מה לי ולפאוורבר?

באופן כללי אני אוהב להחשיב את עצמי כתזונאי בררן קשוח. כל מוצר מזון שאני בודק, נבחן אצלי לאט ובזהירות. זה מתחיל בתווית בה אני מחפש רכיבים בעייתיים או מעוררי מחלוקת כגון משמרים, מייצבים בעייתיים, צבעי מאכל וכו’. אני מאוד אוהב לגלות כי בתוך מוצר מסויים מתחבאים רכיבים המפתיעים לטובה, שלא ציפיתי שיהיו באותו מוצר מזון, והוא מראה הגדלת ראש מצד היצרן (לדוגמה, סיב פרה-ביוטי אינולין ביוגורט). לאחר מכן אני עובר לטבלאות הערכים, ובודק שאכן המוצר מאוזן ומתאים למטרותיו (דוגמה חיה בהמשך הכתבה). לבסוף, אני בוחן את המוצר לאורך זמן, תחילה על עצמי, ולאחר מכן, אם המבחן עבר בהצלחה, ממליץ עליו לאחרים ומקבל את תגובותיהם. המוצרים של פאוורבר בדרך כלל מצטיינים אצלי עד לשלב הניסוי. כלומר על הנייר רב המוצרים מושלמים, ונראה כמו שחשבו על הכל, אך בפועל, בשטח, לעיתים זה מצליח ולעיתים לא. אבל המחשבה והגדלת הראש של היצרן המפלצתי הזה מאוד חיובית בעיניי.

מאת: חן שרייבר
פורסם לראשונה במגזין הריצה: RUNPANEL – כנסו אליו!

חשוב ציין שישנן שתי חברות פאוורבר- פאוורבר אירופה היושבת בגרמניה והוקמה ב2010, אותה אנו מקבלים בארץ, ופאוורבר ארה”ב בבעלות ענקית המזון פוסט והיא חברה ותיקה יותר. פאוורבר אירופה מכילה מגוון רחב מאוד של מוצרים לספורטאי סבולת. לעומתה פאוורבר ארה”ב מייצרת מגוון קטן יותר, ובאיכות שלטעמי, אינה מגיעה לרמה של פאוורבר אירופה.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

למבחן הזה קיבלתי שני מוצרים אותם ניסיתי לאורך זמן- ג’לים בטעם תפוח עם קפאין, ג’לים בטעם פירות טרופיים ללא קפאין, וחטיפי חלבון טבעוניים.

הג’לים

אני חייב להודות שיש לי נסיון עבר לא טוב עם הג’לים של פאוורבר. על הנייר המוצר קרוב למושלם. תערובת הC2max של פאוורבר משלבת 3 סוגים של פחמימה לספיגה ואספקת אנרגיה לטווח זמן ארוך יותר. כמות נתרן נדיבה של 200 מ”ג לג’ל, ואין משמרים כפי שנהוג לדחוף ברב הג’לים על המדף כיום. כמוכן הג’ל עם הקפאין מכיל 50 מ”ג קפאין! כמות נדיבה ביחס למוצרים אחרים בשוק. אני אישית רואה זאת לטובה, אם כבר צורכים ג’ל עם קפאין, אז שיהיה בעל כמות קפאין שתיתן השפעה. ככה גם אוכל לשחק עם כמות הקפאין שאני צורך לאורך התחרות, ע”י שילוב עם ג’לים ללא קפאין. ככה מצד אחד הבחירה בידיים שלי, ומצד שני אין לי צורך בתוספת חיצונית של קפאין.


בייקפאנל גם בטלגרם – הציצו בזה פה!


אז מה קורה בפועל?

לצערי ניסיון העבר שלי לא השתנה, ועדיין הג’לים של Powerbar מתוקים מדי מה שיוצר אצלי לא מעט ליחה. זוהי תופעה שלא תפריע לכל הספורטאים, ולכן כדאי לנסות את המוצר באימונים ולא בתחרויות. מבחינת האריזה, אמנם הגודל מאוד נוח, והלשונית פתיחה מאוד נוחה לתפעול, אך לצערי כנראה שמשהו פישל בפס היצור ולאחר הפתיחה של הלשונית החור ממנו יוצא הג’ל כל כך קטן שלעיתים נדרשת עוד התעסקות עם השיניים בשביל להגדיל אותו ולהוציא כמות סבירה של ג’ל. מצאתי את עצמי מתעסק עם האריזה באמצע מרתון אופני הרים- חוויה שלא הייתי ממליץ לחבריי.

מבחינת ההשפעה של הג’ל על הביצוע, אין ספק שההשקעה של היצרן במדע מאחורי המוצר נותנת תמורה, וההשפעה שיש לג’ל במאמץ מורגשת. גם רוכבים אחרים שניסו, מאוד נהנו מההשפעה של הג’ל במאמץ עצים. לסיכומו של עניין, הייתי ממליץ לכל אחד לנסות את הג’ל באימון ולבדוק איך המתיקות עוברת אצלו. אם היא מתקבלת בברכה מעולה, עכשיו רק נשארה הבעיה של פתיחת האריזה.

חטיפי החלבון הטבעוניים

מיד שקיבלתי את המוצר הבנתי שיש בחטיף הזה, בניגוד להמלצות היצרן, פוטנציאל אדיר. אני חסיד של שילוב חלבון בתזונה על האופניים, במיוחד שמדובר ברכיבות ארוכות. החטיף הטבעוני הזה מכיל בדיוק את היחס של פחמימות לחלבון שהייתי רוצה בשביל חטיף לזמן רכיבה ולא לאחריה. העובדה שהוא טבעוני רק מוסיפה ליכולת שלו לעבור את מערכת העיכול בזמן מאמץ בלי להשאיר יותר מדי קורבנות בדרך.

להפתעתי, החטיף מכיל לא רק רכיבי סויה אותם אני לא כל כך אוהב במינונים גבוהים (אך לא ניתן להימנע מהם), אלא גם גרגירי חומוס מיובשים! רעיון גאוני על מנת לספק חלבון איכותי שלא מהונדס מסויה מהונדסת (קשוח כבר אמרתי?). והטעם? מדהים! במיוחד הטעם של שוקולד בננה. המרקם מאוד קראנצ’י ונעים, ולא משאיר יותר מדי פירורים כמו בחטיפים אחרים על בסיס שיבולת שועל. גם בדופק גבוה, החטיף מתקבל בברכה.

יתרון נוסף הוא המתיקות, לעומת חטיפים אחרים שהמתיקות הופכת לבלתי נסבלת עם זמן המאמץ, כאן המתיקות עדינה ומאפשרת לאכול את החטיף גם בתחרות ארוכה, בה המתיקות מהג’לים והאיזוטוני יוצרים רצון עז להקיא.

מה לגבי ייעוד החטיף לאחר אימון? לספורטאי טבעוני, החטיף בהחלט יעשה את העבודה! אבל לספורטאים שאינם טבעוניים, מומלץ לצרוך חטיפים על בסיס חלבון מי גבינה, אשר מתעכל במהירות רבה יותר ומכיל חומצות אמינו מסועפות התורמות להתאוששות מרבית. את החטיף הטבעוני תשמרו לזמן המאמץ, אני מאמין שאתם לא תתאכזבו.

לסיכום

פאוורבר ממשיכים להוביל את שוק מזון הספורט עם חשיבה מדעית מדויקת והגדלת ראש שלא נראים אצל רבים מהיצרנים. עד כה זוהי הייתה החברה המועדפת עלי בארץ למזון ספורט ייעודי, אך בקרוב תיכנס לשוק חברה שוויצרית שעלולה לאתגר את החשיבה המדעית של Powerbar.

היתרון של פאוורבר לשוק הטבעונות הוא אדיר, ולעומת רבים מהמוצרים הטבעוניים המכילים בעיקר רכיבים מפוקפקים ורכיבי סויה, בפאוורבר חשבו מחוץ לקופסא עם שילוב רכיבים מעניינים ואיכותיים (דוגמה לחומוס). כרגע, הבעיה היחידה של הצרכן חובב פאוורבר בארץ הוא המחיר. בהשוואה למחירים בחו”ל, מחיר המוצרים בארץ הוא לעיתים יותר מפי 2! במידה והיבואן יוריד את המחירים בהתאם לשוק, כולנו נרוויח.

מאת: חן שרייבר
רוכב עלית בקבוצת IGP. מתחרה כ 8 שנים ולמרות איומים בלתי פוסקים- עדיין לא פורש. מאמן כושר ובריאות מטעם מכללת וינגייט, מדריך אופניים מטעם איגוד האופניים ובעל תואר B.Sc במדעי התזונה מטעם המכללה האדמית תל חי. גר בצפון ועורך מחקר במכללה האקדמית תל חי בתחום התזונה והפיזיולוגיה של המאמץ, אך מגיע כל סוף שבוע למרכז ומספק שירותי ייעוץ תזונה.