כולם צריכים גרביים. גרביים לרכיבה זו הפינה הקטנה ביותר בקו המוצרים של Falke – חברת ענק גרמנית שלדברי גיל טרויגוט, היבואן שלהם לישראל, היא חברת הגרביים הגדולה בעולם. יש להם גרביים לכל מטרה, לכל ספורט, ולכל צורך. יש להם תקציבי R&D גדולים, אפשרויות רבות יותר לעבודה עם ספורטאים מקצוענים. בעולם מתמחה, לוקחים את טכנולוגיות הטקסטיל שמפותחות לענפי ספורט שונים ומשתמשים בהם באופן צולב בין ענפים, תוך התאמות ספציפיות לכל ענף, כך שידע מצטבר בחברה גדולה יכול להביא למוצר טוב יותר. האם זה בא לידי ביטוי בשני זוגות הגרביים שהועברו למבחן?

מאת: גיא חלמישimage07כרטיס ביקור – ואיפה קונים את זה?
  • מוצר: גרבי Falke בשתי מידות עובי (BC5 העבות יותר, ו BC3 הדקות)
  • מחיר: 89-99 ש”ח
  • יבואן: גיל טרויגוט. לרכישה – נייד: 054-4360855

image02

מדברי היצרן

על ה BC3 – “שימו לב רוכבי אופני ההרים, הגרביים התרמיות האלה מספקות נוחות מקסימלית לטורים ארוכים” אומרים באתר החברה בגרסתו האנגלית ומשום מה מייחסים את הדגם לאופני הרים. “שילובי הבדים הנעימים שלהם מתוכננים להרחקת לחות וניהול טמפרטורה בעוד שאזורי ריפוד עבה באזור הפדל משפרים עמידות נגד שפשופים ויבלות”. יש להם גם חלק לאצבעות ימין ושמאל שונה לכל צד ומוגן בפטנט. הרכיבים (זה מעניין מישהו? לא בטוח, אבל רושמים אז נרשום גם אנחנו):

  • 36% Polypropylene
  • 30% Nylon
  • 22% Cotton
  • 10% Lyocell
  • 2% Elastane

image09

לעומת זאת, על ה BC5 אומרים את אותו דבר פחות או יותר, רק מציינים שהאורך קצר יותר ושהם תוכננו לרוכב המתחרה. האם יש איזה ניואנס פה שמכוון את הגרסה הדקה יותר לחובבנים ואת העבה יותר לרוכבים רציניים יותר? נתחיל לרכוב ונראה… הרכיבים אכן מעט שונים ב BC5:

  • 44% Polypropylene
  • 24% Nylon
  • 22% Cotton
  • 10% Lyocell

image01

תיאור המוצר

שני זוגות הגרביים שלקחתי דקים יחסית, אולם לא הכי דקים בליין של Falke. בכלל, בקוראכם את הכתבה חשוב שתזכרו שיש לחברה הזו מגוון אינסופי כמעט, ובטוח תוכלו למצוא מוצרים נוספים עם מאפיינם שונים ומגוונים. בגרביים שהועברו למבחן אזורי בד שונים בעקב ובתחתית כף הרגל הרגישו די דומה זה לזה, למעט העיבוי האדום בכריות כף הרגל.

בחלק העליון יש שני סוגי בד נוספים: מקטע שחור עליו סימון ימין שמאל שנראה כאזור נידוף רשתי. מעליו נמצא משטח הקיפול של המפרק ושם הבד דקיק והטווייה צפופה יחסית. מתחת לרצועה המהדקת של הנעל למעלה, הגרב מעט עבה יותר לריפוד מסוים בנקודות הלחץ.

image04

לחופש נולדו (גזרה, מידה והתאמה)

מידת הרגליים שלי בנעליים היא 43 ולכן הועברו למבחן גרביים במידה 42-43 שציפיתי שיתאימו בול, ואכן מבחינת האורך הכללי והמידה נראה היה שזה מתאים, אולם מבחינת הגזרה והתחושה זה הרגיש פחות נצמד מגרבי ספורט אחרים שיש לי, ומעט גדול. החוויה, במיוחד בגרב הדקה יותר (ה BC3), מזכירה לי הרבה יותר גרביים אלגנטיות מאשר גרבי ספורט שרובן נוטות להיצמד הדוק, ולהכיל אזורי מתיחה והידוק שמביאים אותן לתחושה של כמעט “גרבי לחץ”. אבל ב Falke זה לא כך בכלל: הגישה פה היא שונה לגמרי, ומי שמעדיף תחושה פחות “לוחצת” יאהב את זה. מי שאוהב את החוויה של גרביים הדוקות ומתוחות אולי פחות יתחבר לעניין. יתכן שיש פה התאמה טובה יותר לבעלי רגליים רחבות משלי (אבל בגלל האלסטיות – ממש רחבות…).

image03

רך ונעים במיוחד

הבד עצמו מרגיש הרבה יותר רך ונעים מהגרביים האחרות שאצלי. מדובר בתחושת “משי” (בהשאלה לטובת התיאור… כמובן שזה לא בד משי), אבל הרכות שלהם היא ממש נעימה. אלה גרביים מפנקים ללא ספק, שוב בצורה ניכרת ושונה מאוד מהחוויה של גרבי ספורט רבות אחרות.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

 

מצטיינים באוורור

בדיוק כמו שטוענים באתר היצרן – הם מצטיינים בניהול מזג האוויר בכפות הרגליים… הבדים שהם עושים בהם שימוש טכניים ומתקדמים והם פשוט נשארים יבשים מאוד גם אחרי רכיבה ארוכה. מדובר ביכולת נידוף באמת יוצאת דופן ומרשימה ובכך הם מאוד מתאימים לישראל – בוודאי בגרסאות הדקות שלהם (גם ה BC5 “העבה” יותר היא דקה למדי) . לתחושתי לו היו יותר נצמדים לכף הרגל הם היו יכולים להביא את ההצטיינות הטכנית הזו בבד לניגון מושלם עם גזרה.

image05

אחיזה חסרה

אחד הדברים המורגשים ברכות והנעימות הזו של הגרביים האלה, הוא העבודה שהם חלקות יותר מכל גרבי הספורט האחרות שאצלי. אחד התפקידים של הגרב הוא שיפור האחיזה. באופניים עושים מאמצים אדירים להתאים את הנעליים בדיוק רב לכף הרגיל ולשפר את העברת האנרגיה. נושא האחיזה בא לידי ביטוי בעיקר בעקב – שאמור להחתפס למקומו ולא לזוז כשמפעילים עומסים גדולים, אבל גם בנקודות המגע האחרות אתם רוצים גרב שתתמוך בביצוע הספורטיבי שלכם. תזוזות בתוך הנעל הן לא רק לא יעילות אנרגטית אלא גם יכולות לגרור שפשופים ויבלות (בעיקר בריצה). הגרביים של Falke לא מציגים אזור הצמדה אפקטיבי בעקב, והם לא ייצרו את החספוס הזה אל מול הנעל באף נקודה בכף הרגל. התחושה שלי ששני הדגמים הרבה יותר מתאימים בשל כך לרכיבת חובבנים מאשר לספורטאים המחפשים גרביים תומכי ביצועים.

image10

עיצוב הדפס וצבעים – אפור, שחור ושמרני

אופנת הגרביים תופסת את העולם בסערה: עיצובים משוגעים, צבעוניים, מעוצבים ואופנתיים על גרביים ארוכות יחסית ממלאים את האינסטגרם (סקרנו את התופעה העולמית – בלינק זה). למול המגמה הזו העיצוב הגרמני של Falke הוא שמרני ומאופק, כיאה לארץ המקור. מי שמסתובב באלפים מדי פעם מכיר הייטב את עולמות התוכן שהן המקור לאופנה האלפינית הזו: בגדי הסוואה, הייקינג, ציד וטאצ’ צבאי מסוים. עולמות התוכן האלה מביאים איתם טונים כהים יחסית במגוון צבעי חאקי, אפור וחום.

ברמה השיפוטית האישית – אני חושב שטוב שיש מאלה ומאלה. לא כולם קונים גרביים בהתאם לסכמת הצבעים של הביגוד והאופניים שלהם ולא כולם רוצים להיראות כמו היפסטרים בורוד וטורקיז בוהקים. יש לא מעט הגיון בבחירה שמרנית של צבעי קסדה, גרביים ונעליים שיתאימו לכל סט צבעים באופניים ובביגוד. אם אתם מחפשים את הגרביים השקטים – Falke נותנת לכם מענה מצוין. זה גם לא רע בכלל לאופני הרים שם הלכלוך והאדמה הנדבקת לגרביים מעודדים את השימוש בגרביים בצבעים כהים יחסית. אני אישית אוהב שיש לי גם מאלה וגם מאלה – בהתאם למצב הרוח והחשק, אבל לא ראיתי בקוו המוצרים של Falke אופציה מתפרעת יותר למי שרוצה את השיגועים שגם הם יבואו מהמותג הזה.

image06

אורך על בטוח

שני זוגות הגרביים הגיעו לפה בשני אורכים שונים – בינוני ארוך ובינוני קצר. אלה שבתמונה מטה מעט ארוכים יותר. שניהם לא ממש ארוכים כמו הטרנד של 6 אינץ’ שבא עם הז’אנר הצבעוני שנזכר מעלה, וגם לא קצרים במיוחד מעל הקרסול. זה אומר בעיקר שהולכים פה על בטוח – אני אוהב את האורך הזה שמאפשר להם להיראות עדכניים בכל זמן, לא משנה מה האופנה אומרת כרגע – קצר או ארוך. הם מספקים אורך מצוין ונכון באמצע הדרך.

image08

ריפוד, ותחושת ההבדל בין שתי רמות העובי

יש הבדל ברור בעובי, כאשר בסופו של דבר חשתי שה BC5 המעט עבים יותר ממלאים טוב יותר את ייעודם עבורי, והם היחידים שיש בהם מימוש כלשהו של ההבטחה לרפד איזורים קריטיים. ה BC3 ממש דקיקים, ומאוד מתאימים לרכיבת כביש נינוחה בקיץ. את ה BC5 אפשר לקחת גם לשטח.  

image00

לסיכום

גרבי ה Falke בשתי מידות העובי שבדקתי הם מוצרים איכותיים מאוד והבדים שלהם מביאים לידי ביטוי את היכולת הטכנית של החברה בעיקר בתחום הנידוף – שהוא מעולה ברמה יוצאת דופן. זה לא דבר של מה בכך בישראל הלוהטת והלחה. ה Falke השאירו את כף הרגל שלי יבשה גם בלחות גבוהה יחסית וזו התכונה המצטיינת העיקרית שלהם.

מבחינת תחושה דינמית, גיזרה והתאמה לשימושים ספורטיביים הם מתאימים לטעמי יותר לרוכב החובבן מלתחרותי, מאחר והם לא נצמדים ואוחזים כמו גרבי רכיבה ספורטיביים מכמה מותגים נוספים שנמצאים אצלי. הפלקה הם גרביים מאוד נוחים ונעימים, מפנקים ממש ורכים ולכן אמליץ עליהם יותר לפיינשמקר חובב האיכות שרוכב בנינוחות יחסית. פחות אמליץ עליהם לספורטאי ממקסם הביצועים, שאוהב את הגרביים שלו משפרי אחיזה, צמודים מאוד ותומכים יותר. את ה BC3 אכוון לרכיבת כביש נינוחה, ואילו ב BC5 אשתמש גם בשטח.

מאת: גיא חלמיש