כתוצאה מחיכוך, דבר הגורם לי לתהות על טיב האטימה וההובלה של ה-Drop-Line. אומר לזכותו שגם במצב המלוכלך ביותר שהצלחתי ליצור, המוט השלים את המהלך שלו ושלאחר שטיפה קלה התחושה השתפרה בהרבה. אני מאמין שהאטימות של המוט תעמוד במבחן הזמן ולא הייתי חושש מזה. מעניין יהיה לקרוא על כך ביקורות של רוכבים אחרי שהמוצר יהיה בשוק חורף או שניים.

IMG_5045-001התקנה ותחזוקה- כאן החידוש:

ב-Drop-Line יש פיצ’ר שלא קיים בשאר המוטות המוכרים היום, לפחות לא באלה עם החיווט הפנימי: מדובר באופן חיבור הכבל אל המוט. בשונה משאר המוטות, ב-Drop-Line חיבור הכבל הוא חיצוני למנגנון. המשמעות העיקרית של זה היא שניתן למעשה להוציא את המוט ממקומו (למשל לצורך טיפול או העמסה ברכב צפוף) פשוט על ידי ניתוק של סופית הכבל מלשונית המנגנון, והחזרתו למקום באותו אופן. כל זה נעשה בלי צורך בכיוונים מחדש ובלי, חס וחלילה- בליד.
גם ההתקנה הופכת להיות יותר פשוטה כאשר מתיחת הכבל לאחר הרכבה ראשונית נעשית על ידי בורג כיוונון בידית השליטה, נוח מאוד. החידוש הזה מהווה בעיניי הצדקה לקיום המוצר, הוא מראה שהושקעה מחשבה בפיתוח ולא סתם העתק של מוצר קיים!

lalaסיכום: מוצר מוצלח, חדשני וראוי

מדובר במוצר מוצלח וראוי, במיוחד בשל החדשנות שבו: חווית השימוש בו טובה, הוא מגיב בזריזות, עם שלט עדכני ונוח, מחברה ותיקה ומוכרת והיכולת לנתק את המוט ללא כלים וטרחה מהווה יתרון מובהק. בעניין הרגישות לבוץ – ימים יגידו ואני מקווה שהdrop line יתגלה כעמיד גם בזה. מעבר לכך אני רואה ערך בכך שטרק תוכל להציע ללקוחותיה מוצר טוב ומבית, שיגיע כחלק מהקיט על דגמי האופניים שלהם. אני גם מקווה מאוד שטרק תנצל את היכולת החדשה שלה לשלב את “מותג הבית” גם בגזרת הדרופר, כדי להוזיל את מחיר הקיט. בסה”כ המוט נמכר במחיר לא רע ביחס למתחרים ויכול להוות בחירה טובה לקנייה הבאה שלכם, גם אם היא לא תהיה מבית טרק.


כתב: חן גרומן
צילם: מיכאל (הרבאקיסט) שניידר