“אתה דביל!” צעק עליי תמיר, חברי לאוכף,  “תפסיק לרכב לא ממוגן”. הוא צדק.

אבל נעשה רגע Rewind אל החורף בתחילת 2016. היער היה בשיאו ומצב השבילים היה מושלם. התחדשתי לי בזוג אופני שבילים בעלי גלגלי 29 אינץ’ וזנב קשיח. כאשר יצאתי לרכב עם האופניים הללו הרגשתי צורך להיות קל ככל שניתן וכן, סגנון הרכיבה היה אמור להיות רגוע יותר. די מהר התחלתי להבין את העניין ולכן התחלתי למתוח את הגבולות, כלומר גם ברכיבת שבילים או קרוס קאנטרי בשבילי קק”ל מסודרים, מצאתי את עצמי מחפש קווים יצירתיים יותר או מפדל חזק יותר להגברת המהירות והאדרנלין בדם. כשהפזיזות גברה כך גם ההחלקות. לכן ביום יפה בסינגל הזורע, מצאתי את עצמי שרוי על האדמה עם שפשופים בברך כשחברי תמיר אומר: “אתה דביל! תפסיק לרכב לא ממוגן” הוא צדק…

מאת: מאור רביב
צילם: יוג’ין לויט
  • דגם: Alpinestars alps 2
  • מחיר :  445 ש”ח
  • יבואן : אופנועית

הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו:

מאשר משלוח פרסום ועדכונים

 

נכון, עדיף להתאים את המיגון לסגנון הרכיבה. גם אני הייתי מעדיף להגן על ברכיי במגן קליל, מאוורר, ובעל יכולת דיווש מרשימה אם הייתי רוכב ברכיבת שבילים קלילה. בשביל משימה כזו יש את המגינים שבחן ידידי המזוקן, אך לאלו שרכיבת שבילים היא רק חימום לקראת האקשן האמיתי של רכיבה אגרסיבית, אלפיינסטארס הוציאה את ה- Alps 2.

“המגן מספק הגנה מעוצמות גבוהות של פגיעה” מכריזים Alpinestars והאמת, עם שם דגם הנושא את שמם של האלפים, אני בהחלט נוטה להאמין שלשם כיוונו המהנדסים.

גזרה שונה לגמרי מהרגיל

גזרה שונה לגמרי מהרגיל: קצר למעלה, ארוך למטה

המפגש הראשון

כשהוצאתי את המגינים מן האריזה, היה ברור מהמבט הראשון שהמהנדסים של אלפיינסטארס לא התבדחו, מישהו תכנן את המגן כך שיספק הגנה ברמה גבוהה.

החלק הקידמי של המגן מאוד מרשים. ישנו פד גדול מאוד העשוי מחומר המתקשה בעת פגיעה כך שעוצמת הפגיעה או לחילופין עצם חד לא יחדרו. בדפנות ישנם ספוגים מרובעים להגדלת שטח ההגנה. הפד והספוגים עטופים בבד עמיד במיוחד בכדי למנוע קרעים בעת פגיעה למשך שימוש ממושך.

אי אפשר להתעלם מהלוגו של אלפיינסטארס עם גרפיקה המורכבת ממחומשים היוצרת תחושה מעט עתידנית. אם אתם אנשים שחשוב להם שיראו את המותגים שלכם, את זה לא יוכלו לפספס. מדובר במגן ברך באורך לא קונבנציונלי. תהיתי לי מדי פעם אם מדובר במגן ברך שהתארך או מגן מלא (ברך ושוק) שהתקצר. כך או כך מדובר במגן המעניק שטח כיסוי רחב יותר ממגן ברכיים סטנדרטי אשר ממשיך עד אמצע השוק.

alpinestars-2

המגן ננעל על הרגל בעזרת שתי רצועות וולקרו עם סקוטש, אחת הממקומת מעל הברך והשנייה מסביב לשוק. עוד אלמנט המוסיף להיצמדות הרגל הוא פס סיליקון בחלקו הפנימי של המגן שימנע החלקה של המגן כלפי מעלה או מטה במקרה ותחליקו בעצמכם. בכלל, החלק הפנימי של המגנים האלו מרשים לא פחות מהחיצוני.

הדופן הקידמית מעוצבת ארגונומית בכדי למקסם את הנוחות של המגן על הברך. בנוסף, בפנים המגן ישנו בד נעים למגע המנטרל שפשוף של העור בזמן דיווש. החלק האחורי מהווה ניגוד מוחלט לחלק הקדמי: בד דמוי לייקרה דק וגמיש ומאוורר עוטף את הרגל מאחור בכדי לאפשר את תנועת הדיווש ולהוסיף להיצמדות המגן לרגל.
3

על הברכיים

המגנים מגיעים בשתי מידות: S/M ו- L/XL כאשר הראשונה הייתה המידה המתאימה בשבילי.

באופן אישי הייתי מעדיף שהמידות יהיו מחולקות לארבע מידות ולא שתיים כדי למקסם את התאימות למידת הרוכב. כפי שכבר ציינתי, החלק הפנימי מותאם ארגונומית לברך כך שכל מגן מסומן בתווית לצד ימין ושמאל. במדידה הראשונה הייתה הרגשה מוזרה: כאילו המגינים יושבים נמוך מדי. רצועת הוולקרו העליונה ממוקמת מאוד קרוב לברך. נוסיף לכך את האורך הלא סטנדרטי וקיבלתם תחושה כאילו המגינים החליקו מטה. אחרי התעשתות קלה וכמה כיפופי ברכיים כדי לוודא שהכל במקום הבנתי שהמגנים יושבים מצויין ושהם לא מתכוונים לזוז לשום מקום. מכאן כל שנותר הוא לצאת לשטח ולקרוע את השבילים

alpinestars-1

על האוכף (ובעמידת מוצא בדהירה מטה)

אתחיל מהסוף. לרוכב אגרסיבי מאול מאונטיין ועד דאונהיל, מדובר במגן שתוכנן בדיוק עבורו. למרות התחושה שהמגן יושב נמוך על הרגל, לא חוויתי איזשהו קושי או סרבול מצד המגן ליכולת הדיווש וכן לא הייתה תחושה של שפשוף הברך עם המגן בדיווש ממושך.

מבחינתי המגן עבר את שני המבחנים העיקריים: מבחן התחרות ומבחן הריסוק. בתחרות האנדורו המקומית אחרי שימוש ממושך במגנים, הם תפקדו באופן מעולה. גם עם זעזועים וקצב רכיבה גבוהה בירידה, המגנים נשארו בדיוק באותו מיקום ללא החלקות או סיבוב סביב הרגל.

לצערי יצא לי גם לבצע התרסקות רעה במסלול הIMBA שביער עמינדב. אבל היי, לפחות אני יכול להגיד לכם שההגנה ב-Alps 2 היא מהטובות שיצא לי “לבחון”. למרות האגו החבול ומכות יבשות בשלל מקומות, הברכיים נשארו שלמות וללא שום כאב של מכה יבשה. דבר נוסף שחשוב לציין הוא שלמרות שמדובר במגן עם הגנה גבוהה, מידת האוורור טובה משציפיתי. אומנם המגינים נבחנו בתקופה חמה אך לא הורגשה הזעה מיותרת לעומת מגינים אגרסיביים אחרים.   

2

סיכום

מדובר במגן מצוין אבל יש מעט ביקורת כאמור: חבל שיש רק שתי מידות, והמיקום הנמוך שלו דורש התרגלות.

כרוכב אגרסיבי אני זקוק למיגון שיעניק לי ביטחון, אך מעבר לזה הוא צריך להיות פונקציונאלי ושלא יבשל אותי בעודי חי. ה-Alps 2 של אלפיינסטארס יושב על המשבצת הזו, הוא יודע לספוג אלימות ולהציל את הברכיים שלכם ועדיין תוכלו לדווש למעלה ההר בארצנו נטולת הרכבלים ופארקים.

גם לרוכב הדאונהיל המבלה את הקיץ בפארקים שבגולה יתאימו ה-Alps 2. יש לקחת בחשבון שלא מדובר במגינים של “להיות עם ולהרגיש בלי”, בשביל זה יש מגינים קלילים יותר אך כנראה שבמקרה חירום אלה לא יספקו את ההגנה כמו של ה-Alps 2.

מאת: מאור רביב
צילם: יוג’ין לויט