Hiplok – מנעול לביש

בתקופה הנוכחית בה הבאזז העכשווי הוא ״לביש״, המנעולים הלבישים של חברת hiplok מביאים בשורה אפנתית, אם כי, למרות השייכות המסוימת לתחום המוצרים הלבישים, הם לא מתחברים (עדיין)… לסמארטפון שלכם.

את האמירה האפנתית אפשר לראות מיד עם הכניסה לאתר החברה (www.hiplok.com), אם אפשר להפוך מנעול למוצר לבוש סקסי, הרי שהחבורה של Hiplok הצליחה במשימה. המנעולים מגיעים במגוון גדול של צבעים זרחניים תואמים, קלים לזיהוי, בעיקר על ידי הגנב המזדמן שעשוי לגשת ברגע האמת למנעול פשוט יותר בסביבה הקרובה. האם המוצר עומד גם בהבטחה הפונקציונלית? מספר חודשים של שימוש יומיומי נתנו לי הזדמנות לבדוק את הסוגיה לעומק. שני המוצרים מיובאים על ידי Ofna-im 077-7006477.

 את זכויות היוצרים לרעיון חגירת שרשרת האופניים סביב המותן צריך לשייך לרוכבי האופניים בניו-יורק.

לרוכב עירוני שמוצא עצמו נועל ומשחרר את האופניים מספר פעמים ביום זהו פתרון מתבקש. החברה מ hiplok פשוט נותנים פתרון  טוב יותרשנראה ואף יותר בטיחותי. השליחים נוהגים לנעול את המנעול סביב המותן, פעולה שעשויה להיות מסוכנת במקרה של תאונה, נפילה או איבוד מפתח. ב hiplok המנעול נכרך סביב המותן ע״י רצועת וולקרו בלבד ואין שימוש במפתח אלא לשם הנעילה עצמה.

 

הדגם שנבחן היה ה v1.50 שכולל שרשרת חוליות בעובי 8 מ״מ שננעלת על ידי מנעול תלייה בעובי 12מ״מ. המנעול זוכה לרמת מיגון sold secure silver, ועומד בכל התקנים הבינלאומיים. את השרשרת עוטף שרוול ניילון (בתצורת בד קורדורה) ניתן להחלפה והלוגו על האבזם מחזיר אור להגברת הבטיחות בשעות הלילה.

 

2-image (3)

ביצועים

ה V1.50 נוח לשימוש וחגירה. לאחר כמה ימי שימוש, מיומנות ה״לבישה״ נהפכת לטבע שני ודורשות מינימום זמן ותשומת לב. חשוב לזכור שעדיין חוגרים שרשרת במשקל של כמעט 2 ק״ג סביב המותן, אבל אם לוקחים בחשבון את האלטרנטיבות לנשיאתה, החגירה סביב המותן עדיין נוחה למדי, יחסית… לרוכבים שרכיבת הניידות שלהם עולה על חצי שעה, הייתי ממליץ על פיתרון אחר. אורך השרשרת (כ 87 ס״מ) מאפשר נעילה יעילה במקומות מגוונים כולל נעילת הגלגל האחורי יחד עם השלדה. המפתחות נוחים לשימוש והמנגנון עצמו מוגן מפגעי מזג האוויר.

ככלל, העיקרון בנעילת אופניים במרחב האורבני אומר שהגנב יפנה למנעול שקל יותר לפרוץ, וה V1.50 יהיה מאיים יותר מרוב מנעולי הכבל שנמצאים בשימוש ואף יותר ממנעולי ה U הבסיסיים.

למי היינו ממליצים

ה V1.50 מתאים למי שזקוק למנעול ארוך ונעילה של השלדה והגלגל. המנעול ממוקם הרמת המדיום מבחינת רמת המיגון, כלומר כשתי רמות מתחת לרמת המיגון הגבוהה ביותר. הוא ניתן לפריצה כמו כל מנעול, אבל יהיה טוב יותר (כנראה) מכ 70% מהמנעולים ברחוב… רוכבים שנמנעים מלסחוב מנעול כזה מפאת גודלו ומשקלו בתוך התיק אן על השלדה, ימצאו ב V1.50 חבר נאמן שיחסוך כמה דקות מנהלה של להוציא את המנעול מהתיק או מהליפוף סביב השלדה. הניצחון של הV1.50 מבחינתי הוא זמינות השימוש וקלות התפעול שהוא יוצר והאפשרות לקחת את המנעול בלי להיות תלוי בתיק נשיאה או באוריגמי של המנעול סביב השלדה. מחיר המנעול עומד על 359 שקל. ניתן להוסיף כבל נעילה לאוכף תמורת 119 שקלים.

 

Hiplok D, מנעול הקליפ און הראשון…

ההתאהבות ב Hiplok D היתה התאהבות ממבט ראשון, זה קטן, זה חמוד וזה נצמד לכל דבר בקלות… מה עוד אפשר לבקש ממנעול קטן? צבעים, זה גם מגיע בצבעים. ה D שייך לקבוצת מנעולי ה U הקטנים, אלו שאפשר לסחוב בקלות לכל מקום, לחניות קצרות ותכופות. יצאתם לכמה דקות למכולת? לבנק? לבית הקפה? שימו את ה D בכיס המכנסיים, חגורה או רצועת התיק וצאו לדרך

 

משקלו כ 1 ק״ג, עוביו 13 מ״מ, עם גוף מחוסם ועטוף בפלסטיק קשיח. למשימות קצרות ומעבר בין כמה תחנות עירוניות במבצעי הסידורים העירוניים, זה היה המנעול המועדף. בחרתי ב D בעיקר כאשר לא היה צורך להשאיר את האופניים לזמן ממושך., בגלל גודלו הוא מאפשר (בדוחק לפעמים) לקשור את השלדה לעמוד מזדמן, בתנאי שהעמוד אינו עולה על קוטר של 13.5X7 ס״מ. מגבלת הגודל התבררה לעיתים כמאתגרת ומצאתי עצמי סורק את האזור בחיפוש אחר מקומות נעילה מתאימים.

ה D מנצח במבחן אחד עיקרי מבחינתי, וזה קלות הנשיאה והשימוש. אחד המדדים העיקריים לכל אביזר הוא כמה המוצר מזמין שימוש תכוף בו, ובהיבט הזה ה D זוכה לחמישה כוכבים מתוך חמש. המנעול אינו דורש פעולה נוספת מעבר להוצאתו מהחגורה, כיס, או (המועדף עלי) רצועת התיק, ונעילה זריזה של השלדה לנקודת העיגון.

 

1-image

 

למי היינו ממליצים: לכל רוכב שצריך מנעול קטן, אמין וזמין שיאפשר לו תנועה עירונית חופשית ונעילה מהירה למשימות קצרות,  ומוכן לוותר לשם כך על האפשרות לאבטח גם את הגלגלים. והיי… ה D גם נראה טוב, עד כמה שאפשר לומר זאת על מנעול… המחיר עומד על 299 שקלים.

מאת: מיקי בר-אור

מיקי בר-אור: רוכב על אופניים מגיל 4, ו”ממש” מ 96. ערך את מגזין אופניים בין 1999-2005, ניהל את חטיבת האופניים ב”סער” כ7 שנים. מתחרה “אמצע הפלוטון” בכביש ובהרים בעבר, ושמנמן שבלים מצוי בהווה (יש תירוצים: אבא ל 4 זאטוטים…). אחרי מאות מבחני אופניים, וציוד נלווה, עדיין יש לו מה להגיד… ולא תמיד בשמחה יתרה…