משמעות המילה “tifosi” באיטלקית היא אוהד או חובב. “the tifosi” הם אותם מעודדים נלהבים שנמצאים על צד הכביש בג’ירו ד’איטליה. החברה מצהירה כי אצלם ספורטאים מייצרים מוצרים לספורטאים. Tifosi-Optics היא חברה אמריקאית המייצרת בטיוואן, אשר הוקמה במטרה מוצהרת לספק משקפי שמש נוחות ואיכותיות במחיר נמוך.

טענתם היא שמחירי מותגים רבים בשוק גבוהים מדי ללא כל סיבה מוצדקת. טווח מחירים לזוג משקפיים נע סביב ה300 ש”ח, כתלות בסוג דגם ועדשות. טיפוסי נמכרו בשוק הישראלי לאורך השנים באמצעות יבואנים שונים אולם המכירות לא התרוממו והנציגות החליפה ידיים, עד שהגיע לאחרונה לגורם שעושה רושם שיקח את זה ברצינות ומחויבות – Tifosi ישראל (חנות היבואן: רח’ אריה שנקר 4 הרצליה), שהוא משווק על ידי אותו שחקן שהביא לארץ את  FootBalance – שרוצים לעשות פעולה דומה בשוק המדרסים.

1-051

קבלנו למבחן 3 זוגות משקפיים:

  1. Veloce  – מחירו 199 ש”ח
  2. PodiumXC – עולה 299 ש”ח והנו בעל עדשות דוחות רטיבות (“קליריון”).
  3. Dea SL – דגם המיועד לרוכבי שבילים ו AM בעיקר, ועולה 299

העדשות הבסיסיות בטיפוסי עולות רק 70 ש”ח! לבעלי צורך במשקפי ראייה – ניתן להוסיף לדגם הפודיום אפון ב 100 שײח. יש עדשות פולירייזד ופוטוכרומטיות ושילוב בין פוטוכרומטי לפולירייזד אולם לא לכל הדגמים יש את כל סוגי העדשות.

1-20150324_113639

PodiumXC – חד משקף ספורטיבי לכבישונים וטריאתלטים

במבט ראשון כשקיבלתי (אורדה) את המשקפיים אני חייב להגיד שלא התחברתי אליהם מיד. זה לא הסגנון והסטייל שלי בביגוד ואביזרי רכיבה בדרך כלל, וכמה שהופתעתי לטובה! עדשות המשקפיים אינן תחומות במסגרת מלמעלה או למטה, אלו עדשות מראה הידרופוביות – דוחות מים והכי חשוב זיעה! (“the Tifosi Clarion Mirror collection”).

 1-060

הלוק של המשקפיים די מגניב, עדשה “פתוחה” ללא מסגרת, עיצוב מודרני שמשדר את הלוק הקשוח של הרייסר שבא לתת בראש היום ולא לטייל.

המשקפיים מגיעים בקייס קשיח איכותי עם נרתיק בד נוסף שמשמש גם כמטלית ניקוי, מדריך (שלצערי נאלצתי להשתמש בו..) ו- 2 עדשות להחלפה, עדשה שקופה ועדשה כתומה/אדומה (שהזכירה לי מיד את עדשת ה”רייסינג רד” שיש לי ברודי). החלפת העדשות בפעם הראשונה קצת מורכבת ופה נעזרתי במדריך המצורף, לאחר החלפה אחת התהליך מתקצר לכמה שניות ומחליפים  עדשה ללא בעיה.

2-061

רכבתי איתם רכיבות שטח וכביש, ארוכות וקצרות בתנאי מז”א שונים על מנת לקבל מושג אמיתי על האיכות והנוחות שלהם בתנאים מגוונים. התחריתי איתם במרתון איילה, מרוץ אופני הרים מאתגר מאוד ומבחן אולטימטיבי. המשקפיים נשארו ללא תזוזה גם בקטעי כורכר מהירים ומטלטלים, וגם ברכיבות ארוכות חמות ומיוזעות מהסוג הזה העדשות עמדו במבחן ולא הצטברו עליהם אדים או זיעה.

כבר מהרגע הראשון מה שתפס אותי זה המשקל הקליל, כמעט בלתי מורגש של המשקפיים- התחושה הזאת המשיכה איתי לתוך הרכיבה כאשר שכחתי מקיומם. לטעמי דין משקפיים כדין קסדה, אם הם לא מפריעים ברכיבה כנראה שקורה פה משהו טוב, בניגוד לדגמים מסוימים של משקפיים עם מסגרת גבוהה (המסגרת העליונה לעיתים מייצרת רעש קטן ומציק כשהקסדה נוגעת במשקפיים). האפקט שנוצר פה בשל היעדר המסגרת הוא תחושה שאתה מסתכל על העולם ללא משקפיים פשוט דרך פילטר שונה.

שמחתי לגלות שאין לי צורך בהחלפת עדשות גם ברכיבת שטח ביער וגם בכביש בימים מעוננים יחסית- העדשה הכהה מרגישה מאוד מאוזנת וחדה מספיק בתנאי אור נמוכים. בהשוואה לעדשות האיכותיות של אוקלי ורודי פרוג’קט הורגש שינוי קטן מאוד, כלומר העדשה טיפה פחות איכותית וחדה אבל במחיר שלהם הם ללא תחרות. התגובות מרוכבים סביבי היו מפרגנות ובניגוד לנטייה הראשונית שלי, עדשת המראה הירוקה-סגולה עושה לי את זה, התאהבתי במשקפיים וקשה לי לראות את עצמי מוותר עליהם.

1-20150324_094126

Dea SL – דו משקף רחב לשבילונים ורוכבי שטח

מאחר ויש ברשותי (גיאחה) קסדה בצבעים תואמים לא יכולתי לסרב לקחת את משקפי ה Dea SL למבחן. הם גם השלימו יפה את המגוון הנוכחי שלי בתוספת שתואמת רכיבה אגרסיבית בשבילים, כשאני עם באגיס וחולצות רפויות. המשקפיים במסגרת פלסטיק, ומשטח הצללה גדול במיוחד הם במיטב הז’אנר לרוכבי האול מאונטיין. הכיסוי הגדול הזה מעולה בימי קרינה מוגברת וגם לא רע בכלל בעניין הגנה מרוח ואבק.

הומופובים יחפשו אולי עוד כמה צבעים חוץ מסגול הרוכבות אול מאונטיין הזה, אבל אני דווקא חושב שזה מרענן.

1-059

לא מעט רכיבות, נהיגות ברכב, החלפות גב אל גב עם רמות שונות של משקפים אחרים מיצרנים שונים ואני חושב שזה אחד מזוגות המשקפיים הראויים ביותר להמלצה שעברו אצלי:

ראשית המחיר מהמם. ב 300 שקלים אתם מקבלים משקפיים נוחים (לפנים שלי לפחות) מאוד, ישבו מצוין בכל הרכיבות בלי תנועה, ובמיוחד – שטח הכיסוי הענק שלהם מייצר חוויה נקייה מהפרעות שמש חודרות מהצדדדים.

איכות האופטיקה עצמה מפתיעה. היא בהחלט לא ברמה של המשקפיים היקרים יותר שאצלי, אבל היא נעימה וטובה, ותואמת את המחיר, עד כדי מפתיעה למחיר! במבחן ארוך טווח נותר לראות עוד כיצד יהיו עמידים בפני שריטות, אולם המחיר ההוגן של החלפת העדשות (בתקווה שהיבואן יחזיק מלאי עשיר וזמין של כל הדגמים) מרגיע את החשש גם מהנקודה הזו.

 1-057

החסרון שאני מוצא בהם, וזה חסרון שמצאתי בכל שלושת הדגמים שיש פה הוא בכך שידיות המשקפיים הן ישרות, ועשויות פלסטיק לא גמיש, מה שאומר שכדאי שתרכשו אותם עם הקסדה שלכם- ותוודאו שהמשקפיים לא נתקעים בקסדה. יש אצלי גם קסדה שפשוט לא עובדת עם המשקפיים האלה, ולגלות את זה אחרי שכבר קניתם, זה לא כיף. עוד חסרון הוא גנרי יותר בז’אנר המשקפיים הפלסטיים ממסגרת סגורה – לא ניתן להחליף עדשות בקלות, ובמקרה הספציפי הזה האפון הוא גם חלק אינטגרלי ופלסטי במסגרת, כך שאי אפשר להצר או להרחיב אותו. או שזה יתאים לכם או שלא.

1-029 - Copy

Veloce  – משקף ספורט קלאסי, מפוצל לקריאה עם מספר!

אין פה לוק נוצץ, פשוט משקפי ספורט סולידיים למראה ועם תגית מחיר נמוכה.

יצאתי לבדוק ברכיבה אורבנית, נהיגה ומספר רכיבות שטח וכביש איך הביצועים של המשקפיים. לפחות לי יש התאמה טובה עם העיצוב של Tifosi והאפונים הרחבים יושבים טוב על האף, בלי ללחוץ, ידיות המשקפיים ישרות וממשיכות את קו המסגרת אך מתעקלות פנימה בסוף, ולפחות לראש שלי, שהוא צר יחסית, זה ישב קרוב ונוח.

1-058

אני רוכב עם קסדת שביחס אליה המשקפיים יושבים נמוך- זה טוב כי אין מגע בינהם, העדשה יורדת נמוך יחסית בחלק הפנימי (קרוב לאף) ויש תחושה כללית שהמשקפיים עוטפות את העיניים ומגינות בצורה טובה. העדשה פה בעלת חורי אוורור שעושים את העבודה במניעת הצטברות אדים. הפיצ’ר המיוחד פה הוא השילוב של קוביה קטנה של זכוכית מגדלת בחלק הפנימי-תחתון של העדשה, דומה לביפוקל אבל זה מתאים בעיקר למי שצריך הגדלה לקריאה מקרוב ולא דומה להתאמה מקצועית אצל אופטימטריסט.

(הראייה שלי טובה, לכן ביצעתי את המבחן בלי להתייחס לפונקציית ההגדלה של המשקף האופיינית יותר לאנשים מגיל 45 ומעלה, אבל רצינו לחשוף את הקוראים שלנו לכך שהאופצייה הזאת קיימת ושימושית).

1-Untitled

גם פה רמת ההתאמה האישית של המשקפיים נמוכה יחסית – כלומר האפונים והידיות אינן ברות התאמה אישית. סה”כ אלה משקפי ספורט קלים ונוחים, חסרי ברק או יופי מיוחד, אבל העדשה איכותית מספיק והם קיימים גם בצבעים שונים עם עדשות שונות. במתכונת הנוכחית יתאימו בעיקר למי שרוצה מראה סולידי ונקי והגדלה לקריאה מקרוב.

 3-064

סיכום

שניים מהזוגות פה יתאימו מאוד לרבים: הפודיום XC לרוכבי כביש והרים XC וה Dea SL לרוכבי אינדורו\שבילים. הדגם השלישי פחות הלהיב אותנו, אולם הוא נותן מענה לרוכבים בעלי משקפי קריאה.

אין ספק שיש פה ספק שפונה לצורך של לא מעט רוכבים – להנות ממוצרים ברמה טובה, במחירים מצוינים.

אל תצפו לצבעים חזקים ומחודדים, בהירות, חדות ותמונה צלולה כבדגמי הקצה של משקפי היוקרה המוכרים, ורוכבים שהנם פחות מוטי מחיר ויותר מוטי איכות ימשיכו להעדיף את מותגי הקצה. יחד עם זאת, האפשרות לרכוש משקפי רכיבה ב 300 שקל היא אפשרות שחשוב שתהייה בשוק הזה, ואנחנו מקווים שלא תהייה זליגת מחירים כלפי מעלה לאחר מכן. לא כולם יכולים להוציא 700-1500 ש”ח על משקפיים אבל כולם צריכים משקפי רכיבה. זאת ועוד – במחירים האלה אנחנו יכולים לדמיין בקלות גם תסריט שבו רוכבים שיש להם משקפיים עיקריים אחרים, אבל זורקים איזה זוג ספייר ברכב כגיבוי.

מאת: אור דיין וגיאחה
צילום: אור גוב, גיאחה, אור דיין, עומר הורוביץ, אור איכנבלאט
אור דיין, מולטי טאלנט. תל אביבי מלידה, אוהב עליות, מכור לקפה ובעל חיבה מוזרה לשלדות אלומיניום. מנגן על בס בהרכב רוק, מדריך אופניים ומתחרה בכל מרוץ על 2 גלגלים