רוצים לטוס לחו”ל עם האופניים? אל תתנו לאריזה ולשינוע שלהם לעצור אותכם. מבחינתכם, הציוד היקר חייב להגיע במצב מושלם, שאחרת יכולה החופשה או התחרות להידפק.  עבור הסבלים שמעמיסים את הכבודה בשדות התעופה מדובר בעוד מזוודה שצריך לתקתק. ההתייחסות בהתאם אבל כמו שאומרים בשכונה: “תנאי מגרש”. עם זה ננצח. 

קבלו שיקולים ופתרונות שיבטיחו את שלום האופניים היקרים לליבכם וכן סקירה של שתי מזוודות אופניים שונות מאוד זו מזו בשתי כתבות עוקבות. ה- Pro Travelbag Mega בכתבה זו וה- Scicon AeroComfort 2.0 בכתבה הבאה.

 

177

 

מזוודה קשיחה, רכה, או ארגז קרטון?

הפיתרון הקלאסי הוא מזוודת אופניים ייעודית. עקב גודל השלדות, אלה מזוודות גדולות למדי שמועברות אל המטוס עם המטענים החורגים ולא ישירות מהצ’ק אין. חלק מחברות התעופה ייגבו סכום נוסף עבור שילוח אופניים. לפחות גודל המזוודה מאפשר שלא לשלוח תיק נוסף, אלא לארוז את שאר החפצים שלכם בפנים, עם האופניים.

במזוודות הקשיחות התכולה לא תימעך, אך הן יקרות, כבדות (יכולות להעביר אתכם מעבר לסף הקנס על משקל עודף בחברת התעופה), ותופסות מקום רב בבית. ישנן גם מזוודות רכות עם בסיס קשיח שרק שיווקית קוראים להן חצי קשות. בתוכן עוטפים צינורות קרבון בפצפצים. הן קלות יותר לאיכסון וחלקן ניתנות לקיפול לצורך אחסנה. יש מזוודות המתאימות רק לאופני כביש וישנן המתאימות גם לשטח אבל רק עם קוויק ריליס, ויש כאלה שמתאימות גם ל-Thru Axel.

נכון- באפס שקלים אפשר להסתפק בארגז קרטון, אבל אז משאירים פאסון וסטייל בבית. יש להצטייד בכמויות סלוטייפ עבה, לקוות שישמור על צורתו לקראת החזרה, ולהוסיף כמויות של ריפודים והגנות בעצמכם. עד שמגיעים לעגלה בשדה התעופה צריך להעביר את האופניים מהבית לטקסי, מהחניון טווח ארוך אל השאטל… ארבעת הגלגלים בתחתית המזוודה מקלים על ההיסחבות ואילו ארגז הופך זאת לפחות נוח. באחת מהנסיעות שלנו בעבר, חבר גילה את נייר הקרטון מתפרק לגמרי והחל לרדוף אחרי החורים… לא כיף, אם כי לא תמיד קורה. במסע מנקודה לנקודה זה הגיוני: זורקים את הקרטון למיחזור אחרי הנחיתה ומתקמבנים על אחד חדש לפני ההמראה חזרה.
009

אריזת האופניים בבית ופריקתם ביעד הן מלאכות קצת טכניות. לעטוף צינורות קרבון בפצפצים, כל אחד יכול. המזוודות מחייבות פירוק גלגל קדמי ולרוב גם גלגל אחורי. הרבה מזוודות מצריכות פירוק של מוט כסא או לכל הפחות הנמכתו, כך שיש לסמן את הגובה…  חלק מהמזוודות מחייבות פירוק של כידון + סטם. מילא פירוק, אבל הרכבת כידון ומתיחת הד-סט במלון בחו”ל עלולים להוות חסם טכני. מכונאי טוב ישמח ללמד אותכם. אל תסתפקו בהדגמה אלא בצעו זאת בעצמכם ותנו לו לאשר.

כמובן שאורזים מולטי טול בנוסף למשאבה וחלקי חילוף בסיסים. פירוק הפדלים מצריך מפתח 15 או אלן 8 מ”מ בהתאם לפדל, ואת שילוחם. אם מעולם לא פירקתם פדלים, בקשו ממכונאי הבית לוודא שהם אינם מהודקים מדי והתאמנו על ההברגה ההפוכה בפדל השמאלי.

לסיכום, ישנם שיקולי תאימות של מזוודה לסוג האופניים, שיקולי מסע מנקודה לנקודה, ואולי גם חסמים טכניים אותם אנו ממליצים להסיר בהדרכה קצרה. שיקולים של רכישה מול שכירות קשורים לתדירות הנסיעות, לעלויות, ולמקום האיכסון שברשותכם.

 

180

Pro Travelbag Case Mega

Pro הינו מותג של שימאנו, המיובא לישראל ע”י DAA. קו מוצרי Pro רחב ביותר וכולל גם חלקי אופניים וגם אביזרים, בינהם המזוודה הנבחנת כאן. החברה מצהירה על תכונות המזוודה הבאות:

  • מזוודת אופניים עם עמידות בשינוע
  • מתאימה לכל סוגי האופניים והגלגלים הסטנדרטיים (הרים וכביש)
  • מגוון כיסים עם ריצ’רץ’ לגלגלים ואביזרים
  • שלדת אלומיניום פנימית מתכווננת
  • אורזת את כל האופניים (לאחר פירוק)
  • ריפוד רך פנימי כולל ריבועי ספוג במקומות חשובים
  • משקל: 8.7 ק”ג
  • מחיר המזוודה – 2399 ש”ח.

לעומת המזוודה השנייה שבמבחן הזה, היתרון הדרמטי של ה Pro הוא התאמתה גם לאופני כביש וגם לאופני הרים, וכן התאמה לצירי הרים ומאליו גם לצירים העתידיים של אופני כביש עם דיסקים.

 

004

 

מזוודה רכה עם שלד בשרוולים

ה-Pro היא מזוודה רכה ומה שנותן לה צורה היא שלדת האלומיניום הפנימית בתחתית, ומוטות דקים המוכנסים לשרוולים ייעודיים עם סגירת וולקרו. שני מוטות ארוכים מוכנסים אופקית לשרוולים פנימיים בחלק העליון של המזוודה וארבעה מוטות קצרים יותר מוכנסים אנכית לכיסים חיצוניים בארבע הפאות האנכיות בצדדים. המקלות האנכיים ארוכים בכסנטימטר אחד מהכיס וקצת מפריעים לסקוץ’ להיסגר (כדאי לנסר אותם בקנייה לאורך המתאים). ניתן להוציא את השילדה ואת המוטות לצורך קיפול. המזוודה תתפוס קצת מקום גם לאחר קיפול, אבל לא זה מה שיסתום לכם את הממ”ד.

 

באנר לוח בייקפאנל פייסבוק 3

לחצו למעבר ללוח BIKEPANEL

 

אורזים

בתוך המזוודה תמצאו דף עם הסברי הרכבה גראפיים, אותו ניתן גם להוריד מאתר היצרן.  לחילופין צופים בוידאו עם הסברים באוסטראלית:

לצורך אריזה יש לפרק את האופניים, כולל את הכידון. בשלדה קטנה ניתן להסתפק בהנמכת מוט הכסא, אך מפירוק הכידון אי אפשר להימלט. קצת מעיק, מוסיף זמן, אבל בר ביצוע.

 

172

 

עיגון שלדת האופניים אל שלדת המזוודה מבוצעת על הקוויק ריליס או על צירי Thru Axle. כלומר יש להוציא את אותם מהגלגלים ולהקפיד לשמור על הקפיצים בתוך הקוויק ריליס. לשים לב שהקוויק ריליס האחורי רחב יותר ואותו יש להכניס למתקן הפלסטיק האחורי שעל בסיס האלומיניום. את הקוויק ריליס הקדמי באופני כביש מכניסים למקום העליון במתקן הקדמי ואילו באופני הרים מכניסים את הציר לחלק התחתון. מהדקים את הצירים עם סקוצ’ים למתקן ואליהם מחזקים את השלדה.

את השרשרת מעבירים על הגלגל הכחול היעודי לה, בחלק האחורי.  טאצ’ חביב:

 

014

 

גלגלים

ארבעת גלגלי המזוודה מצויינים, ונמצאו כבעלי התנגדות גלגול נמוכה על מגוון משטחים, שדות תעופה, מלונות ומדרכות. ידית אחיזה עליונה מאפשרת הנפה ושתי ידיות מקדימה ומאחורה מקלות על הדחיפה או המשיכה בגלגול.

עבור גלגלי האופניים ישנם שני כיסים חיצוניים עם ריבוע ספוג להגנה על הנאבה. כמה כיסים נוספים נותנים עוד מקומות אכסון, מבפנים ושק רשת בשביל כלי עבודה וחלפים. מצויין.

 

צורחה מכין את הבסיס

צורחה מכין את הבסיס

 

 

חסרונות

כשהמזוודה הגיחה בחזרה אלינו בבן גוריון גילינו שהתפרים של שניים מהכיסים החיצוניים עבור מקלות החיזוק נקרעו כתוצאה משחיקה איפשהו בהובלה. שני צינורות ה”שלד” שהיו בהם נפלו ולא חזרו עם המזוודה. עדיף היה לו סבלי השדה או המסועים השונים היו עדינים יותר אך זו הסביבה בה המזוודה אמורה לתפקד. השרוולים עבור שני המקלות האופקיים, נמצאים מבפנים ואין סיכוי שזה היה קורה בהם. השרוולים עבור ארבעת המקלות האנכיים נמצאים מבחוץ וחבל.  לטעמינו באג בתכנון שלצערינו התגלה בפועל.

החסרון השני הוא גם יתרון- הצורך בפירוק חלקי האופנים הוא חלק מהטרייד-אוף של התאמה של המזוודה הזו גם לאופני הרים וגם לאופני כביש, שזה דווקא מצוין.

 

020

צינורות “שלד” המזוודה – בתמונה הצינורות הפנימיים.

 

סיכום

ה-Pro היא מזוודה עם מגוון פיצ’רים מועילים, ששירתה נאמנה בנסיעה לחו”ל. לו לא היו נקרעים שרוולי המוטות החיצוניים, לא היינו שמים לב שעדיף היה שהם יהיו פנימיים והיינו עפים עליה בתשבוחות.  מכיוון שכך קרה, קשה להבטיח שזה לא יקרה לבעלי המזוודה בהובלה וחבל שנקודה זו מאפילה על שלל התכונות המצויינות של ה-Pro: דו שימושיות לאופני כביש ואופני הרים, אפשרות קיפול ואחסון, פטנטים חכמים לשרשרת, ועוד.

צילמו: גיאחה וצורחה
כתב: צור חלמיש

צור חלמיש (צורחה) כותב על אירועי רכיבה ובוחן ציוד בשטח ובכביש. יש לו אופניים אדומים ומתאמנים שמחים מרמת קטקטים ועד מאסטרס כתומים. במשך שנים נהנה מרכיבות כיף עד שקורס מדריכים באיגוד האופניים נתן לו טריגר לשינוי החיים. אתם וילדיכם מוזמנים לבוא לאימון ניסיון במועדון האופניים VELOCITY ברעננה. לפרטים 054-4536874 צור