המראה הנכון בזני הרכיבה שבין שבילים לייט לאול-מאונטיין ופרירייד אגרסיבי כולל מכנסי באגי, חולצה מנדפת בגזרה רפויה, וכפפות שלמות. גם מיגון הולך טוב (למעשה, למי שעוד לא מודע לכך, ואנו רואים הרבה כאלה – מיגון הולך טוב אך ורק עם ביגוד כזה ובשום אופן לא עם טייטס). אנחנו משתדלים להיראות טוב על האופניים אבל חלקינו אפעס, לא תמיד מצליח. לטובת העניין נכנסו פאנקייר לתמונה כדי לשדרג את הסטייל עם חולצה, מכנסי באגי ללא ריפוד, ותחתונים עם פד מרופד.  מלבד התאמה אפנתית, נבדוק את השימושיות והנוחות. הם גם השיקו לאחרונה אתר אינטרנט חדש

65

חולצה FRJ-603

פאנקייר מציעים חולצה עם שרוולים קצרים מבד פוליאסטר של DuPont בטכנולוגיית Coolmax מנדפת וטקסטורת רשת עדינה. יש לה אחות עם כישורים דומים אך שרוולים ארוכים בדגם FRJ-603-L. כחול ושחור הם הצבעים העיקריים ולהם נוספו פסי עיטור כתומים על חלק מהתפרים. מלפנים, צווארון וי ללא רוכסן ומאחור כיס יחיד כולל ניילון פנימי להגנה על החפצים שבו מגשם וזיעה. באתר פאנקייר החדש במבצע של 99 שקלים.

מכנסי באגי B-3207

פאנקייר מתגאים בצדק בשני זוגות מכנסיים שזכו בקטגוריית עיצוב וחדשנות בתערוכות יורובייק 2011 וטאיפה 2012. המכנסים הנבחנים כאן חולקים טכנולוגיות דומות, גם אם ללא גביעים. הם עשויים מבד ניילון שאינו נמתח, מגיעים עד לברכיים בעמידה ומעל לברכיים בישיבה. צבעם אפור עם מעט גוון ירוק שלא נראה בצילומים. מוצע גם דגם תאום לא זהה שצבעו שחור. ההצמדה למותניים נעשית עם שרוכים,  גומי שמוסתר בפס החגורה האחורי ואפילו לולאות לחגורה אם תרצו. מתחת לקו החגורה מאחור יש פאנל שחור רישתי מנדף ונמתח קלות. ארבעה כיסים מקדימה ושניים מאחורה בנויים מבד רשת פנימי וסגירת רוכסן. להם נוספים שני כיסים חיצוניים בצדדים עם סגירת ולקרו ופלאפ. בסה”כ שמונה כיסים שמאפשרים, לכאורה, לקחת את כל ציוד הרכיבה הנדרש. מאז שבחנו אותם המחיר ירד והיום הוא 249 ₪.

31

 

תחתונים BS-622-E2

התחתונים עשויים מפוליאסטר ולייקרה ומתהדרים בפד ג’ל לריכוך הממשק עם האוכף. קיים דגם דומה אך עם פד מסוג B7 שהוא זול ופשוט יותר מה E2 הנבחן. גומי למותניים וגומי עם פסי סיליקון על כל רגל מצמידים את התחתונים לגוף.מחיר 225 ₪.

 61

 

רכישה 

אין זה סט סגור אלא שלשה פריטים נפרדים אותם ניתן לשלב לפי הצורך עם ביגוד אחר. ניתן לרכוש אותם באתר פאנקייר החדש. קל למצוא את החולצה והמכנסיים לפי הקטגוריות באתר אך לא את התחתונים. דף המכסיים מזכיר את התחתונים אך ללא לינק כמתבקש. איך מוצאים אותם? העתיקו את המק”טים לתיבת החיפוש שנוספה באתר החדש. בכל מקרה המלצתי היא למדוד בחנות פיסית עם מלאי מידות כמו חנות המפעל או אחד מהמפיצים הרבים שיש לפאנקייר בישראל.

64

 

על הגוף

כאן מתחילה השמחה. המראה מצוין, עונה על חוקי הז’אנר, ומזמין לשבילים. הופתעתי מכמה רפויה ישבה עלי החולצה במידת מדיום כיוון שלרוב אני לארג’ או אקסטרה. מומלץ למדוד, אך חוסר ההידוק בהחלט במקום. המכנסיים נוחים והגומי האחורי הצמיד אותם למותניי גם ללא קשירת השרוכים. כמובן שלא השחלתי חגורה בלולאות ומבחינתי הן שם לקישוט. התחתונים בגזרת Boxer צמודים ולא לוחצים. בול. בלבישות הראשונות מרגישים את הפד כמו חיתול ולאחר תקופת ההרצה הוא נצמד יותר לחיטובי הגוף. השאירו את התחתונים לרכיבה בלבד אך המכנסיים והחולצה מעוצבים היטב וניתנים בכיף לשימוש גם מחוץ לרכיבה על האופניים.

63
ברכיבה

גולת הכותרת היא למטה… פד הג’ל מבטיח ומקיים. מכנסי באגי רבים אחרים משלבים פד תפור אך זה לרוב דק מדי. במקרה הנוכחי פד התחתונים המצוין עושה את עבודת השיכוך נאמנה.  מאידך, מכנסי ניילון פלוס תחתונים פלוס פד אמיתי מחממים את אזור החלציים. תוצאות החימום על המערך הגניטלי לא יפורסמו כאן…

בד הניילון במכנסיים קליל ומאפשר תנועה. הרכיבה מנזילה את המכנסיים. עכשיו קשרתי. אם במראה ערוצי האקסטרים בטלויזיה חשקה נפשכם, השאירו את השרוכים פתוחים והשוויצו בתחתוניכם.  

כמות הכיסים העצומה תורמת למראה אך הם כמעט לא שימושיים ברכיבה. אכסון בכיסים האחוריים לא מאפשר ישיבה ואכסון בקדמיים מפריע לארבע ראשי.  הכיסים הצדדיים יכולים להכיל שטרות כסף, כרטיס אדי, ג’ל או מפתח בודד אבל לא יותר מכך. גודלם מאפשר זאת, אך כל חפץ במשקל של מעל כ-100 גרם מעיק בדיווש. כל עוד הכיסים כמעט ריקים, המכנסיים נוחים לדיווש וזו הנקודה החשובה.

את הטלפון, המפתחות והאוכל תיאלצו לדחוק לכיס החולצה הבודד או לרכב עם תרמיל גב, שזו בהחלט האופציה המקובלת בז’אנר (כבישונים, רוכבי XC, ומגולחי רגליים הסולדים מתיקים ממילא אינם קהל המטרה של הסט הזה). כשלוקחים תרמיל אין בעיית אכסון אך בלעדיו רכיבות של בקבוקים על השלדה וללא תיק יוגבלו לשני חטיפים בלבד.

החולצה מנדפת זיעה כראוי לבד של דופונט ומרגישה טוב ברכיבה. כשנוצרות כמויות זיעה גדולות למשל מתחת לכתפיות התרמיל, ניתן לראותם בגוון כהה יותר מאשר בחלקים היבשים. עד שכל החולצה נספגת…

11

תחזוקה

פאנקייר מדגישים את תחזוקת התחתונים ע”י הטבעת המגילה שלהלן באנגלית ובעברית: “כביסה במכונה במים קרים, לכבס הפוך ובנפרד, לא להלבין, לא להשרות, לא לייבש במכונת ייבוש, לא לגהץ, לא לניקוי יבש…”  אני כיבסתי את כל הסט מספר פעמים עם שאר הכביסה הצבעונית ב C°‏ 40 בניגוד להוראות. ניכרת עמידות מצוינת של הבדים, הצבע, הפד, התפרים והגזרה.  אין זה מבחן ארוך טווח אך כלול כאן ניקוי חולצה מכתמי שרשרת עם וניש-קליה וסקוטש.  

סיכום

ביקשנו וקיבלנו אפנתיות ומראה נכון לקטגוריות הרכיבה האגרסיביות, ולרכיבות חברתיות קצרות. הסט מתאים ביותר לרכיבה בעיר, מעולה לרכיבת שטח קצרה או לרכיבה ארוכה יותר עם תרמיל. הפד עושה נעים בטוסיק. שלושה מוצרים מצוינים של פאנקייר לקיץ 2012.

 

צילום: צור ודלין חלמיש, אילן שחם

מאת: צור חלמיש

צור חלמיש (צורחה) כותב על אירועי רכיבה ובוחן ציוד בשטח ובכביש. יש לו אופניים אדומים ומתאמנים שמחים מרמת קטקטים ועד מאסטרס כתומים. במשך שנים נהנה מרכיבות כיף עד שקורס מדריכים באיגוד האופניים נתן לו טריגר לשינוי החיים. אתם וילדיכם מוזמנים לבוא לאימון ניסיון במועדון האופניים VELOCITY ברעננה. לפרטים 054-4536874 צור