סקירת מזוודות אופניים – בפרק הקודם בחנו את המזוודה הדו שימושית של הפרו – לאופני שטח וכביש. הפעם מזוודה לכבישונים בלבד: Scicon AeroComfort.

מאת: גיאחה

005

 

Scicon AeroComfort 2.0

ה Scicon AeroComfort 2.0 היא מזוודה קלאסית בעולם האופניים – היא מיועדת לאופני כביש. הגאונות שלה היא שאתם לא צריכים לפרק את האופניים – גם לא את הכידון. מורידים גלגלים, מתקינים על הבסיס, מכניסים לכיסי הגלגלים הייעודיים המרופדים בצדדים והופ- מוכנים לנסיעה בחמש דקות. המזוודה למעשה רכה לגמרי למעט הבסיס שלה – אליו מחברים את האופניים. המסגרת העליונה נוצרת כתוצאה מהכידון והאוכף הנעטפים על ידי המזוודה.

את המזוודה הזו רכשתי באינטרנט בתהליך מעיק וכואב עם איחורים ושירות גרוע מול Wiggle שקשה להמליץ עליו. נכון – היה דיל מעולה, וקיבלתי מתנה תיק לגלגלים, אבל יש ל Scicon יבואן בישראל: חנן-נליני (בנשר בחיפה), והוא מציע את התיק במבצע של 2090 ש”ח. באתר החברה הוא מתומחר ב 550 אירו כולל אותו תיק גלגלים (ללא משלוח מן הסתם), כך שכיום כנראה שלא הייתי חוזר על הקנייה בחו”ל. היא מגיעה עם שק דקיק לאחסון שלה בשגרה.

 

 

באנר לוח בייקפאנל פייסבוק 3

לחצו למעבר ללוח BIKEPANEL

 

הטענה של היצרן היא שבגלל שהמזוודה רכה (למעט הבסיס שלה) היא אינה תופסת המון מקום באחסון. המשקל שלה ללא האופניים הוא 8.9 ק”ג (כולל בסיס העיגון), תואמת ציר 9מ”מ, בעלת רוכסנים עבים, וגלגלי הובלה קטנים בבסיסה. עם המוצר מסופק מגן מעביר שרשרת קטן שמחברים אותו לציר הגלגל כשמובילים את האופניים. לצד הגלגלים, בדיוק היכן שממוקמת הקסטה והציר שלהם יש הקשחה של המזוודה להגנה על הנקודה הזו.

 

המידות:

גודל המזוודה

רך או קשיח?

ראשית בואו נדבר על האחסון, כי עוד לפני הנסיעה, צריך לשים את זה איפשהו. ובכן תרשו לי לחלוק על טענת היצרן שזה לא תופס מקום רב – בגלל מאסיביות הריפודים והבסיס הקשיח זה בהחלט תופס מקום. לא כמו של מזוודה קשיחה ענקית אבל גם לאירוקומפורט הריקה מאופניים יש נוכחות מסוימת.

איפה החשיבות של זה? ראשית בשגרה כל השנה כשאתם לא בנסיעה – אלא אם כן יש לכם מחסן ענק, אבל יש גם חשיבות לעניין בטיול עצמו: כאשר נוסעים לחו”ל ושוכרים רכב, במיוחד אם אתם עם שני זוגות, הנוחות של תיקים רכים על פני הקשיחים היא בסדרי גודל טובה יותר. הוצאת האופנים מהתיקים, והפרדת כל המרכיבים לנשיאה ברכב בנפרד (אופניים, גלגלים, תיקים מעוכים למקסימום) הקלה עלי לא פעם בטיולים עם שותף, רכב, ושני זוגות והצלחנו לדחוס הכל לרכב גם ברכבי קומפקט 5 דלתות. עם מזוודות ענק קשיחות היינו צריכים לשכור וואן…

רוצים עוד כתבות מעניינות על אופניים? אלפים כבר מקבלים למייל:

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

החסרון של מזוודה רכה הוא כמובן עובדת היותה רכה – יש ויהיו קריעות ונזקים בקלות רבה יותר, והכי חשוב – האופניים שלכם פחות מוגנים בתוכן מאשר במזוודות קשיחות טובות.

178

ההתקנה

העיגון לבסיס מהיר וקל יחסית – מורידים את שני הגלגלים, מפרקים מהם את הצירים (תמיד יש לי ריב עם הקפיצים הקטנים האלה שתמיד מצליחים לדלג אל הרצפה ולהתחבא לי איפשהו, אבל אנחנו מתפייסים אחרי ההרכבה…)

התהליך פשוט ביותר: מפרקים את הפדלים ודברים רגישים מהכידון, מורידים גלגלים, מפרקים מהם את הקוויק רליס, ומניחים את האופניים על בסיס המתקן, משחילים חזרה את הקוויק רליס כדי לתפוס אותם לבסיס, תוך שאת מגן המעביר האחורי סוגרים עם הסוגר המהיר עצמו.  את הגלגלים מכניסים לכיסי הגלגלים, מחברים רצועות אבטחה של האופניים לבסיס, וזהו.

 

025

לכאורה תהליך של דקה וחצי. איפה הזמן והניג’וס?

לא בתהליך הזה, אלא במה שלא כתוב: מי שיש לו אומץ לשלוח ככה את האופניים בלי הגנות וריפודים נוספים כנראה מחזיק זוג אופני ב’ שלא אכפת לו כ”כ מהם, אולי ממתכת כלשהי (האמת – זו כנראה השיטה הרגועה ביותר בעולם לטייל). אני יצאתי עם אופני קרבון קלילים במיוחד ויש לשער שדופן הצינורות לא יחזיק כנגד התעללות סבלי שדות התעופה והמסועים. אז רוב הזמן והעבודה בפירוקים וההרכבות הוא העיטוף שלהם בפצפצים. גלילים עבים של ריפודים מועברים סביב האופניים, ומומלץ גם להשתמש בגלילי הריפוד הדומים לגלילי בידוד לצנרת, ואף להרחיב ולקנות עוד כאלה שיכסו את כל צינורות השלדה.

את הגלגלים אני לא מכניס פשוט כפי שהם אלא מכניס אחד מהם לתיק המתנה לגלגלים שקיבלתי עם המזוודה, ואת השני עוטף גם כן. לחוץ? ברור. מצטער Scicon – לא סומך רק על הריפודים של המזוודות שלך…

 

024

מצטער, את שלדת הקרבון הדקיקה והקלילה שלי אני לא מפקיד בקלות – למרות שסבלי שדות התעופה בעולם ידועים כעדינים כקופיף השולה קינים משערות זוגתו.

יתרון הכידון במבצעים בינ”ל מורכבים

זה משמעותי. זה באמת תענוג פשוט להכניס את האופניים כמו שהם למזוודה, ולפחות תיאורטית אם לא מוסיפים המון ריפודים…מוכנים ליציאה.

לפירוק כידון יש חסרונות והזמן שאתם חוסכים גם בפירוק וגם בהרכבה הוא לא מבוטל. זאת ועוד- יש רוכבים שאינם בעלי כישרון טכני בכלל, ויש אופניים שפטנט ההידוק של ההדסט שלהם הוא רגיש. גם לי כבר קרה שהמנגנון הזה נדפק בעת הכנות למבחנים בדגמים מסוימים ואז גם נוספת מורכבות של למצוא את החלק הספציפי. בחו”ל זה בלתי אפשרי.

אתם בהחלט לא רוצים לגלות חופש בהדסט אחרי הנחיתה ומצב מבאס של חיפוש אחרי חנות אופניים פתוחה לתיקון העניין עוד לפני הרכיבה הראשונה.

יתרון המהירות והנוחות נמשך- גם את מוט הכיסה לא צריך להזיז. לא צריך לסמן את הגובה המדויק ולא צריך לבזבז עוד זמן מיותר. תענוג.

167

מה קורה עם שאר הדברים לנסיעה?

המזוודה מכילה לא מעט חללים רייקים שמאפשרים להכניס אליהם את הדברים הנוספים שאתם צריכים לנסיעה. בהמשך לקו הלחץ והחרדה מפני תקלות לאופניים, אני נוקט בגישה של הכנסת כל דבר קשיח לתיק הגב שעולה איתי למטוס, ולתוך מזוודת האופניים מכניס תיקים רכים ובהם כל הביגוד הנדרש לנסיעה. אפשר אפילו למתקן את התיקים האלה, כך שיהפכו לעוד שכבת מיגון בנקודות מסוימות, אם כי המקום הטבעי והקל עבורם הוא מתחת לצינור התחתון של האופנים.

בכל מקרה, חוץ מתיק גב גדול יחסית שאני עולה איתו למטוס, לא צריך לקחת שום דבר נוסף לנסיעה ויהיה לכם שפע של מקום אחסון להכל. רק שימו לב שאתם לא עוברים את מגבלת 20 הקילו של חברות התעופה כי אז תשלמו בד”כ קנס נוסף על הקנס שממילא תשלמו ברוב המקרים על העברת אופניים.

002

חסרונות ותלונות 

בהשוואה ל Pro יש לה יתרונות גדולים במהירות ונוחות וגם בהעדר התלות בצינורות ושרוולים לשימור צורה. החסרונות הם שהיא לא דו שימושית כביש/שטח, ובעוד שני היבטים:

גלגלי המזוודה – המזוודה הזו מגיעה עם ארבעה גלגלים רב כיווניים בתחתיתה. לשתי נסיעות בשנה הם אולי יחזיקו, אם לא גוררים אותם על אבני פאבה. אבל במיוחד לאחר השוואה גב אל גב עם יכולת הגלגול של מזדוות האופניים של Pro שהיתה איתנו, שהגלגלים האלה עלובים מדי, קטנים מדי, והיה אפשר להשקיע בהם הרבה יותר ולייצר איכות גלגול טובה יותר בהליכה בשדות התעופה.

אין פה פתרון אלגנטי לשרשרת כמו שיש במזוודת ה Pro.

רצועות הנשיאה של התיק הזה לא התגלו כשימושיות במיוחד – דוחפים ביד, וממילא המלצת היצרן היא לנתק אותן לפני שחרור לכבודה המיוחדת ולהכניסן לתוך התיק, כדי שלא יתפסו בכלום וייצרו נזק…

179

יש נקודות באופניים שהן חשופות יותר למכות עם התיק הזה, והייתי רוצה לראות בהן שכבת ריפוד מאסיבית יותר – במיוחד תומכות השרשרת ואיזור הציר האחורי. אלה הצינורות הכי דקים באופניים ופה הם יחסית קרובים אל פני שטח המזוודה וזה מלחיץ. יש סיכוי שגם ידיות המעצורים שלכם יחטפו וידחפו פנימה בהובלה.

שביר? מדובר באופניים – פריט יקר ועדין עשוי קרבון בד”כ. ראוי היה להדפיס בצורה זרחנית ובולטת על המזוודה עצמה קריאות וסימוני “שביר” למען סגל הסבלים של שדות התעופה באשר הם יעצרו שנייה לפני שהם מעיפים את המזוודה באוויר בהנפת פטיש אולימפית לכיוון המסוע.

עוד משהו טריוויאלי מאוד וחסר – איזה כיס שקוף מאסיבי להכנסת כרטיס ביקור… סתם, אולי אם המזוודה תגיע למקום אחר, שיהיה מישהו שיוכל להתקשר ולהגיד תודה על המתנה היקרה שקיבל.

לבסוף – מי שקונה היום אמליץ לו לבדוק שהבסיס מאפשר פתרון להתאמה לפורמטים למעצורי דיסק וצירים תואמים. המזוודה שאצלי מיועדת לצירי 9מ”מ מסורתיים בלבד.

מגן המעביר - מולבש על הקוויק רליס.

מגן המעביר – מולבש על הקוויק רליס.

סיכום

אני קניתי את המזוודה הזו מאחר ונסיון בכמה נסיעות עם קרטונים, ואחרי כן עם מזוודה קשיחה המחייבת פירוק כידון ואוכף, הביאו אותי לרצון להנות מהמהירות והקלות שבהובלת האופניים בלי להתעסק איתן כמעט. בהתלבטות למול השכרה, זה תענוג לא קטן להחזיק את המזוודה בבית ולא לבזבז זמן על נסיעות אל המשכיר וממנו. בעלויות ההשכרה היום, זו התלבטות אמיתית שתלויה בכמות הנסיעות וברמת הפינוק שלכם. אם אתם צופים שתי נסיעות בשנה בעקביות כבר הייתי קונה. כיף שיש מזוודה זמינה.

אם אתם דו שימושיים ויוצאים גם בשטח, תצטרכו פתרון אחר, ועם היציאה שלי למחנה האימונים של אפיק ישראל נאלצתי לחפש אחריו… אבל המזוודה הספציפית הזו של Scicon הפכה לקלאסיקה של רוכבי כביש וטריאתלטים ולא בכדי- היא פתרון מעולה, מהיר להתקנה, ובד”כ גם שומר על האופניים מצוין.

מאת: גיאחה