לפני מספר שבועות הגיע לשולחן המערכת (סתם, אין באמת שולחן אבל תודו שזה נשמע טוב ) משקפי שמש לבדיקה. כבר במבט הראשון הבנתי שיש לנו משהו ששווה בדיקת עומק אגרסיבית ובספרינט לקחתי את המשקפיים למסלול.

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

  • דגם: BBB BSG-43 Select GiftBox
  • מחיר: 600 שקלים באריזה המיוחדת שהגיע למבחן
  • יבואן: סער – Saar Cycling

1-012

קצת על החברה: BBB

אין ספק שעמדנו מול מותג וותיק בתחום. BBB קיימת כבר מעל 17 שנה והיא מייצרת מוצרים עבור אוכלוסיית רוכבי האופניים בלבד. את החברה ייסדו Chris Koppert & Frank Moons, שניהם רוכבי אופניים תחרותיים בעברם.

הנה מספר עובדות שאולי לא ידעתם על המותג ועל המוצר הספציפי לכתבה:

  • חברת BBB מייצרת היום כ 1540 מוצרים לתחום האופניים בלבד ביותר מ -40 קטגוריות.
  • 2004 : חברת BBB תומכת לראשונה בקבוצת פרו טור בשם Magnus Bäckstedt וקבוצה זו מנצחת את מרוץ Paris-Roubaix (נחשו איזה משקפיים לבשו שם).
  • 2005-2007 : קבוצה שנייה שזוכה לתמיכה מחברת BBB היא Team Quick-Step. אם נסתכל בספרי ההיסטוריה, בשנת 2005 ניצח טום בונן את אליפות העולם באופני כביש ובשנים 2006 ו- 2007 פאולו בניטי,  גם מקבוצת Quick-Step , מנצח את אליפות העולם ושניהם רוכבים עם משקפי שמש של… ניחשתם נכון BBB .
  • וכמובן שלא נקפח את השטיחונים: בשנת 2006 חברת BBB תמכה בקבוצת  Bianchi-Agos-Liquigasשממנה יוצא אלוף העולם Julien Absalon של 2006 וגם הוא לובש את המשקפיים המדוברות.

1-011

המארז

כבר כשפותחים את הקופסא מגלים שמדובר במשהו גדול יותר ממשקפי שמש. המשקפיים הספציפיים מגיעים במארז מהודר שלא מבייש מחרוזת יהלומים יוקרתית, קשיח ואיכותי, ותמצאו בו לא פחות מ -6 עדשות שונות, כל אחת לתנאי ראות אחרת:

  1. עדשת מראה כחולה
  2. עדשת מראה כהה
  3. עדשה שקופה
  4. עדשה צהובה
  5. עדשה כחולה
  6. עדשה כהה

לשואלים למה כתבתי עדשה ולא עדשות, במשקפיים האלו יש עדשה אחת שמכסה את כל המשקף. כל עדשה נועדה לתנאי אור שונים, ובמארז המשקפיים תמצאו מדריך מפורט של כמות אור למשקף המתאים.

1-001

בנוסף לעדשות המצורפות תמצאו גימיק המצורף גם הוא למארז:  7 גומיות בצבעים שונים הנמצאות בקצה ידיות המשקף ומשלימות את המראה שלו ברמת התאמת הצבעים (גילוי נאות: כאשר קיבלתי את הסט למבחן הדבר הראשון שעשיתי הוא לבנות לי את המשקף שהכי מתאים לשלדת האופניים שלי ויצא מדהים! עדשת מראה כחולה עם גומיות כחולות בקצה).

1-007

ברכיבה

לאחר שסקרנו את תוכן האריזה ובנינו לנו סט שמתאים למצב הרוח והשמש שלנו יוצאים החוצה. כבר בדקה הראשונה אני מוצא שינוי, כאילו משהו סוגר לי את כל הפתחים מסביב, כלומר גם מהצדדים של המשקף וגם ולמעלה ולמטה. הרעיון של משקף אחד שמכסה את הכול נותן לך מסך הגנה מהרוח והשמש כאחד, עבד מצוין עבורי והיה ליתרון גדול. אני יכול להעיד על עצמי שאני בעל פנים קטנות יחסית, ועד היום חיפשתי תמיד משקף שהוא בעל 2 עדשות עם קימור גדול יותר כדי שהמשקפיים ישבו צמודים יותר לפנים. בחירה זאת יוצרת גם היבטים שליליים כגון פתחי אויר גדולים יותר מהצדדים וכמובן גודל העדשה קטן יותר כך שהשמש יכולה לתפוס אותך לא מוכן מצידו העליון של המשקף.

למה זה חשוב? כאשר משנים תנוחה לתנוחת אווירודינאמית יותר או עוברים לרכב על אופני נג”ש הראש שלך נמצא בפוזיציה נמוכה יותר, ואז אתה פתאום שם לב ששדה הראיה שלך נחסם מדי פעם ע”י המסגרת או שאתה מקבל רוח ברווח העליון שבין המשקף לראש. יש כאלו שמרגישים זאת ויש כאלו שלא, אבל מי שמרגיש זאת משמע שהוא מרים את הראש גבוה יותר (מה שמעמיס על הצוואר בין היתר). במשקפיים האלו אין את המצב הזה מכיוון שמדובר על עדשה אחת מספיק גבוהה לכסות את כל המרווחים הסוררים מהרוח.

1-013

בנוסף מבנה המשקפיים שמורכב מעדשה אחת מתאים גם לבעלי הפנים הקטנות ליהנות גם כן מהיתרונות של משקף אחד, מה שבדגמים רבים מקבילים שבדקתי עד היום לא ממש הסתדר כי אלה התאימו לבעלי פנים גדולות יותר.

אחרי שעברנו בהצלחה את מבחן החסינות לרוח ושמש מכל הצדדים נבדוק את מה שכולנו בודקים שאנו רוצים לקנות משקפי שמש וזה את רמת הסינוור, כאשר אנו נכנסים לקו השמש או רוכבים מולה, סיטואציה זאת מקשה על ההתנהלות התקינה של הרכיבה ואף יכולה לסכן אותנו כאשר אין לנו ראייה תקינה וצלולה. כאשר נתקלתי בסיטואציה של סינוור המשקף הכהה ופיזר את האור בצורה שהקלה משמעותית ואפשרה לי להמשיך להיות מפוקס ברכיבה.

העדשות המצורפות לערכה נותנות כיסוי מלא לכל תנאי דרך וכך נוכל ליהנות מהמשקפיים גם בתנאים קשים כגון חושך, אור בהיר, נוף מדברי ואפילו מיסוך חול (אני לא צוחק, זה רשום). העדשות עצמן נותנות רגיעה לעיניים ולא מאמצת אותן להתגבר על תנאי הדרך, מה שמאפשר התמקדות בדרך עצמה ולא ברעשי הסביבה.

1-004

אז יש לנו חסינות לרוח ולשמש, לא הסתנוורנו מהשמש, נתחיל לרקוד קצת ונראה מה נופל.

יצאתי להתחרות איתם, תחרות ראשונה בחץ הצפון. בעליות המשקפיים לא יעזרו לכם זה בטוח, אבל בירידות יש יתרון לכיסוי. גם ב 80 -90 פלוס קמ”ש העיניים לא מרגישות את הרוח והכול עובר חלק, מה שמאפשר שליטה טובה יותר. את המהמורות לא נרגיש כי אנו בתחרות כביש, נחכה לשטח.

בשטח ירדתי לאזור בן שמן כדי לבחון את עמידות המשקף. המשקפיים יושבות טוב על הפנים והגומיות עושות את העבודה שלהן ומונעות מהמשקף להחליק קדימה, אולם בכל זאת מדי פעם יש צורך לסדר את המשקף חזרה למקומו ע”י לחיצה עם האצבע במרכז המשקף לנוכח הזיעה –  לא קריטי ולא מורגש.

1-015

ראוי להזכיר שבמהלך המבחן הוחלפו כמה עדשות על מנת לבחון את הפרקטיות שבהחלפה. על פניו העניין נראה קל אבל בפעמים הראשונות אתה עושה את זה כאילו חייך תלויים בכך כי אתה מפחד לשבור משהו… אז זה בסדר, בפעמים הראשונות תמשיכו לעשות כך עד שתלמדו איך העסק עובד ולאחר מספר החלפות כבר תהיו באוטומט וההחלפה תתבצע במהירות. יש לקחת בחשבון שכל החלפה מלכלכת את המשקף ולכן יש להיות עם מטלית זמינה ולנקות את המשקף לאחר ההחלפה.

לגבי הגומיות המלצת היצרן שאני קיבלתי ב 2 ידיים היא לשים מעט סבון לפני שמשחילים אל הגומייה (היצרן צודק).

חלק חשוב שהרגשתי שהיה חסר לי בערכה: מטלית ראויה לניכוי המשקף, והייתי מוסיף גם ספרי ייעודי לניקוי עדשות. הכיסוי של המשקפיים משמש גם כמטלית אבל לא עושה את העבודה בצורה משולמת, לכן מטלית ייעודית תעשה את העבודה טוב יותר וישכיל מי שיקנה גם ספרי ייעודי לניקוי עדשות.

1-003

לסיכום

המשקפיים של BBB עמדו במבחנים וניתן לומר שיש מתחרה ראוי למותגים הנוספים שנמצאים בשוק הישראלי. הרבגוניות של העדשות והתאמתם למצבים השונים וצורת המשקפיים שיכולה להתאים גם לפנים בגדלים שונים יכולה לתת מענה לכלל האוכלוסייה.

זו חברה שמתבססת על אוכלוסיית רוכבי האופניים בלבד ושעשתה כברת דרך בתמיכה בדברים הקטנים, אבל הכל כך משמעותיים כגון קסדות אביזרים וכמובן משקפיים. היא הצליחה להכניס לחסותה כמה אלופי עולם והמוצר הזה שלה, מספק חבילה מרשימה של אבזור במחיר אטרקטיבי בהחלט.

מאת: אלעד ניסימוב

אלעד ניסימוב השתתף כרוכב תחרותי בסצינה הישראלית ולקח את העניין ברצינות גמורה: אז לא פלא שבחגורתו תמצאו סימוני וי על טור ערד במאסטרס פרו, ועל התואר הנחשק: אלוף הארץ במסטרס פרו – פעמיים: ב 2011 וב 2014! הוא ספרינטר וחזזזזק!